Cadeaubon

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Likemaaike
Berichten: 2994
Geregistreerd: 04-06-09

Cadeaubon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 15:12

Hee,

Ik werd door iemand getipt of je ook een cadeaubon bij mij kon kopen en iemand een fotoshoot cadeau kon doen. Dus vandaag druk aan het ontwerpen geweest en de bon is klaar:

Afbeelding



Wat vinden jullie ervan? :D

BenaLaars
Berichten: 1362
Geregistreerd: 14-10-10
Woonplaats: Leusden

Re: Cadeaubon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:13

duidelijke bon, maar om van een "ontwerp" te spreken..

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Cadeaubon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:16

Netjes en duidelijk, lekker eenvoudig.

(Een cadeaubon mag geen datum staan, moet zelfs 3 jaar later nog inwisselbaar zijn)

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:16

Ik mis nogal wat informatie. De datum vanaf wanneer de bon geldig is om maar wat te noemen. Of mensen wel reiskosten moeten betalen (wat als ze hem weggeeft aan iemand die 300km verderop woont?). Tussen een bedrag hoort een komma, geen punt. Verder klopt je zinsbouw niet, een zin kan nooit met 'en' beginnen. Ik zou er ook niet op zetten wat iemand voor de bon betaald heeft, maar noem het dan 'een fotoshoot basis' ofzo.

Persoonlijk vind ik dat de bon er erg saai en weinig feestelijk uitziet. Het heeft niets chique, gewoon 2 foto's op een groen stuk karton.

Likemaaike
Berichten: 2994
Geregistreerd: 04-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 15:18

Vjestagirl schreef:
Ik mis nogal wat informatie. De datum vanaf wanneer de bon geldig is om maar wat te noemen. Of mensen wel reiskosten moeten betalen (wat als ze hem weggeeft aan iemand die 300km verderop woont?). Tussen een bedrag hoort een komma, geen punt. Verder klopt je zinsbouw niet, een zin kan nooit met 'en' beginnen. Ik zou er ook niet op zetten wat iemand voor de bon betaald heeft, maar noem het dan 'een fotoshoot basis' ofzo.

Persoonlijk vind ik dat de bon er erg saai en weinig feestelijk uitziet. Het heeft niets chique, gewoon 2 foto's op een groen stuk karton.



Dankjewel voor de tip! Dit is ook maar een voorbeeld van de bon. En doordat de shoot al is besproken voor datum, staat datum er ook niet op. En reiskosten etc ook niet.

Likemaaike
Berichten: 2994
Geregistreerd: 04-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 15:19

kiki1976 schreef:
Netjes en duidelijk, lekker eenvoudig.

(Een cadeaubon mag geen datum staan, moet zelfs 3 jaar later nog inwisselbaar zijn)



Dankjewel voor je tip!

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:20

Ik zou er even taalkundig naar laten kijken, een zin begin je nooit met En bla bla.
Verder vind ik het qua ontwerp nu niet bepaald aanspreken. Het ziet er echt even snel in elkaar gezet uit.

Daarnaast mag je geen limiet stellen aan de geldigheid.

Likemaaike
Berichten: 2994
Geregistreerd: 04-06-09

Re: Cadeaubon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 15:21

Dankjewel voor je tip!

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Cadeaubon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:22

Als je geen limiet mag stellen aan de geldigheid moet je even uitkijken dat mensen niet nu een bon kopen, hem vergeten en pas over 5 jaar gebruiken als jouw shoots misschien €100,- kosten.

Geen idee hoe je dat op zou moeten lossen trouwens.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:28

Vjestagirl schreef:
Als je geen limiet mag stellen aan de geldigheid moet je even uitkijken dat mensen niet nu een bon kopen, hem vergeten en pas over 5 jaar gebruiken als jouw shoots misschien €100,- kosten.

Geen idee hoe je dat op zou moeten lossen trouwens.



Ik zou dan zeggen dat de bon een waarde heeft van x bedrag. Over 5 jaar heeft hij nog steeds de waarde van dat x bedrag, als de shoots dan €200 kosten wordt die € x in mindering gebracht op het factuurbedrag.

Wel even de tekst aanpassen dus dan ;)

Dus "Cadeaubon twv van €17,50"

Neem contact op voor prijzen en overige voorwaarden ergens onderin.

Dan blijft de bon gelijke waarde houden en snij je jezelf niet in de vingers.

Likemaaike
Berichten: 2994
Geregistreerd: 04-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 15:34

Dankjewel voor jullie tips! Dit is een eenmalige bon want deze is al uitgegeven. Stuur pb waarom eenmalig :)

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Cadeaubon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:07

Omdat reclame maken op het forum niet is toegestaan en aanpassingen voor deze bon niet nodig zijn hier een slotje.