jins schreef:Waarom laat je haar met 2 stukken martingaal aan de teugels rijden? Ik zie hier 4 ringen rond de teugels, en het moeten er maar 2 zijn... Normaal heb je in jouw situatie een voortuig + een martingaal eraan hangen... Volgens mij heb je een voortuig + 2 martingalen eraan hangen... Daarom lijkt het op die eerste foto met martingaal wat bruusk denk ik omdat er zoveel riempjes hangen...
Dit in combinatie met een pony die snel achter de loodlijn loopt lijkt al snel 'dierenmishandeling' op bokt.
Naar mijn mening kun je met een martingaal niet veel verkeerd doen, mits goed gebruikt...
En de pony goed voorwaarts laten lopen om dat neusje eruit te houden
( dit is waarschijnlijk heel moeilijk uit te leggen aan een 4-jarige omdat ze nog heel veel moeten nadenken over hun eigen houding/handelingen) :/
Het zijn 2 ringen rond de teugel.
Martingaal is inderdaad nieuw, we hebben de pony ook nog niet zo lang.
Dus het leer is nog wat stijf. Verder staat er absoluut geen spanning op de martingaal.
Wat je (waarschijnlijk zult zien zijn de klipjes en het ringetje van het longeerstukje maar als je inzoomt zie je de verschillen.
@Ilora super leuk door het water!
@freedom aahh wat kijkt hij blij! Heeft er duidelijk plezier in.
@Janne hele mooie foto!
Nog even ingaand op je opmerking: op deze manier blíjft het juist leuk voor pony en kind. Kind heeft nog steeds alleen teugels in de hand en pony wordt niet alle kanten op getrokken met draven als ze haar handen los heeft. Daar oefenen we nu af en toe mee (ze moet t namelijk wel leren) maar vaak houdt ze ook nog gewoon t bokriempje vast zodat ze de pony niet stoort in zn mond.