Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 07:40

Dat geeft je toch een goed gevoel!

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair



Babootje

Berichten: 25953
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 07:42

Gave foto's Sam. Fijn gevoel zo.

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-18 09:25

Jazeker <3

Goedkoop mooie foto's?
http://www.SenZfoto.weebly.com

oji

Berichten: 4198
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:30

Wat heerlijk dat Zyalda zo goed terecht is gekomen en dat je af en toe nog mee kan genieten! Superlief ook die cadeautjes voor het nieuwe baasje!

Dylana_Z

Berichten: 87
Geregistreerd: 18-01-17

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:43

Ik word gewoon helemaal blij hiervan om dit allemaal te lezen <3
De paarden staan sinds een half jaar ongveer ook aan huis. Dus dat is ook helemaal leuk!

Hier wat fotos van de afgelopen tijd..

Zya heeft zo dr foto momenten :)
Afbeelding

Samen door de wei crossen..
Afbeelding


En longeren is ook wel leuk :D

Afbeelding

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 19:06

Dylana_Z, super dat je de paardjes aan huis hebt staan! Er is niets leuker dan dat :D Super leuk om te zien dat je volop aan het genieten bent van je paardje! Mooi!

S_en_Z, wat leuk voor je dat Zya op deze manier toch nog in je leven blijft! Je hebt geen beter huisje voor haar kunnen vinden!
Ik ben blij voor je :-)

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 19:23

Wat een lieve meid! Hier krijg je na je moeilijke beslissing, geen spijt van.

Qerty
Berichten: 2001
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 19:34

Wat een fantastisch topic is dit!
Wat bijzonder mooi dat er zo'n klik is voor jullie alle drie. Ik hoop dat jullie nog lang met elkaar kunnen genieten.

Pferdelove

Berichten: 468
Geregistreerd: 13-06-08
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 19:35

Stille meelezer meldt zich ook even: wat fijn dat Zyalda het zo goed heeft, lekker een plekje aan huis nu! Op deze manier durf je je paard nog eens te verkopen. Zo fijn!

Mag ik vragen waar je de ring besteld hebt? Ik vind 'm erg mooi!

Dierwetenschappen in Wageningen!
If it's meant to be, it will be ♥

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 19:44

Wederom heerlijke foto's , en wat fijn, dat ze aan huis staan. Zoek je niet nog n paard, hihi

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-18 08:44

Riel schreef:
S_en_Z, wat leuk voor je dat Zya op deze manier toch nog in je leven blijft! Je hebt geen beter huisje voor haar kunnen vinden!
Ik ben blij voor je :-)


Dat is zeer zeker waar :j


Indestal schreef:
Wat een lieve meid! Hier krijg je na je moeilijke beslissing, geen spijt van.


Nee ze is nu 2 jaar bij Dylana maar ze zijn echt zo leuk samen <3


Qerty schreef:
Wat een fantastisch topic is dit!
Wat bijzonder mooi dat er zo'n klik is voor jullie alle drie. Ik hoop dat jullie nog lang met elkaar kunnen genieten.


Ja heerlijk dat ik updates krijg hoe het is gegaan als ze trots is of dat ze om advies vraagt als het even wat minder gaat. Heel dapper ook dat ze dat durft en doet want ik weet dat Dylana zich echt probeert te bewijzen dat ze heel goed voor Zyalda zorgt tegenover mij (maar dat weet ik wel hoor lieve Dylana :* )

Vind het leuk om heel af en toe (tot nu toe gemiddeld 1x per jaar ofzo) eens te gaan kijken. Zien welke truukjes ze nu weer heeft bijgeleerd enzo. En even gezellig bijkletsen :D Wil me er ook niet teveel mee bemoeien want Zyalda is nu van Dylana natuurlijk. Maar vind het wel echt leuk dat we contact onderhouden :j En ik vond het heel leuk dat ik ook haar nieuwe kunstjes mocht uitproberen (spaanse pas, shake, spagaat).


Pferdelove schreef:
Stille meelezer meldt zich ook even: wat fijn dat Zyalda het zo goed heeft, lekker een plekje aan huis nu! Op deze manier durf je je paard nog eens te verkopen. Zo fijn!

Mag ik vragen waar je de ring besteld hebt? Ik vind 'm erg mooi!


Jazeker en ze is niet alleen, ze is beste maatjes met Barry. Het paard van haar zus. Staan bijna de hele dag lekker buiten dus nee ik heb niets te klagen :D Ik durf zelfs wel te zeggen dat ze het daar beter heeft dan bij mij als het gaat over paardenwelzijn :j En ik weet dat Dylana als ze thuis is bijna altijd tussen de paarden te vinden is. Van s ochtends vroeg tot aan bedtijd haha.

Ik heb je een pbtje gedaan met info over de ring :-)

Goedkoop mooie foto's?
http://www.SenZfoto.weebly.com

Dylana_Z

Berichten: 87
Geregistreerd: 18-01-17

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 07:42

<3 :D

Dylana_Z

Berichten: 87
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:49

Hoii iedereen! Ik dacht misschien vinden jullie het leuk om een update te krijgen over Zyalda :)

Nou phoe waar moet ik beginnen..

Mmm nou ergens in de zomervakantie wilde ik gaan rijden. Ik was haar aan het poetsen en toen kwam ik bij d'r benen. De binnenkant van haar rechter voorbeen was best wel dik. Dus heb dr vast geklikt heb dr recht uit laten lopen/draven merkte niet zoveel.. op het zachte merkte ik ook niks. Dus toen op het harde op de volte gezet. linksom was prima, maar rechtsom liep ze echt flink kreupel. Dus ik iemand gebeld (die ik nog van de pensionstalling ken) die kon gelukkig gelijk komen. Zag het zelfde.. wisten niet precies wat we moesten doen. Dus heb dr 2 dagen even zo gehouden heb het 2 dagen 3x gekoeld en dan rondgestapt en weidegang. Nou toch maar kijken. Zachte goed, rechtuit was goed, alleen weer op de volte rechtsom (op het harde) liep ze nog steeds slecht. Zwelling was ook nog niet afgenomen. Dus pensionstaleigenaar gebeld. die kon gelukkig gelijk komen. Die wist het ook niet precies, d'r zat een klein wondje bij het been. haar advies was om 3x daags te koelen en het te wassen met betadine shampoo en dan 10 min rondstappen. op de wei mocht wel gewoon. Nou na een paar dagen was d'r niet zoveel verandert. Dus DA gebeld. Afspraak gemaakt. En toen die dr 2 dagen later was. Zei die ''Waarschijnlijk is het bot licht geraakt maar niet iets waar we ons zorgen over moeten maken, gewoon doorgaan met het koelen en rondstappen het zou binnen een week over moeten zijn" (ik heb het toen nog een paar weken gekoeld en gestapt. Maar de eigenaar van de pensionstalling zei ik zou dr langzaam aan weer wat laten bewegen. (heb dr hooguit in totaal 4x opgezeten in 2 maanden)

Nou doorgegaan met dit proces, en het ging een beetje op en af. ene keer liep ze helemaal goed en dan loopt ze weer slechter, de zwelling nam wel steeds af. Toen (1,5 maand geleden) hebben we een osteopaat gebeld, we dachten misschien zit het in het lichaam. Zij heeft haar losgemaakt maar ze kon niet plaatsen waarvan de kreupelheid kwam. Haar advies was om de DA opnieuw te bellen en misschien een foto te laten maken.

Dus hebben we gedaan en die kon gelukkig snel komen. Heeft haar laten lopen, rechtuit, op de volte (hard en zacht), buigproef etc Maar ze liet letterlijk niks zien! het was helemaal weg de kreupelheid. er zat ook geen zwelling meer. Dus eigenlijk wel goed nieuws! Dus de osteopaat heeft waarschijnlijk toch heel erg geholpen.

Hij zei: '' binnen 3 weken heel opbouwen naar een halfuur longeren'' en daarna rustig beginnen met rijden. We hebben eerst een paar dagen 5 min gelongeerd en zo steeds uitbouwen. Als de kreupelheid terugkomt naar de kliniek om een foto te laten maken.
maar het longeren ging super! Ik heb dr afgelopen week 2x opgezeten. (want het is dus al weer 4 weken na de DA) 1x een minidrafje meegepakt en de andere x alleen maar gestapt. ik wil haar niet overbelasten. Dus ik ga gewoon verder met dit proces.

Ook nog wat andere dingen die gebeurt zijn:
We hebben finale gereden in de wedstrijd bij de manege. Ik mocht dus gaan starten in de L1 maar ben nog niet begonnen ik wil eerst dat ze weer fatsoenlijk een uur kan lopen qua conditie, spieren en haar been natuurlijk. En onze band word maar sterker.. ze is nog steeds zo'n clown. en zo'n geweldig beest.
Ik rijd nu ook veel bitloos, en met barepad. m'n zadel ligt namelijk aan te krappe kant (niet te krap maar dr mag geen bontje of iets onder) omdat ze veel te dik werd van het niet bewegen maar wel gras, veel hooi etcetc.

Voor de mensen die benieuwd zijn naar het voer dat ze nu krijgt (aangezien ze op de pensionstalling 2x daags brok kreeg en 1x daags hooi)
Ze krijgt nu 2x daags halve schep brok. s'avonds doe ik er zonnebloemolie over (Ze heeft nu gewoon nog niet meer nodig) ze krijgt s'nachts een volle slowfeeder zodat ze de hele nacht kan eten als ze wil. En ze krijgt na het longeren, werken 2 handjes muesli. en overdag mag ze soms op de wei. Ons andere paard mag wel vaker op het gras die is juist aan de dunne kant.

Zelf ben ik begonnen met fotografie en ik vind het geweldig! Dus nu kan ik zelf ook goede fotos van haar maken! :D

Maar dit was mijn verhaal eigenlijk wel.. Ze vind spaanse pas het leukse trucje! ze word dan zo enthousiast en blij slaat die benen heel hoog uit. Ik ben nog steeds zo ontzettend blij met dit paard. Wat n schat van een beest is het :D
Ik plaats nu nog een paar foto's van het afgelopen half jaar :D
(Somige foto's zijn nog voor het geval van haar been)
Respect als je alles hebt gelezen :')


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bitchy is ze nog steeds..:')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 21:01

Fijn om te horen dat het goed gaat!
Krijgt ze overdag geen ruwvoer?

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

Dylana_Z

Berichten: 87
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 21:15

_Dracarys schreef:
Fijn om te horen dat het goed gaat!
Krijgt ze overdag geen ruwvoer?

soms krijgen ze s'ochtends een pluk, maar ze staan de hele dag buiten (op zand, soms mag ze op de wei) Maar de slowfeeders zijn heel groot, heel vaak hebben ze s'ochtends nog hooi over.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 22:08

Ben niet zo'n voorstander van uren op het zand zonder ruwvoer :o

Fijn dat ze het goed doet :j

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

Dylana_Z

Berichten: 87
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:22

_Dracarys schreef:
Ben niet zo'n voorstander van uren op het zand zonder ruwvoer :o

Fijn dat ze het goed doet :j


Ja ik ook niet echt, maar ik red het echt niet om hooi te pakken en dat dr bij te leggen voor school. Dus dan maar zo. Het is anders gewoon niet haalbaar.. (in het weekend krijgen ze meestal wel sochtends hooi) en door de weeks wat meer in de slowfeeder

En indd ze doet t heel goed! :)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:36

Dylana_Z schreef:
_Dracarys schreef:
Ben niet zo'n voorstander van uren op het zand zonder ruwvoer :o

Fijn dat ze het goed doet :j


Ja ik ook niet echt, maar ik red het echt niet om hooi te pakken en dat dr bij te leggen voor school. Dus dan maar zo. Het is anders gewoon niet haalbaar.. (in het weekend krijgen ze meestal wel sochtends hooi) en door de weeks wat meer in de slowfeeder

En indd ze doet t heel goed! :)


Maar dan kun je toch de dag van te voren het hooi alvast in een kruiwagen klaar leggen? Dan staat ze wel heel erg lang zonder ruwvoer wat niet echt bevorderlijk is voor de maag en darmen..

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:47

Inderdaad gewoon klaarleggen voor de deur. Kunnen ze het er zo in gooien 'sOchtends. 5 minuten werk. Desnoods betaal je wat meer per maand, maar je paard zal zich er echt veel beter van gaan voelen. Ruwvoer is de basis

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

Dylana_Z

Berichten: 87
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:09

_Dracarys schreef:
Inderdaad gewoon klaarleggen voor de deur. Kunnen ze het er zo in gooien 'sOchtends. 5 minuten werk. Desnoods betaal je wat meer per maand, maar je paard zal zich er echt veel beter van gaan voelen. Ruwvoer is de basis


Ze staan aan huis,dus dat gaat niet..

Dylana_Z

Berichten: 87
Geregistreerd: 18-01-17

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:14

Ja dat kan ik proberen, maar ik ben soms al te laat om buiten te zetten en meestal pakt ons spap hooi voor savonds de slowfeeders vol te proppen, maar alsnog als ze sochtends hooi zouden krijgen zouden ze alsnog een paar uur zonder staan tot dat ik thuis ben. Want inpreciepe hebben ze hooi tot dat ze naar buiten gaan

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:15

Dan sta je toch 15 minuten eerder op :)*
Aan een beetje brokjes en een plukje hooi heeft een paard echt niet genoeg.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Pluisje8

Berichten: 169
Geregistreerd: 30-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:17

En een slowfeeder op paddock die je de avond ervoor vult zou een goede optie wezen of wat eerder uit bed komen.
Staat idd wel erg lang zonder eten wat niet goed is voor maag en darmen.
Voor de rest ga je echt super met je paard om.
Vind het altijd leuk om weer wat van jullie voorbij te zien komen.

Avalanche

Berichten: 15759
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:18

Ja, gewoon nog een slowfeeder vol maken en die op de paddock :) is heel goed.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Dylana_Z

Berichten: 87
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:21

Pluisje8 schreef:
En een slowfeeder op paddock die je de avond ervoor vult zou een goede optie wezen of wat eerder uit bed komen.
Staat idd wel erg lang zonder eten wat niet goed is voor maag en darmen.
Voor de rest ga je echt super met je paard om.
Vind het altijd leuk om weer wat van jullie voorbij te zien komen.


Als eerst, dankje! :)
Als ik die de avond er voor vul word het nat, de plek waar ze instaan is ook een bak dus als ik daar een slowfeeder op hang is niet ideaal, het hooi op de grond is ook niet geweldig omdat ze zo zand binnen kan krijgen.. als ik nog eerder uit bed zou moeten komen kom ik niet aan mijn slaap toe. Ik heb echt alles voor haar over, maar school is ook belangrijk.. ik heb best wel veel moeite de laatste tijd met het combineren van school en paarden. En ik heb concentratieproblemen dus helpt ook niet echt mee als ik eerder uit mijn bed moet komen word mn concentratie nog slechter


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 2 bezoekers