Ritje met een dramatisch einde

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Ritje met een dramatisch einde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 20:34

Heel veel sterkte en veel beterschap!
Ook ik wil erop hameren rustig aan te doen met je hersenschudding. Ook hier zware hersenschudding na een val. Ik heb bijna een maand (!!) thuisgezeten. Geen school, geen werk, geen paarden. Na een maand terug rustig begonnen, maar ook ik heb nogsteeds last van de gevolgen helaas...

Luister naar je lichaam!


Tordis02

Berichten: 156
Geregistreerd: 07-09-14
Woonplaats: Udenhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-18 20:50

Bedankt voor de tips! Misschien onderschat ik het.. ik ben slecht in stil zitten en wil eigenlijk meteen weer door.. -O-

De komende dagen is er veel familie. Morgen het afscheid, maandag de crematie, dus echt rust zit er helaas nu niet in.. ik voel me best goed, heb het idee dat ik over een paar dagen alles wel weer kan, maar misschien onderschat ik het..

Tordis <3

Blackberry28

Berichten: 2966
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 20:51

:(:) Jeetje, wat een mazzel heb jij gehad en wat een rotweek zeg, denk je even lekker een rustig ritje te kunnen maken om te ontspannen. Gelukkig kun je het nog na vertellen en is het met je paardje ook ok. Sterkte met het herstel, doe rustig aan!

❤Spike 30-04-2007-22-05-2020❤
❤Dunja 08-06-2015❤

BigOne
Berichten: 38036
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 20:53

Tordis02 schreef:
Bedankt voor de tips! Misschien onderschat ik het.. ik ben slecht in stil zitten en wil eigenlijk meteen weer door.. -O-

De komende dagen is er veel familie. Morgen het afscheid, maandag de crematie, dus echt rust zit er helaas nu niet in.. ik voel me best goed, heb het idee dat ik over een paar dagen alles wel weer kan, maar misschien onderschat ik het..

Op het moment dat je door hebt dat je te veel hebt gedaan kan het al te laat zijn. We waarschuwen niet boor niets , ik heb in mijn leven al een aantal keren mensen met een fikse hersenschudding meegemaakt en twee zijn zelfs op een gegeven moment volledig afgekeurd.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ritje met een dramatisch einde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 21:26

Jemig wat een heftig verhaal ook in combinatie met het afscheid van je oma. Heel veel sterkte en gecondoleerd.

Zelf wil ik je ook echt waarschuwen om een hersenschudding niet te onderschatten.

Heb 3 jaar geleden iets soortgelijks als jij meegemaakt. Viel van mijn paard ( paard kon er echter niet zoveel aan doen, zij ging links en ik wilde rechts en verloor tijdens de overgang galop / draf en verandering van richting mijn evenwicht)

Cap was totaal verwoest. Ik weet niet meer hoe ik weer op mijn paard ben gekomen en naar stal ben gereden. Het schijnt dat ik wel 5x hetzelfde heb gevraagd aan mijn stalgenoot.

Op stal aangekomen, paard afgezadeld en met de auto naar huis gegaan.

Thuis ging ik langs mijn hoofd die zo’n zeer deed. Had ik bloed aan mijn handen. Ik bleek dus ondanks mijn cap een gat in mijn hoofd te hebben :wow:
Het was zondag en heb de huisartsenpost gebeld. Moest komen, want was natuurlijk niet best...
Daar aangekomen is het gat gelijmd en waren ze best een beetje “ bozig” dat er geen ambulance was gebeld. Maarja dat was nou eenmaal niet meer te veranderen.

Ik mocht naar huis als ik niet alleen zou blijven in elk geval de eerste 2 nachten.
Dus zuslief gebeld en daar kon ik blijven logeren. Uiteindelijk een week (!) daar gebleven en van die week weet ik alleen nog dat ik alleen maar geslapen en gegeten / gedronken heb.
Ik kwam alleen daarvoor mijn bed uit en naar de wc uiteraard.
Pas na die week kon ik weer een kwartier tv kijken en licht verdragen zonder enorme hoofdpijn / duizelig te zijn.

Pas na 3 weken ging ik weer echt een beetje normaal functioneren. Ben pas na een week of 4 weer op mijn paard gegaan ( niet bang inderdaad, omdat ik wist dat ze er niks aan kon doen)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Ritje met een dramatisch einde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:26

Wat rot voor je het overlijden van je oma twee keer mee hebt moeten maken zeg..

Jaren terug ben ik ook eens gevallen waardoor ik ook een aantal dagen vergeten was. Voor mij betekende dat het twee keer krijgen van een nieuwe trailer, dat is wel iets fijner..

Beterschap!

Jolliegirl

Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:32

bigone schreef:
Zware hersenschudding en dan over twee weken les? Sta er al van te kijken dat je op stal was. Wanneer je er echt goed vanaf wil komen zou ok de komende vier tot zes weken heel erg kalm aan doen, een zware hersenschudding kan letterlijk zorgen voor levenslange ellende.


Ik wilde dit net zeggen..
Het feit dat je op bokt zit is ook niet goed..

Dit kan echt heel erg schadelijk zijn.

Alsjeblieft.. Weg dat schermpje.. En lekker relaxen.
Je krijgt spijt als dit mis gaat


Veel sterkte met je herstel!

pien_2010

Berichten: 42805
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ritje met een dramatisch einde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:36

Sterkte meid met verlies van je oma en met rotval. Neem je rust en onderschat hersenschudding niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:36

Pff, heel veel sterkte, wat naar om mee te maken. :(:)

mavantos

Berichten: 3517
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:36

Ik heb 3x een hersenschudding gehad (in een zeer korte periode achter elkaar) en ik kan me van alle drie de keren niets meer herinneren. Is inmiddels een paar jaar geleden, maar de herinneringen zijn nooit teruggekomen.

Heel veel beterschap!

Kilimanjaro
@puppy_freek

lies_sparkle

Berichten: 6113
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:46

Allereerst gecondoleerd met je oma.
Daarnaast, onderschat een hersenschudding niet.
Ik heb 4 jaar geleden een ongeluk gehad met een paard, we zijn over de kop geslagen blijkbaar. Mijn cap was ook helemaal in stukken, naast een gebroken sleutelbeen en een zware hersenschudding (& veel schaafwonden en blauwe plekken) zijn we er goed vanaf gekomen.
Ik kan nog steeds het ongeluk en alles eromheen niet herinneren. Ik weet dat we galoppeerden, dat er een hard klap was, dat ik haar benen zag en daarna zat ik in het ziekenhuis.
Hecht niet teveel waarde aan die beelden. Soms komen ze, net als bij mij, gewoon niet terug. Dikke knuffel!

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 23:56

Heel veel sterkte met het verlies van jou Oma!

En je hebt echt een engeltje bij jou gehad.. en goed dat je deze Topic open hebt gemaakt en Fotos laat zien hoe jou cap er nu uit ziet. Ik Hoop dat je hier veel mensen mee wakker hebt gemaakt dat dit ook jou hoofd kon zijn!

Ik wens jou veel sterkte

Ik will jou ook meegeven dat je echt rustig aan moet doen, ik heb een zware herzenkneuzing gehad. ik mocht een maand niet naar mijn paard. ik mocht niet rijden en alleen Maar rustig aan doen.
Ik ken mijzelf en weet ik kann niet stil zitten, ik heb toen ook veel te veel gedaan.
Ik heb regelmatig nog migraine, en wanneer ik hoofdpijn heb kann het erg lang bij mij blijven. en mijn ongeluk was van 12 jaar geleden.

als je niet oppast kun je levenslang hoofdpijn houden, evenwicht verlies. ik will je niet bang maken Maar als je merkt dat je teveel gedaan hebt, ben je al telaat.
Onderschat het niet.

Wicky
Berichten: 935
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Egmond

Re: Ritje met een dramatisch einde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 07:08

Gecondoleerd en heel veel sterkte. Doe alsjeblieft rustig aan, pas op jezelf want een hersenschudding is gewoon heel naar.

Ik ben 2,5 jaar geleden gevallen. Te snel alles weer gaan doen en vervolgens een jaar zware klachten gehad Ja, het voelt nu onzinnig. Maar je hebt maar een hoofd, wees er voorzichtig mee

Vanuit ontspanning en samenwerking pret maken met je paard?
www.eenmetjepaard.com
www.trailerladen.com

Tordis02

Berichten: 156
Geregistreerd: 07-09-14
Woonplaats: Udenhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 07:28

Op de brief die ik uit het ziekenhuis mee gekregen heb, staat dat ze afraden om in bed te blijven. Terug het ritme in, maar wel rustig aan, geen gekke dingen doen. Inderdaad schermpjes vermijden, dat probeer ik, maar ik ben gruwelijk verslaafd.. en tot op heden zorgt het gelukkig niet voor hoofdpijn. De hoofdpijn valt sowieso wel mee, ik ben vooral moe en mijn hoofd voelt een beetje.. "luchtig"? Beter kan ik het niet omschrijven vrees ik.

Tordis <3

rocky_1995

Berichten: 653
Geregistreerd: 22-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 08:20

Allereerst heel veel sterkte met het verlies van je oma!

Maar wat heb je inderdaad net als anderen zeggen een engeltje op je schouder gehad zeg!
Alleen zoals eerder al aangegeven is door anderen alsjeblieft pas er mee op! Als ik lees wat je doet en dat je op bokt zit gaan er hier alarmbellen af. Op deze site staan heel wat tips:
https://ikhebeenhersenschudding.com/ Maar vooral rust houden! TV, laptop, telefoon oid weg. Teveel bij visite zijn niet doen.. Hoe lastig het ook is. Ik vond dat stilzitten ook echt vreselijk!

Ik heb er 3 gehad in 4 jaar, maar na de laatste ben ik nu al 3,5 jaar chronisch ziek (en 2 jaar revaliderend) en ik heb dus moeten leren om stil te zitten: vermoeidheid, overprikkeling licht/geluid/informatie, chronische pijn in nek/ schouders, concentratieproblemen, moeite met geheugen ect, ect. Dit betekent voor mij ook niet meer 'normaal' kunnen studeren ect. ect. Helaas ben ik niet de enige.. Zoals iemand ergens al schreef zijn er mensen ook om afgekeurd.
Niet om je bang te maken, maar onderschat het alsjeblieft niet! Wees verstandig neem je rust, zo heb je de kleinste kans dat er restschade blijft.

[o]

Tordis02

Berichten: 156
Geregistreerd: 07-09-14
Woonplaats: Udenhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 09:01

Klein geluk bij een ongeluk, afgekeurd ben ik al, op een vorm van autisme en een chronische depressie. Prikkels vermijden doe ik standaard al, dus ook dat scheelt. Echt helemaal stil zitten is gezien de crematie e.d. geen optie.. maar ik ga mijn best doen rust te houden. Beloofd. Ik ga bovenstaande website nog even bekijken en dan gaat de laptop uit.

Tordis <3

rocky_1995

Berichten: 653
Geregistreerd: 22-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 09:15

Tordis02 schreef:
Klein geluk bij een ongeluk, afgekeurd ben ik al, op een vorm van autisme en een chronische depressie. Prikkels vermijden doe ik standaard al, dus ook dat scheelt. Echt helemaal stil zitten is gezien de crematie e.d. geen optie.. maar ik ga mijn best doen rust te houden. Beloofd. Ik ga bovenstaande website nog even bekijken en dan gaat de laptop uit.


Goedzo! Idd ik snap dat helemaal stilzitten lastig wordt, maar zorg dan dat je de belangrijkste dingen kunt bijwonen en voor de rest rust. Dus bijvoorbeeld als je nog wat gaat drinken na de crematie oid ga dan naar huis of naar een rustige ruimte ipv bij al de visite blijven. Zo kan je er toch bij zijn, maar pak je ook zoveel mogelijk je rust.

[o]

Chapeau2002Jarig

Berichten: 896
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Re: Ritje met een dramatisch einde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 09:28

Allereerst heel veel sterkte met het verlies van je oma.
Wat een geluk dat je een cap op had, anders had het veel slechter af kunnen lopen. Luister inderdaad goed naar je lijf de komende tijd, dan beperk je de restschade zoveel mogelijk.
Een hersenschudding is niet niks

Alles wat je aandacht geeft groeit..


deksel

Berichten: 3758
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 10:15

Heel veel sterkte met het verlies van je oma en heel veel beterschap! Ook ik wil even zeggen dat je het heel rustig aan moet doen, heb ik helaas niet gedaan en heb 24/7 knallende hoofdpijn.

Eerlijkheid duurt het langst. Daarom zijn sommige mensen zo snel klaar. :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 0 bezoekers