Open brief aan mijn paard: Meneer Anton. En hoe nu verder?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Open brief aan mijn paard: Meneer Anton. En hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 17:22

Jeetje wat #¥$¤! :oo
Vond jou altijd vol respect en liefde over je paarden praten en zo handelen jullie dus ook.
Dikke respect en complimenten hiervoor! Hopelijk kunnen jullie op een andere manier wel heerlijk van elkaar genieten.

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 17:25

Wat een rot nieuws! :(:)
Het verhaal van Image staat mij nog heel helder bij en nu dit met Meneer Anton. -O- Wat een geluk hebben deze twee (gehad) dat jij hun maatje bent (was), Image met haar gouden hoefje en nu Meneer Anton met zijn gouden ruggetje. Ik heb diep respect voor jouw doorzettingsvermogen!

Cavaletto

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 17:28

Wat een mooie brief! Wat fijn dat jullie hem nog kunnen houden en hem een paardwaardig bestaan kunnen geven. Maar wat een frustratie zal deze geschiedenis ook gegeven hebben. Respect voor hoe je er mee omgegaan bent.

Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Open brief aan mijn paard: Meneer Anton. En hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 17:34

Wat een rot nieuws! Ik genoot altijd van jullie foto's met Meneer Anton in het werk, maar jemig wat zijn ze dan hard voor zichzelf. Wel echt mooi dat hij gewoon lekker mag blijven en nog paardwaardig in de wei kan staan en rennen.
Ik had het gisteravond dat mijn pony voor geen ene meter door liep voor de kar, totdat iemand opmerkte dat ik zijn keelriem was vergeten vast te maken, was ie daardoor gewoon niet vooruit te branden. Echt een bijzonder geval is Alex voor mij ook, iedere andere shetlander had allang het hoofdstel afgeschud. Hij is mijn eerste pony en ik heb ook echt die speciale band met hem. Ik zou hem ook nooit weg doen, hoeveel hij ook zou mankeren.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 17:58

Wat ontzettend waardeloos, Janouks stoere opvolger, meneer Anton....Jullie 2e prachtige sporthaflinger. stuk... wel top dat jullie zijn blijven zoeken naar een antwoord, alleen het gekregen antwoord is eigenlijk dat wat je mooit eilt horen. Top dat jullie je verantwoordelijkheid nemen en dat hij netjes bij jullie mag blijven totdat hij niet meer blij in de wei paard kan zijn en niet in de handel verdwijnd waar hij weer dingen zou moeten die hij niet kan.

Echt waardeloos... dat hij dusdanig geblesseerd is dat hij echt niet meer kan werken.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Open brief aan mijn paard: Meneer Anton. En hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 18:55

Ik weet nog dat je een filmpje liet zien, dat ging hem worden, de opvolger van onze lievelings concurrent!

Een paard wat zo graag wil laat je niet zitten, die pest jou niet door het niet te doen. Maar het is soms zo lastig om te achterhalen waarom het niet lukt (vertel mij wat, zie mijn blinde clown).
Het is gewoon zo zuur dat het zo hopeloos is, hij zo stuk is. Eerst maar even niets, genieten van hem zonder te 'moeten ' trainen of vechten om te kijken of je hem eindelijk beter kan krijgen.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8291
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Open brief aan mijn paard: Meneer Anton. En hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:03

Wauw, wat een emotie in je brief. Dat kan natuurlijk ook bijna niet anders :(:) De knappe meneer Anton, we genoten allemaal van de foto's.

Heel veel sterkte, ik heb in hetzelfde schuitje gezeten met een jonge merrie met HKO.
Het word niet makkelijker maar je hebt wel goede keuzes gemaakt :(:)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:08

Jemig, dit was niet de afspraak. -O- janouk zou met pensioen gaan en hij zou overnemen. En nu mag hij wat aan rommeken als Janouk het werk doet. Maar zo goed dat jullie doorgezocht hebben

Hoe nu verder voor jullie en de mensport? Over nagedacht of dat even laten voor wat het is, heb alleen eerste paar reacties gelezen. Weet dus niet of die vraag al beantwoord id.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Open brief aan mijn paard: Meneer Anton. En hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:12

Met tranen pikkend in mijn ogen gelezen.Maar wat zijn julie geweldige baasjes die meneer Anton gewoon alle kansen geven.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 00:23

karuna schreef:
Jemig, dit was niet de afspraak. -O- janouk zou met pensioen gaan en hij zou overnemen. En nu mag hij wat aan rommeken als Janouk het werk doet. Maar zo goed dat jullie doorgezocht hebben

Hoe nu verder voor jullie en de mensport? Over nagedacht of dat even laten voor wat het is, heb alleen eerste paar reacties gelezen. Weet dus niet of die vraag al beantwoord id.


Ons hart ligt bij de mensport. Eerst alles laten bezinken en dan in het voorjaar een nieuw plan en nieuwe dromen maken en dan rustig kijken of we een nieuw paard kunnen vinden die past bij die dromen.
Janouk wordt ook al weer 21 jaar.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 00:29

Ach verdorie zeg, dat is schrikken! Wat enorm enorm zonde van dit toffe paard ;(
Toch mijn complimenten voor hoe jullie er mee om gaan, en dat jullie zo je verantwoordelijkheid nemen.

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 00:34

Ik weet wat het is als je maar niet weet wat het is -O- :(:)
Bij Herr Anton, de mooiste haflinger die ik ken, is er nu dus wel een oordeel uitgekomen.... pffff wat verpletterend ... :(:)
Hij kan zich geen betere baas wensen en juist ook daarom vind ik het zo K met een grote K voor jullie en voor Herr Anton... ;(
Heel veel sterkte met dit alles. Ze zeggen altijd dat alles een reden heeft maar voor zoiets een reden vinden ik vind het niet en vind het alleen zo oneerlijk... |(
En wat je zegt is zo waar.... luister naar je paard..... een paard gaat echt niet verzinnen dat het maar even helemaal niets meer wil, het gaspedaal verliest etc. Hoeveel paarden worden er niet verrot geslagen, geschopt, in elkaar getrokken en weer door etc.... zo triest want ik geloof er echt niet in dat een dier dat zomaar doet. En jullie ook niet. En kijk... hoe waar... hoe zielig. Nogmaals heel veel sterkte.

hannalover
Berichten: 22
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 01:51

Wat ontzettend zuur. Heel veel sterkte en hopelijk vinden jullie over een poosje een ander men maatje.

Gea99

Berichten: 1170
Geregistreerd: 26-09-13

Re: Open brief aan mijn paard: Meneer Anton. En hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 02:55

Wat een klote uitslag hebben jullie gekregen! Maar ik heb echt veel respect voor hoe jullie verder hebben gekeken, en naar je paard hebben geluisterd. Daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen. Ik snap trouwens hoe je destijds bent gevallen voor mr Anton! Wat een fijne uitstraling. Sterkte en wat fijn dat hij bij jullie mag blijven. Respect!

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Open brief aan mijn paard: Meneer Anton. En hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 04:26

Jeetje dat is nieuws wat je niet wilt horen over je knappe anton. Maar wat zal hij je dankbaar zijn wat je voor hem betekend hebt en nog gaat betekenen voor hem. Ontzettend jammer dat jullie droom in duigen valt zo maar hoop dat jullie nog lang van hem kunnen genieten. Eerst rustig laten bezinken en hoop dat jullie een nieuwe droom werkelijk kunnen maken. Sterkte!

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 07:31

Respect, mooi omschreven met veel liefde voor Meneer Anton.
Eindelijk weet je waarom, het hoge woord is eruit en dat geeft rust. Dromen zijn kapot en er moet een nieuwe invulling gaan komen, maar daar waar zoveel liefde is lukt dat ook.
Ik kan mijn fries al 8 jaar niet meer rijden, zo vaak gehoord hem maar beter te verkopen of in te laten slapen. Verkoop nooit, hij hoort bij mij en die liefde is nooit veranderd ook al kan ik er niet meer op. Inslapen ooit, als het zijn tijd is en hij niet meer verder kan en dan laat ik hem gaan. Weer in liefde.

Dus ja, hier ook een dure maar wel lieve/mooie/gave/gelukkige grasmaaier. Geniet ervan!

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 08:08

Lieve Mijnheer Anton.

Hier kleine note vanuit uit het hoge Noorden.

Wat een bikkel ben jij.
Ondanks dat je pijn had toch alles voor je baasjes doen.

Tja je zou die beroemde Her Royal Badness moeten gaan vervangen in de toekomst.
Maar die dromen moeten je baasjes nu laten varen.
Ik snap wel waarom je die reading niet wilde doen... onzeker over je lijf en bang dat je dan weg moest.

Gelukkig heb jij ooit een diamanten huisje gekregen met de geweldigste baasjes die gelukkig door hebben gezocht naar je vage klachten.
Als je dan nu deze uitslag krijg als eigenaar zijnde dan is dat slikken, huilen, onmacht, verdriet en als wat daar tussen zit.

Ik hoop dat je toch zolang je geen pijn heb kan genieten samen met die arrogante HRB.
Maak plezier, haal streken uit, je bent niet voor niets een haflinger met humor en knuffel je baasjes die hebben je knuffels verdient.

Hoefje van Mando. <3

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Open brief aan mijn paard: Meneer Anton. En hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 09:43

Het valt niet mee om na het hart onder de riem door Mando nog een zinvolle bijdrage te doen.
Haflingers ...

Meneer Anton: the secret is out. En weet je, ook al wil je lijf minder goed dan jij zou willen, je bent nog steeds een kanjer. Voor je chickie, HRB Janouk, voor je baasjes die onverminderd van je houden en voor de rest van de wereld, die collectief een lelijk woord roept.

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 09:59

Maflinger_S schreef:
Het valt niet mee om na het hart onder de riem door Mando nog een zinvolle bijdrage te doen.
Haflingers ...
.


Iedere bijdrage is toch zinvol.
Ieder woord en gebaar is troost.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Open brief aan mijn paard: Meneer Anton. En hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 10:16

<3 dank voor alle lieve woorden. Ook namens Meneer Anton.

Nu hij sportpaard af is, moet hij er aanngeloven....penny alert

Afbeelding

Afbeelding

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 10:24

Wat verschrikkelijk om te horen dat meneer Anton niet meer verder kan als opvolger van Janouk.
Goed dat je hebt vol gehouden in de medische malle molen.
Wat een bikkels zijn het ook hé die paarden.
Verrekken van de ongemakkelijk en toch de will to please.
Sterkte!

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 10:37

Wat zijn jullie ook topmensen. Alles over voor de dieren en ze worden ook niet afgeschreven als iets niet meer kan. Nee, hij mag lekker bij jullie blijven genieten, zo ontzettend fijn.
Sterkte met deze moeilijke uitslag, de tranen stonden in mijn ogen.

7ofhearts

Berichten: 2754
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 11:02

janouk schreef:
<3 dank voor alle lieve woorden. Ook namens Meneer Anton.

Nu hij sportpaard af is, moet hij er aanngeloven....penny alert

[ [url=m/wwCgV0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KPkkxO.jpg]Afbeelding[/url] ]




Wat ben je een ontzettend mooi mens/paardenmens!!

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Open brief aan mijn paard: Meneer Anton. En hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 13:39

:o

Noemer

Berichten: 53
Geregistreerd: 12-12-18

Re: Open brief aan mijn paard: Meneer Anton. En hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 14:10

Het is een prachtig paard. Hulde dat jullie zo door zijn gegaan met zoeken. Misschien is het een paard dat sowieso erg hard voor zichzelf is en weinig pijn toont. Hopelijk kunnen jullie nog lang van hem genieten.