Mini ruitertjes in de dop!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:58

Misschien even wat andere foto's maken? Dit oog zo onprettig..

Leuk dat kleine ruitertje! Mijn pony wordt ook regelmatig ingezet als
kinderpony. Vorig weekeind was ze nog mee naar het kinderdagverblijf
waar ik leidster ben, het was open dag en de kinderen mochten een rondje rijden.

AshleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:25

Leuk om te zien dat er al zulke kleine ruitertjes aan het oefenen zijn,
Schattig! en al die ponys waar ze op rijden zien er ook lief en betrouwbaar uit

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 22:19

xApple schreef:
Misschien even wat andere foto's maken? Dit oog zo onprettig..

Leuk dat kleine ruitertje! Mijn pony wordt ook regelmatig ingezet als
kinderpony. Vorig weekeind was ze nog mee naar het kinderdagverblijf
waar ik leidster ben, het was open dag en de kinderen mochten een rondje rijden.

Wat oogt er nog onprettig?

Commentaar op de longeerhulp snap ik volkomen, stond ook geen uitleg bij, maar die heb ik inmiddels al een aantal keer gegeven. Inmiddels rijdt ze met een martingaal, maar nog steeds oogt het onprettig. :?

Ik kan kritiek etc. echt wel hebben maar dit begint een beetje overdreven te worden. Ik opende dit topic om mijn amazone in de dop te laten zien en andere amazones/ruitertjes in de dop te kunnen zien. Niet om constant commentaar te krijgen op wat er niet goed is of niet prettig oogt. Tips etc zijn uiteraard welkom, maar in "het oogt niet prettig" zie ik geen tip noch wat er precies onprettig oogt!;)

Gelukkig heb ik inmiddels ook al veel leuke ruiters/amazones in de dop gezien! Heel erg leuk en hopelijk komen er nog meer!
Laatst bijgewerkt door JayJillz op 28-09-15 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 22:22

Getup schreef:
Draaiknoppen sneuvelen snel :-(

Janne: strand <3 , jaloers...

TS: wij hebben goede ervaringen met de bijzetteugel. Pony loopt fijn over de rug en onze kleine ( bijna 4) kan er dan stukjes op draven .
Wij hebben gelukkig een meisje van 9 gevonden, die onze pony kan rijden, die rijdt 2-3 keer per week en gaat ook op wedstrijd. Een ideale combi zo
Had ook gepland, een oudere pony te kopen, maar kwam terug met een 3 jarige ......met een ongecompliceerd en koel karakter. Hij is snel, maar zo eerlijk.

Merk wel, dat onze 4 jarige dochter op het moment liever met de shet speelt, omdat ze daar vanalles zelf mee kan. Voetjes optillen, wandelen etc....mar ja, tegen de tijd dat ze echt gaan rijden is de shet snel te Klein ( en het is een echte speelshet...beetje rijden ok, maar als er te veel gevraagd wordt, gaat ze bokken :') ).

Ben benieuwd naar de vorderingen met jullie meisje en pony!

Als je nog zo'n meisje weet dat stuur haar maar deze kant op haha! Ik zoek ook nog een meer ervaren bijrijdertje voor onze pony.

En inderdaad, wij gingen er ook niet op uit met de gedachte "zo! We gaan eens even een 4 jarige pony kopen voor mijn 4 jarige dochter"! :D maar toch is dat gebeurd, en eerlijk, ik zou haar niet willen ruilen. Ja ze heeft nog veel te leren, maar het is zo'n braaf ding die graag voor je werkt! <3

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 22:25

MissFloorx schreef:
Ahw, superschattige foto's en wat zit ze er al netjes op zeg! <3 Aangezien de pony bij de stal naast de stal van mijn verzorgpony's komt te staan kom ik jullie vast wel eens tegen :).

Ohh vast wel! Gezellig! :)
lianne304 schreef:
mijn zus haar dochter is ook verzot op paarden.
hier is ze 2 jaar op mijn verzorg haflinger en shetlander.
cap is nu aangeschaft!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Wat een schatje <3 op dat shetje gaat ze vast de komende jaren nog veel plezier beleven!

JayJillz

Re: Mini ruitertjes in de dop!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 08:43

Onze pony is inmiddels verhuisd naar haar stalletje bij ons in de buurt! Even wennen maar ze doet het super!

Het rijden met martingaal gaat nog steeds boven verwachting goed! Ik ben blij dat ik toch hiervoor gekozen heb. (Dus degene die mij de martingaal aanraadde, alsnog bedankt! :D).

Afbeelding

987ZYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:41

Ik hoop echt dat die foto een vertekend beeld geeft want anders gebruik je een martingaal, in mijn ogen dan, toch echt verkeerd.

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:59

Gelukkig worden er toch nog andere foto's gepost! Leuk zeg!
Volgens mij was dit topic ook bedoeld als leuk topic met ruitertjes in de dop.
Foto's zijn momentopnames... en hallo, het zijn kindjes van gemiddeld 4!!
Vind het rete knap! Hopelijk zit die van ons straks ook op onze stalshet Guus of mijn mooie fries :)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:02

Afbeelding

Het is goed dat je nu een martingaal gebruikt ipv van de longeerhulp, want het woord zegt het al dat is alleen voor longeren maargoed nu even ter zijde.

Een martingaal heeft alleen nut als deze ook juist gebruikt word, ik zi eop de foto bij de kin heel veel poespas en het ziet eruit alsof de pony nu in deze houding gedwongen word, enorm slecht voor de rug van de pony, heb hierboven even een stukje geplaatst over hoe hij nou juist gebruikt moet worden.

Leuke pony en leuke combinatie maar gebruik alleen hulpmiddelen als je ook weet hoe je ze moet gebruiken

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:09

Citaat:
Een martingaal heeft alleen nut als deze ook juist gebruikt word, ik zi eop de foto bij de kin heel veel poespas en het ziet eruit alsof de pony nu in deze houding gedwongen word, enorm slecht voor de rug van de pony, heb hierboven even een stukje geplaatst over hoe hij nou juist gebruikt moet worden.

Goed advies enzo hoor maar geloof niet dat een meisje van 4 de krachten heeft om een pony te dwingen...
Maar dat is mijn mening.

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 22:05

Strasshorse schreef:
[ [url=m/FjsLha.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is goed dat je nu een martingaal gebruikt ipv van de longeerhulp, want het woord zegt het al dat is alleen voor longeren maargoed nu even ter zijde.

Leuke pony en leuke combinatie maar gebruik alleen hulpmiddelen als je ook weet hoe je ze moet gebruiken

Fijn, dat geoordeel weer. :')
Ik weet gerust hoe je een martingaal gebruikt ;)
De pony wordt helemaal niet in deze houding gedwongen. Ik ben bezig met longeren, dus je ziet longeerstukje, longeertouw, martingaal en teugels. Beeetje veel aan de gang op dat kleine stukje om te oordelen over of de pony zo gedwongen is.

Ik ben pas net hier op deze site maar wordt hier alles en elke foto constant afgezeken en moet je je hier altijd maar verantwoorden of ligt het aan mij?

Bij deze een foto waarbij het wat duidelijker te zien is.
Afbeelding

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:10

JayJillz schreef:
Ik ben pas net hier op deze site maar wordt hier alles en elke foto constant afgezeken en moet je je hier altijd maar verantwoorden of ligt het aan mij?

Welkom op Bokt.nl :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:24

.... daar waar je 100x na moet denken welke foto, tekst en smileys je er bij zet. :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:32

Bovendien lijkt het veel omdat het een martingaal aan een voortuig is. De vork is dus dubbel leer met gespen (om te kunnen verstellen) en het collier is er niet, dat is het voortuig elastiek.
Het ding is nieuw, vork is nog stijf, dat wordt vanzelf soepeler in het gebruik waardoor het beter gaat zitten. Teugel lengte vind ik ok op deze laatste foto. Vork lengte ook. Als de combinatie wat verder komt, zal het hals strekken ook vanzelf beter gaan. Ik ken weinig 4 jarigen die met de neus over de grond kunnen onder het zadel. (Pony's dan he, kinderen kunnen zowiezo niet met de neus over de grond :D )

Slim, die veiligheids beugels. Zo, dat mag ook wel eens gezegd worden.

jins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:51

Waarom laat je haar met 2 stukken martingaal aan de teugels rijden? Ik zie hier 4 ringen rond de teugels, en het moeten er maar 2 zijn... Normaal heb je in jouw situatie een voortuig + een martingaal eraan hangen... Volgens mij heb je een voortuig + 2 martingalen eraan hangen... Daarom lijkt het op die eerste foto met martingaal wat bruusk denk ik omdat er zoveel riempjes hangen...
Dit in combinatie met een pony die snel achter de loodlijn loopt lijkt al snel 'dierenmishandeling' op bokt.

Naar mijn mening kun je met een martingaal niet veel verkeerd doen, mits goed gebruikt...
En de pony goed voorwaarts laten lopen om dat neusje eruit te houden

( dit is waarschijnlijk heel moeilijk uit te leggen aan een 4-jarige omdat ze nog heel veel moeten nadenken over hun eigen houding/handelingen) :/

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:57

rien10 schreef:
Bovendien lijkt het veel omdat het een martingaal aan een voortuig is. De vork is dus dubbel leer met gespen (om te kunnen verstellen) en het collier is er niet, dat is het voortuig elastiek.
Het ding is nieuw, vork is nog stijf, dat wordt vanzelf soepeler in het gebruik waardoor het beter gaat zitten. Teugel lengte vind ik ok op deze laatste foto. Vork lengte ook. Als de combinatie wat verder komt, zal het hals strekken ook vanzelf beter gaan. Ik ken weinig 4 jarigen die met de neus over de grond kunnen onder het zadel. (Pony's dan he, kinderen kunnen zowiezo niet met de neus over de grond :D )

In de tussentijd gaat dit type 'martingaal' schuren en irriteren bij de pony.
Ik twijfel zelfs of de martingaal wel nodig is.

Nee, ik twijfel niet, ik weet het wel zeker.
Haal al die oliebol van die pony af.
Zet er eens een iets grotere ruiter op, die wel goed kan rijden en laat de pony op eigen benen lopen.
Dus met lange teugel voorwaarts. Niet aan de longe.
Als de pony nog steeds met het hoofd zo opgekropt loopt, is er iets aan de hand.
Een jong paard loopt nooit zo uit zichzelf achter de teugel.
Zoek uit wanneer het wel op relax-stand loopt en hou dat vast en breidt dat uit!
Ik kan niet zien of het zadel misschien het probleem is, imo niet, ziet er goed passend uit.
Maar dat opgekropte stoort mij.
Er is iets.
En misschien heel simpel op te lossen.
Wil je dit eens proberen?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 23:08

jins schreef:
Waarom laat je haar met 2 stukken martingaal aan de teugels rijden? Ik zie hier 4 ringen rond de teugels, en het moeten er maar 2 zijn... Normaal heb je in jouw situatie een voortuig + een martingaal eraan hangen... Volgens mij heb je een voortuig + 2 martingalen eraan hangen... Daarom lijkt het op die eerste foto met martingaal wat bruusk denk ik omdat er zoveel riempjes hangen...
Dit in combinatie met een pony die snel achter de loodlijn loopt lijkt al snel 'dierenmishandeling' op bokt.

Naar mijn mening kun je met een martingaal niet veel verkeerd doen, mits goed gebruikt...
En de pony goed voorwaarts laten lopen om dat neusje eruit te houden

( dit is waarschijnlijk heel moeilijk uit te leggen aan een 4-jarige omdat ze nog heel veel moeten nadenken over hun eigen houding/handelingen) :/

Nee, ik heb ook ff zitten turen. De vork van deze martingaal is verstelbaar. Daardoor is het leer dubbel. Omdat het nieuw is, staat het een beetje af. Wat je ziet is de rechterkant van de vork, de foto is van links gemaakt. Kijk maar goed, dan zie je het. 't ding moet gewoon nog wat soepeler worden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 23:09

MarvanTom schreef:
rien10 schreef:

In de tussentijd gaat dit type 'martingaal' schuren en irriteren bij de pony.
Ik twijfel zelfs of de martingaal wel nodig is.

Nee, ik twijfel niet, ik weet het wel zeker.
Haal al die oliebol van die pony af.
Zet er eens een iets grotere ruiter op, die wel goed kan rijden en laat de pony op eigen benen lopen.
Dus met lange teugel voorwaarts. Niet aan de longe.
Als de pony nog steeds met het hoofd zo opgekropt loopt, is er iets aan de hand.
Een jong paard loopt nooit zo uit zichzelf achter de teugel.
Zoek uit wanneer het wel op relax-stand loopt en hou dat vast en breidt dat uit!
Ik kan niet zien of het zadel misschien het probleem is, imo niet, ziet er goed passend uit.
Maar dat opgekropte stoort mij.
Er is iets.
En misschien heel simpel op te lossen.
Wil je dit eens proberen?

Hoeft niet, een martingaal die niet inwerkt (en dat doet deze niet in deze situatie) is geen belemmering. Bovendien coriigeert de martingaal ook de ruiterhand als die te hoog of te wijd is. Zou ik zeker wel aanraden bij een kind van 4.

Liekkkeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 23:29

Wauw wat stellen mensen op bokt zich snel aan en denken ze allemaal te weten wat wel of niet juist is.. Ieder paard of pony heeft zo zijn eigen knopjes en trucjes en die kan je alleen vinden door uit te proberen. Je leert van fouten maken en merkt het vanzelf als iets al dan niet werkt.

JayJillz schreef:

TS, op bokt denkt 3/4 van de mensen dat zij je wel ff kunnen vertellen wat er goed of fout is aan wat je doet, ze denken allemaal dat zij het helemaal goed doen en er het meeste verstand van hebben.. Sommigen zijn zo aardig om je niet aan te vallen maar gewoon op een aardige manier te vertellen wat je kan veranderen en hoe je dit moet doen ipv alleen maar je fouten op te sommen.
En dan zijn er gelukkig ook nog een paar over die niet meteen fouten gaan zoeken maar gewoon bij zo'n foto denken 'oh wat schattig en knap dat dat meiske nou al zo rijdt' want dat is het!
Tuurlijk rij je op je 4e niet als een topruiter, je moet gewoon nog erg veel leren, en dat stopt nooit, maar voor nu doet ze het erg goed, echt petje af! Dat mag tussen al het commentaar door ook even vermeld worden ;)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 23:44

Liekkkeee schreef:
Wauw wat stellen mensen op bokt zich snel aan en denken ze allemaal te weten wat wel of niet juist is.. Ieder paard of pony heeft zo zijn eigen knopjes en trucjes en die kan je alleen vinden door uit te proberen. Je leert van fouten maken en merkt het vanzelf als iets al dan niet werkt.

JayJillz schreef:

TS, op bokt denkt 3/4 van de mensen dat zij je wel ff kunnen vertellen wat er goed of fout is aan wat je doet, ze denken allemaal dat zij het helemaal goed doen en er het meeste verstand van hebben.. Sommigen zijn zo aardig om je niet aan te vallen maar gewoon op een aardige manier te vertellen wat je kan veranderen en hoe je dit moet doen ipv alleen maar je fouten op te sommen.
En dan zijn er gelukkig ook nog een paar over die niet meteen fouten gaan zoeken maar gewoon bij zo'n foto denken 'oh wat schattig en knap dat dat meiske nou al zo rijdt' want dat is het!
Tuurlijk rij je op je 4e niet als een topruiter, je moet gewoon nog erg veel leren, en dat stopt nooit, maar voor nu doet ze het erg goed, echt petje af! Dat mag tussen al het commentaar door ook even vermeld worden ;)

Joh, doe jij niet zo raar.
Er gaat iets niet goed en sommige mensen zeggen dat wat minder aardig dan anderen.
Het gaat niet om de 4-jarige ruiter, maar om de jonge pony.
Als jij zo'n expert was geweest, had jij hier ook gezien dat er iets onnatuurlijks aan de hand is.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 04:55

Liekkkeee schreef:

JayJillz schreef:

Helemaal mee eens!!
ik zie de martingaal niet strak staan, dus is ook niet te kort af gesteld. (Hooguit zit de ene martingaal stop hoger op de teugel dan de andere, waarom het wat gek lijkt te zitten, maar ook dat lijkt de pony niet te belemmeren)
Ga gewoon lekker zo door!! Dan komen jullie er wel:)

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 08:06

Je bent super bezig. Hier mijn,twee ruitertjes met hun pony.

[/[img]
Afbeelding
[/[img]
Afbeelding
[/[img]
Afbeelding

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 08:26

Wat een leuke foto's weer!

Wil nu iedereen eens ophouden over die martingaal, er is niets mis mee ook niet met de pony nog het kindje wat zoveel plezier beleeft aan haar paardje daar mag mams echt trots op zijn! ;)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:19

JayJillz schreef:
Strasshorse schreef:
[ [url=m/FjsLha.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn, dat geoordeel weer. :')
Ik weet gerust hoe je een martingaal gebruikt ;)
De pony wordt helemaal niet in deze houding gedwongen. Ik ben bezig met longeren, dus je ziet longeerstukje, longeertouw, martingaal en teugels. Beeetje veel aan de gang op dat kleine stukje om te oordelen over of de pony zo gedwongen is.

Bij deze een foto waarbij het wat duidelijker te zien is.
[ [url=m/61Pwom.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan heb ik niks gezegt, de foto vertekend dan nogal.

Freedom30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:23

Afbeelding

Afbeelding

Hier mijn zoontje van 4 die mocht lekker met de pony van zijn zus aan de wandel.