Pony "haat" mij

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Pony "haat" mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 04:02

Ik wist geen betere titel maar ik ben er van overtuigd....

De pony van mijn dochter haat mij :j

Zo'n 4 jaar geleden heb ik op haar pony gereden met een verkeerd zadel :( na een bokrodeo van 3 rondes lag ik er naast :P (Pony is 1.55 en ik ben 1.72 en weeg 64kg)

Mijn dochter kan alles met die knol en afgezien van zijn arabierenbloed is hij best braaf.

Dus vandaag na haar les moest zij nog wat vragen aan de staleigenaar en ipv aan de hand uit te stappen besloot ik er op te zitten en uit te stappen.

Nou, na 1 rondje stappen (los teugeltje) besloot meneer te steigeren en te gaan bokken dus ik dacht ja daaaaaaag en ben eraf gesprongen. 8)7

Ik ben ervan overtuigd...hij haat mij op zn rug en voel ik mij best zielig. Ik, die altijd gereden heeft. Ik, die ook een eigen paard heeft gehad en zelf beleerd had. Maar ook ik, die afgezien van die bokrodeo en af en toe een staprondje in 16 jaar niet meer gereden had.

Ik voel mijzelf best zielig nu :(:) kan wel een virtuele hug gebruiken :( :(

Ps: ponylief gaat, denk ik, maar in de frikandel _O-

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 06:12


TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Pony "haat" mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 06:50

Ah, nou hier heb je je knuffel hoor!
:(:) :(:)

Misschien voortaan omkopen? Jij een rondje uitstappen, hij pas weer eten als hij braaf is? ~~}> _O-

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 07:49

Snadrem schreef:
Is ie niet gewoon heel erg eenkennig qua ruiter? Die van mij vindt het ook niet zo tof om een andere passagier te hebben. Met mijn vorige paard idem dito, die gooide je er dan ook gerust af.

Maare, just in case: https://www.culy.nl/recepten/frikandel- ... s-meeuwis/

;)



Hij is ontzettend eenkennig, maarre ik zou zeggen don't bite the hand that feeds you

Bedankt voor het recept, ik zal het hem laten zien, voor evt een volgende keer

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Pony "haat" mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:11

Geweldig, jij hebt een échte Pennydochter die een zeer wilde Arabische hengst heeft getemd!

Ga elke dag 2u poetsen, vlechten en liedjes voor hem zingen, dan lukt het jou ook ;-)

Maar ff serieus: misschien ben jij net wat zwaarder dan je dochter en voelt dat voor de pony niet fijn? (Denk aan zadel dat net op een pijnlijke plek drukt, waar hij bij je dochter geen last van heeft).

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Pony "haat" mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:48

Simpele oplossing.. Niet meer er op, aangezien je dochter er alles zelf mee kan.. Pony blij, jij blij, mora of beckers minder blij :)

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:55

Alleen als je erop zit?
Waarschijnlijk span je ergens toch (onbewust) aan?

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Pony "haat" mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:59

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:00

Naast eenkennig zijn arabieren of vaak ook belachelijk fijngevoelig. Dat kan enorm in je voordeel werken in het werk maar soms dus ook in je nadeel. Ik gok net als Willekes dat jij ergens spanning over brengt, mede doordat je denkt dat hij je haat (paarden doen over het algemeen niet echt aan haten, gedrag dat daar op lijkt heeft veelal een ernstigere oorzaak dan een keer een ritje met een verkeerd zadel.).

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: Pony "haat" mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:33

Oh hier ook zo'n misbaksel die de voorkeur heeft voor zoonlief van 10jaar i.p.v ik.. ik degene die haar het meeste verzorgt, ik die trouw elke dag voor een schone slaapplek en eten zorgt, ik die worteltjes uitdeelt, ik die op zondagavond de veearts erbij haalt omdat mevrouw niet lekker is... Die ik kan het apenzuur krijgen van onze mini van 75cm! Ik krijg standaard een begroeting met de oren plat in de nek, en als ik er even bij moet schroomt ze niet om te dreigen met haar miniachterpoten (ja dreigen, uithalen hoeft ze niet in dr hoofd te halen, en ja poten, als ze niet aardig zijn voor mij is het gewoon een stel poten), ik moet altijd vliegensvlug zijn anders is de kans op een halster omdoen verkeken. Komt mijn zoon daarentegen mee, wordt hij vriendelijk begroet met vrolijk rechtopstaande oortjes en een zacht gehinnik. Krijgt ze 100 kusjes die ze beantwoordt met lieflijke snufjes terug, loopt ze vriendelijk en welwillend mee aan het touwtje en gaat braaf opzij als hij dat vraagt.... "Mama wat is Kruimel toch een schátje he?" hoor ik dan. Schatje? Misselijke minimerrie zul je bedoelen! We mogen elkaar gewoon niet zo, ze is ook de enige merrie van de kudde... zal een vrouwendingetje zijn in ons geval

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:40

SANEX schreef:
Oh hier ook zo'n misbaksel die de voorkeur heeft voor zoonlief van 10jaar i.p.v ik.. ik degene die haar het meeste verzorgt, ik die trouw elke dag voor een schone slaapplek en eten zorgt, ik die worteltjes uitdeelt, ik die op zondagavond de veearts erbij haalt omdat mevrouw niet lekker is... Die ik kan het apenzuur krijgen van onze mini van 75cm! Ik krijg standaard een begroeting met de oren plat in de nek, en als ik er even bij moet schroomt ze niet om te dreigen met haar miniachterpoten (ja dreigen, uithalen hoeft ze niet in dr hoofd te halen, en ja poten, als ze niet aardig zijn voor mij is het gewoon een stel poten), ik moet altijd vliegensvlug zijn anders is de kans op een halster omdoen verkeken. Komt mijn zoon daarentegen mee, wordt hij vriendelijk begroet met vrolijk rechtopstaande oortjes en een zacht gehinnik. Krijgt ze 100 kusjes die ze beantwoordt met lieflijke snufjes terug, loopt ze vriendelijk en welwillend mee aan het touwtje en gaat braaf opzij als hij dat vraagt.... "Mama wat is Kruimel toch een schátje he?" hoor ik dan. Schatje? Misselijke minimerrie zul je bedoelen! We mogen elkaar gewoon niet zo, ze is ook de enige merrie van de kudde... zal een vrouwendingetje zijn in ons geval

_O- _O- _O-

Marin_ka3
Berichten: 599
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:56

Geen hekel aan jou persoonlijk, maar een hekel aan iemand anders dan jouw dochter op haar rug.

Paarden in het algemeen hebben liever een enkel persoon als begeleider, verzorger en berijder. Maar arabieren hebben die voorkeur heel sterk.

Dus geen ruimte voor zelfmedelijden.
Maar wel meer begrip hebben voor de eigenheid van een paard. Die symbiose is juist prachtig! <3

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:30

Snadrem schreef:
SANEX schreef:
Oh hier ook zo'n misbaksel die de voorkeur heeft voor zoonlief van 10jaar i.p.v ik.. ik degene die haar het meeste verzorgt, ik die trouw elke dag voor een schone slaapplek en eten zorgt, ik die worteltjes uitdeelt, ik die op zondagavond de veearts erbij haalt omdat mevrouw niet lekker is... Die ik kan het apenzuur krijgen van onze mini van 75cm! Ik krijg standaard een begroeting met de oren plat in de nek, en als ik er even bij moet schroomt ze niet om te dreigen met haar miniachterpoten (ja dreigen, uithalen hoeft ze niet in dr hoofd te halen, en ja poten, als ze niet aardig zijn voor mij is het gewoon een stel poten), ik moet altijd vliegensvlug zijn anders is de kans op een halster omdoen verkeken. Komt mijn zoon daarentegen mee, wordt hij vriendelijk begroet met vrolijk rechtopstaande oortjes en een zacht gehinnik. Krijgt ze 100 kusjes die ze beantwoordt met lieflijke snufjes terug, loopt ze vriendelijk en welwillend mee aan het touwtje en gaat braaf opzij als hij dat vraagt.... "Mama wat is Kruimel toch een schátje he?" hoor ik dan. Schatje? Misselijke minimerrie zul je bedoelen! We mogen elkaar gewoon niet zo, ze is ook de enige merrie van de kudde... zal een vrouwendingetje zijn in ons geval

_O- _O- _O-


_O- _O- _O-
Vechten om de aandacht van de enige man denk ik dan maar zo :')

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:56

Hier omgekeerde wereld.
Pony vindt mij de enige nog te pruimen persoon in haar omgeving :Y)
Als ik bij haar ben en er komt iemand anders bij dan kan die persoon een knauw verwachten als ik niet oplet.
Vriendlief kan een achterbeen krijgen als hij een deken probeert te wisselen.
Andere mensen blijven wijs uit de buurt omdat ze haar merrie looks al voldoende waarschuwing vinden.

Stiekem vind ik het wel grappig ;-)

Ik weet ook dat ze aan andere mensen best kan wennen, zolang ik maar uit de buurt blijf :o

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 17:22

callippo schreef:
Geweldig, jij hebt een échte Pennydochter die een zeer wilde Arabische hengst heeft getemd!

Ga elke dag 2u poetsen, vlechten en liedjes voor hem zingen, dan lukt het jou ook ;-)

Maar ff serieus: misschien ben jij net wat zwaarder dan je dochter en voelt dat voor de pony niet fijn? (Denk aan zadel dat net op een pijnlijke plek drukt, waar hij bij je dochter geen last van heeft).


Ik ben 1 cm groter en 5 kg lichter dan mijn dochter dus daar ligt het probleem niet. Hehe

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 17:27

Marin_ka3 schreef:
Geen hekel aan jou persoonlijk, maar een hekel aan iemand anders dan jouw dochter op haar rug.

Paarden in het algemeen hebben liever een enkel persoon als begeleider, verzorger en berijder. Maar arabieren hebben die voorkeur heel sterk.

Dus geen ruimte voor zelfmedelijden.
Maar wel meer begrip hebben voor de eigenheid van een paard. Die symbiose is juist prachtig! <3


Ben ik helemaal met je eens, ze heeft hem gekregen toen hij 4 was, maar daarentegen...IK BEN DIEGENE DIE VOER, WORTELS, SNOEPJES EN ALLES HAALT... AAARGH 8)7 |o

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:31

Per direct daar mee stoppen misschien _O-

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Pony "haat" mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:43

_O- die verhalen. Echt geniaal. Ook van “wat is kruimeltje toch schattig” waarschijnlijk kijkt kruimeltje nog verliefd terug ook :')

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:56

SANEX schreef:
Oh hier ook zo'n misbaksel die de voorkeur heeft voor zoonlief van 10jaar i.p.v ik.. ik degene die haar het meeste verzorgt, ik die trouw elke dag voor een schone slaapplek en eten zorgt, ik die worteltjes uitdeelt, ik die op zondagavond de veearts erbij haalt omdat mevrouw niet lekker is... Die ik kan het apenzuur krijgen van onze mini van 75cm! Ik krijg standaard een begroeting met de oren plat in de nek, en als ik er even bij moet schroomt ze niet om te dreigen met haar miniachterpoten (ja dreigen, uithalen hoeft ze niet in dr hoofd te halen, en ja poten, als ze niet aardig zijn voor mij is het gewoon een stel poten), ik moet altijd vliegensvlug zijn anders is de kans op een halster omdoen verkeken. Komt mijn zoon daarentegen mee, wordt hij vriendelijk begroet met vrolijk rechtopstaande oortjes en een zacht gehinnik. Krijgt ze 100 kusjes die ze beantwoordt met lieflijke snufjes terug, loopt ze vriendelijk en welwillend mee aan het touwtje en gaat braaf opzij als hij dat vraagt.... "Mama wat is Kruimel toch een schátje he?" hoor ik dan. Schatje? Misselijke minimerrie zul je bedoelen! We mogen elkaar gewoon niet zo, ze is ook de enige merrie van de kudde... zal een vrouwendingetje zijn in ons geval


_O- _O- _O-
Kruimeltje doet mij een beetje denken aan Rakker van de Penny.

En TS, dikke virtuele knuffel voor jou :(:) Ik vind dat de frikadel als troost wel naar jou moet hoor. Troostvoedsel... :+

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Re: Pony "haat" mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 18:34

Ik maak gewoon frikandellen soep

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Pony "haat" mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:46

hahahaha echt wat een geweldige verhalen :')
hier een virtuele knuffel :(:) :(:)

en lieve merries zijn er ook hoor, die heb ik en zij knuffelt met iedereen.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 20:33

Precyll schreef:
Ben ik helemaal met je eens, ze heeft hem gekregen toen hij 4 was, maar daarentegen...IK BEN DIEGENE DIE VOER, WORTELS, SNOEPJES EN ALLES HAALT... AAARGH 8)7 |o


Dus dat! Ik leef zooo met je mee, die beesten denken zeker dat dat allemaal maar vanzelf gaat. Beetje aardig lopen doen tegen die koters, maar vergeten wie er écht toe doen...

Ik denk dat wij een avondje frikandellen vreten moeten inlassen om ons verdriet te verwerken

daantjuhhh

Berichten: 26864
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Pony "haat" mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 20:37

Dit zou mijn moeder geschreven kunnen hebben.

Anders dan jou is mijn moeder een beetje bang.
Met de pony's ging het nog wel. Maar met die grote paarden vind ze het wel spannend.

En die dieren weten dit. }:)
Normaal een engeltje, maar als mijn moeder hem vast houdt neemt hij haar altijd in de maling.

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Re: Pony "haat" mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 23:26

Oke...Ik snap em....

Ik organiseer een frikandellen avond voor alle "zielige" moeders/vaders met frikandellenpony's

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Pony "haat" mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 00:28

hahaha serieus die frikadellenreacties hier, ik ga stuk


mams, dit paardenbeest RUIKT dat jij onzeker bent, en daar maakt die mooi gebruik van.

ik zou er niet meer op gaan zitten totdat je dit oplost, dwz rijd veel andere paarden/ponys totdat je je hier 100% zeker over voelt, dan na een tijdje ga je op jullie eigen-huis-tuin-en-keuken-frikadel zitten en dan rijd je gewoon vol zelfvertrouwen weg

ponys zijn draken btw..succes ;)