Op vrijdag begon ik met de clinic "Met pit naar de andere kant van het hout" in de Bit Piste. Ik zit hier op Chupa Chups, een 9-jarige merrie v. Clearway x Caretino die op concours Z en ZZ loopt.

Foto: Aniek Molenaar

Foto: Aniek Molenaar
Vervolgens heb ik twee dagen clinics gegeven die gingen over barrage rijden in de Springweide. Hiervoor had ik Boss HDH bij, een 9-jarige ruin v. Phin Phin x French Buffet die op concours ZZ en 1.40m loopt. Boss is een echt barragemonster en was dus ideaal om dit uit te beelden. Al was hij de eerste dag ontzettend onder de indruk van het voltigewiebelpaard langs de ring
Dit moet erg mooie foto's opgeleverd hebben, omdat zijn toch al erg mooie koppie onder de indruk nog mooier wordt!
Kleine volte

schuin over de stijl

In een achtje over het kruisje

Boss raakte aan het einde van de clinic op de tweede dag nog een ijzer kwijt. Zie het vliegen!

Foto: Isa van den Belt
Ook had ik beide dagen een clinic "Springen, ook voor dressuurruiters" in de Springweide.
Daarin heb ik geprobeerd een aantal dressuurcombinaties van L2 tot LT niveau een beetje 'out of the box' te leren denken. Was heel leuk om te zien dat zij erg enthousiast werden door het springen!
Als afsluiting had ik een disciplinewissel met Bram Chardon in de Bit Piste. Dat was echt ontzettend leuk om te doen!
We hadden weinig tot niets voorbereid, dus het ging allemaal erg spontaan, wat het voor het publiek denk ik ook wel leuk maakte.
Bram zit regelmatig op een paard, wat ook goed aan zijn rijden te zien was. Hij deed het heel stoer met Chupa Chups!
Ik heb een keer eerder een tweespan bestuurd, twee jaar geleden. Dat ging dus iets minder soepel en ik wist dan ook de Eisma hindernis te slopen

Ik op de kar met Wito Mink, de eigenaar van het span, achterop.

Bram op Chupa Chups

Foto: Lonneke Ruesink
En daar gaat de Eisma hindernis!

Foto: Lonneke Ruesink
Ik heb weer een heel erg leuk weekend gehad en ik hoop dat ik sommige mensen wat interessants heb kunnen vertellen, of heb kunnen vermaken.
Voor wie nog meer foto's heeft: Ze zijn welkom!
Ik kende je al van hier op bokt en van wat youtube filmpjes, dus het was een bewuste keuze om even te gaan kijken. Ik hoop je volgend jaar weer te zien!
Was de kar nog wel heel?
-

"