Onbekenden rijden op mijn pony?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-17 18:50

Geen idee of het hier goed staat

Mijn buurman komt net binnen en zegt dat er een zwarte kleine pony buiten het hek los loopt, of die van ons is. Wij als een malle naar het weiland en ja hoor onze shetlander loopt buiten het hek te grazen. Ze laat zich makkelijk pakken en terug in het weiland zetten. Ze was ook helemaal bezweet. Ik heb direct de 2 meisjes geappt die haar als verzorgpony hebben met de mededeling dat ze het hek wel goed dicht moeten doen. Blijkt dat ze vandaag helemaal niet bij de pony zijn geweest. Wie heeft de pony dan in handen gehad? Er was duidelijk op gereden, bezweet en er zat een zitplek op de rug. Van de week had de pony ook al staartjes in de voorpluk die mijn meisjes ook niet gemaakt hebben. Er zit dus een vreemde aan mijn pony... wat nu?

Ik moest toch nog nieuwe bordjes maken met "niet voeren" omdat er regelmatig wortelen in worden gegooid en de paarden op een dieet staan door zeer gevoeligheid voor koliek (de shet) en de IJslander in de in de zomer hoefbevangen is geweest. Dus denk dat ik er nog een bordje bij ga maken met "niet betreden".


Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-17 19:11

Troopers schreef:
Wat onbeschoft zeg! Snap niet hoe je een willekeurige pony uit een wei kunt halen die je niet kent en daar gewoon mee omgaat alsof het je verzorgpony is

Dat vind ik dus ook. Ik vreet mezelf helemaal op omdat ik niet weet wie het gedaan zou kunnen hebben.

Kidde schreef:
Caitlin_K schreef:
Camera's ophangen? Brbrr zeg! Zou gek worden

Of misschien werkt alleen een bordje met 'let op camerabewaking' al voldoende. Wel vervelend zeg!

Dat is wel een goede! :j
Alsnog vind ik het behoorlijk idioot dat ik bordjes moet maken en misschien zelfs een camera moet ophangen omdat anderen niet met hun vingers van andermans paard kunnen blijven.

gigikuhh schreef:
misschien mensen in de buurt laten opletten

Heb de buren al gevraagd of ze op willen letten en of ze misschien vanmiddag wat hebben gezien. Maar ze waren vanmiddag niet thuis. Maar zullen de komende tijd opletten of ze wat zien lopen. De andere buren hebben ook niks gezien, alleen dat die pony los liep.

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-17 08:20

enamorada schreef:
Een tijdje geleden was er een vergelijkbaar topic. Misschien heb je wat aan wat daarin staat?
[PP] Pony bereden door onbekend meisje.

Jeetje dat verhaal is ook heftig :(

Ik heb gisteren avond al de niet voeren bordjes opgehangen en aan het hek het niet betreden bordje. Brrr vind het naar dat ik niet weet wie er aan mijn pony zit en wat er mee gebeurd. Ze leek gisteren van slag of in elk geval moe van een zware inspanning. De brokken at ze wel op maar ze ging in de schuilstal staan ver bij de ijslander vandaan en ze heeft het hooi niet aangeraakt.

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-17 09:02

S_en_Z schreef:
Ook een (cijfer)slot aan het hek hangen? Is natuurlijk ook wel bizar dat een wildvreemde jouw pony uit t weiland kan halen blijkbaar!!


kwita schreef:
een hangslot op de weide, dan kunnen ze er niet uit!

Denk dat ik dat ook ga doen. Ben net wezen voeren en een pin wat in het hek zit om te voorkomen dat hij makkelijk open kan was er uit. En ik weet heel zeker dat ik die pin goed in het hek heb gestoken gisteren avond. Die pin krijg je er ook niet makkelijk uit. Paarden staan op een fietsroute naar de basisschool dus ik denk echt dat er een paar kinderen het weiland zijn in geweest. Maar heb er nu heel groot met rode letters "niet betreden" op hangen, doet ze blijkbaar niks.

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-17 09:24

Memories schreef:
Bordjes dat ze er niet in mogen gaan kinderen zich echt geen klap van aantrekken :=
Ik zou idd lekker een slot ophangen. Kunnen ze nog makkelijk over het hek heen klimmen? Anders zou ik daar ook even een stroomdraadje oid bij aan prutsen (en bordjes ophangen dat er stroom op staat).
Middagje opwachten (op een plek dat ze jou niet zien) zou ook het proberen waard zijn denk ik.

Haha nee maar je weet maar nooit. En niet voeren bordje moest er toch opnieuw komen dus had dat andere bordje ook maar gemaakt.
Bij ons weiland is er eerst een houten hek en daar achter zijn er 3 stroomdraden. Bij de ingang van het hek hangt er 1 stroomdraad voor. De shet kan daar onderdoor en de ijslander niet. Maar als het hek dicht zit kunnen ze er ook niet door. Dus eigenlijk dubbel voor dat hek, en stroomdraad en een dicht hek. Dat ene draad is er vooral voor dat ze niet aan het hek gaan schuren. Maar ja als het hek zo als gisteren open staat kan de shet er onder door. Daar voor hebben we nog een pin in het hek om te voorkomen dat het hek makkelijk open gaat.

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-17 11:35

Na maandag ochtend niks vreemds meer gezien. Pin zat continu in het hek en de pony was ook rustig. Dus denk dat ze niet meer zijn langs geweest. Het is nu nog even het weekend afwachten want ja, dan hebben kinderen ook meer tijd en zitten ze niet op school. Hoop in elk geval dat ze gewoon weg blijven.

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-17 14:22

Kaus schreef:
Niet beschuldigend naar je verzorgsters bedoelt, maar hoe oud zijn ze?

Ik kan me bij een stel jonge meisjes best voorstellen dat ze schrikken van wat er is gebeurd en dus zeggen dat ze niet geweest zijn. Weet je zeker dat ze niet geweest zijn?


Ze zijn 13. Zitten nu in de eerste klas van de middelbare. Het zijn hele lieve en nette meisjes die altijd alles netjes vragen en als er iets perongeluk kapot is gegaan dat ze dat ook eerlijk aangeven. Ik weet zeker dat ze het niet zijn geweest als ze zeggen dat het niet waren.


Afgelopen week niks vreemds meer bij de pony's gehad, gelukkig. Hopen dat het zo blijft.

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-17 20:36

En dan denk je dat er niks vreemds meer gebeurd... Ik ben op het moment nog aan het werk en mijn oma voert de paarden als ik avond dienst heb. Appt mijn oma dat de bordjes van het gek zijn gescheurd. Waarom doen mensen dit nou, wat is dit.

Ik wil serieus nu wel een camera gaan kopen. Ik vind dit niet meer grappig. Iemand suggesties? Zijn er ook cameras die op een batterij/accu lopen?

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-17 12:23

@amy
Mijn shet is helemaal zwart. Maar we gaan geen andere paarden bij in de weide zetten. Mijn ijslander is behoorlijk dominant en ik heb geen zin in ongelukken. Bordje betreden op eigen risico lijkt me niet zo verstandig. In mijn ogen nodigt dit mensen uit om binnen te komen. Heb nu "niet betreden" op het hek hangen.

@Art_Ificiou
Ik wist niet dat een wildcamera op batterijen is. klinkt wel logisch :+ Maar heb nog een onderzoek gedaan naar een camera haha.

@Felien_Kyra
Omwonenden zijn al gevraagd om een oogje in het zijl te houden :j

@Veldbloem
Ik zal even in dat topic kijken, thanks!

@Joaltijd
Het zijn niet dezelfde dagen. Anders was het inderdaad wel makkelijk geweest om te posten. Het zou mij eigenlijk ook niks verbazen als het meerdere kinderen zijn. Er zijn namelijk jongens die er langs fietsen voor naar de voetbal die altijd een hoop kabaal bij zich hebben. Hun reputatie is ook al niet zo best in het dorp en dat terwijl ze nog op de basisschool zitten. Maar ja het zouden ook pennymeisjes kunnen zijn, want hoe komen anders die vlechtjes in de manen.
En bedankt voor de tips betreft het filmen van privé eigendommen. Zodra de camera er is zal ik daar ook wat onderzoek naar doen. Maar op dit moment wil ik gewoon weten wie er bij mijn paarden zit.
Een wilde shetlander er bij zetten gaan we ook echt niet doen. Ik heb een behoorlijk dominante ijslander die mijn shet bijna als veulen beschouwd zodra er een ander paard in de wei komt. dat word dikke ruzie. Ik wil niet het risico lopen dat mijn of het paard van iemand anders gewond raakt.

@zwartepaerd
Als ik de camera op het weiland richt dan blijft dat ding maar filmen omdat mijn paarden 24/7 buiten staan en stal in en uit sjokken. richt ik hem richting het hek dan blijft hij ook filmen omdat er best veel fietsers en wandelaars langs komen. Al klinkt een wildcamera wel als een goede optie.

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-17 19:40

Afbeelding

Daar zijn we weer hoor. Wil ik voeren ligt er een bordje op de grond doormidden gescheurd.

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-17 21:46

SayaJones schreef:
Ik heb het ook een keer meegemaakt.. meerdere keren mn paarden met halster aangetroffen terwijl wij die nooit om laten.
Buren hebben uiteindelijk een keer een paar kinderen gespot op onze wei, maar niet aangesproken omdat ze niet wisten dat die daar niet hoorde.

Toen heb ik een keer een paar kinderen in de verte gespot toen ik een dagje vrij was van mn werk en op stal was met mn vriend.
Vriend weg laten rijden met de auto en alles afgesloten zodat het leek dat er niemand meer op de wei was en ik heb me verstopt in het hooihok.
Met 3 minuten stonden ze al op het terrein en ben uit het hok gekomen toen ze voor de stallen stonden.

Die gezichten van die kinderen, zelfs horrorclowns kunnen ze niet zo hard laten schrikken geloof ik :=
Was een 12 jarig meisje met broertje van een jaar of 7.
Meisje loog alles bij elkaar en broertje heeft haar heel hard verraden. Hij zei bij elke leugen die meisje vertelde 'dat is helemaal niet waar je hebt dit en dit gedaan!!!'.
Zo mooi _O-

Uiteindelijk heb ik kinderen naar ouderlijk huis begeleid en de moeder vriendelijk verzocht om kinderen van mijn terrein af te houden.
Volgens mij hebben kinderen beste huisarrest gekregen en heb ze nooit weer gezien..

Politie kan niets doen, die komen pas als er daadwerkelijk mensen op het terrein zijn.


Dat is wel een mooi verhaal haha. Hoop dat ik mijn dader of daders ook kan betrappen. Ze komen helaas niet om regelmatige tijden of dagen. En soms merk ik een paar dagen niks en dan is er weer wat vreemds.


Zodra ik trouwens weet wie het is wil ik de persoon gaan confronteren. Zijn het kinderen dan bij de ouders langs gaan en als het een volwassen iemand is moet ik nog ff kijken wat ik doe. Afhankelijk van wat hun bij mijn pony uitspoken.

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-17 16:00

Jennanne schreef:
Marit_P schreef:
Zit al een tijdje mee te lezen en wat een bizarre situatie zit je in TS! Je hebt al genoeg tips gekregen en ik hoop heel erg dat het snel afgelopen is met dit gedoe :(:)

Het is dat ik er echt geen tijd voor heb (en het natuurlijk een beetje raar is), maar ik zou bijna aanbieden zelf bij je weiland te gaan posten


als we heel Bokt erop af sturen zal het vast gauw over zijn :+ :D :D


Met z'n allen in de schuilstal :') in het modderige weiland zitten is natuurlijk ook niks. Wel gezellig :+

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-17 14:51

De laatste tijd is er niet veel vreemds gebeurd. Heb dus ook niemand kunnen betrappen.

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-17 17:19

ff een update voor de nieuwsgierigen

We hebben een wildcamera aangeschaft maar (nog)niet in gebruik genomen om bij het weiland op te hangen. We hebben een of ander dier die het blijkbaar lekker vind om een kaars op te eten die we buiten hebben staan en we vroegen ons af welk dier dat was dus hebben de camera daar voor gebruikt :'). Bij de paarden is het afgelopen maand rustig geweest. De bordjes met niet voeren hangen nog en er is geen spoor van dat er nog iemand het weiland in gaat. Zo als het nu lijkt is het gelukkig allemaal rustig. Dus zolang we niet echt een aanleiding meer hebben om die camera daar op te hangen gebruiken we het op dit moment om de dieren in onze tuin te bekijken :P zo als konijntjes en eekhoorntjes die langs komen huppelen. De dader die onze kaars op eet hebben we nog niet betrapt :Y)

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 16:02

Ik heb nieuws!

Mijn vader was gisteren ochtend met de hond aan het lopen en zag een jongen (jaar of 15) de voerbak van de paarden in de sloot gooien. Hij heeft de jongen direct aangesproken en gezegd dat die jongen de voerbak aan het einde van de avond uit de sloot moest hebben gehaald. Gisteren avond stond hij bij ons aan de deur en kwam hij vertellen dat hij de voerbak uit de sloot had gehaald en dat hij in zijn blote kont in de sloot was gesprongen. Ook zei hij dat het een goede les was en het niet weer zou doen, want de sloot was koud!

Het zou ons niks verbazen als hij ook de andere dingen heeft gedaan, zo als briefjes verscheuren en het hek open doen. Hij zegt zelf van niet. Maar goed hoe verre dat waar is... als ik op zo'n moment de vraag zou krijgen zou ik ook ontkennen.

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 17:31

Sure_lee schreef:
Vaag zeg. Heeft hij nog gezegd waarom hij het had gedaan?

Nee dat niet.
We weten wel dat hij het niet zo fijn heeft (wonen in een dorp dan weet je bijna alles). Zijn vader heeft hem in de steek gelaten en zijn moeder wil hem niet hebben en is alcoholist. De jongen woont bij zijn opa en oma. Het is verder een hele aardige jongen die ook een praatje met je maakt op straat maar hij heeft wel meer van die rare dingen die hij doet.

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 21:08

Ellen_ov schreef:
Het klinkt als een nogal ongeremd kind... ook die opmerking dat hij in z'n blote kont in het water springt en omwille de kou het niet weer doet?? Wat aandacht zoekend oid?

Hopelijk zijn je problemen ten aanzien van de pony's verder wel opgelost, helemaal hij nu betrapt is.


Tja hij vertelde aan mijn vader dat hij het met een soort magneet zou doen voor vissen (voerbak is van ijzer). Mijn vader had gezegd dat het hem niet uitmaakte hoe hij de voerbak er uit ging halen als hij 's avonds maar weer terug was. Hij kreeg hem er niet uit met die magneet dus is hij maar in de sloot gesprongen.

Inderdaad ongeremd. Maar denk dat hij mensen nodig heeft die hem aanspreken op zijn gedrag. En het zou me niks verbazen als er een kronkel in zijn hoofd zit. Het lijkt mij verschrikkelijk om achter gelaten te worden door je vader en een moeder die alcoholist is en duidelijk laat merken dat hij niet welkom is. Denk dat er dan inderdaad wel iets in je hoofd is wat knapt. Wil zijn gedrag natuurlijk ook niet goed praten want het slaat nergens op. Maar denk wel dat hij van dit avontuur wel geleerd heeft. En denk dat de pony's nu wel met rust gelaten worden.

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-18 20:15

En dan denk je dat je alle gekkigheid hebt gehad...

Ik ging hooi halen bij de baal die naast het weiland staat. Dus ik heb hooi gehaald, zet de paarden op stal en opeens zegt mijn moeder: "dat vuur er ook al toen je hooi ging halen?" ik: "welk vuur?" ik kijk naar het weiland en naast ons weiland is een vuurtje gestookt. Binnen een kwartier is er een bergje met verschimmeld hooi wat ik verder nog moest opruimen in de fik gestoken. Wij gaan kijken maar kunnen ook niemand vinden. Wat is dit voor zieke geest?

Direct water over gegooid.
Afbeelding


Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-18 20:31

Gypsy schreef:
Weet je zeker dat er geen broei in gekomen is?

Afgelopen weken zijn er al een paar vuurtjes gestookt in de omgeving. Lijkt mij ook heel onwaarschijnlijk dat hier broei in is gekomen. Een bergje hooi vliegt niet zomaar in de fik. Daarbij is het bergje hooi ook nog verplaatst.

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-18 21:22

Khishanta, er zijn wat bosjes in de fik gestoken, oud papier en pallets. Nog niks kwaalijks. Maar inderdaad wie weet wat voor pyromaan dit later kan worden.

Denk dat we binnenkort de camera bij het weiland gaan hangen. Nu nog een goede plek zoeken waar hij alles filmd en niet gejat kan worden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers