Vikkie ZZ-Licht by Queelens Fotografie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jonnekee

Vikkie ZZ-Licht by Queelens Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 21:42

Hoihoi,

Afgelopen woensdag is Queelens fotografie bij ons geweest om Vikkie op de foto te zetten.

Vikkie is mijn 13 Jarige Corland x Aram ruin die ik nu een jaar heb, we zijn binnen een halfjaar van het M2 naar het ZZ-Licht gevlogen, hier heb ik hem nu 1x in gestart waarbij we meteen 4 winstpunten reden, aankomende vrijdag mag Vik weer mee en hebben we onze tweede ZZ-Licht wedstrijd.

Genoeg gekletst hier komen de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wezen jullie een beetje lief voor ons O:)

Liefs Jonne

Amaranth7

Re: Vikkie ZZ-Licht by Queelens Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:47

Wat een prachtig dier is vikkie! Veel succes verder in het zz licht! :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:47

Leuke fotos en prachtig paard heb je! :j

Kritiekpuntje is wel de houding van je voeten, je steekt ze enorm naar buiten.
Je armen en benen lijken op deze fotos erg gespannen te zijn ....

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:48

Wat een gaaf paard zeg! Wel vind ik je houding enorm storend. Probeer wat rechterop te zitten en vooral je benen verder onder je lichaam te houden; schouders, heupen, en hakken op een lijn krijgen!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:49

Knap paard! Mooie combinatie zijn jullie :)

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 21:50

M'n houding is op de foto's inderdaad niet mooi maar ik had er nogal wat aan de houden die dag, het is een paard wat ontzettend groot beweegt en zit ook niet altijd makkelijk, en ik denk beter m'n benen eraf dan continu de spoor in z'n lijf toch ? Niet alles kan perfect zijn... ;)
Laatst bijgewerkt door Jonnekee op 05-09-15 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:53

wat een gaaf paard, foto 7 is prachtig!

SolmyrkviJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:55

Prachtig paard en je rijd erg vriendelijk. :D Enige puntje is (zoals je zelf ook al aangeeft)je houding, benen mooi vanuit de knie naar binnen draaien en schouders naar achteren, dan kom je al een heel end.

Leuke combinatie!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:57

Jonnekee schreef:
M'n houding is op de foto's inderdaad niet mooi maar ik had er nogal wat aan de houden die dag, het is een paard wat ontzettend groot beweegt en zit ook niet altijd makkelijk, en ik denk beter m'n benen eraf dan continu de spoor in z'n lijf toch ? Niet alles kan perfect zijn... ;)

Dat kan dan lastiger zijn.
Is trainen zonder sporen dan geen optie, zodat je wel je beenligging kunt verbeteren zonder hem te prikken?

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 21:59

simodi schreef:
Jonnekee schreef:

Dat kan dan lastiger zijn.
Is trainen zonder sporen dan geen optie, zodat je wel je beenligging kunt verbeteren zonder hem te prikken?

Nee want hij kan gruwelijk lui zijn en kruipt dan achter je been, maar zoals je op de foto's ziet raak ik hem niet met m'n spoor maar heb ik gewoon eigenwijze tenen :+

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 22:00

Ts kan prima zitten hoor. Heb je het filmpje van laatst niet gezien? Daar had ze een houding om jaloers op te zijn.

Denk dat ze nu wellicht een beetje zenuwen had voor de shoot + een heet paard. Ts is ook maar een mens hoor.

Typisch Bokt om weer ongevraagd commentaar te geven op prachtige foto's.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 22:02

Amaranth7 schreef:
Ts kan prima zitten hoor. Heb je het filmpje van laatst niet gezien? Daar had ze een houding om jaloers op te zijn.

Denk dat ze nu wellicht een beetje zenuwen had voor de shoot + een heet paard. Ts is ook maar een mens hoor.

Typisch Bokt om weer ongevraagd commentaar te geven op prachtige foto's.

Dankjewel :D ik had af en toe een anker nodig...

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 22:07

Foto's zijn prachtig geworden jonne! En vik is gewoon een droompaard <3. Trots op de husband van m'n merrie haha!

En Marieke _O_

Voor de mensen die struikelen over d'r tenen. Jonne kan echt wel zitten, ken weinig mensen die zo netjes zitten, maar paardlief beweegt nogal groooot als ie d'r zin in heeft haha.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 22:09

Heb even in je berichten gespiekt maar op dat filmpje zit je als een huis. En dat nog wel op zo'n bewegingskanon. Wauw.

Wat een gaaf beest. Goede aankoop ook geweest als je m zo door kon rijden. Via particulier of handelsstal als ik vragen mag?

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 22:16

Iris82 schreef:
Heb even in je berichten gespiekt maar op dat filmpje zit je als een huis. En dat nog wel op zo'n bewegingskanon. Wauw.

Wat een gaaf beest. Goede aankoop ook geweest als je m zo door kon rijden. Via particulier of handelsstal als ik vragen mag?

Van m'n eigen stalbaas, meneer is 12 jaar hengst geweest en ik wou eigenlijk een jong paard, geen schimmel, niet hoger als 1,65 geen springgefokt paard en geen paard wat al hoog had gelopen (ZZ-Zwaar) zoals je ziet is dat allemaal niet gelukt :Y) maar ik kon hem echt niet weigeren, stalbaas wou met z'n andere hengst zich focussen op de Grand-Prix en Vikkie kwam op de tweede plaats en stalbaas wou hem gewoon op nummer 1 hebben, hij heeft er in het begin wel moeite mee gehad dat tie hem verkocht had aan mij maar omdat wij samen nu zo goed gaan vind hij dat ook super leuk om te zien :j hij is nu echt m'n maatje geworden :j

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 22:43

Wat een gaaf paard!! Daar hoeft geen strikje om hoor en laat ik nou net volgende week jarig zijn :D 8-)
En wat kan die draven zeg!
Succes verder in het ZZ-Licht

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 22:52

Voor de liefhebber *D

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 08:29

mala26 schreef:
Wat een gaaf paard!! Daar hoeft geen strikje om hoor en laat ik nou net volgende week jarig zijn :D 8-)
En wat kan die draven zeg!
Succes verder in het ZZ-Licht

Haha dankjewel, Nja als je een goed bod doet :+ nee grapje hij is niet tekoop, ik heb het idee dat ik nog niet klaar ben met dit paard en dat er nog veel meer in zit :j

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:17

Leuk dat je een topic hebt gemaakt Jonne.
Jij en Vikkie doen het goed. Succes op de komende wedstrijden, jullie gaan ver komen +:)+

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:28

Als eerste op basis van de foto's: wat een gaaf paard om te zien en knap dat jullie zo snel door de klasses gevlogen zijn!

Het filmpje werd ik echter minder blij van, ik zie heel veel spanning en spektakel, maar weinig takt en losgelatenheid. Ik zou hem af en toe zelfs licht onregelmatig willen noemen achter...
Heb je hem röntgenologisch laten keuren bij aankoop?

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:32

Wat een gaaf beestje, veel succes in het zz-licht maar denk dat dat helemaal goed gaat komen.

En jeetje wat hebben mensen altijd wat te klagen in zulke topics zeg, vreselijk gewoon

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:38

Wauw wat een paard! Heel stoer.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:40

Eef_Bam schreef:
Als eerste op basis van de foto's: wat een gaaf paard om te zien en knap dat jullie zo snel door de klasses gevlogen zijn!

Het filmpje werd ik echter minder blij van, ik zie heel veel spanning en spektakel, maar weinig takt en losgelatenheid. Ik zou hem af en toe zelfs licht onregelmatig willen noemen achter...

Helaas sluit ik me hierbij aan. Vind hem ook erg onrustig met zijn staart (hoeft niks te zijn, maar geeft een onrustig beeld). Vind toch dat zoals op je fotos je benen een betere houding horen te hebben, helemaal in het ZZL.
Onwijs veel succes samen, oefening baart kunst en dit paard kan het zeker wel bereiken! T is 1 van de mooistr schimmels die ik ooit heb gezien :)

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 09:43

Eef_Bam schreef:

Dit paard is juist ongelooflijk los en het klinkt heel raar hij kan niet anders draven, vorige eigenaar is er serieus weleens op aangesproken door juryleden dat deze draf niet gevraagd word in de lagere klasses, maar dit paard kan gewoon niet anders draven, hij draaft ontzettend groot, onregelmatig is hij zeker niet maar hij maakt het zichzelf af en toe veelste moeilijk en zoekt dan z'n ritme/tact, en een staartenzwiepert is het altijd is geweest maar spanning nee dat heeft hij niet.

Hetgene wat jij waarschijnlijk ziet op het filmpje zijn de momenten dat hij niet naar voren denk en zeg maar blijft hangen dus zweefdraf en dat mag hij niet.

Het is een heel gaaf paard maar absoluut niet makkelijk te rijden.
Paard is gekeurt en de DA had zelden een paard gezien met zo'n goede rug/goed over de benen.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:46

Grappig TS, ik ken dit paard nog van toen hij een klein Vikkie'tje was :D toen had hij ook al zo'n aparte expressieve draf! Veel plezier en succes met hem.