Ha bokkers!
Jaja, een nieuw voorstel rondje! Degene die altijd het hardst riep; 'Ik hoef geen fries, deze zijn allemaal hetzelfde en zwart, ik vind er niets aan'. Heeft deze mening aan de kant gegooid en haar hart voor friezen open gesteld!
Afgelopen juli kreeg ik een aapje van een goede vriend van ons, dat hij een paard gekocht had. En omdat ik van paarden hield, wilde ik er vast wel voor zorgen. Het bleek om een 2 jarige fries te gaan. Ah fijn, ik dacht er over na. Ik had op dat moment alleen mijn eigen mini appaloosa en reed of deed verder niets met een paard van groter formaat. Het hoofdstuk verzorg paarden had ik eigenlijk achter me gelaten. Verkocht, paarden met een minder fijn karakter, verplichtingen, tijdgebrek door werkzaamheden rondom het verzorgen... Ik wist eigenlijk niet of ik het wel zo zag zitten.
Toch besloten om te gaan kijken, je weet nooit wat je aantreft. Wat ik echter aantrof was nu niet meteen iets wat absoluut de doorslag gaf om ermee aan de slag te gaan. Een 2 jarige, iele merrie met een schimmel... Een aantal keer bij haar langs gegaan en haar karakter leek toch wel erg aantrekkelijk te zijn.
Uiteindelijk is de veearts regelmatig langs geweest voor de huidproblemen die Nienke had. Het leek mijt, het leek zomer exceem, regenexceem, schurft.. Allemaal niet. Antibiotica injecties gekregen, dagelijks wassen met speciale shampoo. De plekjes bleven over haar gehele lichaam zitten. Ze had er geen pijn of last van, maar erg florisant was het niet. Uiteindelijk uit een huidkweek bleek dat het om een hardnekkige schimmel ging. Opnieuw een middeltje gekregen om mee te wassen en nu sinds deze week begint het eindelijk echt resultaat te tonen, de plekjes verdwijnen met de zon!
Gelukkig maakt Nienke van het wassen niet zo'n probleem!

Al gauw begon ik Nienke leuker en leuker te vinden. En momenteel ben ik er niet meer weg te slaan. Wat een fantastisch leergierig karakter zit erin. Eigenwijs, ietwat koppig, maar toch ontzettend lief en nuchter.

Sinds 2 weken heeft Nienke er een klein shetlander maatje bij. Samen verzinnen zij hun eigen schriktraining wel.

En vandaag is Jessica (Jespri) langs geweest om ons voor het eerst samen op de foto vast te leggen. Nienke is echt nog een jonge spruit die een groeiachterstand heeft gehad en niet echt het makkelijkste begin wat je een paardenleven kan schenken, maar voor alsnog doet zij het fantastisch. Ik ben erg benieuwd hoe zij het gaat doen en hoe zij uiteindelijk uit zal groeien!

Met haar vriendinnetje in mini fries formaat.

Kusje

uiteraard kan het niet altijd goed gaan!

En als afsluiter 2 plaatjes van ons samen!