[VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
justkid

Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:52

Als de pensionhouder de ts op de hoogte had gehouden dan was er niks aan de hand geweest en was het ook niet zover gekomen.
Dat de pensionhouder dit afdoet met "wat mager" dat maakt het er niet beter op. Want als de verantwoordelijke niet kan zien dat dit niet gewoon mager is of het niet wil zien zorgt voor woede en onbegrip en het gevoel dat je er wat mee moet doen (zoals een topic hierover openen)
Ook al zou dit het enige veulen zijn dat er zo bij staat dan nog is het een hele slechte zaak dat de eigenaar niet op de hoogte is gesteld, er geen veearts bij geweest is etc.
Dit is niet in een week gebeurd en al is dat wel zo dan nog had de eigenaar dit moeten weten.
Daar gaat het mis en daar helpen 100 goede reviews niet en ook "de andere kant" van het verhaal vertellen heeft geen nut.
Een goede naam komt te voet en gaat te paard.
Heel triest in dit geval. -O-


b000tje
Berichten: 64
Geregistreerd: 15-08-13

Re: [VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:15

Diepe respect voor TS, dat ze via deze manier haar ervaring deelt en iedereen met een correct en beleefd te woord staat. Maar om eerlijk te zijn, zo had je paardje er nooit bij hoeven te staan, al zou hij iets hebben waardoor hij afvalt dan had er al veel eerder aan de bel getrokken moeten worden. Dit is iets waar mensen zich voor moeten schamen.
Voor de rest voor alle goede reviews, top dat jullie paard er wel goed bij staat want dat wens je geen ander toe, maar jullie goede ervaring helpen niks aan het feit dat dit paardje onvoldoende kreeg, waardoor hij veel te veel is afgevallen, in een stadium dat ze liever in overvloed staan doordat ze zoveel groeien.
Ts ga zo door met het opknappen van hem, en hopelijk houd hij geen schade eraan over

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:12

Voor wat betreft de positieve reviews: fijn dat jullie paarden er goed bij staan maar feit blijft dat het paard van TS er heel slecht aan toe was. Dit is gewoon niet te ontkennen of te bagatelliseren. En door welke reden het ook komt, de mensen die voor hem zorgden hadden dit moeten zien en TS hiervan op de hoogte stellen.
Eenieder die een paard in dergelijke staat slechts 'schraal' kunnen noemen hebben an sich al geen goed beeld van hoe een gezond paard eruit hoort te zien.
Dus of het nu wel of niet met opzet is geweest, of het nu wel of geen onwetendheid is geweest. Feit blijft dat hij op sterven na dood was en van een goede verzorger/stalhouder mag je verwachten dat zij dit ook inzien en dus de eigenaar hierover inlichten.

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:40

En het gebeurt helaas vaker. De grens tussen opzet en onwetendheid is maar smal. Grote groepen paarden en dan valt die ene niet zo op. Jonge paarden die onder de wormen zaten (altijd ontwormd, maar dit was net een rotzak, ach, dan de volgende keer maar). Een broodmagere die last van het gebit bleek te hebben, maar ook groter was dan de rest, dus het kwam van de groei. Onder de regenschurft; ach we dachten het is geen staart- en maneneczeem en dus gaat het vast vanzelf over. Jonge hengst met ernstige mok, niet gezien in het lange gras. Niet allemaal van mezelf gelukkig, maar ik ben er van overtuigd dat je zelf regelmatig moet gaan kijken.

De andere kant is dat mensen niet altijd bereid zijn veel voor opfok te betalen. Het kan écht niet voor 75 euro in de maand het jaar rond. Ik merk ook dat mensen die onze jonge paarden kopen,eigenlijk niet geïnteresseerd zijn in de eerste 3-4 levensjaren.....blijft vreemd.

Máár ... het is wat anders als je je paard zo vindt en het wordt dan gebagatelliseerd. Dus TS heeft groot gelijk! Ongeacht hoe het er verder op stal is, ik zou er nooit jonge paarden heenbrengen omdat ze dit soort dingen over het hoofd zien en/of niet melden. Vertrouwen is zo belangrijk!!


anjali
Berichten: 14919
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:52

Het paard Rudi zag eruit alsof hij uit een straatarm derdewereldland kwam.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:28

Net even alle Posts van TS gelezen

ja , je wil een jaarling liever ietsje schraal dan te vet , te dik zijn is, zeker voor jonge paarden, gewoon echt heel erg slecht.

maar tussen schraal en wat TS in de openingspost laat zien daar zitten wel een aantal kilo’s tussen :=
Kijk die bovenlijn, dat is serieus om te janken, TS, ik snap je helemaal
Het verschil tussen ophalen en de foto van twee maanden eerdet, dat verschil is gewoon te groot,
Als je dan ook nog eens ziet hoe makkelijk hij het er nu thuis weer aan vreet, dan heeft ie klaarblijkelijk gewoon te kort gehad

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Linnie050

Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:21

Lachwekkend die nieuwe accounts.

Ze hebben gewoon niet op gelet op die stal. Alles snel, snel en niet kijken. Geen oog voor noem je dat.
Goede pensionhouder(ster) ziet zulke dingen gelijk en trekt aan de bel.

Maar nee poot stijf houden en moeilijk doen.

Is het je allemaal je teveel of te groot krimp dan in.

Dit is een schande.
Het is gewoon om te janken als jij je paard zo terug ziet.

Opfok had gewoon moeten zeggen.
Hier hebben wij een steek laten vallen.

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: [VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 06:15

Allereerst petje af voor TS die zo respectvol blijft antwoorden. En ik begrijp ook dat mensen hun stal willen verdedigen. Maar ze zouden beter tegen hun stalhouder kunnen zeggen dat ze geen deel uitmaken van deze discussie en dat de stalhouder dit netjes op moet lossen. Ik zie veel paarden, dunne dikke en alles ertussenin, maar een paard met een dusdanig lage bodyscore zie ik zelden, en een paard wat zo verzwakt is dat hij niet voldoende kracht heeft om in te schachten is niet ietwat vermagert die is gewoon levensgevaarlijk mager. En dat hoort netjes opgelost te worden, niet afgeschoven

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:28

Caira schreef:
Allereerst petje af voor TS die zo respectvol blijft antwoorden. En ik begrijp ook dat mensen hun stal willen verdedigen. Maar ze zouden beter tegen hun stalhouder kunnen zeggen dat ze geen deel uitmaken van deze discussie en dat de stalhouder dit netjes op moet lossen. Ik zie veel paarden, dunne dikke en alles ertussenin, maar een paard met een dusdanig lage bodyscore zie ik zelden, en een paard wat zo verzwakt is dat hij niet voldoende kracht heeft om in te schachten is niet ietwat vermagert die is gewoon levensgevaarlijk mager. En dat hoort netjes opgelost te worden, niet afgeschoven


Helemaal mee eens!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

LibertyLucky

Berichten: 964
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:52

Zelfs mijn zoon van 9 zei
Jeetje dat dat paardje nog kan staan
Lijkt eerder op een skelet...
Als zelfs volwassenen dat willen ontkennen...hebben ze werkelijk echt een board voor hun kop

Noisy

Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-18 20:28

Dat blijven staan was ook wel een dingetje onderweg van de opfok naar huis. We moesten omrijden want de snelweg was afgesloten en de laatste 20 minuten van de rit zag ik hem steeds verder inzakken (camera in de trailer). Ondanks dat ik toen nog niet doorhad hoe erg hij er aan toe was, wist ik wel dat het niet veel verder had moeten zijn anders was hij waarschijnlijk echt door zijn hoeven gezakt. In de bochten zag ik hem steeds meer wiebelen en ik heb dus op de lange rechte stukken een beetje harder gereden dan mag om ervoor te zorgen dat we nét iets sneller thuis zouden zijn.

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: [VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:40

Opfok is een prima plek voor worminfecties,je bent niet de eerste die zijn paardje er graatmager vandaan haalt...sterkte,ik hoop dat het goed komt.Een kleine gemengde kudde is stukken beter dan een opfok met veulens

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

Noisy

Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-18 12:35

Even een kleine update :)

Rudi groeit lekker door en hij heeft groen licht gekregen om uit de afzondering te mogen *\o/* Hij staat nu lekker met een maatje in de wei. Eerder stond hij afgezonderd en in een oud stukje wei i.v.m. de wormen.
Afbeelding

Zijn billen beginnen nu ook weer een beetje wat ronder en voller te worden. Komt eindelijk die lekkere quarterkont weer terug :9
Afbeelding

Hij moet nog wel een eind...maar het begin is er. <3
Afbeelding

Afbeelding

Een tevreden koppie aan de grond <3
Helaas wel een flinke snotneus ook maar hij lijkt er weinig last van te hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Einde van de week komt de dierenarts weer, eens kijken wat die er van zegt want hij heeft Rudi al 3 weken niet gezien.

Ik heb een mooie deken voor hem gekocht maar deze is helaas nog te groot -O- Dus vanochtend snel een maatje kleiner gekocht aangezien het weer slecht zou worden.

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

jobamara
Berichten: 3528
Geregistreerd: 23-11-10

Re: [VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:00

Fijn dat hij lekker bijkomt, en logisch die verkoudheid echt weerstand zal hij niet hebben.
Lekkere deken op is nu wel fijn hoor of ze moeten teveel spekkies hebben ;)

MvBeek

Berichten: 95
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:03

Wat een verhaal zeg, heftig allemaal! Gelukkig gaat het nu veel beter :)
Lekker een dekentje op die mooie quarterkont en dan komt het wel goed hoor!
Aan TLC geen gebrek bij jou zo te zien :)

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:23

Zo dat ziet er echt wel beter uit al!

[o]

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:44

Wat een rare wending met die 3 nieuwe profielen joh. Alsof het graatmagere paard dan ineens niet meer erg is ofzo?

Heel fijn dat hij nu al zo veel verbeterd is zeg! Goed bezig TS. Over een jaar zou je hem niet meer terug herkennen.

Rolfje
Berichten: 150
Geregistreerd: 01-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:58

geerke schreef:
Opfok is een prima plek voor worminfecties,je bent niet de eerste die zijn paardje er graatmager vandaan haalt...sterkte,ik hoop dat het goed komt.Een kleine gemengde kudde is stukken beter dan een opfok met veulens


Dat is onzin, alleen zijn er steeds meer mensen die ooit 1 paard hadden uit liefhebberij een bedrijf in de paarden gestart, zelf vindend dat ze veel kennis hadden, maar dat helemaal niet hebben. Net als vele melkveehouders een paardenbedrijf zijn gestart. Deze groep kan het echt wel leren, maar missen gewoon een enorme bult aan kennis en dan gaat het fout.

Helaas is de groep mannen met verstand van een paard ook bijna uitgestorven, want daar vind je echt nog wel een goed opfok bedrijf. Ok niet voor 75 euro in de maand en als op de website staat dat je 1 wormspuit per jaar krijgt, kun je ook zelf wat vraagtekens plaatsen.

Vulina

Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 17:02

geerke schreef:
Opfok is een prima plek voor worminfecties,je bent niet de eerste die zijn paardje er graatmager vandaan haalt...sterkte,ik hoop dat het goed komt.Een kleine gemengde kudde is stukken beter dan een opfok met veulens


Beetje kort door de bocht hè.. :Y)

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

juval

Berichten: 13093
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 17:16

Rolfje schreef:
Helaas is de groep mannen met verstand van een paard ook bijna uitgestorven, want daar vind je echt nog wel een goed opfok bedrijf. Ok niet voor 75 euro in de maand en als op de website staat dat je 1 wormspuit per jaar krijgt, kun je ook zelf wat vraagtekens plaatsen.


wat bedoel je daar mee? dat mannen betere opfokbedrijven kunnen runnen dan vrouwen?

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Noisy

Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-18 17:19

Rolfje schreef:
Helaas is de groep mannen met verstand van een paard ook bijna uitgestorven, want daar vind je echt nog wel een goed opfok bedrijf. Ok niet voor 75 euro in de maand en als op de website staat dat je 1 wormspuit per jaar krijgt, kun je ook zelf wat vraagtekens plaatsen.

Die €75,- is alleen in de zomer, in de winter is het €95,- Ik kan niet in hun portemonnee kijken en als ze het daarvoor kunnen doen dan stel ik daar geen vraagtekens bij.
1 wormspuit per jaar? Zo stond het er toen ik ging kijken niet, dat was per seizoen...

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 17:47

Ik heb op een hele andere manier ook een minder goede ervaring Met een! Opfok
Maar ken idd ook plekken waar ik zo een paard zou brengen :j

Even het mannen puntje daargelaten
Is het wel een dingetje
Mensen die uit liefhebberij iets beginnen en eigenlijk maar half weten waar ze mee bezig zijn
Maar ook de mensen die gewoon keihard onderschatten wat een clubje kleuters nodig hebben

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

kiki1976

Berichten: 16823
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:15

Ik die van mij (mede op advies van de opfok) vorige week opgehaald. Netjes nog ontwormd voordat ze weg ging. De reden, ze werd oa te dik en nog een winter met onbeperkt ruwvoer was voor haar te.
En ja daar stond er ook wel eens eentje wat schraal tijdens een flinke groeispurt, maar trok altijd wel snel weer bij. En anders werden ze buiten de groep bijgevoegd.


Die nieuwe bokkers. Verklaar eerst eens waarom er altijd moeilijk werd gedaan als de eigenaar langs wilde komen?
En hoe kunnen jullie het goedpraten dat hij steeds verder achteruit ging zonder de eigenaar in te lichten?


Noisy top werk, je vriendje knapt gelukkig alweer goed op. Wat een wormenspuit en voldoende ruwvoer al niet doen. Bewijst maar weer dat ze niet de waarheid spreken.
En echt respect dat je zo netjes op ze reageert

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Silly1972

Berichten: 14770
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:58

Die nieuwe bokkers hoor je niets meer van hoor, die hebben alleen een account aangemaakt om dat berichtje te kunnen plaatsen.

En wat betreft die opmerking over opfok prima plek is voor infecties is inderdaad wel erg kort door de bocht.
Ik ken meerdere opfok bedrijven die veel verstand ervan hebben en waar het uitstekend vertoeven is voor de veulens.

En die worden door zowel mannen als vrouwen gerund

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

jobamara
Berichten: 3528
Geregistreerd: 23-11-10

Re: [VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:09

De nieuwe lezen nog zeker mee }> vlgs mij.
Er zijn zeker goede opfokstallen, petje af Vulina. Maar helaas ook zoals deze en tja als ik alles is op een rijtje zet wat ik weet vraag ik me echt af of zij een goede naam willen opbouwen of alleen geld willen binnenhalen ten kostte vd dieren, eigenaren mogen tich alleen komen als ze van te voren melding maken dan is er nog snel wat te verdoezelen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 1 bezoeker