geerke schreef:als twee jaar rijden al als gevorderd word gezien?Dan moet je al een paard er netjes door weten te rijden met de juiste stelling en buiging?
Kan hoor...twee uur les per dag van Adelinde en ook nog op een paard wat Z loopt....dan is het misschien mogelijk.
Maar op iedere gemiddelde huis/tuin en keukenmanege kun je dit niet verwachten.
Ben ik het wel mee eens hoor. Maar een echte beginner is hij ook niet. Daarbij heeft hij (waarschijnlijk) privéles en een eigen paard. Dat is toch wel iets heeeel anders dan eens in de week een manegelesje.
Toch vind ik het niet eerlijk om te zeggen dat hij al beter moet kunnen rijden. Niet iedereen heeft evenveel talent. Sommigen kunnen na 10 jaar nog niet zo goed rijden als hij nu doet en anderen rijden binnen twee jaar naar het M toe.
Verder heb ik totaal geen verstand over of een zadel goed ligt of niet, maar ik zie wel dat Elske niet zo veel plezier heeft. Dat kan inderdaad door de spanning komen (want op de trainingsfoto's ziet het er al beter uit), maar door de vele reacties van (de vele) verschillende bokkers zou ik toch wel even achter de oren krabben. Misschien ligt het toch niet zo goed als jullie denken? Je zadelmaker kan ook wel eens een foutje maken, want dat is menselijk.
Ik geloof echt dat jullie het beste met jullie paarden voor hebben. Maar waarom dan geen zecond opinion, dat lijkt me ook geen zakken vol met geld te kosten.
In ieder geval lekker door oefenen. Veel succes en plezier!