Mijn nieuwe paardje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Mijn nieuwe paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 17:55

Daar zag ik je dan op de Bokt markt, een lieve grote reus voor maar 500€. Ik wist dat ik die 500€ niet had, maar wel dat ik de maandelijkse kosten kon betalen. Maar nee, toch niet reageren, 2h later toch nog eens kijken. "Wie niet waagt, wie niet wint" dacht ik in mezelf. En daar ging het mailtje de deur uit naar je verzorgster. Na wat heen en weer mailen. En ondertussen mijn andere lieve schat moeten laten inslapen toch even gebeld naar de eigenaar. En ja hoor, Zaterdag mochten we je komen kijken en testen.

Ik mijn nichtjes opgetrommeld. En wat bleek de avond daarvoor. Er was nog een 2e paard dat ik ook op bruikleen zou krijgen. Eentje die helemaal geschikt was voor mijn nichtjes. Van vrijdag op zaterdag kon ik dus al niet meer slapen, om over mijn nichtjes te zwijgen. Maar toen was het zover, na 2 uur rijden reden we het terrein op. We werden vriendelijk door je baasje en verzorgster onthaald. En toen zag ik je op de wei. Dat wat al liefde op het eerste zicht was werd alleen nog maar grooter.

Na je uit de wei te halen en te poetsen mocht ik je opzadelen (Ondertussen waren mijn nichtjes met je vriendinnetje bezig). Dit was niet echt een pretje, zo fel dat je reageerde op de single, maar met veel geduld was je dan toch opgezadeld. Je verzorgster reed je even zodat ik kon zien hoe je liep, vooral omdat ik zelf al 2 jaar niet meer had gereden. En daarna mocht ik :) Met dat ik op je zat voelde ik me een met je. Ik wist gewoon dat ik je moest hebben.

Mijn jongste nichtje was ondertussen Gek van je vriendinnetje, maar voor m'n nicht was er niet zo'n goed nieuws. Jou vriendinnetje was msch al verkocht. Ik zag haar gezicht vertrekken, en mijn vreugde was ook weg. Want de afspraak met mijn ouders was dat ik je alleen kreeg als je vriendinnetje mee ging. Thuis alle kaarsjes aan, en ja hoor, zondag kregen we het goede nieuws. Ze waren alle twee van ons. Zo blij was ik nog nooit.

De week daarop bracht je baasje jou en je vriendinnetje, toen heb je al kennis leren maken met mijn vaste bijrijdster en de andere paardjes in het bos. Want je baasje wou nog een laatste afscheidsrit maken. Dus ben jij met je vriendinnetje, mijn vriendinnetje en 2 andere paardjes het bos in gegaan. En wat was je braaf zoals ik kon zien. Ik kon niet wachten om zelf terug op je te zitten.

En vandaag was de dag, Ik kon zelf rijden :)
Het opzadelen ging super, niet een keer is ze achteruit gegaan. Niet 1 keer heeft ze belachelijk gegaan. Ik dacht even of het wel mijn schat was, zo braaf was ze. Maar ik kwam er vlug achter dat het haar was. Met het opstappen hadden we onze eerste discussie. Zij besloot dat ik moest opstappen vanuit stap. Maar ik wou dat ze stil stond. Na een half uur had ik al uit armoede tegen mijn mama gezegd dat ze de stallen kon gaan doen, dat het toch niks ging worden. En nog geen 5 minuten nadat mijn moeder weg was besloot ze stokstijf stil te staan. En zo heb ik dus mijn eerste buitenrit gehad op mijn liefste schat. En dit terwijl haar vriendinnetje in de stal stond te roepen en ze er niet eens op reageerde....

Van zodra ik foto's heb zal ik hun voorstellen. En tot dan veel raad plezier (de verzorgster zit op Bokt, en heeft foto's van haar in in haar profiel :))

DeTjoeter
Berichten: 330
Geregistreerd: 12-11-12

Re: Mijn nieuwe paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:39

Wat leuk! Ben benieuwd naar foto's :)

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Mijn nieuwe paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 21:47

ik ga toestemming vragen aan de oude verzorgster of ik haar foto's mag plaatsen tot ik zelf foto's heb :)
Hopelijk heb ik er snel van deze schatjes :)

nu moet mijn 5-jarige dominante merrie nog met hun over weg leren gaan en het zou helemaal perfect zijn :)

Tess_C

Berichten: 931
Geregistreerd: 27-08-12
Woonplaats: Beek (Li)

Re: Mijn nieuwe paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:49

Wat leuk! gefeliciteerd! Ik las je verhaal en ik kreeg meteen de indruk dat ik de paardjes die je beschrijft ken.. en waarschijnlijk is dit ook zo. Leuk om te horen dat ze naar een fijn plekje zijn!

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:50

gefeliciteerd hoor ! veel plezier !

Qwillion

Berichten: 1060
Geregistreerd: 22-03-10

Re: Mijn nieuwe paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:55

Wat voor een type paardje mag het zijn, gefeliciteerd!

BlackBearX
Berichten: 15
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Mijn nieuwe paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:03

Gefeliciteerd met je aamwinst.
Veel plezier met haar. :)

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Mijn nieuwe paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 22:25

Ik heb toestemming gekregen van de oude verzorgster om haar foto's voorlopig te gebruiken tot ik er zelf fatsoenlijke heb kunnen maken ( dankje Femke(ll) )

dus hierbij stel ik mijn lieve schat, Lancia,, lans of gewoonweg reus voor:
Afbeelding
Afbeelding

en het droompaardje van mijn nichtje (ja ook zij is super blij met haar paardje) Kinta:
Afbeelding
Afbeelding

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Mijn nieuwe paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:29

Ik verwachtte een kleine pony voor je nichtjes :')

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:34

leuk! maar ik zie wel een erg strenge hand, een veel te klein zadel en paarden waar wel wat kilos bij mogen :o ( of ben jij dat niet zelf)

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:35

girlyggirl schreef:
leuk! maar ik zie wel een erg strenge hand, een veel te klein zadel en paarden waar wel wat kilos bij mogen :o


De foto's zijn niet van de TS he, maar van de verzorgster dus deze opmerking heeft niet veel nut :P

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:37

Slina schreef:
girlyggirl schreef:
leuk! maar ik zie wel een erg strenge hand, een veel te klein zadel en paarden waar wel wat kilos bij mogen :o


De foto's zijn niet van de TS he, maar van de verzorgster dus deze opmerking heeft niet veel nut :P


ff verder lezen, had al geedit ;)

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 22:37

Beide paardjes heb ik onder contract in bruikleen gekregen omdat ik financieel niet in staat was om 500€ bij te leggen. Wat begonnen was als een zoektocht voor een paard voot mijn nicht(jes) is geeindigd in meer dan ik kon dromen: Zelf terug kunnen rijden.

Door een operatie en het uitvallen van rijden was ik enorm bijgekome en mocht ik niet meer rijden. Hierdoor ik mijn paarden weg moeten geven buiten twee. een van deze twee was vlak na mijn eerste mail ingeslapen. Ik mis haar nog steeds elke dag even fel. Maar ben wel blij met deze kans om terug te kunnen rijden na 2-2,5 jaar

en hier de afscheidsfoto van alle verzorgers en de twee paardjes te samen:
[Foto verwijderd]


Zo geliefd als ze daar waren zijn ze nu hier. Heb met mijn lieve reus zoals ik nog maar met 3 paarden heb gehad (en heb er ooit veel gereden en gehad voor mijn operatie). Zij is gewoon een deel van mij. Zo voelt het alsof ik op haar zit. Ze is volledig het tegenovergestelde van wat ik zocht, en toch is zij diegene die ik zocht. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar ze is gwm mijn lieve zachte knuffelreus.

ookal is mijn 5-jarige mega jaloers (mag haar totzelfs niet meer aaien :) )
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 27-11-13 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto op verzoek verwijderd vanwege geen toestemming

Lumea

Berichten: 1357
Geregistreerd: 16-08-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:40

Leuk! Gefeliciteerd!
Ik verwachtte ook voor je nichtjes een kleine pony :')
Veel plezier met je nieuwe aanwinsten!

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 22:42

Dit ben ik niet. En wil over het rijden verder ook geen discussie. Ik vermoed dat zij wel weten hoe haar te rijden en wou mijn lieve schatjes even voorstellen. Ben deze mensen ook enorm dankbaar dat ze mij deze kans willen geven.om terug te rijden :)

De jongste van de 2 nichtjes is 12 (dus nuja nichtjes, beetje verkeerd verwoord. maar ze zijn nog steeds 4 en 8 jaar jonger als mij xD) heeft leren rijdeb op mijn 5-jarige voor ze haar puber kuren kreeg. En heb zelf paard gehad van 1.83 die braver was als de moeder van mijn 5 jarige die 1.67 was. En al helemaal braver als paardje wat ik verzorgt heb van 1.54. Dus grootte zegt niks over het karakter :)

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Mijn nieuwe paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:44

Het was meer dat ik 2 nichtjes van 8 jaar in me hoofd had die dan een pony hadden XD
Maar ik vind leuk paard van jezelf! Hoe heet hij/zij?

Papegara
Berichten: 1841
Geregistreerd: 12-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:45

Ik denk dat ze ook niks bedoelen over de grootte en het karakter.

Vertel is wat meer over de paarden.
Leeftijd, wat hebben ze bij de eigenaren gedaan, wat zijn jullie plannen met ze?

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:47

Ben vooral benieuwd naar die eerste zeg :D
Leuke paardjes en veel plezier er mee!

Lumea

Berichten: 1357
Geregistreerd: 16-08-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:48

Papegara schreef:
Ik denk dat ze ook niks bedoelen over de grootte en het karakter.

Vertel is wat meer over de paarden.
Leeftijd, wat hebben ze bij de eigenaren gedaan, wat zijn jullie plannen met ze?


Ik bedoelde het inderdaad niet qua karakter, maar meer dat ik twee kleine meisjes had verwacht die dus op kleine pony's reden. Verder niet als commentaar bedoeld ofzo :)

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 22:58

Dit weet ik, vandaar dat ik zelf zei dat het verkeerde verwoording was van mij uit :)

naar papieren heb ik eerlijk gezegd niet gevraagd :) Op papieren kan je niet rijden :)

Van Lancia weet ik dat ze voor deze eigenaar haar had altijd met stang is gereden (nu loopt ze hier bij mij op dubbel gbroken, daar liep z op enkel gebroken rubber). ze is dnoodsbraaf, maar heeft soms lasr van spookjes, stopt dan alleen maar. Dr oude eigenaar is met haar sliptrekker geweest. maar als de rest gaat blijft zij staan al je het haar vraagt. spring gewijs kan ze alles. Maar dressuurgewijs bijna niks. En laat mij nu net een dressuurmuts zijn (nogmaal, totaal tegenovergestelde wat ik zocht, en tegelijk is zij de juiste voor mij :). Dus waar we komen zie ik wel. Ze is 18 geschat, en ze zijn ook eerlijk geweest dat ze 8 jaar geleden een peesblessure heeft gehad.

Dus ik zie wel waar ik land met mijn lieve reus. eerst terug het vertrouwen en plezier in het rijden terug vinden (na heel lang "probleem'paardn te rijden en dan 2 jaar stil te vallen id het moeilijk om geen rodeo te verwachten bij paard dat ik rij. want buiten mijn 5 jarige reed ik laatste jaren niks anders als moeilijke paarden :) ) En daar is mijn lieve reus ideaal voor om mij terug vertrouwen te geven :)

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Mijn nieuwe paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 23:07

Sorry voor vele fouten trouwens, is met gsm getypt. En ben daar niet echt de beste vriendjes mee.

Kinta is 21 en werd daar door elf jarig meisje gereden. Ze is M gestart geweest, maar kent Z oefeningen als ik het correct begrepen heb. In de piste is ze doodsbraaf, maar in het bos enorm heet. Zij is eigenlijk het soort paardje dt ik zocht, waar mijn nichtjes van konden leren en ik mijn dressuur kon bijschaven. Maar er is totaal geen klik tussen ons. Dus ze zal enkel en alleen door mijn nichtjes gereden worden (onder toezicht en.les van mijn mama of mij).

Mijn jongste nichtje kan voorlopig heel veel leren van Kinta, en zij is er verliefd op. Mijn oudqte nichtje kan ook van beide leren. Maar zij klikt met geen van beide. Dit waarschijnlijk omdat onze schat die we hebben moeten laten inslapen eigenlijk van haar was geweest als ze 2 jaar geleden haar best had gedaan op school. Dus voor haar is het iets te snel gegaan allemaal. Maar dit komt hopelijk wel goed.

Met geen van beide hebben we dus specifieke doelstellingen. Eigenlijk vooral genieten, en.het beste uit het paard en.onszelf halen :)

Lumea

Berichten: 1357
Geregistreerd: 16-08-12
Woonplaats: Brabant

Re: Mijn nieuwe paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:11

Wil je recreatief rijden, of eventueel, als jullie er klaar voor zijn ook wedstrijden?

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:12

girlyggirl schreef:
leuk! maar ik zie wel een erg strenge hand, een veel te klein zadel en paarden waar wel wat kilos bij mogen :o ( of ben jij dat niet zelf)


Zal een moment opname zijn ;). Ik heb dit paard altijd met 2 vingers gereden en ze heeft een rubberenbitje in :), no worry bokt haha. Over die kilos erbij mag je me altijd een pbtje sturen mocht je je zorgen maken. De papieren van de paarden zijn overigens nog bij ons. Amber en nichtjes veel plezier met de paarden, ze worden hier enorm gemist.

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 23:19

Kim

de bedoeling is voor mij puur recreatief, vooral terug echt plezier en vertrouwen krijgen in het rijden. Heb lang moeilijke paarden gereden, en het laatste jaar dat ik heb gereden heb ik maar 21x op mijn gemak kunnen rijden :)
Heb daar altijd plezier in gehad. Maar wil nu echt volledig terug leren.genieten. Moest mijn oudste nicht willen starten mag ze, maar zal ze toch haar a&b ruiterbrevet moeten gaan halen :)
Jongste nichtje is nu eerst verder leren rijden (vooral galop enz...) en dan zien we wel wat ze wilt

Femke(II), Dank je om mij deze kans te geven. En kan geloven dat deze liefjes gemist worden :) Maar zou niet meer zonder ze kunnen :)

Melaniee93
Berichten: 25
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Mijn nieuwe paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:52

Wat een mooi paard! :)