Eerste eigen paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RichelleF
Berichten: 57
Geregistreerd: 14-06-09

Eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 09:22

Vandaag is het zover, ik krijg mijn eigen paardje!!
Heel mijn leven wil ik al een eigen paard, maar had de droom eigenlijk een beetje opzij geschoven, want daar had ik toch geen geld voor. Dat komt later wel, als ik getrouwd ben of zo.

Ik ben nu 20 jaar, en woon in Utrecht.
Toen ik stage liep kreeg ik een projectje die ik samen met mijn stagebegeleidster reed, en ik was verliefd! Hij stond te koop, en stiekem ben ik gaan sparen en uitrekenen of ik het per maand zou kunnen betalen. En wonder boven wonder is het gelukt *\o/*

Super blij!!
Het gaat om een Connemara, schimmel.
Zijn naam is Binkie Boy en hij is 7.

Vanmiddag komt hij naar zijn nieuwe huisje :o .

Het wordt dus mijn eerste paardje, dus tips zijn van harte welkom!

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:25

De belangrijkste tip, gewoon enorm van gaan genieten!

Gefeliciteerd en heel veel plezier.

nienke_layla

Berichten: 185
Geregistreerd: 01-05-14

Re: Eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:28

Wat leuk! Ja inderdaad genieten. Er gaat echter wel heel veel tijd in. Heb nu 6 maanden ook mn eigen paard.

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:31

Gefeliciteerd!
Heb je een mooi plekje voor hem gevonden?

Je eerste eigen paard is echt heel erg wennen: dagelijks er naar toe, alle verantwoordelijkheden... Maar het went erg snel en voor je het weet, kan je je niet meer indenken hoe het daarvoor was! :)

Het is trouwens altijd fijn als je mensen hebt waarbij je altijd terecht kunt met al je vragen. Zoals stalbaas, ervaren stalgenootjes en je instructrice, bijvoorbeeld. Ik heb mijn paardje nu 6 jaar en ik vraag nog steeds wel eens om advies!

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:34

Gefeliciteerd! Geniet ervan!
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto :o

RichelleF
Berichten: 57
Geregistreerd: 14-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 09:46

Ik heb een leuk plekje gevonden ja! een kwartiertje bij mij vandaan, en hij komt naast de pony te staan wat eerst mijn bijrijdpaardje was, dus dan zie ik die ook nog! Ze komen samen in de wei enzo :)

Ik zal zo even kijken naar een foto, en anders maak ik er vanmiddag even eentje op zn nieuwe plekje!

roooooss

Berichten: 1979
Geregistreerd: 07-09-12

Re: Eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:47

Wat leuk! Geniet er van :)

muzzy17

Berichten: 619
Geregistreerd: 15-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:50

Hier heb ik haar 7 jaar. Voelde me echt een penny toen ik haar kreeg. Je krijgt veel verantwoordelijkheid zoals elke dag erheen bepalen wanneer de hoefsmid/dierenarts komt. Maar vooral was het genieten van mijn eigen paardje. Alhoewel ik het wel moeilijker vond dan ik dacht. Goeie stalling zoeken waar zowel ik als mijn paard en leuk en goed hebben ( ze stond altijd voorop :-) )
Inderdaad mensen om je heen die ervaring hebben met eigen paarden Is ideaal die weten vaak hoe of wat en je leert er veel van. Heb het jaren regelmatig onwerkelijk gevonden dat ik naar de wei ofzo liep en me ineens bedacht ze Is echt van mij! :D inmiddels kan ik me moeilijk indenken hoe het ervoor was zonder.
Ben ook erg benieuwd naar je foto :-)


Geniet van je eigen paard en de rest volgt vanzelf. (zoals ik lees zit je al wel langer in de paarden dus het belangrijkste weet je)

Wat zijn je ambities met je paard? Dressuur, recreatie?

RichelleF
Berichten: 57
Geregistreerd: 14-06-09

Re: Eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 09:57

Ik ga zeker van hem genieten!
Ik wil eerst dressuurwedstrijden met hem gaan rijden, verder thuis ook springen wat hij super leuk vind en heel goed kan! Dan later ook springwedstrijden en crossen, een beetje van alles dus!
Maar eerst maar even rustig aan beginnen :)

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:03

Wat leuk! Gefeliciteerd!!

Wat ik zelf altijd belangrijk vind als een paard verhuisd is dat ze de kans krijgen om te wennen. De mijne ging na 8 jaar verhuizen, samen met haar vriendjes nota bene, maar die had echt weken/maanden nodig voor ze weer zichzelf was. Beest was helemaal geflipt...
Ik heb haar die tijd alleen opgehaald om te poetsen en het erf enzo te laten zien.

RichelleF
Berichten: 57
Geregistreerd: 14-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 20:28

Meet Binkie Boy! <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ananiem

Berichten: 91
Geregistreerd: 03-10-14

Re: Eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:34

gefeliciteerd! Wat een mooi beestje! <3 <3