Het leek mij leuk om alles even op een rijtje te zetten qua gebeurtenissen. Want niet alles liep zoals we in eerste instantie gedacht hadden!
16-10-2012 : Nog op de markt, op het punt om richting huis te gaan. Als 2,5 jarige net uit de wei geplukt, op de vrachtwagen gezet, en met je goeie gedrag zo rustig op de markt staan alsof je nooit anders gedaan hebt. Ik weet het nog als de dag van gisteren. Met haar hoofdje ontspannen naar beneden sjokte ze achter mij aan naar de trailer. Zonder ook maar een keer te aarzelen liep ze zo de trailer op, alsof ze mij al jaren kende.

Al snel kreeg ze hier de roepnaam Stip (origineel...) Stip begon wat streken uit te halen zoals uitbreken en zeer veel ongeduld, waardoor we besloten haar te laten beleren. Ze was nu al een poosje drie en wel klaar voor wat werk. Tijdens het hele proces heeft ze nooit een stap verkeerd gezet. Haar zachte, nuchtere karakter kwam ook hier goed naar voren.

Al snel nadat ze terug kwam van beleren ( ze is zo'n 1,5 maand weg geweest om rustig op te bouwen) viel het mij bij thuiskomt op dat ze toch een aardige buik had. Maar je zou zeggen dat ze juist af moest gaan vallen door het werken. Om een lang verhaal kort te maken: Stip is drachtig. Helaas wisten wij niks over wanneer ze gedekt was etc. dus door vele tips van bokkers en fokkers uit de buurt hebben we alles zeer nauwkeurig in de gaten gehouden.

31 juli 2013 om 4:55 was het dan zover. Stip beviel van een prachtig merrie veulen, Fay. We hebben de hele bevallen meegemaakt en Stip heeft zich helemaal zelf gered. Het enige wat we hebben moeten doen was het vlies bij Fay haar neus los maken. We waren allemaal ontzettend trots op die lieve Stip, die op 3 jarige leeftijd als kind zelf een kind op de wereld zette.
Stip was / is een ontzettend goede, lieve moeder. Helemaal trots op haar kindje.

Ik besloot een paar dagen na de bevalling een fotoshoot met Fay te doen, zodat we dit kleine mormel altijd kunnen blijven herinneren.

Stippel mocht het lekker rustig aan doen die periode. Toen Fay uiteindelijk naar de opfok ging pakten we het werk weer op en Stip vond het allemaal nog steeds prima!
Tussendoor deden we nog mee aan een door Bokt georganiseerde fotomeeting! (Inmiddels zijn we beide een aantal kilo's lichter
)

November vorig jaar was het tijd voor ons eerste onderlinge dressuurwedstrijdje. Hier werden we 3e met 183 punten, waarna de startkaart werd aangevraagd!

Ondertussen trainden we lekker verder. Ook draaiden we de hand niet om voor een sprongetje.

De zomer naderde en Stip mocht voor het eerst mee naar Ameland! Ook hier heeft mevrouw zich voorbeeldig gedragen. We hebben ontzettend genoten van de lange buitenritten en het eindeloze galopperen over de stranden.
(Slof alleen de eerste dag gehad omdat ze soms uit enthousiasme haar hoofd tussen de benen wil steken en even lekker uit haar dak kan gaan)
Hierna hebben we de wedstrijden wat actiever opgepakt.
Stip deed onder andere mee aan haar eerste BB rondje en pakte de tweede prijs. Ondertussen staat de teller voor dressuur op B+6, met vorige week twee eerste prijzen met 199 en 193 punten! Aankomende woensdag gaan we voor de tweede keer op springwedstrijd. Het springen pakken we inmiddels ook meer op. BB vindt ze eigenlijk niks aan, tijdens les tilt ze pas bij een fatsoenlijk B parcours haar benen op.

Om een lang verhaal kort te maken:
Ik ben onwijs blij met mijn topper.

is dat al 3 jaar geleden.

)