VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 11:55

I.v.m de twijfel of ik een overgang wilde maken naar een paard het het wedstrijden rijden wou oppakken, had ik een advertentie gezet waar in ik mijn haflinger Sep te koop, te ruil aanbood. Sep is al 12 jaar mijn maatje geweest maar hij had gewone weg niet meer het plezier in de dingen waar ik in had en dat botste al een tijdje dus dit leek mij de beste optie.
Tegen alle verwachtingen in kreeg ik ongelofelijk veel reacties van mensen die interesse hadden. Helaas voelde niemand '100%'. Tot een appje van OneandOnlyx die geen klik had met haar Kwpn .
Na een afspraak te hebben gemaakt wezen kijken bij haar. Een leuk paard maar met veel energie dat ze graag kwijt wilde. Een paard waar je je handen aan vol hebt :+
Om een lang verhaal kort te maken is uiteindelijk maandag om 6 uur Vera hier heen gekomen en Sep naar haar gegaan.

Vera is een echte drukte maker met veel energie en een echte draak. En drijft graag der zin door. Een moeilijk paard om te rijden maar met geduld , les en goede hoop komen we er wel. Ik heb al mijn hele leven Sep gewent een heerlijke lompe haflinger dus dit is zeker iets anders haha!

Even een paspoortje.

Naam : Vera
Vader : Houston
Moeder : Idalinda
Ras : KWPN
Stokmaat : 1,65
Leeftijd : 13
Geslacht : Merrie
Stamboek: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/61278

Vroeger heeft ze jachten gelopen maar ze kan ook geweldig springen en ook zeker geen slechte gangen . Dressuren kan ze prachtig met de juiste hulpen!

Vandaag s'ochtends vroeg al naar de dame in kwestie geweest om te kijken hoe ze er voor stond. En ze hinnekde toen ik aan kwam, heb me slap gelachen om haar 'hinnek'. :o Toen halster om gedaan , in tegenstelling tot gister avond geen oren naar achter en meteen neusje er in gedaan uit haar zelf.
Met poetsen was ze nog even onrustig, maar dat is natuurlijk logisch, zo een nieuwe omgeving, daarna na 10 min heerlijk stil gestaan en genoten van het opkomende zonnetje.
Toen der beentjes afgespoten en schoongemaakt en ze bleef weer heel braaf staan.
Daarna mocht ze het grote land in met een stuk of 20 andere paarden. Zij zelf ging als eerste anders als ze als laatste kan vond ik de kans wat groter dat het problemen kon opleveren. Maar mevrouw dacht er anders over... ze maakte een rechtsomkeerd terug het erf op .. :') -O-
Naja kan gebeuren dus hup er weer in , en wat deden ze leuk allemaal. 2 paarden zijn heel beschermend op haar en ze ligt perfect in de groep.
Vond dit wel genoeg voor vandaag dus morgen kijk ik wel veder of we gaan rijden of longeren. . *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit was met proefrijden, mijn houding is groter als bagger maar ik zat voor het eerst in 4 jaar op een ander paard als mijn 1,42 grote haflinger := Gaat aan gewerkt worden haha !

Afbeelding
Bij de eigenaar voor de vorige eigenaar zeg maar :o?

Afbeelding
En vanochtend voor het eerst buiten in de groep. ~~}>
Ik zou het erg leuk vinden als mensen het volgen , de vorderingen van mij en Vera , en tips zijn ook zeker welkom! Maar laten we het leuk houden.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 12:02


Vandaag voor het eerst op het land . De voskleurige merrie met zwarte halster is onze dame *\o/*

igesz
Berichten: 29
Geregistreerd: 19-06-12

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:11

Wat een leuk dier.

Blixem
Berichten: 1942
Geregistreerd: 13-11-13

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:15

leuk paard

0011223344
Berichten: 450
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Bij mijn paard in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:19

Als ze hetzelfde karakter heeft als mijn Houston, wat wel zo naar voren komt uit je beschrijving, zal het even duren voordat ze je volledig ziet als haar vriendin/baasje, maar heb je er daarna een superpaard aan. Heb wel wat geduld, met mijn Houston moest ik het vertrouwen van hem echt verdienen.

Ook dat energie kwijt moeten herken ik hier, meneer breekt de tent af als hij zich verveelt en vindt dat hij vermaakt moet worden :+ Draak is zijn koosnaampje :') Maar het is eigenlijk een lieve clown, het liefst staat hij de hele dag met je te kroelen...

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 12:34

Ja ik merk zeker dat ze nog wat afstandig is haha, maar ze is ook in een hele nieuwe omgeving. Ik wil niets overhaasten en geef haar rustig de tijd om wennen en natuurlijk ik zelf ook moet wennen! Morgen ga ik misschien rijden maar even kijken hoe madam zich onder alles bevind en of ze al genoeg is gewent . Anders nog even grondwerk of longeren en anders lekker wandelen. Doe ik ook nog eens wat aan mijn conditie :+ :Y)

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 18:29

Niemand veder?

0011223344
Berichten: 450
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Bij mijn paard in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:50

Leuk hoor! Ik ga jullie volgen!!

Mijn paard doet er wel een tijdje over om aan nieuwe dingen te wennen. Veel dingen zijn eng en alle rare dingen zijn mogelijke schuilplaatsen voor krokodillen en andere paard-etende dingen :Y) . Zolang ik er dan op zit/naast sta met voldoende zelfvertrouwen, volgt hij mij en is hij stoer genoeg om het enge aan te raken. Maar goed, hij moest eerst voldoende vertrouwen in mij hebben, of ik niet stiekem ook een krokodil was... :o Succes!!

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 22:43

Vandaag voor het eerst op Vera gereden sinds ze bij mij op stal Baltus staat. En wat ben ik ongelofelijk trots. Een verschil van dag en nacht bij de vorige keer. Natuurlijk is me houding nog niet optimaal maar het is pas de 2e keer op een paard sinds jaren lang op een haflinger. :+ Galop moet nog zeker gecontroleerder maar we komen er wel! Ook heerlijk kunnen poetsen , ze was heel rustig vergeleken met de keer proefrijden. Tips mogen zeker. meer dan welkom! :Y)
Ik merk dat ze soms nog wel onder de loodijn wil kruipen maar daar werken we aan het is een blijft pas de 2e keer er op, alles is ook nog spannend voor haar. En meer op me kont zitten , me handen meer dragen en tenen naar binnen mogen ook zeker ! :j

De springschoenen en bescherming is omdat ze zichzelf nog wel eens wilt aantikken. Door juiste bekapping en of training hoorde ik kan dat worden verholpen ??

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En voor het rijden nog even gelongeerd om te laten wennen aan de omgeving

Afbeelding

Ik hoor het graag :) *\o/*

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:47

Stel nou.... zij bevalt jou helemaal super, maar de vorige eigenaar heeft geen klik met je haflinger, wat gebeurd er dan?
Verder ga ik zeker volgen, vind het een super mooi paard!

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 22:49

Dan gaat zij weer terug en mijn haflinger weer naar mij. Ja jammer zeker maar die afspraken hebben we gemaakt :) het zou net zo goed andersom kunnen zijn en dan zou ik dat ook willen haha ! Leuk dat je volgt !

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:53

Hoe lang loopt de proeftijd?

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:56

Ze heeft lang niets gedaan zeker?
Gaat nog aardig wat werk inzitten voor dat daar weer wat spier op zit, maar ondanks haar ongetrainde lijf vind ik het een leuk diertje.

Dat aantikken komt waarschiijnlijk deels door haar sterk sabelvormige achterbeen maar zal ook verbeteren door training aangezien ze dan gecontrolleerder zal zijn in de achterhand.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 23:13

Tot 15 augustus Idylle

Ja klopt, paard was te hoog gegrepen voor het meisje, voor zover ze me vertelde. Weinig spier klopt zeker. Dat moet rustig opgebouwd worden. Alles op rustig tempo en niks overhaasten. En ze krijgt wat extra voer voor spierontwikkeling binnenkort. Ben nog even zoeken wat me het beste lijkt. Maar gewoon lekker aan de bak en dan komt het wel ! :)

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 23:20

Mooi paardje, en ziet er niet verkeerd uit na de eerste keer rijden. Ben benieuwd hoe het uit gaat pakken. Ik volg! *\o/*

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 23:24

Dankjee! Ik ben net zo benieuwd haha ! Morgen ochtend voor de 2e keer sinds ze bij mij staat er op! Ik hou jullie op de hoogte ! :)

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 05:32

Leuk paardje :) Als je iets wilt geven voor spier opbouw kan ik je de myto plast aanraden werkt heel goed zat binnen no time weer mooi in de spieren De mucsle build van pavo had naar mijn idee geen effect

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 06:34

leuk paard idd...ben benieuwd of dit idd gaat lukken voor beide partijen ;0

Dresjoepie, je bedoelt denk ik Myoplast? Is wel voornamelijk suiker met chlorella....je kunt natuurlijk ook gewoon alleen de chlorella geven (superfoodstores), scheelt nog een hoop doekoes ook ;)

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 06:36

dems75 schreef:
leuk paard idd...ben benieuwd of dit idd gaat lukken voor beide partijen ;0

Dresjoepie, je bedoelt denk ik Myoplast? Is wel voornamelijk suiker met chlorella....je kunt natuurlijk ook gewoon alleen de chlorella geven (superfoodstores), scheelt nog een hoop doekoes ook ;)


Ja die bedoel ik :o Zit hier met mijn ogen dicht te typen Bijna naar huis en mijn bedje in :z :z :z :z

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 09:09

Jaa het meisje dat nu mijn haflinger heeft is ongelofelijk enthousiast over de ruil en heeft al meer een klik met de haf dan ik met Vera , maar natuurlijk kan alles veranderen! Dus we werken rustig naar 15 aug, en dan de definitieve beslissing.

Dat Myolast ga ik vandaag even opzoeken, hoorde al van meerdere dat dat meestal wel goed "aanslaat" om het zo te zeggen :)

Over een uurtje richtig Vera en dan weer er op!

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 12:52

Vandaag lekker gereden , van te voren gelongeerd want ze had erg veel energie, ze brak vanochtend bijna haar stal af ~~}> zo graag wou ze er uit , terwijl de paarden toch zeker 14 uur buiten staan . Kan gebeuren. Tijdens poetsen was ze braaf alleen op het moment dat de andere paarden weg gingen en ze in der eentje stond begon ze een beetje te dribbelen en met rijden in stap schudden met haar hoofd. Laten we het houden op even wennen , maar ze word wel aangepakt, want zulk gedrag is niet nodig. Maar op een rustig tempo. *D Morgen ochtend weer er vroeg op, en spieren opbouwen, je merkt enorm dat de spieren nog moeten komen vooral op voltes zoekt ze ook nog haar balans en houvast, maar daar word ook aan gewerkt . Ze is ook erg vlot wat ik niet gewent ben dus de gangen gecontroleerd houden en ik op me kont moet blijven zitten zijn ook werk puntjes ! haha :Y)

Blixem
Berichten: 1942
Geregistreerd: 13-11-13

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:54

leuk

WithinGirl96
Berichten: 263
Geregistreerd: 12-11-14
Woonplaats: Nederland

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:38

Leuk! Ik volg!

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 14:26

Leuk dat je volgt ! :) withingirl96

_Hinneke
Berichten: 295
Geregistreerd: 02-12-12

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:33

Leuk! Ik volg jullie ook! :)