VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-15 11:55

I.v.m de twijfel of ik een overgang wilde maken naar een paard het het wedstrijden rijden wou oppakken, had ik een advertentie gezet waar in ik mijn haflinger Sep te koop, te ruil aanbood. Sep is al 12 jaar mijn maatje geweest maar hij had gewone weg niet meer het plezier in de dingen waar ik in had en dat botste al een tijdje dus dit leek mij de beste optie.
Tegen alle verwachtingen in kreeg ik ongelofelijk veel reacties van mensen die interesse hadden. Helaas voelde niemand '100%'. Tot een appje van OneandOnlyx die geen klik had met haar Kwpn .
Na een afspraak te hebben gemaakt wezen kijken bij haar. Een leuk paard maar met veel energie dat ze graag kwijt wilde. Een paard waar je je handen aan vol hebt :+
Om een lang verhaal kort te maken is uiteindelijk maandag om 6 uur Vera hier heen gekomen en Sep naar haar gegaan.

Vera is een echte drukte maker met veel energie en een echte draak. En drijft graag der zin door. Een moeilijk paard om te rijden maar met geduld , les en goede hoop komen we er wel. Ik heb al mijn hele leven Sep gewent een heerlijke lompe haflinger dus dit is zeker iets anders haha!

Even een paspoortje.

Naam : Vera
Vader : Houston
Moeder : Idalinda
Ras : KWPN
Stokmaat : 1,65
Leeftijd : 13
Geslacht : Merrie
Stamboek: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/61278

Vroeger heeft ze jachten gelopen maar ze kan ook geweldig springen en ook zeker geen slechte gangen . Dressuren kan ze prachtig met de juiste hulpen!

Vandaag s'ochtends vroeg al naar de dame in kwestie geweest om te kijken hoe ze er voor stond. En ze hinnekde toen ik aan kwam, heb me slap gelachen om haar 'hinnek'. :o Toen halster om gedaan , in tegenstelling tot gister avond geen oren naar achter en meteen neusje er in gedaan uit haar zelf.
Met poetsen was ze nog even onrustig, maar dat is natuurlijk logisch, zo een nieuwe omgeving, daarna na 10 min heerlijk stil gestaan en genoten van het opkomende zonnetje.
Toen der beentjes afgespoten en schoongemaakt en ze bleef weer heel braaf staan.
Daarna mocht ze het grote land in met een stuk of 20 andere paarden. Zij zelf ging als eerste anders als ze als laatste kan vond ik de kans wat groter dat het problemen kon opleveren. Maar mevrouw dacht er anders over... ze maakte een rechtsomkeerd terug het erf op .. :') -O-
Naja kan gebeuren dus hup er weer in , en wat deden ze leuk allemaal. 2 paarden zijn heel beschermend op haar en ze ligt perfect in de groep.
Vond dit wel genoeg voor vandaag dus morgen kijk ik wel veder of we gaan rijden of longeren. . *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit was met proefrijden, mijn houding is groter als bagger maar ik zat voor het eerst in 4 jaar op een ander paard als mijn 1,42 grote haflinger := Gaat aan gewerkt worden haha !

Afbeelding
Bij de eigenaar voor de vorige eigenaar zeg maar :o?

Afbeelding
En vanochtend voor het eerst buiten in de groep. ~~}>
Ik zou het erg leuk vinden als mensen het volgen , de vorderingen van mij en Vera , en tips zijn ook zeker welkom! Maar laten we het leuk houden.

Het is een vloek dat het moet maar een zegen dat het kan.


paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-15 12:02


Vandaag voor het eerst op het land . De voskleurige merrie met zwarte halster is onze dame *\o/*

Het is een vloek dat het moet maar een zegen dat het kan.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-15 12:34

Ja ik merk zeker dat ze nog wat afstandig is haha, maar ze is ook in een hele nieuwe omgeving. Ik wil niets overhaasten en geef haar rustig de tijd om wennen en natuurlijk ik zelf ook moet wennen! Morgen ga ik misschien rijden maar even kijken hoe madam zich onder alles bevind en of ze al genoeg is gewent . Anders nog even grondwerk of longeren en anders lekker wandelen. Doe ik ook nog eens wat aan mijn conditie :+ :Y)

Het is een vloek dat het moet maar een zegen dat het kan.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-15 18:29

Niemand veder?

Het is een vloek dat het moet maar een zegen dat het kan.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 22:43

Vandaag voor het eerst op Vera gereden sinds ze bij mij op stal Baltus staat. En wat ben ik ongelofelijk trots. Een verschil van dag en nacht bij de vorige keer. Natuurlijk is me houding nog niet optimaal maar het is pas de 2e keer op een paard sinds jaren lang op een haflinger. :+ Galop moet nog zeker gecontroleerder maar we komen er wel! Ook heerlijk kunnen poetsen , ze was heel rustig vergeleken met de keer proefrijden. Tips mogen zeker. meer dan welkom! :Y)
Ik merk dat ze soms nog wel onder de loodijn wil kruipen maar daar werken we aan het is een blijft pas de 2e keer er op, alles is ook nog spannend voor haar. En meer op me kont zitten , me handen meer dragen en tenen naar binnen mogen ook zeker ! :j

De springschoenen en bescherming is omdat ze zichzelf nog wel eens wilt aantikken. Door juiste bekapping en of training hoorde ik kan dat worden verholpen ??

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En voor het rijden nog even gelongeerd om te laten wennen aan de omgeving

Afbeelding

Ik hoor het graag :) *\o/*

Het is een vloek dat het moet maar een zegen dat het kan.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 22:49

Dan gaat zij weer terug en mijn haflinger weer naar mij. Ja jammer zeker maar die afspraken hebben we gemaakt :) het zou net zo goed andersom kunnen zijn en dan zou ik dat ook willen haha ! Leuk dat je volgt !

Het is een vloek dat het moet maar een zegen dat het kan.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 23:13

Tot 15 augustus Idylle

Ja klopt, paard was te hoog gegrepen voor het meisje, voor zover ze me vertelde. Weinig spier klopt zeker. Dat moet rustig opgebouwd worden. Alles op rustig tempo en niks overhaasten. En ze krijgt wat extra voer voor spierontwikkeling binnenkort. Ben nog even zoeken wat me het beste lijkt. Maar gewoon lekker aan de bak en dan komt het wel ! :)

Het is een vloek dat het moet maar een zegen dat het kan.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 23:24

Dankjee! Ik ben net zo benieuwd haha ! Morgen ochtend voor de 2e keer sinds ze bij mij staat er op! Ik hou jullie op de hoogte ! :)

Het is een vloek dat het moet maar een zegen dat het kan.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 09:09

Jaa het meisje dat nu mijn haflinger heeft is ongelofelijk enthousiast over de ruil en heeft al meer een klik met de haf dan ik met Vera , maar natuurlijk kan alles veranderen! Dus we werken rustig naar 15 aug, en dan de definitieve beslissing.

Dat Myolast ga ik vandaag even opzoeken, hoorde al van meerdere dat dat meestal wel goed "aanslaat" om het zo te zeggen :)

Over een uurtje richtig Vera en dan weer er op!

Het is een vloek dat het moet maar een zegen dat het kan.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 12:52

Vandaag lekker gereden , van te voren gelongeerd want ze had erg veel energie, ze brak vanochtend bijna haar stal af ~~}> zo graag wou ze er uit , terwijl de paarden toch zeker 14 uur buiten staan . Kan gebeuren. Tijdens poetsen was ze braaf alleen op het moment dat de andere paarden weg gingen en ze in der eentje stond begon ze een beetje te dribbelen en met rijden in stap schudden met haar hoofd. Laten we het houden op even wennen , maar ze word wel aangepakt, want zulk gedrag is niet nodig. Maar op een rustig tempo. *D Morgen ochtend weer er vroeg op, en spieren opbouwen, je merkt enorm dat de spieren nog moeten komen vooral op voltes zoekt ze ook nog haar balans en houvast, maar daar word ook aan gewerkt . Ze is ook erg vlot wat ik niet gewent ben dus de gangen gecontroleerd houden en ik op me kont moet blijven zitten zijn ook werk puntjes ! haha :Y)

Het is een vloek dat het moet maar een zegen dat het kan.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 14:26

Leuk dat je volgt ! :) withingirl96

Het is een vloek dat het moet maar een zegen dat het kan.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 17:21

Jaa ik ook zeker :) Maar ik heb er vertrouwen in! Leuk dat je volgt.

Het is een vloek dat het moet maar een zegen dat het kan.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 21:25

Haha die gedachte heb ik ook zeker gehad en dwaalt rond vandaar de proeftijd ! 15 augustus weten we het definitief :) ook wel eens leuk wat anders toch haha!

Het is een vloek dat het moet maar een zegen dat het kan.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-15 14:31

Gisteren even druk gehad dus geen tijd voor een update dus bij deze komt die nu :)

Bij aankomst op stal al s'ochtends vroeg hoorde ik dat ze de stalbaas had gebeten tijdens het voeren, ik weet dat het een pittige dame is maar dit had ik niet verwacht. Ze heeft geen voernijd of dergelijk dus ik denk dat hij een onverwachte beweging heeft gemaakt ?
Eenmaal toen ik Vera uit het weiland ging halen en haar riep kwam ze tegen mijn verwachtingen in naar me toe gestapt , alsof ze me al herkende. En stiekem voelde dat wel heel goed :)

Tijdens het rijden deed ze ongelofelijk goed haar best , ondanks dat ze geen makkelijk paard is om te rijden en heel gevoelig op hulpen reageert heb ik heerlijk gereden. Tijdens het aangalopperen merk ik enorm dat er veel spieren missen, bijvoorbeeld wanneer ik door de bochten ga schiet haar achterhand onder haar vandaan zeg maar.
Na die veronderstellig dat ik dacht dat dat het probleem misschien wel kon zijn heb ik 6 balken neer gelegd zodat ze meer oplet en actief met haar benen bezig is, waardoor ik ook meteen de achterhand train. En wat vond ze het leuk , oortjes naar voren en gaan. Ik merk dat ze aan het werk gaan enorm leuk vind het er ook helemaal in opgaat.
Toen 3 draf balken neer gelegd en daarna kwam een klein sprongetje van nog geen 40 cm , dat was ook om die achterhand te verbeteren en sterker te maken.

Nog meer tips om haar achterhand sterker te maken ?

Vanavond weer rijden en dan zal ik weer een update'je maken en even een stand foto om te kunnen vergelijken de eerste dag en nu de 5e dag of er verschil te zien is *\o/*


Afbeelding

Even vanaf een krukje ik ben helaas net zo groot als haar ook 1,65 dus voor een leuk foto'tje was dit mijn redmiddel :')

Afbeelding

Afbeelding

Ik longeer haar altijd even voor het rijden , gewone weg dat ik nog niet haar hele karakter ken maar wel dat het een vurig en af en toe onvoorspelbare dame is, en veiligheid voorop. Totdat ik weet waar toe ze in staat is word ze eerst even gelongeerd.

Maar voor zoverre al ongelofelijk trots op het resultaat van nu . Van een echte driftkip zie ik haar nu een stuk rustiger in der hoofd worden en veel geconcentreerder met rijden. Ik zie haar bijna meer spieren krijgen en veranderen waar ik naast sta. Ongelofelijk trots op dit kreng :o

Het is een vloek dat het moet maar een zegen dat het kan.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-15 17:44

Dat is een goeie vraag. Zelf nog niet over nagedacht. Heb zelf niet de financiele mogelijkheden voor 2 paarden , dus zal dan eerst een huisje voor mijn haf moeten vinden. En zelf vind ik in dat opzicht ruil erg fijn ivm met jij hebt die gene zijn paard en andersom dus heb je altijd wel een beetje contact. Bij verkoop heb ik dat gevoel datdat minder zal zijn.

Maar voor zover ik van het meisje hoor is ze dol gelukkig met Sep en gaat de ruil door. Maar alles kan veranderen!

Het is een vloek dat het moet maar een zegen dat het kan.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-15 18:18

Ik snap niet wat het probleem is met een lange proeftijd. Dat is in mijn ogen alleen maar fijner. Zodat je het dier beter leert kennen dus ook kan kijken of je zeker weet of het gaat klikken , dat ik er geen spijt achteraf van krijg.

Het is een vloek dat het moet maar een zegen dat het kan.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-15 14:12

Gisteren weer even balkjes neergelegt en een klein sprongetje , maar ik merk dat ze enorm heet word tijdens het springen , waardoor ze niet meer haar benen gecontroleerd gebruikt en alleen maar snel wilt gaan. Daar moet dus aan gewerkt worden *\o/* maar aan het eind van het rijden is ze er toch nog een paar keer erg fijn en gecontroleerd over heen gegaan. _/-\o_ Galop ging echter super! Heel fijn en gecontroleerd deze keer en de achterhand bleef er ook de hele tijd onder. Zo zie je maar oefening baart kunst en nu al in 4 keer rijden!
Ik merk alleen wel dat omdat ze zo heet word en snel er over heen wilt ze haar benen niet inklapt.

Tips!? :Y)

Foto's post ik zometeen. Ga zo weer naar haar toe om stal te mesten (dat moet altijd op zondag zelf ;( ) en dan gooi ik haar even los , afwisseling is belangerijk en als ik voor mijn 18e verjaardag er nog wil zijn zeker voor haar :o *dit is natuurlijk een grapje voordat heel bokt me voor me huis opwacht*

Het is een vloek dat het moet maar een zegen dat het kan.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-15 14:23

Ik laat haar er nu volledig in draf op af gaan , maar nog blijft ze druk met haar hoofd en benen , ze let eigenlijk niet meer op. Maar ik merkte wel hoe vaker ik er over heen ging hoe rustiger ze werd. Dus ik denk dat het gewoon oefenen oefenen en oefenen is. Ik heb zelf ook weinig geduld en deze dame test mijn geduld enorm. :+ ~~}> Dus een training voor ons beide haha!

Het is een vloek dat het moet maar een zegen dat het kan.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-15 18:09

Klopt zoiets zag ik ook al. Weet alleen niet hoe ik het kan verhelpen

Het is een vloek dat het moet maar een zegen dat het kan.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-15 20:00

Foto's zijn er dan hoor :Y)
Ik ben onzettend blij met de vooruitgang! Ik moet alleen nog erg wennen aan de gangen dus moet meer op me kont gaan zitten haha! Meer tips zijn altijd welkom!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is een vloek dat het moet maar een zegen dat het kan.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-15 12:03

Heyhey , Even een update.

Lisanne is dolgelukkig met Sep (mijn haflinger) alleen bij mij met Vera mist de klik en de tijd om haar te rijden waar zij gelukkig van word. (dat houd bij haar in elke dag lekker aan het werk en ze verveelt zich snel, dit past helaas niet bij mij). Ik zie alleen dat mijn paard Sep het zo naar zijn zin heeft bij Lisanne dat ik hun hun geluk ook niet wil afpakken. Na samen te hebben gepraat , lisanne en ik, zijn we tot de beslissing gekomen dat ik vera verkoop en daarna een passend paardje voor mijzelf ga vinden en Sep bij haar blijft. Zelf ben ik er erg blij mee want ik wil niks lievers dan mijn paard gelukkig zien en bij Lisanne is hij dat zeker!

Het is een vloek dat het moet maar een zegen dat het kan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers