10 mooie jaren, maar binnenkort is ze niet meer..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Likemaaike
Berichten: 2994
Geregistreerd: 04-06-09

10 mooie jaren, maar binnenkort is ze niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 11:58

Ik wil dit even van me afschrijven..

Mn paard had n ontsteking in t oog, deze hebben we elke dag behandeld met zalf en druppels.. op voorschrift van de dierenarts. Maar ook hun waren het er niet zeker van.. was het een ontsteking of een tumor? Ze is naar een praktijk.gebracht en hebben daar röntgenfoto's van maaike gemaakt. Er was geen tumor te zien.. wel zou ze voor altijd blind blijven. We waren allang blij dat het geen tumor was! Haar lip ging scheef hangen.. de dierenarts zei na aanleiding van de foto's dat wss de traanbuis verstopt zat. Ze kreeg sterkere druppels.. vandaag moest maaike weer voor controle. Haar.lip hong de andere kant op en de afgelopen dagen at ze moeilijk tot niet. We zagen het ergste voor ons. En toen kwam vanochtend het slechte nieuws, een zenuw achter haar oog hèeft de helft van haar hoofd verlamd. Haar oor, oog, mond en lip werken aan die kant niet meer.. doordat de spier bij de kaak is aangetast kan ze niet meer eten.. Deze dingen zijn heel belangrijk voor een paard. Ze zegt ook dat we het 'zelf voeren van ruw voer' niet volhouden en ook het paard vind dat niet genieten. De dierenarts belt mn vader voor n afspraak want het einde is dr en ze moet wss worden jngeslapen. Ik zit hier heel erg mee. Want ik ken haar al 10 jaar.

Ze is 25.5 jaar en heb vele jaren van haar mogen genieten, maar nu eten moeilijk tot niet gaat hebben we besloten om binnenkort haar uit haar pijn te verlossen. Mn maatje mn alles, ik weet dat het beter is voor haar, maar het voelt zo apart een paard wat zo sterk was nooit wat had ineens dit...

Nieuwe paardenspullen voor zeer leuke prijzen!


Likemaaike
Berichten: 2994
Geregistreerd: 04-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 12:04

Jaa dierenarts..

Nieuwe paardenspullen voor zeer leuke prijzen!

Likemaaike
Berichten: 2994
Geregistreerd: 04-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 12:06

Ze krijgt het niet binnen en alleen een leven met slobber gaat ze niet trekken..

Nieuwe paardenspullen voor zeer leuke prijzen!

Likemaaike
Berichten: 2994
Geregistreerd: 04-06-09

Re: 10 mooie jaren, maar binnenkort is ze niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 12:13

Geryon, daar heb je gelijk in maar paard wil wel kauwen. En aangezien hele kauwspieren kapot zijn, valt alles er zo weer uit..

Nieuwe paardenspullen voor zeer leuke prijzen!

Likemaaike
Berichten: 2994
Geregistreerd: 04-06-09

Re: 10 mooie jaren, maar binnenkort is ze niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 17:14

Dankjewel voor alle lieve reacties!

Mijn andere merrie ziet haar echt als pleegmoeder zij is vroeger mishandeld geweest, en is daarna altijd bij Maaike komen te staan ze zijn onafscheidelijk. Als we Maaike laten inslapen, is het dan handig dat we haar erbij laten zodat ze kan zien? Of Maaike meenemen en ergens anders laten inslapen?

En we kijken het nog een paar dagen aan. Misschien vindt ze een manier om toch te eten. En anders mag ze naar de eeuwige groene weides

Nieuwe paardenspullen voor zeer leuke prijzen!


Likemaaike
Berichten: 2994
Geregistreerd: 04-06-09

Re: 10 mooie jaren, maar binnenkort is ze niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 18:34

Maar ze heeft waarschijnlijk een tumor die zich verspreidt.. en ik wil haar geen paardwaardig bestaan afnemen

Nieuwe paardenspullen voor zeer leuke prijzen!

Likemaaike
Berichten: 2994
Geregistreerd: 04-06-09

Re: 10 mooie jaren, maar binnenkort is ze niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 22:31

Vind wel goede tip Rianne! Alleen eerst was het alleen haar oog en grijpt nu zo snel om zich heen, dat we haar veel liefde geven en hopen dat ze manier vindt om te kauwen of in ieder geval te eten. We willen haar geen lijdensweg bezorgen..

Overmorgen komt rina hier op bokt foto's van ons maken! :)

Nieuwe paardenspullen voor zeer leuke prijzen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers