Ritje over militair oefenterrein

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tordis02

Berichten: 156
Geregistreerd: 07-09-14
Woonplaats: Udenhout

Ritje over militair oefenterrein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-18 19:37

Hallo allemaal.

Tordis en ik zijn een paar weken geleden verhuisd naar een stal in Middelbeers. Pal tussen twee heides/natuurgebieden in. De ene heb ik al flink lopen exploren, de andere nog niet, omdat het een militair oefenterrein is. Dat vond ik toch wel wat spannend in mijn eentje. Vandaag wilde er iemand die de weg op haar duimpje kende mee. Mijn persoonlijke gids! Ze vertelde dat ze eigenlijk nagenoeg nooit iemand van het leger zag, dat het een mooi gebied is, maar dus niet per se heel spannend.

We hadden "geluk", er liepen volop soldaten en er cirkelden helicopters vlak boven ons hoofd. Dat was wel even een beproeving, maar we hebben een héérlijke rit gehad van 3 uur, 19 kilometer.

Afbeelding
"Hallo, mogen we met u op de foto?"
"Uh, oké."

Afbeelding
Schaft!

Afbeelding
We kwamen een kennis met hond tegen, die stuurde ons later deze foto :)

Afbeelding
De route

En het aller belangrijkste.. mijn GoPro beelden! Ik kies altijd de "leukste" momenten uit, waardoor het lijkt alsof we de hele route gegaloppeerd hebben en spannende dingen tegen zijn gekomen. Helaas, dus zijn de enige spannende 3 of 4 minuten, de rest hebben we heel saai gestapt, maar dat was niet film-waardig :P

https://www.youtube.com/watch?v=2U8qdd86Vlk&feature=youtu.be

Het allerleukste moment heb ik helaas niet vast kunnen leggen, de batterij van de GoPro was toen al leeg. Tordis duwde mij een vieze klei-sloot in om bij een graspol te kunnen (toen ik naast haar stond). Mijn rijmaatje heeft heel beleefd 3 seconden gewacht (om te kijken of ik oké was) voordat ze in een schaterlach uitbarstte ;) Heel attent!

Tordis <3


balance
Moderator Kantine

Berichten: 18051
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Ritje over militair oefenterrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:37

Da’s een fijne rit door een prachtig gebied zo te zien. Fjord niet bang te krijgen door dat wandelende bos zeker? Foto van jou in de klei zit er niet in? Ga je vaker nu? Je hebt er in elk geval een leuk rij maatje aan overgehouden.
Rijdt je er zo te paard vanaf je huis naartoe?

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30198
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ritje over militair oefenterrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:47

Ah! De vrienden van de MechBrig :)) Zo kom je nog eens wat tegen onderweg :D

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Prairy
Berichten: 8982
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:47

Mag je doordeweeks op dat terrein dan? Ik heb in België veel op militair domein Helchteren gereden, maar daar mocht je alleen in het weekend rondom, en ook alleen als je een pasje had.

Het zijn vaak wel de mooiste gebieden!

Tordis02

Berichten: 156
Geregistreerd: 07-09-14
Woonplaats: Udenhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-18 21:55

Dit gebied is gewoon toegankelijk, enkele delen ervan trouwens niet, en ik geloof dat er ook speciale trainingsdagen zijn waarop je er niet op mag. Het is ongeveer een krap uurtje stappen vanaf stal naar het gebied.

Een foto van mij in de klei is er helaas niet inderdaad, haha. Ik heb mijn rij-maatje aangeraden ook een GoPro te kopen, dan kan ze zulke dingen vastleggen

Tordis <3

tamary

Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:58

Hier mag je er gewoon overheen tussen zonsopgang en zonsondergang elke dag van de week, mits je geen oefeningen verstoort.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Prairy
Berichten: 8982
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Ritje over militair oefenterrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:00

Dat is wel fijn :)

Scheelt misschien ook wat voor soort terrein het is. Waar ik reed deden ze doordeweeks schietoefeningen uit vliegtuigen. Dat heeft toch wat meer afwijkingsmogelijkheden dan landmacht denk ik :+


sjaslique

Berichten: 2093
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:01

“Bekend” terrein, niet dat ik het op mijn duimpje ken, maar heb hier vanuit de manege ook regelmatig gereden. Vond het soms wel spannend met de militairen en helikopters.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ritje over militair oefenterrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:22

Leuk ritje en inderdaad een heel mooi gebied. Ook meteen de juiste dag uitgekozen, gisteren was er inderdaad veel activiteit. Ik zit zelf een stukje meer naar het zuiden maar bij ons vlogen de heli's ook over.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Ritje over militair oefenterrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:24

ik sta net iets meer richting Tilburg, maar dit moet ik toch ook eens gaan verkennen.

Tordis02

Berichten: 156
Geregistreerd: 07-09-14
Woonplaats: Udenhout

Re: Ritje over militair oefenterrein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-18 09:26

Leuk Lielle, waar sta je?

Leuk dat zoveel mensen bekend zijn met het gebied :D Volgens week wil ik wel weer eens een keertje terug, als er wat minder activiteit is wil ik het gebied wel wat meer op mijn gemakje gaan ontdekken :D

Tordis <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers