Eerste keer galop!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
throwaway
Berichten: 30
Geregistreerd: 15-01-17

Eerste keer galop!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 13:31

Inmiddels rijd ik een maand of drie paard. Mijn instructrice dacht bij de tweede les dat het wel een goed idee was om de galop een keertje te doen. Niet dus, want op de aansprong lag ik er al naast :'). We zijn nu al wat maandjes verder en ik rijd nu ook vaker (4x per week), dus ik dacht vanochtend: vandaag is de dag dat ik het weer ga proberen. En het lukte *\o/*! Bloednerveus natuurlijk en het eerste rondje helemaal verkrampt proberen om in het zadel te blijven, maar gelukkig niet gevallen. Het voelde zo fantastisch dat ik het echt even wilde delen :o. Ik merk nu dat ik sneller vooruit ga en steeds meer ga genieten. Kunnen jullie je eerste galop nog herinneren? Ik denk dat ik de mijne niet zo snel ga vergeten :D.

Westhof

Berichten: 2904
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:34

Wat goed zeg! Alle begin is lastig. Ik kan me mijn eerste galop niet zo goed meer herinneren aangezien ik toen nog aardig jong was, maar ik weet nog wel dat ik het ook best lastig vond in het begin. Lekker doorgaan met oefenen en dan komt het vanzelf goed :D

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Eerste keer galop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:35

wat een geluksvogel 4x per week rijden

al het begin is moeilijk, lekker blijven oefenen.

throwaway
Berichten: 30
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Eerste keer galop!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 13:37

Dankje!! Ik ga lekker door hoor :j

Selina

Berichten: 14291
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Eerste keer galop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:41

Wat goed! Lekker zo doorgaan.

Ik weet nog dat ik de eerste keer dacht 'Ah dus hierdoor vallen mensen dus' Vond het doodeng :+

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Eerste keer galop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:47

Aaaah wat gaaf! Wat zal dat jou een goed gevoel geven! Mijn eerste galop was op buitenrit. Had ponykamp en bij het draven ging mijn pony heel zacht en rustig galoperen. Vond het zo eng maar zo gaaf!

throwaway
Berichten: 30
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Eerste keer galop!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 13:52

Bedankt allebei!

En op buitenrit eerste galop lijkt mij best spannend! Die van mij is gelukkig ook erg braaf. Hoef maar ho te zeggen en hij staat al stil.

xPabloBokt

Berichten: 9399
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Eerste keer galop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:04

Ik kan me nog herinneren toen ik begon. Ik was 10 en vroeg een kwartiertje nadat ik begonnen was al wanneer ik mocht galopperen :+

Ik ging in de 2e les al. Vond het heerlijk en makkelijk, zat gelijk zonder handen aan het zadel. :D

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:05

Leuk is dat he, als je merkt dat je vooruitgang boekt :D

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Eerste keer galop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:08

Goed gedaan zeg! Je hebt weer een mijlpaal bereikt :D

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Eerste keer galop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:09

Als je nooit gevallen bent, ben je ook geen ruiter...

Succes verder met de lessen! :D

throwaway
Berichten: 30
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 14:16

xPabloBokt schreef:
Ik kan me nog herinneren toen ik begon. Ik was 10 en vroeg een kwartiertje nadat ik begonnen was al wanneer ik mocht galopperen :+

Ik ging in de 2e les al. Vond het heerlijk en makkelijk, zat gelijk zonder handen aan het zadel. :D


Jeetje wat een dapper kind moest je geweest zijn!


En bedankt iedereen voor de reacties :D

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:38

Wat leuk!! *\o/*

Weet nog goed dat m'n vriend 1,5 jaar geleden voor het eerst ging galopperen, gelukkig niet gelijk eraf gevallen.

Ik heb gister ook voor t eerst gegaloppeerd, maar dan op een andere manier dan jij bedoelt. Ben namelijk m'n jonge paard aan het inrijden en gister voor het eerst als combinatie een galop gedaan.

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 15:12

Maar wat voor galop was het? Op de linkerhand? Rechterhand? Rengalop? Arbeidsgalop? :P

De leukste galop die ik ooit had was op Lies. Maarja... die leeft al een tijd niet meer...

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 15:19

xPabloBokt schreef:
Ik kan me nog herinneren toen ik begon. Ik was 10 en vroeg een kwartiertje nadat ik begonnen was al wanneer ik mocht galopperen :+

Ik ging in de 2e les al. Vond het heerlijk en makkelijk, zat gelijk zonder handen aan het zadel. :D

Ja leuk, hier ook de 2e les alleen ze waren vergeten de dikke pony na te singelen.
Dus lag er ook meteen naast mat zadel en al zo ongeveer :D
Maar als kind is dat niet zo erg, hup erop, na aansingelen, en weer verder.

MissRoos, heel veel galop uurtjes nog gewenst :)

throwaway
Berichten: 30
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 16:08

suikermeisje schreef:
Wat leuk!! *\o/*

Weet nog goed dat m'n vriend 1,5 jaar geleden voor het eerst ging galopperen, gelukkig niet gelijk eraf gevallen.

Ik heb gister ook voor t eerst gegaloppeerd, maar dan op een andere manier dan jij bedoelt. Ben namelijk m'n jonge paard aan het inrijden en gister voor het eerst als combinatie een galop gedaan.


Wat leuk om te lezen! Ging dat goed?

CoonArt schreef:
Maar wat voor galop was het? Op de linkerhand? Rechterhand? Rengalop? Arbeidsgalop? :P

De leukste galop die ik ooit had was op Lies. Maarja... die leeft al een tijd niet meer...


Het was een arbeidsgalop op de rechterhand, later ook linkerhand geprobeerd maar rechts ging beduidend beter. Ik heb dus gelijk iets om op te oefenen! Lijkt me wel moeilijk hoor om afscheid te moeten nemen van zo'n paardje :(:) . Hopelijk heb je inmiddels eentje gevonden op wie je ook lekker kunt weggalopperen.


bruintje123 schreef:
Ja leuk, hier ook de 2e les alleen ze waren vergeten de dikke pony na te singelen.
Dus lag er ook meteen naast mat zadel en al zo ongeveer :D
Maar als kind is dat niet zo erg, hup erop, na aansingelen, en weer verder.

MissRoos, heel veel galop uurtjes nog gewenst :)


Ah wat sneu! Kinderen hebben idd wel lekker dat ze veel kunnen hebben en nog niet zo snel gevaar of angst zien. Helaas ben ik die tijd al voorbij :') . En dankjewel! Gaat zeker lukken :Y) .

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 16:17

https://instagram.com/p/BSmTg6ngV4y/

Laat zoveel mogelijk filmen. Leuk om straks terug te zien. Maar hij was heel braaf en lief.

Maar lekker veel oefenen, vooral de balans krijgen is een lastig dingetje merk ik aan m'n vriend (die is op z'n 22ste begonnen met rijden omdat ie bij mij de kans ervoor kreeg). En hij heeft er vrij veel gevoel voor. Maar als zo'n paard dan te hard gaat is nog wel heel lastig.

throwaway
Berichten: 30
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Eerste keer galop!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 16:27

Wat leuk dat je een filmpje hebt gemaakt! Echt een mooi dier. Balans vind ik ook nog wel lastig hoor. Vooral rechtop blijven zitten is een issue. Zodra ik het spannend vind ik ga ik namelijk erg voorover hangen en dan val je juist, dus ik probeer bewust iets meer achterover te leunen, dan zit ik namelijk recht. Ik heb dan de mazzel dat het paard waarop ik rijd erg luistert naar stem, dus snel te hard gaan zal hij niet doen. Maar ja, het blijven dieren met een eigen wil dus ik wil er wel op voorbereid zijn mocht hij een keer echt los gaan zeg maar.

Happy16

Berichten: 4612
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Eerste keer galop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 16:36

Ik viel ook de eerste keer dat ik ging galopperen := Pony schrok van eem deur die piepend openging _O-

Maar oefening baart kunst :D

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Eerste keer galop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 17:03

Superleuk! Goed dat je het opnieuw geprobeerd hebt!

Ik kan mijn eerste galop ook nog goed herinneren, is inmiddels nog maar acht maandjes geleden :D (Eigenlijk al veel langer, ik heb vroeger ook even gereden maar toen was ik nog heel klein dus ik kan het me niet meer goed herinneren ;) . Heb toen ook niet zo lang gereden dus ik denk zelfs dat ik maar één keer galop aan de longe heb gedaan.). Al bij mijn derde of vierde les "We zullen de galop eens proberen.". Ik dacht zelf "Help dit ga ik echt nog niet kunnen!" maar wonder boven wonder lukte het heel goed! Natuurlijk stuiterde ik nog wat maar dat is meer dan normaal denk ik :) .

En je bent inderdaad een echt geluksvogel met 4x per week rijden ;) ! Mijn moeder vind paardrijden gevaarlijk dus ik mag al blij zijn met één keer per week :D .

Imke123
Berichten: 11
Geregistreerd: 10-12-16

Re: Eerste keer galop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 17:07

Is echt speciaal de eerste keer galopperen. Toen ik de eerste keer ging galopperen reed ik al zo'n twee jaar paard dus ik had al een aardig goed balans dus ik had minder moeite met het rechtop blijven zitten. Maar ik weet nog goed hoe speciaal het was om eindelijk echt voor het eerst te galopperen.

PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Re: Eerste keer galop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 17:13

De eerste keer galop vond ik prettiger dan draven, :)

throwaway
Berichten: 30
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 19:15

MoppieFilou schreef:
Superleuk! Goed dat je het opnieuw geprobeerd hebt!

Ik kan mijn eerste galop ook nog goed herinneren, is inmiddels nog maar acht maandjes geleden :D (Eigenlijk al veel langer, ik heb vroeger ook even gereden maar toen was ik nog heel klein dus ik kan het me niet meer goed herinneren ;) . Heb toen ook niet zo lang gereden dus ik denk zelfs dat ik maar één keer galop aan de longe heb gedaan.). Al bij mijn derde of vierde les "We zullen de galop eens proberen.". Ik dacht zelf "Help dit ga ik echt nog niet kunnen!" maar wonder boven wonder lukte het heel goed! Natuurlijk stuiterde ik nog wat maar dat is meer dan normaal denk ik :) .

En je bent inderdaad een echt geluksvogel met 4x per week rijden ;) ! Mijn moeder vind paardrijden gevaarlijk dus ik mag al blij zijn met één keer per week :D .


Wat leuk om jouw ervaring te lezen! En ik ben ook heel dankbaar dat ik deze kans heb :D. Mijn moeder vindt paardrijden ook gevaarlijk maar ze heeft maar geaccepteerd dat ik het doe; stiekem vindt ze het ook wel leuk, al laat ze meestal merken hoe eng ze het vindt (snap ik ook wel weer).


Imke123 schreef:
Is echt speciaal de eerste keer galopperen. Toen ik de eerste keer ging galopperen reed ik al zo'n twee jaar paard dus ik had al een aardig goed balans dus ik had minder moeite met het rechtop blijven zitten. Maar ik weet nog goed hoe speciaal het was om eindelijk echt voor het eerst te galopperen.


Wauw dedicated! Je hebt je in elk geval eerst even goed ontwikkeld. Verstandig eigenlijk! Het is inderdaad super speciaal. Beetje dramatisch misschien maar ik loop de hele dag al met een geluksgevoel rond. Dit was een van de meest bijzondere dingen die ik ooit hebt gedaan.


PimxBotje schreef:
De eerste keer galop vond ik prettiger dan draven, :)


Ik eigenlijk ook! Het zit een stuk makkelijker uit en lijkt ook wel veel vlakker dan draf. Heerlijk!

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:06

Ja ik vind het altijd zo speciaal, op zo'n groot dier zitten en het nog kunnen "besturen" ook. Vooral tijdens de galop :) . Mijn moeder laat ook wel merken dat ze het gevaarlijk vindt :P . Mijn pony bokte eens bij het aanspringen met haar benen tegen de bakrand, en mama gilde heel de manege bij elkaar :') .

throwaway
Berichten: 30
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 22:45

MoppieFilou schreef:
Ja ik vind het altijd zo speciaal, op zo'n groot dier zitten en het nog kunnen "besturen" ook. Vooral tijdens de galop :) . Mijn moeder laat ook wel merken dat ze het gevaarlijk vindt :P . Mijn pony bokte eens bij het aanspringen met haar benen tegen de bakrand, en mama gilde heel de manege bij elkaar :') .


Haha, geweldig _O- . Klinkt echt iets als wat mijn moeder zou doen.