Samen vallen, nu bang(?)

Moderators: RianneH, Neonlight, Melissa0304, balance, Ymor

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

alice0cullen

Re: Samen vallen, nu bang(?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 00:43

Ik ben twee keer over de kop gegaan met mijn ex paard, galopperen aan op de volte in een iets natte piste, hij gleed weg of struikelde en we hebben een koprol gemaakt. Gelukkig is hij naast mij terecht gekomen maar heb toch mijn heup in gescheurd. Hierdoor ben ik echt bang geworden om te galopperen want wat als, en heb een beste tijd alleen gedraaft. Galopperen deed ik alleen op echte rechte stukken. Had tijd nodig. En vertrouwen van beide kanten.

Ik ben zo 'n vier jaar geleden nog eens over de kop gegaan met springen, weet niet wat er is gebeurd en ben ruim een uur bewusteloos geweest. Opgehaald door een ambu. En de hele mikmak, maar had hier eigenlijk minder last van want ik weet echt niet wat er gebeurd is. Met springen ben ik wel veel voorzichtiger geworden maar zat er tegen dokters advies toch binnen een week weer even op omdat ik gewoonweg bang was dat ik weer bang zou worden.
Klinkt stom maarja.

Laat je niet uit het veld slaan door stom commentaar, ben ook wel eens met de nek aangekeken door mensen omdat ik met een Fries aankom. Mensen zullen altijd wat te zeiken hebben om het kort te zeggen.

Als je maar lol hebt, bouw weer vertouwen op met elkaar. Voelt iets niet goed, no pressure. Ik heb geleerd te accepteren dat rare dingen gebeuren en dat je nou eenmaal wel eens kunt vallen. Misschien helpt het als je je paard goede bescherming om de benen doet, en paarden zijn gelukkig nog half niet zo breekbaar als wij soms denken. Ik heb die van mij over een kop zien gaan in de wei en binnen dezelfde pas weer door zien rennen.

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie