Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
KoudbloedKim schreef:Dat weten we en daar hebben we het ook al uitgebreid over gehad.
Elske is een heel gevoelig paard en zodra Maarten ook maar een klein beetje spanning bij zich heeft, reageert ze daar al op.
Je kunt je wel voorstellen dat als je voor het eerst in je leven meedoet aan een wedstrijd die ook nog eens bijna een half uur eerder start dan was vermeld (en dit was niet eerder tegen ons gezegd), er dan best wel wat spanning aanwezig is bij de ruiter.
Hij heeft dat overgebracht op Elske en daar moeten we aan gaan werken.
Maar ik ben niet zo schijnheilig dat ik alleen maar foto's ga plaatsen van momenten waarop het perfect gaat, want van momenten als deze leer je alleen maar meer.
En ondanks alles, ondanks dat het niet perfect ging, zijn we gewoon onwijs trots op ons knolletje.
KoudbloedKim schreef:Het zadel klappert niet en ik nodig je bij deze uit om dat in het echt te komen bekijken, maar hier zal jij wel weer een prachtig weerwoord op hebben om dat niet te doen.
Cayenne schreef:Is prima hoor.[naam] schreef:Het zadel klappert niet en ik nodig je bij deze uit om dat in het echt te komen bekijken, maar hier zal jij wel weer een prachtig weerwoord op hebben om dat niet te doen.
Waarom maak je geen filmpje? Dan is het toch meteen duidelijk als het zadel echt goed ligt? Ben je ook gelijk van al het 'gezeur' af, toch?

Iejoor schreef:Dat is gewoon haar slijmvlies.Wat ontzettend leuk dat [naam] nu ook wedstrijden met [naam]![]()
Ik heb nog een vraagje, wat heeft [naam] in haar neus? Op foto 2,3,4 en 10 is het zichtbaar, een rode sliert o.i.d?
Zijn jullie van plan om nog meer wedstrijden te gaan rijden?

kamsel schreef:Kbk, Elske is niet een buitengewoon gevoelig paard, Maarten stoort haar buitengewoon.
KoudbloedKim schreef:Zodat jullie diegene met z'n allen kunnen afbranden?
En jij hebt zelf tegen mij gezegt, als er vriendelijk iets gevraagd word geef ik normaal antwoord. 

. Het is logisch dat ruiter (en daardoor paard) vaak spanning krijgen. Wel vind ik dat ze niet echt fijn loopt. Dot kan natuurlijk door de spanning komen, maar het ziet er wel heel strak uit. Dit kan een kwestie van oefenen zijn, maar het kan ook zijn dat er toch iets mis is met haar. Mijn merrie is ook zeer gevoelig, mijn spanning heeft ze gelijk door en neemt ze over. Maar zodra ik ontspan is zij vaak ook weer ontspannen. En dat mis ik hier toch wat... Ik snap dat je het misschien niet wilt horen, want het klinkt ook niet leuk, maar het lijkt me dat er toch wat mis is met het zadel...