Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.ingedebruijn schreef:Knert schreef:Dan moet ik ook eerlijk bekennen dat ik mij er ook wel eens schuldig aan heb gemaakt. En zelfs met mijn pony (waar ik zelden op reed) geen passende combi was. Daar heeft kbk zelfs nog zat beeldmateriaal van!
Echter ben ik wel overgegaan tot verkoop van pony gegaan. En voor mijn paard die destijds vaak veranderde in bespiering (ivm wisselende training) een pad gebruikt. Dit uiteraard in overleg met mijn zadelpasser.
Dus ik snap het anderzijds ook weer heel goed Maarten en KBK, een zadel is leuk, maar soms ook best een lastig puntje als je het maar niet passend krijgt.
Maar dat maakt het zadel dan nog niet passend toch? Hoe vervelend het ook is.
Citaat:Cinderella schreef:Ah zoveelste topic..
Goed om te zien dat er ook nog kritiek geuit durft te worden op bekende bokkers. Ik zag de foto's en ik dacht echt: neee..
Sorry, maar ik vind het echt naar. Het zadel past voor geen meter, punt. Ik zou toch maar eens op zoek gaan naar een andere zadelmaker. Daarnaast zal Maarten er gerust plezier mee hebben, maar paard echt niet. Jammer dat jullie zo in jullie eigen bubbel leven en alle tips en commentaar aan de kant schuiven. ? Persoonlijk vind ik het ook erg vervelend dat KBK altijd maar meteen voor Maarten moet inspringen. Het is een volwassen man, hij kan prima zelf reageren en we weten ondertussen na dat huwelijksaanzoek allemaal wel dat jullie heel veel van elkaar houden. Dat hoeft toch niet in elk topic ook nog te staan:+.[/quote]
terpentijn schreef:Leuk dat [naam] een (proef)wedstrijd (onderlinge) heeft geprobeerd met [naam].
Snap wel dat er spanning bij te pas komt, dat is op een wedstrijd en alle afleiding sowieso meer dan thuis trainen of een privé-les nemen.
Er zitten toch aardige stukken tussen, maar ik heb [naam] en [naam] natuurlijk in de les en dergelijke bezig gezien, dan zijn ze toch een héél stuk vooruit gegaan.
Ik zal het ieg met Bonte Jaopie niet wagen, zo'n wedstrijd, ik ben veel te gespannen altijd en Jaopie is om het minste of geringste altijd opgefokt, kijkerig en afgeleid. Niks voor ons dus. Als we daar foto's van zouden plaatsen krijg je helemaal een commentaar waar de honden geen brood van lusten (als we al op de foto zouden komen, want waarschijnlijk vliegen we met de snelheid van het geluid de bak door, hahaha). Ik dénk wel eens: tsja zo'n wedstrijdsituatie is dan natuurlijk juist een uitstekende oefening daarvoor, velen nemen hun paarden mee naar proef-wedstrijdjes om hen juist aan zo'n entourage te laten wennen. Dan gaat het niet om hoe je gepunt wordt, maar om hoe paard en ruiter met de omgeving om gaan. Ik gok dat dat ook hier de bedoeling was.
Maar ik geloof niet dat B.J. en ikkus daar op gebakken zijn....en ik zou ook m'n staart niet gaan "opsteken" en ook geen voorgeschreven apepakje aan willen (witte rijbroek plus net jasje). Of Jaopie 'n manen in knotjes willen doen... Ik zou er alleen es over nadenken als Steef (instructeur) graag zou willen/aangeven dat ik dat zou moeten doen. Mits goed voor onze ervaring/ontwikkeling.
Maar gewoon doortrainen, [naam], misschien wat meer proefgericht, als je wilt doorgaan met wedstrijdjes rijden, zodat het allemaal wat meer went. Als je het leuk vindt natuurlijk! Want in eerste instantie wel de lol er in hebben, niks MOET immers.

Knert schreef:Nee daar heb je gelijk in. Bij de pony ging dit zeker niet gebeuren. Die heb ik ook verkocht. Er reed toen wel een bijrijder op, maar zij had nogal andere gedachtes over hoe vaak te trainen. En dat is niet handig als de pony in verkoop staat.
De pad en mijn paard klopt ook. Maar wie laat wel een zadel om de 4-5 weken aanpassen? En ja als je zelf met een gebroken voet (en nasleep) zit dan wisselt een training teveel.
Bovendien gaf mijn zadelmaker het zadel nog een 7 a 8. Dus nee helaas geen 10. Vandaar de pad.
Uiteindelijk een ander zadel gekocht om toch die 10 te evenaren.
Wil alleen maar aangeven dat ik het zadel op elske echt niet goed vind liggen.. Echter moeten we zelf ook niet allemaal roomser zijn dan de Paus.
KoudbloedKim schreef:Als wij ook maar een piepklein vermoeden hadden dat 1 van onze paarden pijn had, hadden we direct uitgezocht waar dat zat en hoe dat opgelost kon worden.
). equitation schreef:Paarden worden allemaal karaktereigenschappen toegeschreven waarvan ik denk nou onder een andere ruiter zijn ze waarschijnlijk zo mak als een lammetje. Elk paard kan een net b proefje laten zien op een wedstrijdje op de hoek. Kost ze ook geen enkele moeite. De ruiter moet wel weten wat die doet en zijn management er op moet aanpassen. Als je na maanden en maanden lessen nog geen fatsoenlijke b proef kan starten dan heb je of zo'n ontiegelijke faalangst of het is tijd om een andere instructeur te zoeken.
KoudbloedKim schreef:Als wij ook maar een piepklein vermoeden hadden dat 1 van onze paarden pijn had, hadden we direct uitgezocht waar dat zat en hoe dat opgelost kon worden.
Selina schreef:KoudbloedKim schreef:Als wij ook maar een piepklein vermoeden hadden dat 1 van onze paarden pijn had, hadden we direct uitgezocht waar dat zat en hoe dat opgelost kon worden.
Maar je weet zelf toch ook niet alles? Geen enkele paardeneigenaar. Een second opinion kan toch nooit kwaad? Je hebt nu 5 pagina's van meerdere bokkers die iets vermoeden, waarom geloven jullie dat niet? Omdat jullie het paard zelf hebben gezien. Maar als een bokker nu komt kijken en zegt dat het niet past, dan nemen jullie het ook niet aan denk ik?
terpentijn schreef:@equitation: of je hebt gewoon geen ZIN in de poespas van wedstrijden rijden. Die mensen bestaan dus gewoon ook. Het moet leuk blijven voor ruiter en paard en is geen verplichting.
Selina schreef:Omdat dit paard, net als onze andere paarden, onder behandeling staat van dierenarts en osteopaat en deze zeer tevreden zijn over haar lichamelijke staat! Daarom geloven we dat niet.[naam] schreef:Als wij ook maar een piepklein vermoeden hadden dat 1 van onze paarden pijn had, hadden we direct uitgezocht waar dat zat en hoe dat opgelost kon worden.
Maar je weet zelf toch ook niet alles? Geen enkele paardeneigenaar. Een second opinion kan toch nooit kwaad? Je hebt nu 5 pagina's van meerdere bokkers die iets vermoeden, waarom geloven jullie dat niet? Omdat jullie het paard zelf hebben gezien. Maar als een bokker nu komt kijken en zegt dat het niet past, dan nemen jullie het ook niet aan denk ik?