2x aangevallen door hond in 3 maanden tijd

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
lissisanne

Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Re: 2x aangevallen door hond in 3 maanden tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:10

Wat goed dat je hiermee aan de slag gaat TS. Die rothonden zijn echt levensgevaarlijk soms. Hier ook dezelfde ervaring en hier hebben we vanuit Stal samen een brief opgesteld met alle incidenten en signalement van veelovertreders (voornamelijk uitlaatservices die 10 honden tegelijk losgooien). Hier heeft dat echt effect gehad want ik zie veel vaker wijkagenten patrouilleren en mensen aanspreken! Ik hoop dat het bij jou ook gaat werken. En tot die tijd inderdaad iedereen alles laten melden.

La vie est belle


SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: 2x aangevallen door hond in 3 maanden tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:15

jee 10 honden tegelijk los ja dan hou je ze echt niet bijelkaar ik had 4 labradors nu nog maar 3 inmiddels al wat ouder maar dat was soms al een ding ze op tijd te kunnen pakken. ze zijn gewoon super blij maar snap niet dat iedereen daarvan gedient is.. als ik mensen met honden paarden of kinderen zie lijn ik ze wel zo snel mogelijk aan.

mensen die zeggen daar leert mijn hond van, zo dom he!
laat mn honden nooit bij mn paarden los.

Koper

Berichten: 30091
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:33

Een zweep werkt wel degelijk mits je de knop gebruikt om mee te slaan. Je moet inderdaad niet de knop in je hand houden en dan met het kwastje meppen.

Fijn dat het goed ging met je vriend er bij TS. Vandaag was ik aan de beurt: stelletje grote terriërs (2 los en eentje met muilkorf aan de lijn) kwamen op mijn shet af, die dat niet leuk vond. En lieten d'r maar niet met rust. Nou is mijn pony normaal heel subassertief en conflictvermijdend maar koos er vandaag voor om in de aanval te gaan. Hup pony achter die klerehond aan. Mijn ruin, die ik nog vast had, trok zich los, ging in galop op z'n halstertouw staan en maakte een koprol, ging gelukkig weer staan en in volle vaart achter hond + shet aan. In galop richting huis, maar dus ook richting spoorwegovergang. En die klootzak met z'n honden maar lachen.
Ik hoop dat die van mij er niks aan over hebben gehouden, en dat ik nog normaal het bos in kan met ze. Één ding weet ik wel: als ik deze honden weer tegenkom kijk ik eens even of het ook zo lachen is als de beesten van die meneer worden aangevallen (door mij).

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Jette

Berichten: 1455
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:00

Ik heb ongeveer hetzelfde mee gemaakt (pony aangevallen door agressieve hond, die los liep waar het niet mocht en ook niet onder controle kwam. Had uiteindelijk ook echt wondjes rondom keel/kogel. Ik ben eraf gevallen met flinke kneuzingen. Pony is, met hond erachteraan de weg op gerend).
Maar moet heel eerlijk zeggen dat het bij mij heel lang geduurd heeft voordat ik weer relaxt alleen buiten kon rijden en dat pony er ook echt een hondentrauma aan overgehouden heeft. Ik geef dit nu ruim op tijd aan bij mensen, maar die zeggen vaak in plaats van aan te lijnen 'oja maar hij is gewend rondom paarden'. Ja, maar mijn paard word heel bang van een hond te dichtbij dus lijn dat beest aan!

Ben zelf ook hondenbezitter, met honden die met paarden overweg kunnen. Maar roep ze altijd naast me, je weet nooit hoe een paard reageert. Ben zelf heel langzaam pony weer vertrouwd aan het maken met honden, maar het kost pijn en moeite. Rondom stal valt hij honden aan en in het bos verstijft hij eerst om vervolgens weg te vluchten. Ben zelf daarom ook veel aan het wandelen met hem, of het bos in met iemand ernaast op de fiets/lopend die in kan grijpen. Langzaam maken we stapjes. Maar het is wel echt nodig om relaxt naar buiten te kunnen hier.

Fijn dat jij weer naar buiten bent geweest en goed dat je er wat aan gaat doen! Het kost tijd, maar hier ook een IJslander, dus ik weet hoe heerlijk het is om gewoon lekker naar buiten te gaan ermee. Met veel oefenen komt het vast weer goed!


Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Re: 2x aangevallen door hond in 3 maanden tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-18 11:43

Koper, mijn stalgenoot heeft nu inderdaad ook al meerdere keren honden achter haar shets aan gehad. En inderdaad die honden eigenaren staan er bij te lachen.
Denk dat shets minder eng zijn voor honden.

Merk dat verschil al bij een KWPN paard en een IJslander. In het Amsterdamse bos komen honden altijd naar mijn paard toe en niet naar de KWPN van mijn stalgenoot.

Inmiddels al weer een aantal keer buiten gereden en pony lijkt te begrijpen dat mijn vriend zijn bodyguard is.
Nu ook al twee keer een hond die uit de bosjes kwam meegemaakt en gelukkig heeft mijn paard daar niets van. Wel vind hij het spannend als er een hardloper of fietser van achteren komt, hij doet geen gekke dingen, maar ik voel hem wel aanspannen.

Patje6
Berichten: 2
Geregistreerd: 05-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:38

star_l0ver schreef:
Ts ik heb je verhaal volgens mij een tijdje terug op Facebook voor bij zien komen. En ik weet precies waar het is. Maar ik weet dat wij officiël niet op de beton mogen rijden met de paarden. En weet ook dat de honden daar niet los mogen lopen. Heb dit vaker mee gemaakt ook met oude stal genootjes. Ik sta in middels bijna een jaar niet meer aan dit park. Ik praat ook echt niet goed wat die vrouw gedaan heeft met haar hond. Maar eerlijk is eerlijk wij betreden zelf ook de regels om op het betonpad te rijden. Hoop dat je er wel iets mee voor elkaar krijgt met de melding. Want je hebt daar super uit rij mogelijkheden. En hoop van harte dat je je plezier weer terug krijgt.


Hoi hoi, dat we niet op het beton mogen rijden is niet waar. Er staan bordjes dat we overal mogen rijden. Dat betekent dus ook op de paden. Wij hebben dat meerdere keren bekeken. Er zijn geen ruiterpaden en we mogen dus wel overal rijden.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:11

Ik snap sowieso niet waarom mensen zulke regels aan hun laars lappen, die regels zijn er niks voor niks.
Wij hebben hier ook veel stukken bos waar honden echt niet los mogen lopen op die stukken hou ik hem ook echt aangelijnd ondanks dat ik mijn hond vertrouw en weet dat hij niks doet.
Zelfs in het honden bos hier zodra er een andere hond aan komt lijn ik hem aan omdat je nooit weet hoe een andere hond reageert.

Ik heb hiervoor een hond gehad die mishandeld was en die liet ik helemaal niet los lopen want die viel alles en iedereen aan, die nam ik niet eens mee naar het bos of naar mijn paard.

Bentley, kerstmuts, 8 maanden

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Re: 2x aangevallen door hond in 3 maanden tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-18 10:33

SBB heeft het opgepakt en gaf aan meerdere klachten gehad te hebben, ook van andere gebruikers. Ze zijn nu bezig om te kijken hoe ze de situatie beter kunnen maken en ze zijn al begonnen met het aanspreken van mensen.

*klopt af* De laatste tijd is het heel rustig met loslopende honden.

Mijn paard is gelukkig niet bang voor honden, ook niet als ze (blij) naar hem toe komen of langs rennen. Zelfs de honden van de stalbaas die blaffend naar hem toe en om hem heen renden vond hij niet eng. Daar ben ik wel heel blij om en geeft mij weer meer vertrouwen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110479
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: 2x aangevallen door hond in 3 maanden tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:18

Bij ons in de bossen zijn ze ook begonnen met aanpakken. Er lopen extra boswachters en ze bekeuren streng wanneer ze zien dat je hond los loopt. Geen waarschuwing meer maar hoppa, direct een bon.
En terecht natuurlijk.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: 2x aangevallen door hond in 3 maanden tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:36

Ik snap zowiezo niet dat mensen het gevaar niet zien voor hun hond? Behalve dat het linke soep is voor het paard en ruiter wil je als hondenbezitter toch ook niet dat je hond een trap krijgt?
Ik snap die hersenloosheid van de mensen tegenwoordig niet meer hoor pfff...

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-18 10:03

funnyhorses schreef:
Ik snap zowiezo niet dat mensen het gevaar niet zien voor hun hond? Behalve dat het linke soep is voor het paard en ruiter wil je als hondenbezitter toch ook niet dat je hond een trap krijgt?
Ik snap die hersenloosheid van de mensen tegenwoordig niet meer hoor pfff...


Nee ik snap dat ook niet, vooral omdat er ietsje verderop (letterlijk een paar 100 meter met veel beter parkeergelegenheid) een plek is waar honden wel los mogen en waar geen paarden mogen komen.
Anderzijds, juist de mensen die hun hond niet onder controle hebben durven daar natuurlijk niet heen en dat zijn precies de mensen (honden) waar ik / wij last van hebben.

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:41

Nant schreef:
funnyhorses schreef:
Ik snap zowiezo niet dat mensen het gevaar niet zien voor hun hond? Behalve dat het linke soep is voor het paard en ruiter wil je als hondenbezitter toch ook niet dat je hond een trap krijgt?
Ik snap die hersenloosheid van de mensen tegenwoordig niet meer hoor pfff...


Nee ik snap dat ook niet, vooral omdat er ietsje verderop (letterlijk een paar 100 meter met veel beter parkeergelegenheid) een plek is waar honden wel los mogen en waar geen paarden mogen komen.
Anderzijds, juist de mensen die hun hond niet onder controle hebben durven daar natuurlijk niet heen en dat zijn precies de mensen (honden) waar ik / wij last van hebben.



Dat laatste wou ik net zeggen hahaha
Idd geen controle t.o.v andere honden dus dan maar paard en ruiter onveilig maken.
Dat ze die maar een dikke vette boete geven want als je ze aan de beurs komt dan pas leren ze!

Jolliegirl

Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Re: 2x aangevallen door hond in 3 maanden tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:30

Ik heb eens de politie gebeld na een conflict. Die zijn direct gekomen. Tot die tijd? Rustig in stap erachteraan.. Die mensen hebben 7 kleuren stront gescheten.
Alles stond op beeld.

Hebben een boete gekregen voor het niet aangelijnd hebben van de hond.

Ik kwam eraf met een waarschuwing omdat ik van het pad afgegaan was om te volgen.
Echter herkende de politie hierdoor wel de plek waar ze heen moesten.
Zou niet weten hoe ze hun anders benaderd zouden hebben.

Hond viel paard aan, na vanuit mijn kant 3x vragen of het dier aangelijnd kon worden want het was geen losloopgebied.



Zou hier dus zeker mee doorzetten!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers