Waarvan je denkt, nee, dat overkomt mij niet.
Ons wel.
Tussen gisterochtend 11:30 en vanmorgen 09:00 heeft een gruwelijk zieke geest, de meterlange manen van mijn knappe Sjouke afgeknipt.
Het was ingevlochten en 2 vlechten zijn afgeknipt. In de 3e vlecht was begonnen met knippen, maar blijkbaar had degene haast.
Ik kan niet geloven dat dit een pensionklant bij ons is, wij hebben een super stal en leuke sfeer.
Ik heb met niemand ruzie, naar mijn idee gunt ieder elkaar zijn plezier bij ons. Er hangt gewoon een prettige sfeer. Het kan ook iemand zijn geweest voor paardenhaarexstencions, of paardenhaarsieraden.. Ik weet het niet, kan van alles in m'n hoofd halen maar we gaan er niet achter komen ben ik bang. Sjouk staat aan het begin van het erf en in de hoek van zijn stal kan je gerust je gang gaan, niemand die je ziet.. Kinderen?? Ik heb écht geen idee.
Mijn vraag aan jullie, of jullie zoiets ook hier in de regio hebben meegemaakt? ( Zuidholland )
Ik heb inmiddels wel aangifte gedaan, maar ze kunnen hier natuurlijk niks mee. Ik hoop alleen niet dat het zich opstapelt en er meerdere gevallen gemeld worden..
Voor de duidelijkheid, dit waren zijn manen. ( Dit is nog een 2 jaar oude foto, inmiddels waren ze dus nog langer ).

Zo trof ik hem vanmorgen aan;

En omdat het te pijnlijk was om tegen dat gapende gat te kijken, op advies van mijn stalgenootjes alles maar kortgewiekt. Ja, het friese paard is eraf, maar zo kan alles wel weer netjes op gelijke lengte aangroeien.. Ik vind het hem gelukkig als schrale troost nog best stoer staan.

Dus iedereen, wees gewaarschuwd, en mocht iemand iets weten of horen, dan hoor ik het graag!
Groetjes
Sabine
Wauw ik zou echt gaan huilen! Toch moet ik eerlijk zeggen dat dat korte hem ook erg goed staat hoor!