Open brief aan mijn paard: Meneer Anton. En hoe nu verder?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mar10tje
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-04-07
Woonplaats: Groene Hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 14:21

Jeetje Janouk, wat een heftig nieuws...wat breng je het mooi en liefdevol, en wat treft meneer Anton het bij jullie.
Ik hoop dat hij nog vele winters door mag brengen bij jullie, die muts neemt hij dan maar op de koop toe :+

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 14:22

Ach wat een vervelend nieuws maar wat mooi om te lezen hoe jullie ermee om gaan. Fijn om te lezen dat meneer Anton lekker mag blijven. Het is nooit leuk om een paard voor zijn tijd te promoveren tot grasmaaier, maar wel fijn dat de mogelijkheid en wil voor die keuze aanwezig was.

Equos

Berichten: 37
Geregistreerd: 20-05-18
Woonplaats: Hogwarts

Re: Open brief aan mijn paard: Meneer Anton. En hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:27

Jeetje, wat vervelend nieuws! Ik vind het wel super dat hij bij jullie mag blijven!

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 08:44

Nooit meer knappe Anton tegenkomen op wedstrijd ;(
Wat een vreselijke dubbel gevoel moeten jullie hebben. Heel veel sterkte met de verwerking. Respect voor jullie keuze.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 08:48

Wat een rot bericht!
Arme meneer Anton...
gelukkig mag hij wel bij jullie blijven.
Sterkte!

Rizette
Berichten: 4372
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Open brief aan mijn paard: Meneer Anton. En hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 09:02

Ik val vast in herhaling. Maar wat heeft Meneer Anton het met jullie getroffen en wat jammer dat het zo lang heeft moeten duren voordat jullie er achter kwamen waar hij last van heeft. Heel veel sterkte nog.

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 09:03

Wat een rot bericht!
Maar meneer Anton boft met zo'n eigenaar als jij!
Jullie gaan vast nog hele leuke dingen doen samen. Op de grond en aan de hand kun je ook veel leuke dingen doen zonder belasting. Zoals kerst Penny spelen hihihi

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 09:10

Hij boft zeker met zulke baasjes als julie. En ook dat hij kan blijven. Dat is denk ik het voordeel van paarden aan huis.

Misschien kunnen jullie met grondwerk nog wel wat oefeningen doen waarin hij niet belast wordt? dus de laterale oefeningen niet doen maar de overige wel? of is hij daarin ook uitgesloten?

Is een vraag puur uit interesse.

heb heel veel respect voor julie. Dat jullie zo ver zijn gegaan en door hebben gezocht.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Open brief aan mijn paard: Meneer Anton. En hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 09:15

Oh wat een naar nieuws zeg. Wel super dat hij lekker kan blijven bij jullie om professioneel pennypaard te worden. Sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 09:49

<3 lief
En sterkte natuurlijk

MenteamJoey

Berichten: 105
Geregistreerd: 25-09-17

Re: Open brief aan mijn paard: Meneer Anton. En hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 09:59

Wat boft Anton met zo'n baasjes als jullie..
Dit verhaal is zon herkenbaar.. Er alles aan doen om te weten wat er speelt, waar je paardje last van heeft.. En dan zoiets te horen te krijgen, vreselijk..
Maar super mooi om te lezen hoe julie er mee omgaan.. Petje af!

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Open brief aan mijn paard: Meneer Anton. En hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:34

Potverdikkie, wat een verschrikkelijk nieuws. Wat goed datje door bent blijven zoeken naar de oorzaak.
Ik hoop idd dat dit mensen triggert "niet zomaar op te geven" en niet "door te gaan want we kunnen niks vinden".
Dit is een voorbeeld van luisteren naar je paard!, petje af!

Birmaantje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Onder de Kastanjeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:44

Wat een vervelend nieuws. Diep respect hoe jullie alles hebben uitgezocht en geluisterd hebben naar Meneer Anton. Super fijn dat hij toch bij jullie oud mag worden. Blijf lekker genieten samen. <3

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Open brief aan mijn paard: Meneer Anton. En hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:51

Eindelijk de tijd gevonden om de brief te lezen.. Kippenvel! In elke zin die je schrijft is puur en alleen de liefde voor Meneer Anton te lezen. Jullie zijn hét voorbeeld als het gaat om dierenliefde. Blijven puzzelen tot je de oorzaak weet en blijven luisteren naar het dier. Ik hoop dat jullie nog heel wat jaartjes van elkaar mogen genieten, hij is op de beste plek bij jullie! <3

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70532
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:34

Wat een vervelend nieuws! Ik heb ontzettend veel respect voor jullie dat jullie net zolang door zijn gegaan totdat jullie te horen kregen wat er aan de hand is. Veel sterkte om dit nieuws een plekje te geven.

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:40

Jemig Corinne, kippevel.. Wat een respect voor jullie! Ik zit in een soortgelijk schuitje en hoop dat ik net zo eerlijk en dapper kan zijn als jullie..

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Open brief aan mijn paard: Meneer Anton. En hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:34

Janouk mooi verwoord ik had er kippevel van. Hoop dat je nog lang naar jou mooie weiland vulling mag kijken. En petje af.
Herr Anton laat je lekker verwennen op penny wijze.

_PantaRhei
Berichten: 16
Geregistreerd: 24-05-18

Re: Open brief aan mijn paard: Meneer Anton. En hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:13

Wauw, de brief emotioneert me echt een beetje. Helaas gebeurt het zo vaak dat mensen niet luisteren. Of zelfs boos worden op hun paard of ander dier omdat deze "niet meewerkt". Heel mooi om te lezen hoe jullie met hem omgaan, ik denk inderdaad dat hij het getroffen heeft bij jullie te zijn!

kydaula

Berichten: 139
Geregistreerd: 04-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:26

Wat een dubbele brief , ontzettend mooi om te lezen hoe goed jullie je paard kennen en zo naar jullie gevoel geluisterd hebben maar anderzijds zwaar om het vervelende nieuws te lezen.. :(:)

Ik vind het zo knap wat jullie gedaan hebben en je hebt het heel erg mooi verwoord , pure liefde voor je paard wat er ook gebeurd , respect! <3 *\o/*

madoliefje

Berichten: 159
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:48

heel veel respect

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Open brief aan mijn paard: Meneer Anton. En hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 20:23

Dank jullie wel voor alle lieve woorden <3

Anoniem

Re: Open brief aan mijn paard: Meneer Anton. En hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:30

Wat heb je het mooi verwoord. Super dat je zo ver bent gegaan om uit te zoeken wat er aan de hand is en dat hij bij jullie zijn leven mag slijten. Zo zouden alle paardeneigenaren moeten zijn <3

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 07:21

Afbeelding

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 12:54

janouk schreef:
[ [url=m/ZkA85z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooi paard. Ik vraag me wel af,dit is enigszins offtopic,of de Haflingers van nu ,die wat moderner gefokt zijn, niet vaker min of meer aangeboren zwakheden hebben?Zowel lichamelijk als geestelijk?En dat dat bij de ouderwetse types,zeg maar de tankjes,minder het geval was?Ik hoor ook vaak over oogtumoren bij Haflingers tegenwoordig.Of met een te fel karakter.Dit is meer een vraag voor de fokkers.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Open brief aan mijn paard: Meneer Anton. En hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 19:14

Oogtumoren komen al lang voor bij Halingers. Dat heeft naar mijn idee weinig te maken met moderner fokken.

Het karakter van Haflingers is naar mijn idee nog steeds cool en wakker.
Uitzonderingen daar gelaten. Mijn Janouk is nu 20 jaar, maar veel explosiever dan Meneer Anton.