nieuwe start voor mij en mijn paard. [volgtopic]

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nienke_layla

Berichten: 185
Geregistreerd: 01-05-14

nieuwe start voor mij en mijn paard. [volgtopic]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 10:00

hallo,
Ik heb nu al 6 maanden mijn eerste eigen paard. Ik rij al 10 jaar paard waarbij ik 2 jaar tussendoor gestopt ben voor mijn school die ver weg was. Nu ga ik dicht bij huis naar school na de vakantie. Hierdoor heb ik veel meer tijd voor mijn paard Senna!

Rijtechnisch loopt ze nog erg achter, dit probeer ik heel erg te stimuleren bij zowel mij en haar. Ze heeft donderdag een koliek aanval gehad, maar gelukkig is dat nu al aardig weggetrokken.
Echter vind ik haar stal en ruimte te klein voor haar ( schoft: 1.70). Dus we gaan een nieuwe stal bouwen aan de zijkant van de huidige schuur met stallen. Ik wil dit voor jullie ook bij houden. Er komt een deur naar de buitenkant met een stuk weiland waar ze gewoon zelf kan bepalen of ze binnen of buiten wilt zijn.
Dit willen we deze komende maand afmaken omdat we ons zorgen maken over haar gezondheid.

Ik wil ook erg werken aan het vertrouwen van elkaar. Heeft er iemand leuke ideeën om dat te doen? of leuke spelletjes die we in de wei kunnen doen?

Ook der hoeven hebben verticale scheuren, ik heb al een aantal topics en tips gelezen en wil hier ook een verslag bij houden en kijken of er vorderingen zijn.

Laatste tijd vinden mensen dat ze kreupel lijkt, echter denkt de DA dat dit niet zo is, toch voor de zekerheid een extra afspraak in de bak gemaakt. Dan meteen de tandarts erachteraan laten komen, want we denken dat dat 1 van de oorzaken is van de koliek.

Sorry voor het lange verhaal... :o :=

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Re: nieuwe start voor mij en mijn paard. [volgtopic]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:33

Wat goed dat jullie een nieuwe stal gaan bouwen! Zo te lezen doen jullie er alles aan om haar gelukkig te maken en haar gezond te houden, mijn complimenten!!! Over het vertrouwen; ik zou gewoon lekker beginnen met wat grondwerk, dus wat longeren/vrijwerken/vrijheidsdressuur en lekker wandelen. Ook zou je met haar wat leuke dingetjes kunnen doen in de trant van schriktraining, dus bijvoorbeeld met een zeil, bal, paraplu etc. Dit is erg goed voor het vertrouwen!

Heel erg veel succes en vooral heel erg veel plezier toegewenst!

nienke_layla

Berichten: 185
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 11:54

marjo1996 schreef:
Wat goed dat jullie een nieuwe stal gaan bouwen! Zo te lezen doen jullie er alles aan om haar gelukkig te maken en haar gezond te houden, mijn complimenten!!! Over het vertrouwen; ik zou gewoon lekker beginnen met wat grondwerk, dus wat longeren/vrijwerken/vrijheidsdressuur en lekker wandelen. Ook zou je met haar wat leuke dingetjes kunnen doen in de trant van schriktraining, dus bijvoorbeeld met een zeil, bal, paraplu etc. Dit is erg goed voor het vertrouwen!

Heel erg veel succes en vooral heel erg veel plezier toegewenst!


Dankje wel voor je lieve reactie. Inderdaad lijkt me schrik training heel leuk om te proberen. Vanmiddag even lekker wassen zodat ze van de stof af is.