Paard blij, baasje blij!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (Belgiƫ)

Paard blij, baasje blij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 22:01

1 november zijn we van stal veranderd. Reden? Paard was niet gelukkig op voormalige stal. Lang getwijfeld, nagedacht en dan toch de stap genomen. En.. ik heb een ander paard! *\o/*

Hij komt elke dag een paar uur buiten. Op stal heeft hij zicht op zijn vriendjes en hij kan zijn buurvrouw ook lekker pesten :P Aangezien osteo en TA moeten langskomen wordt er al sinds midden oktober niet meer gereden. Helaas komen osteo en TA pas midden december maar ach nu komt het ook niet meer op die paar weken.

Ergens had ik liever nu toch al ohz kunnen werken maar langs de andere kant doet het hem mentaal misschien wel goed om deze nieuwe stal van nul te herbeginnen. Dus aan de hand wandelen, longe, balkjes, vrijspringen, pessoa, grondwerk etc. Mentaal en fysiek een nieuwe start!

Mentaal is hij in ieder geval (opnieuw) helemaal gezond! Vandaag heb ik hem gelongeerd, amai ik heb hem nog nooit zo veel energie en plezier zien hebben. Op vorige stal wou hij amper draven aan de longe, vandaag kreeg ik een racemonsterje dat om de 5m een vreugde bokje deed. Net ervoor losgelaten in de bak en toen ook al heen en weer gespurt met staart omhoog. Hij is gelukkig, ik ook!

Ik had veel eerder van stal moeten veranderen, dus bij twijfel, gewoon doen!

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:03

Oh wat fijn te lezen dat het lijkt dat je tenslotte de juiste keuze hebt gemaakt voor jou paard en dus ook voor jou. *\o/*
Denk maar zo beter te laat dan nooit en blijf vooral genieten van elkaar :D

Merry98
Berichten: 2789
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Dromenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:04

Kijk aan heerlijk toch. En automatisch als je paard vrolijker is ben jij dat ook.en dat merkt je paard dan ook weer dat jij met goede energie aan komt bij zn stal. Veel plezier samen en geniet van elkaar

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Paard blij, baasje blij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:08

Die stap heb ik eind juni gemaakt.
En na de verhuizing besefte ik pas dat mijn paard het op de oude stal niet naar de zin had.

Veel plezier op je nieuwe stekkie

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (Belgiƫ)

Re: Paard blij, baasje blij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 23:09

Dank je! Ik wil vooral anderen aanmoedigen indien ze twijfelen :)

2 nachten geleden heeft hij zijn staldeur opengekregen en heeft Mr dus de hele nacht rondgelopen. Er was geen gevaar, stallen zijn binnen. Verantwoordelijke zei me dit al lachend, absoluut niet lastig/boos. Ze zei dat hij lekker hooi, een zak voer open heeft gescheurd en vriendjes bezocht. Op mijn vorige stal zou dit drama geweesd zijn want "OMG mijn paard gedraagt zich niet!"