Nieuwe zwarte trots!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xMayo

Nieuwe zwarte trots!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 20:42

Om maar meteen met de deur, eh, neus in huis te vallen... Ik ben Nienke!
Afbeelding

Ha bokkers!

Jaja, een nieuw voorstel rondje! Degene die altijd het hardst riep; 'Ik hoef geen fries, deze zijn allemaal hetzelfde en zwart, ik vind er niets aan'. Heeft deze mening aan de kant gegooid en haar hart voor friezen open gesteld!

Afgelopen juli kreeg ik een aapje van een goede vriend van ons, dat hij een paard gekocht had. En omdat ik van paarden hield, wilde ik er vast wel voor zorgen. Het bleek om een 2 jarige fries te gaan. Ah fijn, ik dacht er over na. Ik had op dat moment alleen mijn eigen mini appaloosa en reed of deed verder niets met een paard van groter formaat. Het hoofdstuk verzorg paarden had ik eigenlijk achter me gelaten. Verkocht, paarden met een minder fijn karakter, verplichtingen, tijdgebrek door werkzaamheden rondom het verzorgen... Ik wist eigenlijk niet of ik het wel zo zag zitten.

Toch besloten om te gaan kijken, je weet nooit wat je aantreft. Wat ik echter aantrof was nu niet meteen iets wat absoluut de doorslag gaf om ermee aan de slag te gaan. Een 2 jarige, iele merrie met een schimmel... Een aantal keer bij haar langs gegaan en haar karakter leek toch wel erg aantrekkelijk te zijn.

Uiteindelijk is de veearts regelmatig langs geweest voor de huidproblemen die Nienke had. Het leek mijt, het leek zomer exceem, regenexceem, schurft.. Allemaal niet. Antibiotica injecties gekregen, dagelijks wassen met speciale shampoo. De plekjes bleven over haar gehele lichaam zitten. Ze had er geen pijn of last van, maar erg florisant was het niet. Uiteindelijk uit een huidkweek bleek dat het om een hardnekkige schimmel ging. Opnieuw een middeltje gekregen om mee te wassen en nu sinds deze week begint het eindelijk echt resultaat te tonen, de plekjes verdwijnen met de zon!

Gelukkig maakt Nienke van het wassen niet zo'n probleem!
Afbeelding

Al gauw begon ik Nienke leuker en leuker te vinden. En momenteel ben ik er niet meer weg te slaan. Wat een fantastisch leergierig karakter zit erin. Eigenwijs, ietwat koppig, maar toch ontzettend lief en nuchter.
Afbeelding

Sinds 2 weken heeft Nienke er een klein shetlander maatje bij. Samen verzinnen zij hun eigen schriktraining wel. :j
Afbeelding

En vandaag is Jessica (Jespri) langs geweest om ons voor het eerst samen op de foto vast te leggen. Nienke is echt nog een jonge spruit die een groeiachterstand heeft gehad en niet echt het makkelijkste begin wat je een paardenleven kan schenken, maar voor alsnog doet zij het fantastisch. Ik ben erg benieuwd hoe zij het gaat doen en hoe zij uiteindelijk uit zal groeien!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met haar vriendinnetje in mini fries formaat.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kusje
Afbeelding

Afbeelding

uiteraard kan het niet altijd goed gaan!
Afbeelding

En als afsluiter 2 plaatjes van ons samen! <3
Afbeelding

Afbeelding

:wave:

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:44

Leuk dier veel plezier ermee.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:46

Heerlijk, wat een leuke serie, en wat een verhaal. Ze heeft een fiere, maar toch ook een zachte uitstraling. En het zijn schitterende foto's geworden. :j

Jespri

Re: Nieuwe zwarte trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:55

Leuk topic mayo!
Ik vond het leuk om Nienke in het echt te mogen ontmoeten. Hier ga je denk ik nog veel plezier van hebben! :D

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:00

Ahw wat super leuk, jullie zijn een plaatje samen! Hopelijk nog veel plezier met haar!

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:24

De laatste 2 foto's zijn echt heel erg mooi van jullie saampjes!
Veel plezier met haar!

CMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:41

Mooie spontane foto's! Heel veel plezier met haar!
Lach wel dubbel bij dat hoofd van haar tijdens flemen _O-
Weet je haar afstamming ook?

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 15:16

Loveskary, bedankt!

Shadow0, dankjewel! Het is er ook wel een met een gebruiksaanwijzing, maar ontzettend lief!

Jespri, ben super blij met de foto's, snel weer langs komen hoor! :)

Tarenko, lief, dankjewel!

daisssx, bedankt!

CMB, dankjewel dat gaat vast goed komen! Haar afstamming gaan we nog achteraan. Nienke is tijdens haar eerste levensjaar van iemand geweest die toen heel erg ziek is geworden. Toen is Nienke in de wei een soort van 'vergeten' en dus werd ze wat verwaarloosd gevonden. Ze is toen overgenomen door iemand die de zorg van de eigenaar over wilde nemen. Vervolgens kreeg Nienke last van die schimmel en zodoende is ze in juli bij ons terecht gekomen omdat de zorg voor haar teveel werd met het wassen, de DA, kosten etc. Nu zijn we eerst bezig om de schimmel proberen weg te krijgen en het enigste wat ze van haar hebben is haar paspoort waar haast niets in te vinden is (waar overigens in staat dat Nienke bijna 5 is, maar gezien haar lichaam en gedrag is dat haast onmogelijk, ondanks de groeiachterstand die ze gehad heeft). Zodra we het geheel onder controle hebben willen we contact proberen te zoeken met haar eerste eigenaar w.b.d. afstamming. We hebben nu alleen geen idee hoe de oude eigenaar er aan toe is en of we überhaupt dus nog iets van haar te weten zullen komen. We hopen het wel, maar op dit moment is het allemaal nog onduidelijk..

EDIT: Ik heb het paspoort zelf overigens nog niet ingezien dus geen idee wat daar allemaal in staat, dit is wat ik van de eigenaar tot nu toe heb gehoord en wat hij van plan is. We willen sowieso wel meer over haar weten als we die kans krijgen. :)

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 15:25

Wat een leuk dier! Mag ik vragen wie de vader is? Haar koppie & uitstraling doet me een beetje denken aan mijn merrie. :D

EDIT: lees net de reacties hierboven. :P

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 15:26

SarahIlse schreef:
Wat een leuk dier! Mag ik vragen wie de vader is? Haar koppie & uitstraling doet me een beetje denken aan mijn merrie. :D

Wauw, even in je profiel gespiekt en die lijkt er inderdaad veel op zeg! :oo

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 15:26

xMayo schreef:
SarahIlse schreef:

Wauw, even in je profiel gespiekt en die lijkt er inderdaad veel op zeg! :oo

Hihi, ja, dat vond ik dus ook. :P Straks mijn stal maar even controleren of ze er nog staat, haha!

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 15:28

Hahaha, ja als deze leeg is kan het kloppen als er 5 jaar in Nienke d'r paspoort staat.... _O-

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 15:37

Wat een leukerd zeg. <3

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 07:35

Wat een mooie dame!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 07:48

Wat een leukerd! :D
Mag ik vragen waar ze nu mee behandeld word?

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 09:13

Dankjulliewel :D

Ellepel, met Imaverol :)

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 09:30

Hilarische foto van de bal, ik herken de pijn :')
Prachtige foto's, ik ben er zeker van dat zij later netjes uitgroeit. Nog veel plezier gewenst met het zwarte beestje!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 09:33

xMayo schreef:
Dankjulliewel :D

Ellepel, met Imaverol :)

Dank je! :)

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 09:50

heel lief die fleem foto :) en die foto;s in de wei mooi :)

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 09:56

Wat een leuk paardje.
Kan me voorstellen dat je daar van bent gaan houden.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 09:58

Mooie dame hoor! Ik kan me voorstellen dat je gek op haar bent.
Ik ben benieuwd hoe ze uit gaat groeien. Jullie gaan vast veel plezier hebben!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 09:59

Woohoo ik heet ook Nienke :')
Prachtig dit :D

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:30

Oh oh...once you go Black. .. :p

Leuk beestje heb je daar zeg. Hoop dat je ontzettend veel van haar mag genieten.

CMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:13

[quote="xMayo"]

CMB, dankjewel dat gaat vast goed komen! Haar afstamming gaan we nog achteraan. Nienke is tijdens haar eerste levensjaar van iemand geweest die toen heel erg ziek is geworden. Toen is Nienke in de wei een soort van 'vergeten' en dus werd ze wat verwaarloosd gevonden. Ze is toen overgenomen door iemand die de zorg van de eigenaar over wilde nemen. Vervolgens kreeg Nienke last van die schimmel en zodoende is ze in juli bij ons terecht gekomen omdat de zorg voor haar teveel werd met het wassen, de DA, kosten etc. Nu zijn we eerst bezig om de schimmel proberen weg te krijgen en het enigste wat ze van haar hebben is haar paspoort waar haast niets in te vinden is (waar overigens in staat dat Nienke bijna 5 is, maar gezien haar lichaam en gedrag is dat haast onmogelijk, ondanks de groeiachterstand die ze gehad heeft). Zodra we het geheel onder controle hebben willen we contact proberen te zoeken met haar eerste eigenaar w.b.d. afstamming. We hebben nu alleen geen idee hoe de oude eigenaar er aan toe is en of we überhaupt dus nog iets van haar te weten zullen komen. We hopen het wel, maar op dit moment is het allemaal nog onduidelijk..

quote]

Dat is begrijpelijk! Maar al super hoe je met haar bezig bent! +:)+

CMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:15

xMayo schreef:

Dat is begrijpelijk! Maar al super hoe je met haar bezig bent! +:)+