Onze weg samen, mijn verzorgpony is nu echt van mij.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Onze weg samen, mijn verzorgpony is nu echt van mij.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 21:00

*\o/* <3 *\o/* Hallo bokt! *\o/* <3 *\o/*

Afbeelding

Vanaf vandaag is mijn verzorgpony niet langer meer mijn verzorgpony. Maar mijn eigen! Bekijk lui de foto's of lees het verhaal :) Een ding is zeker.. ik ben dol gelukkig :j

Twee jaar geleden verhuisde ik vanuit Emmen naar Koog aan de Zaan. Dit vanwege het werk van mijn vriend. Nog voordat ik in Koog aan de Zaan woonde kreeg ik een aanbod! Een 6 jarige Irish cob merrie, voor 3 dagen in de week. De eigenaar zocht iemand die haar kon doorrijden. Dit leek mij een leuke uitdaging!, en in April van 2013 ben ik bij Chanel gaan kijken. Het werd direct duidelijk dat deze pony wat kuren had, je mocht haar staart niet zomaar borstellen, haar linker achter hoef wil ze niet geven, en als het even kan vooral niet je been aanleggen.

De eerste maanden samen heb ik meer stil gestaan dan vooruit. Mevrouw staakt zodra je haar been aanlegde en wilde niet zomaar even aan het werk. Maar langzamerhand, en met veel geduld wou ze steeds vaker voor mij werken. Ze had vertrouwen in je nodig, vertrouwen dat hoe dan ook jij niet uit je plaat gaat. Chanel zocht een leider, een vriend, iemand die ze kon vertrouwen.

Afbeelding


Lekker los door de bak! kleine hindernissen bouwen en gewoon lol hebben. We hebben gewandelt, parelli, en we begonnen met lessen. Mijn instructrese begreep gelukkig dat wij niet een normaal stel waren. Chanel konden we niet in galop krijgen of ze ging compleet over de rode. Als ze iets moeilijk vind word ze direct woest, ze wil je begrijpen en goed doen. Maar als dat niet lukt word ze boos. We hebben het galop laten zitten voor wat het is en gewerkt aan wat wel lukt, om zo haar vertrouwen in zichzelf op te bouwen.

En zo gebeurd het dat je tijdens het rijden je jezelf heel dapper voelt. Ik spoor haar aan in draf, en zeg JA! en BAM! mevrouw galoppeerd aan het rend zo een lange zijde met mij door de bak heen. Met tranen in de ogen de eigenaresse gebeld! We hadden gegalopeerd!! We namen het steeds vaker mee in de lessen. Chanel haar vertrouwen in zichzelf groeide met de dag, je zag haar echt met sprongen vooruit gaan.

Afbeelding


Vorig jaar heeft Chanel een schitterende merrie veulen gekregen. De eigenaresse van Chanel en ik begonnen steeds serieuzer te praten over de koop en verkoop van Chanel. Ik wou haar hebben, en de eigenaresse had er de volle vertrouwen in dat wij als een leuke combinatie verder konden. Ik ben gek van Chanel, en hoewel ze het wat vreemd laat merken soms is Chanel ook wel heel wijs met mij.

En zo werd het plan gesmeden! Dit jaar zou ik Chanel over kopen en dan zou ze van mij zijn. Ik was natuurlijk helemaal gelukkig bij het idee van een eigen paard, om daarna compleet gestressed toe worden van het idee van een EIGEN PAARD!

Afbeelding


En nu is het dan de zomer van 2015, we rijden heerlijk door de bak zonder enig probleem. Ze vind galopperen zo leuk dat ze het zelfs begint aan te bieden. Wie had ooit kunnen bedenken dat ik het als een beloning kon gebruiken. Ze knalt dan het liefst zo hard mogelijk door de bak heen, en maken we het nu nog leuker door te gaan verzamelen en het moeilijker te maken. Vandaag hadden we W.E les van Cristel Provaas en dat vinden we beide erg leuk. De werklust zat er zo goed in dat we zelfs een galops-wissel hebben geprobeerd zonder enig probleem. Wat.. mevrouw werd er zelfs druk van! Moeilijk is leuk! denken doen we samen! En soms moet ik op de rem trappen omdat Chanel de oefening wel snapt en hem lekker snel wilt oplossen.

En vandaag? Vandaag is het zover. De koop is gedaan en Chanel is nu mijn eigen paard. Na 30 jaar lang zeuren dat ik er een wil is het zover! Ik hoef geen paard meer op mijn verlanglijstje te zetten, niet langer hoef ik sporthorse of marktplaats af te struinen voor een paard. Het voelt allemaal nog best onwerkelijk, maar een ding is zeker. Ik ga absoluut een geweldige toekomst tegemoet met deze heerlijke pony! Ik kan mij absoluut geen betere wensen.. nope.. zelfs Totilas niet :P


Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Onze weg samen, mijn verzorgpony is nu echt van mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:04

Heel veel plezier met je eerste eigen paard! en dat jullie saampjes maar vele mooie km's mogen maken.

Miesemuisje

Berichten: 3084
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: Onze weg samen, mijn verzorgpony is nu echt van mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:06

volgens mij gaat dat helemaal goedkomen met jullie, geniet er van *\o/*

joey2010

Berichten: 4347
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:10

en mooi verhaal.
Stiekem erg pennyachtig!!!

Maar je hoeft gelukkig niet op zoek te gaan naar je perfecte paard.
Je had haar al een tijdje en nu is je droom werkelijk....

JE EIGEN paard.. *\o/* .
Heel veel plezier verder samen.

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:11

Wat een leuk dier en wat een leuk verhaal!
Veel plezier samen!!

jeetje77

Berichten: 3451
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:13

Gefeliciteerd, wat een fijn verhaal en heel heel veelplezier samen nog. Met natuurlijk regelmatig updates enzo...

evengeennaam

Berichten: 613
Geregistreerd: 05-06-13

Re: Onze weg samen, mijn verzorgpony is nu echt van mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:14

Gefeliciteerd ! Wat een leuk beestje, veel plezier samen.

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: Onze weg samen, mijn verzorgpony is nu echt van mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:16

Gefeliciteerd!!!!! Wat een leuk verhaal en nog vele plezierige en leuke jaren samen gewenst!!

kally
Berichten: 5244
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:17

Gefeliciteerd, wat leuk dat je zo'n klik hebt met haar....en wens je heel veel plezier met haar in de toekomst!

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:18

Totilas is highly overrated anyway :D.

Wat een leuk enthousiast verhaal over jou en je knolletje. Mooi hoe je haar in ere houdt en kijkt wat zij nodig heeft. Nog veel plezier met en van elkaar!

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Onze weg samen, mijn verzorgpony is nu echt van mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:23

Wat leuk :D Gefeliciteerd!

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:24

Wauw wat een gaaf verhaal! Herken er wel dingetjes van. Leuk he, om samen zo te genieten!
veel plezier samen!

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Onze weg samen, mijn verzorgpony is nu echt van mij.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 22:18

Ontzettend bedankt allemaal! Het is echt een heel raar idee om een paard te hebben waarvan ik kan zeggen dat die van mij is. Nooit meer jezelf verantwoorden tegenover een eigenaar, niet meer bang hoeven te zijn dat je moet delen!! Iedereen met een verzorg paard kent dat probleem vast wel :)

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: Onze weg samen, mijn verzorgpony is nu echt van mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 22:22

Wat een leuk verhaal! Gefeliciteerd, veel plezier met je eigen mooie paardje. :D

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Onze weg samen, mijn verzorgpony is nu echt van mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:35

Wat leuk!! Heel erg veel geluk samen :)

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Re: Onze weg samen, mijn verzorgpony is nu echt van mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:39

Leuk hoor! Heel herkenbaar dat gevoel, het is zo heerlijk om zelf alles te kunnen beslissen en doen!

Heel veel plezier samen! :D

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Onze weg samen, mijn verzorgpony is nu echt van mij.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 22:58

Thanks! Vandaag voor het eerst op mijn EIGEN paard gereden ipv op die van een ander (ik reed haar natuurlijk al, maar je begrijpt hem wel toch?) . In eens voelt het een heel stuk leuker allemaal! Lekker haar manen gevlochten en na het rijden heerlijk af gespoten. Ze reed de sterren van de hemel en werd zelfs bloed fanitiek toen we de galopswissel probeerde, ik moest haar zelfs tot rust bedaren anders bleef ze rond gaan :)

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:00

Wat leuk zeg ! Gefeliciteerd hoor :D Veel geluk samen!

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Onze weg samen, mijn verzorgpony is nu echt van mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:06

Wat leuk! Rijdt je wel eens over de Zaanse Schans?
Mag ik vragen waar het ergens is? Ik woon zelf ook in de Koog:)
Ik herken heel duidelijk de molens op de eerste foto's :') Tja, wat wil je als je al vijftien jaar wordt vastgehouden in Koog aan de Zaan 8)7

Ik denk dat poown nu ook dik tevreden mag zijn +:)+

Sielka
Berichten: 324
Geregistreerd: 23-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:06

Wauw super leuk om te horen!
Ik wens je nog vele en vele jaren geluk toe met deze pracht en hopelijk horen we nog wat van je!
Prachtig duo *\o/*

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Onze weg samen, mijn verzorgpony is nu echt van mij.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 23:10

We rijden nog niet alleen buiten, dat vind mevrouw veels te spannend. Maar inderdaad! Dat is de Zaanse Schans op de achtergrond! Paard staat aan de Engewormer (vlakbij stal veldt) op een stal met allemaal Irish Cobs.