Paardje gekocht bij Raats!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_G

Paardje gekocht bij Raats!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 10:32

Ik heb een paardje gekocht (CJ, een 6-jarige quarter ruin) en ben zo blij met hoe het is gegaan dat ik er een lang verhaal van heb gemaakt :D

Afbeelding

Nadat begin september mijn allerliefste bijrijdpaard overleed, heb ik besloten toch weer een eigen paardje te kopen als ik de (voor mij) perfecte stalling kon vinden. Ik wilde heel graag dat mijn paard het hele jaar door in een kudde buiten staat met ’s winters de mogelijkheid van een inloopstal. Ik was dan ook super blij toen bleek dat de instructrice van mijn dochter van http://www.angelshorsecoaching.nl een plekje had.

En toen op zoek naar het ideale paardje. Ik wil er lekker mee kunnen buiten rijden, dat is mijn belangrijkste doel en mijn 10-jarige dochter moet er ook op kunnen rijden. Na heel veel lezen online terecht gekomen op de website van Raats Family Ranch http://www.raatsfamilyranch.com/horses.htm waar ze (vooral) quarters en paints opleiden tot ranch paarden en recreatiepaarden. Op hun site stond een brief aan ‘Everyone that considers buying a horse for recreational purposes’ en die brief raakte me enorm. Ze trainen hun paarden op allerlei manieren (koeien, schapen, lasso, woest terrein) waardoor ze hele coole paarden krijgen die dus ook heel geschikt zijn als recreatiepaard.

Ik heb toen een afspraak gemaakt voor een paar weken later zodat ik heel goed op een rij kon zetten wat ik allemaal belangrijk vind (hele mindmap gemaakt ;)) Ik heb dat vooraf ook nog even gemaild zodat ze alvast wat konden voorbereiden qua paarden die ze wilden laten zien.

Ik ben gaan kijken samen met de instructrice van mijn dochter en toen we daar aankwamen reed Rik (de eigenaar) al op een paardje dat later ook het paardje bleek te zijn wat ik uiteindelijk gekocht heb. Ze rijden daar in een natuurgebied met ongelijke bodem, modder, boomstronken enzovoort en het rijbakje waarin ik opstapte was ook ongeveer zo. Ze vertelden dat ze dat bewust doen omdat ze anders de paarden in het bos opnieuw moesten opleidden, als het bakje droog is, leggen ze de tuinslang erin zodat het weer modderig wordt.

Ik ben niet zo’n enorme held en toen ik mijn vorige paard kocht, heb ik meer dan tien paarden gezien en geprobeerd voordat ik hét paard vond waar ik me rustig op voelde en waar ik vertrouwen in had. Nu was het meteen bij het eerste paard raak. De eerste minuutjes vond ik wel even spannend, maar toen ik eenmaal doorhad dat het stuur en de remmen heel goed werkte, was ik rustig. We gingen vrij snel het bos in met z’n 3-en te paard. Dat was heel fijn want zo kon ik meteen goed uitproberen hoe hij is in een groepje, of hij voorop, achterop en in het midden wil lopen, of hij weg wilde bij de groep, achter wilde blijven, of het tempo van mij was enzovoort. Echt een hele fijne manier om een paard uit te proberen.

CJ beviel echt super goed. Daarna nog een paardje uitgeprobeerd want tsja, meteen vallen voor het eerste paard...... :o

Afbeelding

Gelukkig wist ik van de vorige keer dat ik echt wel kritisch kan zijn en dit was gewoon toevallig meteen raak. Paar dagen erna met dochter van 10 gaan kijken en gezien dat hij ook met touwhalster gereden kan worden (ik wil graag bitloos rijden) en toen gekeurd in Roosendaal. Klinisch en röntgenologisch helemaal goed. 5 panel-test uitslag volgt nog (zou enorm tegenvallen als daar wat uitkomt want voor mijn gevoel is het al klaar).

Afbeelding

CJ blijft nog tot 1 januari bij Raats staan en dochter en ik gaan daar dan ook lessen. Vanaf 1 januari komt hij naar ons toe. Ik vond het heel bijzonder hoe Rik op basis van mijn input in 1 x het juiste paardje heeft voorgesteld en hun werkwijze vind ik heel prettig. Ze gaan heel netjes met de paarden om, de paarden worden goed getraind en goed opgevoed en ze zijn heel servicegericht richting ons, ook nu we daar nog staan. Aanrader wat mij betreft.

renskesanne

Re: Paardje gekocht bij Raats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:41

wat een leuk paardje zeg en had ook even op hun site gekeken zitten echt leuke tussen!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:46

Komt op mij over als pure reclame voor de bedrijven....
Eerste bericht en alleen een fantastisch verhaal over deze mensen

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:48

Brainless schreef:

Daar zeg je wat....
Wel een leuk paardje!

Manon_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 10:54

Brainless schreef:

Tweede bericht :P onder deze gebruikersnaam, zie hier
[WWW] Na 15 jaar weer terug op Bokt.nl

Vanaf de start van bokt tot verkoop van mijn paard toen heel actief geweest op bokt onder account Manon 2, maar daar kan ik helaas niet meer bij want heb dat emailadres niet meer.

Ik ben absoluut heel positief over dat bedrijf en heb dat ook zeker bewust aangegeven want denk dat het fijn is voor anderen die ook een dergelijk paard zoeken. Als ik niet positief was, had ik daar niets gekocht. Maar het is gewoon mijn verhaal en ik verheug me erop weer meer op bokt te zijn, heb t paardengeklets wel gemist.

Aanvulling: en ik ben zelf ook ondernemer dus ik weet hoe belangrijk het is als klanten hun positieve gevoelens over je bedrijf ook uiten.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:02

Brainless schreef:

Brainless, ik ken Manon persoonlijk (haar zus is een van mijn beste vriendinnen) en kan je garanderen dat het een volledig oprecht bericht is van een ontzettend blije koper. De laatste keer dat ik Manon face- to-face sprak wilde ze alleen nog maar gaan kijken bij Raats, nog niet met de intentie om direct een paard te kopen, maar was toen al heel enthousiast over hun werkwijze :D

En tja, betere reclame dan dit kun je niet hebben als bedrijf...

@ Manon, gefeliciteerd!!! *\o/*

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:04

Dat gezeur over reclame.... als er negatief over gesproken zou worden mag het wel en als iemand enthousiast en tevreden is zou het niet mogen want dan is het reclame?

Dan zal ik ook nog even 'reclame' maken. Ik ben ook een keer bij Rik geweest met een vriendin die een fijn recreatie paard zocht en ik vind het super zoals hij paarden selecteert en opleid tot ideaal recreatiepaard. Goede keus om bij Rik een paard te kopen, heel veel geluk en plezier samen met je paard! Inderdaad hopen dat de panel 5 test N/N is. Dat is nog wel een verbeter puntje voor Rik, zorgen dat ze getest zijn voordat hij ze verkoopt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:05

Bovendien, als negatieve verhalen mogen dan mogen de positieve toch ook?

Heerlijk verhaal!

Geerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:13

Wat leuk zeg!
Heel veel plezier met je paard!
En... bij angelique krijgt hij een super plekje!
Ik krijg NH lessen van haar, vandaar dat ik haar ken ;)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:15

Veel plezier met je nieuwe paard! Een vraagje van mij: ze maken daar een droge bak expres modderig? Ik ben juist blij als de bodem droog en gelijk is, omdat je dan minder kans op blessures hebt.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:27

anjali schreef:
Veel plezier met je nieuwe paard! Een vraagje van mij: ze maken daar een droge bak expres modderig? Ik ben juist blij als de bodem droog en gelijk is, omdat je dan minder kans op blessures hebt.

Ik vind het juist ontzettend goed dat ze paarden met allerlei verschillende ondergronden laten spelen. Ze kunnen echt wel wat hebben, en hoe meer ze gewend zijn op jonge leeftijd hoe steviger ze op hun benen staan. Daarom ga ik ook regelmatig met mijn tweejarige aan de hand het duingebied in. Bos takken op de grond? Gaan we expres dwars doorheen. Bergjes met mul zand en rare afstapjes? Pakken we mee. Ik wandel ook rustig een steile duinhelling op met paard en al. Plassen in de bak en de longeercirkel een zwembad? Dan gaan we gezellig even pootjebaden. Daar krijg je stabiele en makkelijke paarden van. Als je paard alleen in gladgestreken bakken loopt heb je inderdaad kans op blessures bij rare hobbeltjes. Ze zijn onhandiger en de pezen zijn niet gewend aan allerlei soorten ondergronden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:48

pairadice schreef:
anjali schreef:

Ik vind het juist ontzettend goed dat ze paarden met allerlei verschillende ondergronden laten spelen. Ze kunnen echt wel wat hebben, en hoe meer ze gewend zijn op jonge leeftijd hoe steviger ze op hun benen staan. Daarom ga ik ook regelmatig met mijn tweejarige aan de hand het duingebied in. Bos takken op de grond? Gaan we expres dwars doorheen. Bergjes met mul zand en rare afstapjes? Pakken we mee. Ik wandel ook rustig een steile duinhelling op met paard en al. Plassen in de bak en de longeercirkel een zwembad? Dan gaan we gezellig even pootjebaden. Daar krijg je stabiele en makkelijke paarden van. Als je paard alleen in gladgestreken bakken loopt heb je inderdaad kans op blessures bij rare hobbeltjes. Ze zijn onhandiger en de pezen zijn niet gewend aan allerlei soorten ondergronden.

Denk je dan dat pezen te trainen zijn net zoals spieren?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:49

Erg gaaf TS! :D

En pezen misschien niet nee, maar je kan wel invloed uitoefenen op het zelfvertrouwen en de vaardigheden van je paard wat betreft diverse ondergronden.

Manon_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 12:01

anjali schreef:

Ik heb er onvoldoende verstand van medisch gezien. Ik zie wel dat de paarden daar geen enkele moeite hebben met die bak of met aangalopperen of aandraven in de modder of op ongelijk terrein.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:10

Ik heb het zojuist gevraagd aan mensenfysiotherapeute :pezen kunnen niet getraind worden, maar worden wel minder gauw overbelast als de spieren eromheen goed getraind zijn. Echter,rondom de pezen in paardenbenen zitten toch amper spieren?Ik vraag dit omdat ik zoveel paarden zie uitvallen door peesblessures..... :(

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:21

Leuk TS ! Hopen dat de 5 panel test goed uitvalt. Waar ga je staan met je paard als het door gaat ?

Manon_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 12:27

Geerr schreef:
Wat leuk zeg!
Heel veel plezier met je paard!
En... bij angelique krijgt hij een super plekje!
Ik krijg NH lessen van haar, vandaar dat ik haar ken ;)

Ja! Mijn dochter lest sinds vorig jaar zomer bij haar en ik ben heel blij met de manier waarop zij omgaat met de paarden. Het zal voor mij wel af en toe afzien worden qua kou en slecht weer enzo, maar voor de paarden is het echt super.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:34

o je gaat bij Angelique zelf staan, had ik niet begrepen...

Manon_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 12:36

Dandy schreef:
o je gaat bij Angelique zelf staan, had ik niet begrepen...

Klopt, ze had een plekje *\o/* was ik heeeeel blij mee!

Otte001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:45

Afbeelding
Het belangrijkste is dat je een goed gevoel hebt bij het paard. Ik heb vorig jaar ook een paard bij Rik gekocht en ben er heel erg blij mee. Het moest er eentje zijn die niet snel schrok en waar alle knoppen op zaten. Dat is zeker gelukt. Gisteren passeerde er een luchtballon 15 m boven ons hoofd, mevrouw was helemaal niet onder de indruk van de ballon en bleef de hele tijd staan. :)

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:51

Wat fijn Otte001, dat is goud hoor. en Manon een leuk stukje om te lezen en veel plezier met je knappe paardje.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:04

Een goede reminder voor mij.Ik woon praktisch bij Rik om de hoek en zoek een ander paard.Ik heb gewoon er totaal niet aangedacht om bij hem te gaan kijken :o .Ik kom nota bene vlak langs één van zijn weien.

Ps,gefeliciteerd met je paardje,vergeet ik haast nog te zeggen.Leuk dier.

Manon_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 13:13

beatje schreef:
Een goede reminder voor mij.Ik woon praktisch bij Rik om de hoek en zoek een ander paard.Ik heb gewoon er totaal niet aangedacht om bij hem te gaan kijken :o .Ik kom nota bene vlak langs één van zijn weien.

Ps,gefeliciteerd met je paardje,vergeet ik haast nog te zeggen.Leuk dier.

Haha en ik vond hem na lang googlen en veel lezen online :) Rare wereld.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:18

Fijn dat je bij Rik een geschikt paard gevonden hebt. Het is een hele fijne man die een paard een degelijke basis mee geeft.

luckyluuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:32

Ben dan wel benieuwd hoe hij de paardjes zo fijn afleverd. Heb wel gehoord dat de man de paarden een hele dag aan een boom vastbindt, zodat ze leren vast te staan. En op 3 jarige leeftijd wordt er al vol op gereden.Ken iemand die ook bij hem zo,n mak paard gekocht had van 3 jr. de vrouw was nogal bang aangelegd, dus na een maand kwam meneer nog een keer uit belgie, om de pony even aan te pakken. Hij heeft dat arme beest helemaal afgejakkerd stond te zweten en te trillen en kon bijna niet meer op zijn benen staan. Ja zo krijg je ze wel mak . t'is bijna een dood paard voor een 4 jarige inmiddels zit geen leven in. Toen ben ik eens ff gaan googlen en kwam ik uit op iemand die stage liep op dat adres en heb haar toen gevraag hoe ze met de paarden omging, nou dat is niet fijn. Het meisje vond het heerlijk omdat ze ook veel mocht rijden(geen eigen paard), maar de omgang met de paarden nee dank u.