Mini ruitertjes in de dop!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JayJillz

Mini ruitertjes in de dop!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 21:17

Ik kon hier geen onderwerp over vinden, dus ik dacht dat het misschien leuk was om een topic te openen waar je je mini ruitertje in de dop kunt showen!

Ik heb zelf een mini amazone van 4 lentes jong! Ze vindt het heerlijk om paard te rijden en is enorm verbeterd sinds ze begon.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben heel benieuwd naar jullie mini ruitertjes/amazones!

mirtedl

Re: Mini ruitertjes in de dop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:19

oeps, ik denk dat bokt wel wat commentaar te leveren heeft over het gebruik van de longeerhulp..

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:20

mirtedl schreef:
oeps, ik denk dat bokt wel wat commentaar te leveren heeft over het gebruik van de longeerhulp..

Dat was ook het eerste wat ik dacht :+

evie21girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:21

Ik voel ook een reltopic aankomen..
De pony loopt op deze manier natuurlijk veel te diep. :n

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:24

Ik dacht jeej leuk topic! Tot ik de foto's zag -O-

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:24

Maar ik snap ook wel dat de pony bijgezet wordt met n ruitertje van vier jaar. TS, misschien een elastiek of klassieke bijzetteugels doen?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:27

En terecht dat er commentaar komt, hoe krijg je dit nou toch in je verstand?

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:28

:=

Vind het een hele mooie pony, maar waarom bijzetten met een longeerhulp? :n pony geniet er niet van zo te zien..

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 21:29

Ohhjee dat was niet de bedoeling :+

Ik zal het dan maar even uitleggen:
Ze heeft meer dan genoeg ruimte om haar hoofd wat hoger te dragen, we gebruiken deze alleen (tijdelijk) om haar te 'helpen' haar hoofd iets lager te dragen. (De longeerhulp staat ook niet gespannen zoals je ziet) Zonder hulp en zonder een ervaren ruiter gooit ze haar hoofd heel hoog op. Daarnaast geeft het mijn dochter een beetje extra controle en leert ze de teugels normaal gebruiken.

Je ziet de pony ook meer ontspannen met hulp dan zonder (als mijn dochter rijdt althans), ook de pony is nog jong dus de hulp is nog niet overbodig.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:29

Oke heb net in haar profiel gekeken. .eerste eigen paardje. Dus misschien weet ze niet beter... iemand die de moeite wil nemen om op een vriendelijke manier uit te leggen waarom dit niet goed is?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:31

Maar waarom moet dat hoofd omlaag? Als de rug weg gedrukt wordt is dat medisch / het zadel.

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 21:32

gerpiegorp schreef:
:=

Vind het een hele mooie pony, maar waarom bijzetten met een longeerhulp? :n pony geniet er niet van zo te zien..

Die ene foto wordt ze (buiten de foto) gecorrigeerd door de instructrice vandaar haar oren.

De longeerhulp is tijdelijk tot dat de bijzetteugel binnen is. Deze is bestelt. (We hebben de pony pas net)

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:32

Dan zou ik toch eerder een elastiek gaan gebruiken dan een longeerhulp. Vooral op de eerste foto staat hij redelijk strak. Niet om je af te kraken hoor :)

Zie dat je gereageerd hebt. Dan snap ik het, je hebt dus al een andere teugel besteld dus dan zal ik verder geen commentaar meer leveren haha.
Laatst bijgewerkt door gerpiegorp op 14-09-15 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:33

Foto's zijn natuurlijk moment-opnames... Maar bij de laatste foto... Als mijn pony zo zou kijken, dan was ik meteen gestopt met wat ik deed.. (Of het moet zijn wondje verzorgen zijn :') dan kijkt ie ook niet vrolijk.... Maar dat moet)...

Snap dat het lastig is voor een jonge ruiter met een jonge pony, zelf helemaal geen fan van bijzet.. maar vooral niet die hulp eigenlijk :S

Ik weet niet of iemand het plaatje kan vinden waar deze longeerhulp uitgelegd wordt... Ik zou ook een andere oplossing gaan zoeken iig :)

Verder zit je dochtertje er wel heel netjes op hoor voor zo'n jong meisje!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:33

Fijn TS. Ik denk dat t prima gaat lukken met een " licht aangespannen" bijzet teugel.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 14-09-15 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:34

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:37

Hmm een jonge pony kopen voor een meisje van 4 jaar dat nog moet leren rijden? Dat zou absoluut niet mijn keuze geweest zijn.

Ook ik vind de longeerhulp jammer en ook een bijzet hoor je niet om te doen voor de reden die jij geeft. Die kop zal wel omlaag gaan als de pony correct gereden wordt. Wat verwacht je van een jonge pony? Dat ze al keurig nageeflijk loopt en alles doet wat je vraagt? Dan had je een leermeester moeten kopen die al jaren ervaring heeft. :)

Wil je dat ze haar hoofd niet heel hoog in de lucht kan steken, kies dan eerder voor een martingaal.

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 21:40

Bonnelover schreef:

Ohh dankje! Ik had hem niet gevonden!

Ik probeer in ieder geval niet opzettelijk de pony te pijnigen of iets dergelijks.. ik wil er ook best een filmpje opzetten waarop je ziet dat ie helemaal niet zo strak zit :n

Verder zijn uiteraard alle tips welkom mits het op een normale manier gebracht kan worden. Het is inderdaad onze eerste pony dus er valt nog veel te leren!

De longeerhulp was puur bedoeld als tijdelijke oplossing zodat en de pony niet volledig stilstaat en mijn dochter wat meer 'gecontroleerd' kan rijden.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:43

JayJillz schreef:
Bonnelover schreef:

Ohh dankje! Ik had hem niet gevonden!

Ik probeer in ieder geval niet opzettelijk de pony te pijnigen of iets dergelijks.. ik wil er ook best een filmpje opzetten waarop je ziet dat ie helemaal niet zo strak zit :n

Verder zijn uiteraard alle tips welkom mits het op een normale manier gebracht kan worden. Het is inderdaad onze eerste pony dus er valt nog veel te leren!

De longeerhulp was puur bedoeld als tijdelijke oplossing zodat en de pony niet volledig stilstaat en mijn dochter wat meer 'gecontroleerd' kan rijden.

Leuke pony, maar dit zou ook niet mijn manier zijn :n

Dan wacht je maar even tot je je 'goede 'bijzetteugels hebt ipv een longeerhulp te gebruiken.
Er zijn genoeg andere manieren om je pony aan het werk zetten,
je dochter heeft meer als tijd genoeg om te wachten tot je iets gepast hebt om te rijden.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:43

Ik neem aan dat deze amazone in de dop nog niet heel veel rijd.
En hoeveel volwassenen kopen zonder ervaring een jong paard??

Gewoon goede begeleiding zoeken en misschien een wat oudere ervaren ruiter die de pony netjes aanrijd?
Vel plezier samen met je dochter.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:44

Gewoon lekker veel les nemen. Je dochter dan he? En dan zelf veel luisteren. Ik zou je kind niet te veel en te vaak laten rijden, schijnt bij n jong kind niet zo goed voor de heupen te zijn.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:45

Ik verplaatst dit topi van ITP naar RIJ-ITP.

Hopelijk volgen er in dit topic fijne reacties waarmee TS en haar dochter verder kunnen.

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:47

Nu al tips geven over het kopen van een oudere pony vind ik ietsjes overdreven :') TS heeft de pony net, zegt zelf al dat er veel te leren valt en dit als tijdelijke (echt tijdelijk) oplossing is op zich niet verkeerd; wel mag het minder strak. En inderdaad, lekker gaan lessen!

Veel plezier met de pown! Dochterlief zit al netjes hoor, complimenten! Talentje in de dop :)
Laatst bijgewerkt door Dionnetjuuh op 14-09-15 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 21:49

xAnthea schreef:
Hmm een jonge pony kopen voor een meisje van 4 jaar dat nog moet leren rijden? Dat zou absoluut niet mijn keuze geweest zijn.

Ook ik vind de longeerhulp jammer en ook een bijzet hoor je niet om te doen voor de reden die jij geeft. Die kop zal wel omlaag gaan als de pony correct gereden wordt. Wat verwacht je van een jonge pony? Dat ze al keurig nageeflijk loopt en alles doet wat je vraagt? Dan had je een leermeester moeten kopen die al jaren ervaring heeft. :)

Wil je dat ze haar hoofd niet heel hoog in de lucht kan steken, kies dan eerder voor een martingaal.

Waar staat precies dat ik van de pony vraag om alles te doen wat ik vraag? Mijn dochter rijdt sinds ze 2 is en het zal je verbazen wat ze al allemaal kan. Nu kan een kind van 4 natuurlijk de hulpen niet zo goed en zuiver geven als een ouder kind of volwassenen maar dat betekend niet meteen dat je nog niet kunt rijden. Bovendien denk ik dat niemand ooit uitgeleerd is! :)

Ik was overigens inderdaad niet op zoek naar zo'n jonge pony, dat klopt. Toch ben ik blij met haar, ze is superbraaf en werkt graag voor je. Ik denk dat mijn dochter ook van deze pony veel zou kunnen leren, ondanks haar jonge leeftijd.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:50

Een mooie pony! Hopelijk een passend maatje voor je dochter.
Dat je de pony wat wilt begrenzen, is begrijpelijk en hoeft echt niet schadelijk te zijn. Foto ziet er wat dramatisch uit door het dikke touw, maar kan deze niet beoordelen.
Het zou mooi zijn als je de pony ook door kunt laten rijden door een meer ervaren ruitertje.