Paard verkopen? :(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lovas
Berichten: 212
Geregistreerd: 22-11-15

Paard verkopen? :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-16 19:56

Hey,
Als eerst: dit word een lang verhaal, dus kijk maar of je zin/tijd hebt om het te lezen.

Ik ben onverwachts zwanger geworden (ben ik nu net een weekje achter) ik had er liever nog 3/4 jaar mee gewacht. Het was een gelukkig 'ongelukje'.
Ik ben nu 22 jaar en mijn vriend is 24. Maar het babytje is zo goed als welkom. Ik heb nu een goede full time baan, mijn vriend ook. We wonen nu nog in Amsterdam maar waren van plan sowieso te gaan verhuizen naar een grote woning waar ook onze kinderen in konden opgroeien. De verhuizing laten we iets sneller komen.
Het is wel zo dat ik nu een tijdje gewoon lekker op weg ben met full time werken na een studie. Het kindje is dus hardstikke welkom. Het is wel dat ik nog een uitgaans leven lijdde en ineens word je ongepland moeder. Dus ik kom in een totaal andere wereld terecht voor mijn gevoel. Spannend maar ook eng. Dan weten jullie nu hoe het zit: verder met het verhaal.

Ik heb toen ik begin 20 was mijn 1e paard gekocht, Samoray. Ik heb hier kneiterhard voor gespaard en gewerkt en eigenlijk nooit in moeilijke geld/tijd situaties geweest.
Nu woon ik al 1,5 jaar samen met mijn vriendje. Nu sinds 5 maanden heb ik mijn 2e paard gekocht. Ik wist dat dit kon met tijd en geld. Ik wilde nog wel zeker 3/4 jaar wachten met mijn eerste kindje. Dus als ik had geweten dat het zo zou lopen, had ik Bailey niet gekocht. Maar ik had genoeg tijd buiten werk om lekker naar de paarden te gaan en Ook geld was nooit een probleem gelukkig. Dit was echt mijn leven en ik dacht dat dat nog wel heel lang zo zou blijven. Over 3/4 jaar zou ik wel kijken hoe het dan verder ging. Bail en ik begonnen echt lekker en hoger te komen met dressuur.
Nu er dus een baby komt onverwachts(als het allemaal goed gaat), betekent dat ik over ongeveer 8 maanden en overdag voor mijn kindje moet zorgen en af en toe na een tijd werken en nog 2 paarden zou moeten verzorgen.

Ik ga ze zeker niet beide verkopen! Sammie houd ik 100%. Paarden zijn mijn passie, mijn hobby. Zou mij kapot maken. Mijn vriend neemt eerst wel extra vrij maar blijft ook wel full time werken voor de rest. Dus tijd voor 2 paarden? Betwijfel ik.
Dus ik heb vandaag besloten mijn paard Bailey te verkopen. We waren echt lekker op weg. ze was echt mijn lieverd. Maar Sam heb ik gewoon opgevoed weet je, hij is mijn maatje voor het leven. Daardoor de keuze om Bail te verkopen en Ik weet al dat de leuke 15 jarige bijrijdster van Bail der dol graag wilt overkopen. Zij zijn echt maatjes. Maken samen buitenritten, springen, dressuren. Dit lijkt mij de handigste keuze. Ik ga sam gewoon echt niet verkopen. Dat komt wel goed met hem.Ik denk dat ik zeker het eerste jaar wel een bijrijdster dan neem voor 1 a 2 x per week voor Sam. Al vind ik dat ook lastig. Omdat hij gewoon heel 1 kennig is en hij vrij moeilijk kan zijn. Voor Bail heb ik gewoon een leuk jong meisje maar voor Sam moet ik zeker iemand die ervaren is in hetere paarden en die echt zeker is.

(lees je dit toevallig, woon je in de buurt van Heerhugowaard want daar gaan we heen, kan je PB sturen als je wel wat ervaring hebt met groenere en hetere paarden dan kunnen we mis afspraakje maken voor Sam :))

Ik voel me zo rot over Bailey.. Ik ga haar dan zo missen. Ik wil der dan zo snel mogelijk verkopen aan de bijrijdster. de bijrijdster mag een eigen paard van der ouders en ze wilt op de stal blijven waar Sam Nu staat maar wij gaan wel weg maar contact blijft er zeker wel. Het is gewoon beter voor Bail.. Het is pas sneu als ze geen aandacht krijgt. Nu ga ik gewoon nog lekker elke dag naar beide pownies hoor. Maar ik wil Bailey denk ik zo snel mogelijk verkopen. Dan kan ik de bijrijdster beetje begeleiden nog met haar nieuwe paardje terwijl ik nog daar ben.
Ben der wel verdrietig over. Maar ik weet zeker dat Bail het erg leuk gaat vinden en ze hoeft dus niet van stal te verhuizen. Wij gaan wel verhuizen dus naar een andere stal richting Heerhugowaard (sam en ik) Maar bail hoeft dus niet te verhuizen gelukkig. En ze kent de koper dan al. En die vindt bailey heel leuk. :j

Ik moest het even kwijt. :(

Samoray

Bailey


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers