Mijn eerste strandrit... Op knap verzorg trekpaard!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mijn eerste strandrit... Op knap verzorg trekpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:43

:wave:

Als rasechte Zeeuwin had ik nog nooit echt op het strand gereden. Ja, op een klein strandje van een paar vierkante meter, maar nooit langs de uitgestrekte kust. Vorige week werd ik gesmst door de eigenaresse van mijn verzorgpaarden, of ik mee wilde om op het strand te rijden... Ja, natuurlijk!

Afgelopen woensdagavond was het zo ver. Paarden in de vrachtwagen en richting de kust! *\o/* Mijn moeder en stiefvader waren mee om foto's te maken.

Ik mocht mee op Erica, de grootste van de drie. Erica is meteen het grootste paard van heel de groep, dus jullie hoeven niet te zoeken, haha.

Voor nu genoeg woorden gebruikt, geniet van de foto's! Ik straal nog steeds! <3

Afbeelding
1

Afbeelding
2

Afbeelding
3. En het water in!

Afbeelding
4. Lekker spetteren ;)

Afbeelding
5

Afbeelding
6

Afbeelding
7

Afbeelding
8

Afbeelding
9

Afbeelding
10

Afbeelding
11

Afbeelding
12

Afbeelding
13

Afbeelding
14

Afbeelding
15

Een reactie zouden wij erg leuk vinden :D

MissFloorx

Re: Mijn eerste strandrit... Op knap verzorg trekpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:44

Wauw wat een machtig mooi beest! Die straalt echt trots uit.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:51

Oh gaaf dit!! Wat zul jij genoten hebben. :D
Ziet er supergaaf uit!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:57

Zooooo, ik geloof zeker dat jij nog straalt. Wat een geweldige ervaring!! <3

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:10

Gaaaaaaaaaf! Wat een geweld ♡

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:11

Wat een prachtige paarden! Jullie zullen vast genoten hebben!

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:20

Gaaf zeg. Ik vind het ook altijd grappig om te zien hoe klein die zadels ineens lijken op de trekpaarden.

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:22

wat ontzettend leuk zeg!!!
ik ga morgen op ponykamp op ameland en ga daar dan ook mijn eerste strandrit maken!! zo veel zin in!! en __elise__ dat viel mij nou ook op haha ;)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:38

Wat super gaaf zeg!
Mooi dier! Straalt idd erg veel uit. Snap dat je ervan genoten heb!

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:49

Gaaf paard! :wow: dat was vast genieten :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:58

Meid meid... Waar is je cap...

Spoiler:
:') haha nogmaals mooie foto's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:01

gribaldi schreef:

Ehm, dat is eigen verantwoording. Ik heb geen zin in deze discussie!

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:04

Gaaf mooie foto's! Waren de paardjes druk? Die van mij word helemaal hyper als ze het strand ruikt, ziet etc haha

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:15

Kayleigh_ schreef:
gribaldi schreef:

Ehm, dat is eigen verantwoording. Ik heb geen zin in deze discussie!

Serieus, altijd die eindeloze opmerkingen waar iemands cap is... -O-

Echt gaaf joh TS! Maar vraagje, tegenwoordig mogen de starten van trekpaarden ed. Toch niet meer geknipt worden? Ik zie dat die van jullie korte staartjes hebben en was even benieuwd hoe dat zit? Weet je dat toevallig? (Ben gewoon nieuwschierig)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:16

X
Laatst bijgewerkt door 44Myrthe44 op 03-11-25 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:26

@ Bentee: lees ook even de spoiler voordat je commentaar geeft, dan weet je hoe ik het bedoel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:27

Bente, het klopt dat de staarten niet meer gecoupeerd mogen worden. Echter gebeurt dit nog wel. Al dan niet illegaal. Dierenartsen werken er ook gewoon aan mee en als je 'de juiste' treft, zijn ze nog bereid om er een medische verklaring voor af te leggen ook.
Het trekpaard dat gefokt is door de eigenaren van mijn verzorgpaard, heeft wel gewoon haar staart (zoals op de eerste foto bijv. te zien is). Paard waar ik op reed hebben ze gekocht in België en is dus aangeschaft zonder staart. Zij is drachtig, en veulen dat eruit komt mag ook gewoon de staart houden gelukkig.

Myrthe, het was de eerste keer op het strand voor mij, niet voor de paarden ;) En idd, ik verander niet. Als ik eraf kletter ben ik namelijk niet verzekerd, dus maak je geen zorgen over je portemonnee.

Iedereen bedankt voor de leuke en positieve reacties! <3 Het was een fantastische ervaring! Erica (paardje waar ik op rijd) was af en toe wat hyper inderdaad, maar ze is prima onder controle te houden door de juiste ruiter. Ze vertrouwt me helemaal dus ik kan haar goed overtuigen en bij me houden! :D

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:31

Bentee schreef:
Serieus, altijd die eindeloze opmerkingen waar iemands cap is... -O-

Echt gaaf joh TS! Maar vraagje, tegenwoordig mogen de starten van trekpaarden ed. Toch niet meer geknipt worden? Ik zie dat die van jullie korte staartjes hebben en was even benieuwd hoe dat zit? Weet je dat toevallig? (Ben gewoon nieuwschierig)

Opmerkingen over gebrek aan cap zijn even terecht als vragen naar de gecoupeerde staart. Plaats je iets op bokt dan moet je niet gaan censureren wat betreft reacties.

Erica heeft wel een erg leuk kapsel! :)

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:19

Kayleigh_ schreef:
Bente, het klopt dat de staarten niet meer gecoupeerd mogen worden. Echter gebeurt dit nog wel. Al dan niet illegaal. Dierenartsen werken er ook gewoon aan mee en als je 'de juiste' treft, zijn ze nog bereid om er een medische verklaring voor af te leggen ook.
Het trekpaard dat gefokt is door de eigenaren van mijn verzorgpaard, heeft wel gewoon haar staart (zoals op de eerste foto bijv. te zien is). Paard waar ik op reed hebben ze gekocht in België en is dus aangeschaft zonder staart. Zij is drachtig, en veulen dat eruit komt mag ook gewoon de staart houden gelukkig.

Ah oké! Ik wist niet zeker of het ook echt "verboden" was om bij paarden te doen (heb me er nooit in verdiept), wist het toevallig wel van honden dat het niet meer mag, vandaar de vraag. Ik moet zeggen dat ze met staart toch een stuk mooier zijn, vind ik persoonlijk. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:20

Vind ik ook hoor Bente! Ik vind het heel sneu dat de staarten er nog steeds afgehaald worden. Ze hebben zo'n mooie bos van zichzelf + het is gewoon praktisch met vliegen e.d. natuurlijk :D Gelukkig houden de eigenaren van mijn verzorgpaarden zich wel aan de wet, ondanks dat ze gecoupeerd mooier vinden.

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 00:31

Wauw wat gaaf, jij moet zeker genoten hebben! :)

(Nooit bang dat zo'n paard op je voet gaat staan ? := )

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 04:59

Kayleigh_ schreef:
Myrthe, het was de eerste keer op het strand voor mij, niet voor de paarden ;) En idd, ik verander niet. Als ik eraf kletter ben ik namelijk niet verzekerd, dus maak je geen zorgen over je portemonnee.

Dat is niet het geval. Je zorgkosten voor het ziekenhuis , intensive care enzo zijn gewoon verzekerd. Vervolgens ben je wellicht arbeidsongeschikt en deze kosten komen ook bij 'de maatschappij ' terecht. De aangepaste woning die je nodig hebt omdat je niet meer kunt lopen, wordt ook door 'iedereen' betaald. Alleen als je het niet overleeft zijn de kosten voor jezelf, of je nabestaanden maar daar merk je zelf dan weinig van.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 06:16

xMarieke schreef:
Dat is niet het geval. Je zorgkosten voor het ziekenhuis , intensive care enzo zijn gewoon verzekerd. Vervolgens ben je wellicht arbeidsongeschikt en deze kosten komen ook bij 'de maatschappij ' terecht. De aangepaste woning die je nodig hebt omdat je niet meer kunt lopen, wordt ook door 'iedereen' betaald. Alleen als je het niet overleeft zijn de kosten voor jezelf, of je nabestaanden maar daar merk je zelf dan weinig van.

Ja want jij gaat ook echt meer premies e.d. betalen als TS in het ziekenhuis beland :Y)

Kom op mensen, sommige Grand Prix ruiters rijden ook zonder cap, daar wordt niks over gezegd, maar TS heeft op een strandrit geen cap op, wat ongeveer net zoveel prikkels geeft als een grote wedstrijd. En bokt gaat van z'n stokje. Ze zegt toch dat het haar eigen keuze is? Nou dan is het haar verantwoordelijkheid.

TS ik vind het echt een machtig paard, altijd al gevonden trouwens van die grote trekpaarden. Volgens mij was het een lieve merrie en heb je een leuke strandrit gehad! Het plezier straalt er in elk geval vanaf!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 06:28

Ik tem mensen. Vind het zwaar onbeschoft om hier eindeloos dat cap gezeik aan te dragen. Open lekker een eigen zwartkijk topic.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 06:29

Ik vind het persoonlijk zorgwekkender dat dit topic uitgelicht staat. Niet echt een voorbeeldfunctie, ook al is het natuurlijk de eigen keus van TS om haar hoofd niet te beschermen.

Mooie paarden en foto's! Idd jammer van de staarten. Uiterlijk gaat blijkbaar nog steeds boven welzijn.