Wedstrijd-debuut met stoere Friese merrie [naam]!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:43

Foto 6 en 7 geven ook een heel goed beeld.
Op foto 6 zie je dat Maarten in het zadel staat(en terug zal ploffen) en dat Elske eronderuit probeert te rennen. Handen strak en ongelijk. De galop hier is voor haar erg moeilijk omdat ze heel erg gestoord wordt. Ik denk ook dat de galop hier ook niet gaat lukken als je denk dat het aan haar ligt
Op foto 7 zie je een ontspannen gezicht bij Maarten, hand vriendelijk en ook een ontspannen ELske.

En zeker wel dat je ongelofelijk trots moet zijn op Elske wan ze is een harde werker en doet alles voor jullie!
Kijk alsjeblieft eerlijk naar de foto's en blijf niet doorgaan op deze weg want er kan veel beter en sneller progressie geboekt worden en dat is in jullie beide voordeel maar vooral in dan van Elske

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:46

KoudbloedKim schreef:
Dat weten we en daar hebben we het ook al uitgebreid over gehad. :j
Elske is een heel gevoelig paard en zodra Maarten ook maar een klein beetje spanning bij zich heeft, reageert ze daar al op.
Je kunt je wel voorstellen dat als je voor het eerst in je leven meedoet aan een wedstrijd die ook nog eens bijna een half uur eerder start dan was vermeld (en dit was niet eerder tegen ons gezegd), er dan best wel wat spanning aanwezig is bij de ruiter.
Hij heeft dat overgebracht op Elske en daar moeten we aan gaan werken.
Maar ik ben niet zo schijnheilig dat ik alleen maar foto's ga plaatsen van momenten waarop het perfect gaat, want van momenten als deze leer je alleen maar meer.
En ondanks alles, ondanks dat het niet perfect ging, zijn we gewoon onwijs trots op ons knolletje.

Oh maar joh dit is niet een beetje wedstrijd spanning, dit is een houding van zowel zit als handen die echt niet goed is.
Gaat dit in trainingen wel veel beter?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

KoudbloedKim schreef:
Het zadel klappert niet en ik nodig je bij deze uit om dat in het echt te komen bekijken, maar hier zal jij wel weer een prachtig weerwoord op hebben om dat niet te doen. :j

Waarom maak je geen filmpje? Dan is het toch meteen duidelijk als het zadel echt goed ligt? Ben je ook gelijk van al het 'gezeur' af, toch? :)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 22-08-15 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

FriesWytske

KoudbloedKim schreef:
Als wij ook maar een piepklein vermoeden hadden dat 1 van onze paarden pijn had, hadden we direct uitgezocht waar dat zat en hoe dat opgelost kon worden. ;)

Hoe hard moet Elske nog schreeuwen. Die geeft heel duidelijk aan dat het zadel niet past.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:47

cp112 schreef:
Het zadel ligt gewoon beroerd. Ik snap niet dat je zo heilig overtuigd bent van je zadelmaker. Ik ben wel benieuwd wie je als zadelmaker hebt eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:47

Cayenne schreef:
[naam] schreef:
Het zadel klappert niet en ik nodig je bij deze uit om dat in het echt te komen bekijken, maar hier zal jij wel weer een prachtig weerwoord op hebben om dat niet te doen. :j

Waarom maak je geen filmpje? Dan is het toch meteen duidelijk als het zadel echt goed ligt? Ben je ook gelijk van al het 'gezeur' af, toch? :)
Is prima hoor. :j
Zal de volgende keer een filmpje maken.

friendly

Re: Wedstrijd-debuut met stoere Friese merrie Elske!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:48

Kan ook met gewoon rijden zijn. Dan ziet iedereen meteen of her Maarten's wedstrijdspanning was of toch Elske toch?

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:49

Wat ontzettend leuk dat Maarten nu ook wedstrijden met Elske :j
Ik heb nog een vraagje, wat heeft Elske in haar neus? Op foto 2,3,4 en 10 is het zichtbaar, een rode sliert o.i.d?

Zijn jullie van plan om nog meer wedstrijden te gaan rijden? :)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:50

En zo zie je maar weer dat een wedstrijd heel anders is dan gewoon rijden..

Allereerst, jammer dat je je hebt laten verleiden eerder te starten. Ik denk dat je die tijd heel goed had kunnen gebruiken. Elske is zo mooi gevlochten, als je toch dressuur wil starten, vlecht je eigen haar dan ook, ziet er een stuk verzorgder uit.

Verder is het inderdaad wel gezegd, let op je zit en houding, nu hou je je op je plaats door aan Elske te gaan hangen. Hierdoor kan ze gewoon niet lopen. Ik zou daar op oefenen voordat ik weer op wedstrijd zou gaan.
Het paard kan die b-proef met 2 hoeven in d'r neus.

Kbk, Elske is niet een buitengewoon gevoelig paard, Maarten stoort haar buitengewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:52

Iejoor schreef:
Wat ontzettend leuk dat [naam] nu ook wedstrijden met [naam] :j
Ik heb nog een vraagje, wat heeft [naam] in haar neus? Op foto 2,3,4 en 10 is het zichtbaar, een rode sliert o.i.d?

Zijn jullie van plan om nog meer wedstrijden te gaan rijden? :)
Dat is gewoon haar slijmvlies. _O-
Dat is bij [naam] altijd iets roder dan bij Kim.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:53

Wel of niet reageren in dit topic ...

Ik heb heel veel respect voor je Maarten hoever je al gekomen bent en je lol en durf met Elske!

Vind jullie foto's ook altijd leuk om te zien vooral het blije hoofd vande ruiter. Daar ontbreekt het veel ruiters namelijk nog wel eens aan, zeker op wedstrijden.

Toch zou ik wel proberen om het idee los te laten van perfect passend zadel 'omdat het speciaal voor Elske is afgemeten'. Waarom zou je geen second opinion vragen? Wat heb je te verliezen? Maar het gaat wel om het welzijn van jullie paard. En vindt ook een andere goede zadelpasser het zadel goed dan weet je in elk geval dat je daarin geen fouten maakt.
Desnoods zet je een oproep op bokt of een bokker in jouw buurt eens wil kijken en voelen. ;-)

Je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn en bijleren, dus neem commentaar en advies op dit punt zeker ter harte!

Veder lekker blijven genieten met jullie paarden!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:54

Tien, mag ik vragen wie jullie hebben als zadelmaker?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:56

kamsel schreef:
Kbk, Elske is niet een buitengewoon gevoelig paard, Maarten stoort haar buitengewoon.

Jij zegt het, ik dacht het.

Als Elske een buitengewoon gevoelig paard oid zou zijn hadden zij en Maarten allang nare ongelukken gehad. Elske is een paard met een gouden karakter, zo ontzettend braaf! Een paard wat ondanks de belemmeringen van haar ruiter haar rondje blijft lopen, zulke dieren zijn echt hun gewicht in goud waard! Bij zulke paarden moet je juist goed op de lichaamstaal letten zoals hier op de foto's goed naar voren komt. Elske doet het maar voelt zich duidelijk niet prettig (verre van).

Zorg dan dat ze niet in zulke situaties zou moeten lopen. Zorg voor correct passend tuig voor paard EN ruiter. Zodatmaarten beter en ontspannender kan zitten en Elske minder in de weg zit.
Laatst bijgewerkt door cp112 op 22-08-15 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:57

Ladybird schreef:
Tien, mag ik vragen wie jullie hebben als zadelmaker?

Kan je vragen maar komt toch geen antwoord op :Y).

Met een beetje zoeken in berichten heb ik het gevonden.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:58

Want we hebben ook maar 1 zadelmaker bij Else gehad... :Y)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:00

KoudbloedKim schreef:

Waarom geef je geen antwoord op mijn gestelde vraag dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:00

Zodat jullie diegene met z'n allen kunnen afbranden?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:02

KoudbloedKim schreef:

Waarom wil je het per se geheim houden? Dat kan toch in pb voor degenen die oprecht geïnteresseerd zijn.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:02

KoudbloedKim schreef:
Zodat jullie diegene met z'n allen kunnen afbranden?

Najaa zeg.. Ik vraag je het toch gewoon vriendelijk :? En jij hebt zelf tegen mij gezegt, als er vriendelijk iets gevraagd word geef ik normaal antwoord.

Tis me helemaal niet om het afbranden? Ik ben gewoon benieuwd.. Niet meer en niet minder.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:03

Zoals al 100x aangegeven is een zadelmaker ook maar een mens. Een foutje kan gebeuren.

Ik ken die persoon ook van goede verhalen. Dat betekend niet dat iemand het áltijd bij het rechte eind heeft

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:04

En zijn er ook foto's gemaakt van Lana??? <3 <3 <3

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:04

Jammer dat jullie de goedbedoelde adviezen niet aannemen. Ook ik vind dat er teveel spanning aanwezig is en je ziet duidelijk dat de kussens niet aangesloten liggen op de rug. Gaan jullie pas actie ondernemen als ze straks kreupel staat? Ik heb lang op mijn vingers gezeten bij jullie topics maar onderhand krijg ik plaatsvervangende rugpijn. :n
Er zijn ontzettend veel beunhazen als het aankomt op zadelmakers/osteopaten etc helaas, jullie zullen niet de eersten zijn die daarmee een rug in de vernieling rijden en dan achteraf zeker gaan miepen. :n
Elske is te braaf helaas...

Afbeelding

Hoe duidelijk wil je het hebben...

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:06

Allereerst, ik vind het een leuke combinatie! De eerste keer op wedstrijd is altijd spannend, dat heb ik vorige week zaterdag ook mogen ervaren :+ . Het is logisch dat ruiter (en daardoor paard) vaak spanning krijgen. Wel vind ik dat ze niet echt fijn loopt. Dot kan natuurlijk door de spanning komen, maar het ziet er wel heel strak uit. Dit kan een kwestie van oefenen zijn, maar het kan ook zijn dat er toch iets mis is met haar. Mijn merrie is ook zeer gevoelig, mijn spanning heeft ze gelijk door en neemt ze over. Maar zodra ik ontspan is zij vaak ook weer ontspannen. En dat mis ik hier toch wat... Ik snap dat je het misschien niet wilt horen, want het klinkt ook niet leuk, maar het lijkt me dat er toch wat mis is met het zadel...
Wat jullie er mee gaan doen moeten jullie zelf weten, maar ik hoop dat je toch het zekere voor het onzekere neemt, en misschien iemand anders eens laat kijken naar het zadel. Dat is ook het eerlijkst voor het paard.

Nogmaals, een leuke combinatie, en succes nog met verdere wedstrijden! :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:06

Sterker nog, waarom mail je je zadelmaker dan niet met deze foto's. En vraag dan of ze vindt dat het zadel niet kiept en Maarten er goed in zit? Die reactie zou ik dan wel eens willen weten.