Mijn vader keurt alle paarden af, terecht of onterecht?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Mijn vader keurt alle paarden af, terecht of onterecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:57

Hoi bokkers!

Ik ben al lange tijd opzoek naar een rijpaard, en elk paard wat ik laat zien word afgekeurd door mijn vader. Laatst had ik een prima paard, maar vond hij de rug te laag door gezakt terwijl dit aardig meeviel. Of als er een probleem is met voer, bv hij kan geen krachtvoer aan. Zegt mijn vader gelijk "als daar nu iets mis mee is zal dat erger worden.

Is dit terecht of onterecht vinden jullie?

Ik twijfel namelijk, ene kant snap ik hem, andere kant heb ik ook zoiets van als je nou even beetje googled zie je misschien dat het helemaal niet zo erg is..




Sorry als dit verkeerd staat geen idee waar ik 't moet plaatsen

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Mijn vader keurt alle paarden af, terecht of onterecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:59

Heeft je vader verstand van paarden? Ik zou het keuren gewoon overlaten aan een DA.

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:59

Je pa thuis laten, een expert mee nemen en het keuren aan een dierenarts over laten :D

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:00

Als je vader het zo goed weet dan vraag je hem toch om een aantal paarden uit te zoeken. Met zijn twee opmerkingen heeft hij wel gelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:08

Sem_ schreef:
Heeft je vader verstand van paarden? Ik zou het keuren gewoon overlaten aan een DA.



Hij heeft verstand van paarden ja, mijn oma (zijn moeder) is fokker en heeft heel veel prijsen gewonnen met keuringen, mijn vader ging altijd mee dusja..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:09

bigone schreef:
Als je vader het zo goed weet dan vraag je hem toch om een aantal paarden uit te zoeken. Met zijn twee opmerkingen heeft hij wel gelijk.



Heb ik gezegd ja, maar dan zegt hij 'ja maar ik weet niet wat jij wilt' en dan zeg ik het en vertikt 'je het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:10

[***] schreef:
Hoi bokkers!

Ik ben al lange tijd opzoek naar een rijpaard, en elk paard wat ik laat zien word afgekeurd door mijn vader. Laatst had ik een prima paard, maar vond hij de rug te laag door gezakt terwijl dit aardig meeviel. Of als er een probleem is met voer, bv hij kan geen krachtvoer aan. Zegt mijn vader gelijk "als daar nu iets mis mee is zal dat erger worden.

Is dit terecht of onterecht vinden jullie?

Ik twijfel namelijk, ene kant snap ik hem, andere kant heb ik ook zoiets van als je nou even beetje googled zie je misschien dat het helemaal niet zo erg is..



Sorry als dit verkeerd staat geen idee waar ik 't moet plaatsen


Misschien is het 'niet zo erg' aan de andere kant is het ook niet helemaal goed. Ik snap je vader wel, die wil gewoon een 100% gezond paard voor zijn dochter, en niet een twijfelgevalletje.
Gewoon kritisch doorzoeken, dat gezonde leuke paard is er echt wel :j

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:11

Wie betaald er, jij of je vader?

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:12

TS, ik denk dat je vader gewoon heel rationeel denkt en je wil behoeden voor een fout. Stel dat je inderdaad dat paard zou nemen met ietwat lage rug, en hij zou rugproblemen hebben? Hij wil denk ik gewoon het beste voor je; waarom gaan jullie niet samen op marktplaats rondzoeken? Of maak een lijstje, waaruit hij kan zeggen welke hem wat lijken?

Je bent pas 15, en dan laat je je toch makkelijker meeslepen door een paard te kopen met je gevoel dan met je verstand ;)

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:13

Princesj schreef:
Wie betaald er, jij of je vader?



dat is onzin natuurlijk
een stukje terug staat, dat d,r oma fokker is en dr vader altijd mee ging
dus we kunnen ervan uit gaan dat haar vader er wel kijk op heeft

Glitter_
Berichten: 2072
Geregistreerd: 28-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:14

Zorg dat je samen met hem gaat kijken op het internet of vraag hem contacten te zoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:19

Blijheid schreef:
[***] schreef:
Hoi bokkers!

Ik ben al lange tijd opzoek naar een rijpaard, en elk paard wat ik laat zien word afgekeurd door mijn vader. Laatst had ik een prima paard, maar vond hij de rug te laag door gezakt terwijl dit aardig meeviel. Of als er een probleem is met voer, bv hij kan geen krachtvoer aan. Zegt mijn vader gelijk "als daar nu iets mis mee is zal dat erger worden.

Is dit terecht of onterecht vinden jullie?

Ik twijfel namelijk, ene kant snap ik hem, andere kant heb ik ook zoiets van als je nou even beetje googled zie je misschien dat het helemaal niet zo erg is..



Sorry als dit verkeerd staat geen idee waar ik 't moet plaatsen


Misschien is het 'niet zo erg' aan de andere kant is het ook niet helemaal goed. Ik snap je vader wel, die wil gewoon een 100% gezond paard voor zijn dochter, en niet een twijfelgevalletje.
Gewoon kritisch doorzoeken, dat gezonde leuke paard is er echt wel :j


Hm da's waar ja haha, alleen wel jammer want ons budget is nou ook niet echt hoog dus er komt niet vaak een paard voorbij haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:19

Princesj schreef:
Wie betaald er, jij of je vader?



Ik betaal uiteindelijk, ik heb al heel wat, en m'n ouders schieten voor. Daarna betaal ik terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:20

Celiien schreef:
TS, ik denk dat je vader gewoon heel rationeel denkt en je wil behoeden voor een fout. Stel dat je inderdaad dat paard zou nemen met ietwat lage rug, en hij zou rugproblemen hebben? Hij wil denk ik gewoon het beste voor je; waarom gaan jullie niet samen op marktplaats rondzoeken? Of maak een lijstje, waaruit hij kan zeggen welke hem wat lijken?

Je bent pas 15, en dan laat je je toch makkelijker meeslepen door een paard te kopen met je gevoel dan met je verstand ;)



Daar heb je gelijk in ja.. Ik werd helemaal verlieft op een paard waar niks aan mankeerde, alleen 2 uur rijden was, doei doei paard haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:20

Glitter_ schreef:
Zorg dat je samen met hem gaat kijken op het internet of vraag hem contacten te zoeken!



Ga ik zeker doen ja!

Glitter_
Berichten: 2072
Geregistreerd: 28-07-08

Re: Mijn vader keurt alle paarden af, terecht of onterecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:33

En ga voor jezelf is na wat je ongeveer wilt, wat je er mee wilt doen en zet dit op papier.

En ga dan is kijken en schrijf dan de plus en min punten op in jou ogen en ga dan naar je vader, zo laat je hem zien hoe je dr over na hebt gedacht en dat je er goed na gekeken hebt.. Ook kun je dit dan evt mee nemen na het kijken bij een paard.

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Re: Mijn vader keurt alle paarden af, terecht of onterecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 09:09

Ik zou samen met je vader gaan zoeken en juist leren van de kritiek punten die hij heeft op je uitgezochte paarden.Hij probeert je inderdaad voor verdriet en ellende te behoeden. Maak gebruik van zijn kennis..
En succes met zoeken. Je perfecte paard loopt daar vast ergens rond. :j

clhufl
Berichten: 325
Geregistreerd: 07-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 09:15

Esmeralda schreef:
Princesj schreef:
Wie betaald er, jij of je vader?



dat is onzin natuurlijk
een stukje terug staat, dat d,r oma fokker is en dr vader altijd mee ging
dus we kunnen ervan uit gaan dat haar vader er wel kijk op heeft


Het eerste waar ik aan dacht was ook: wie betaalt het?
Onzin vind ik dat niet. Stel dat de vader het zou betalen, dan wil hij misschien extra kosten i.v.m. ander voer, vaker een dierenarts etc.
TS geeft aan zelf te betalen. Ik vind dat je zeker naar je vader moet luisteren en dat mee moet nemen in je keuze. Maar uiteindelijk moet je zelf de beslissing kunnen nemen, ook al is je vader het er niet helemaal mee eens.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: Mijn vader keurt alle paarden af, terecht of onterecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 09:43

Op zich prettig wanneer je vader wat kennis heeft. Echter moet je wel realistisch zijn over je butget en wat je daarvoor kunt kopen. Als je weinig butget hebt zal het lastig zijn om daar een perfect paard voor te vinden.
Wat je dus kan voorstellen is het butget omhoog of iets minder kritisch zijn. Je hebt altijd risico's met een paard, dus het blijft een afweging hoe erg een afwijking van het "perfecte" is. Ook een perfect paard kan zijn been zomaar breken......

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Mijn vader keurt alle paarden af, terecht of onterecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 09:52

Als ik lees dat het budget laag is, tja eerlijk gezegd kun je voor een laag budget ook niet de top verwachten. Dus misschien zit er idd wel veel 'rommel' tussen wat je uitzoekt. In dat kader kun je dan beter doorsparen en voor die 1000 Euro meer op een beter paard uitkomen.
Ik weet ook niet wat je budget precies is, maar er staat nu zoveel voor weinig te koop, heb je dan echt zo weinig geld? Misschien dat je kunt aangeven wat je zoekt, voor welk budget, en weten Bokkers wel iets te koop? Veel paarden worden niet eens geadverteerd maar gewoon viavia verkocht.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:11

clhufl schreef:
Esmeralda schreef:



dat is onzin natuurlijk
een stukje terug staat, dat d,r oma fokker is en dr vader altijd mee ging
dus we kunnen ervan uit gaan dat haar vader er wel kijk op heeft


Het eerste waar ik aan dacht was ook: wie betaalt het?
Onzin vind ik dat niet. Stel dat de vader het zou betalen, dan wil hij misschien extra kosten i.v.m. ander voer, vaker een dierenarts etc.
TS geeft aan zelf te betalen. Ik vind dat je zeker naar je vader moet luisteren en dat mee moet nemen in je keuze. Maar uiteindelijk moet je zelf de beslissing kunnen nemen, ook al is je vader het er niet helemaal mee eens.


Dus wanneer haar vader er iets aan ziet, gezien zijn ervaring met paarden ( het fokken ect) moet de TS het maar doen??
Denk dat haar vader haar juist wil behoeden voor fouten.
En het maak helemaal niet uit, wie dat paard betaald, of het nu de TS of haar vader is. Het gaat erom dat vader ervaring en waarschijnlijk de kennis in huis die de TS nog niet heeft. En tuurlijk moet de TS haar wensen kenbaar maken. En misschien wel wanneer er weer een paard word afgekeurd omdat dr vader er iets aan ziet, een 3e persoon moet laten kijken.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Mijn vader keurt alle paarden af, terecht of onterecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:20

Ik denk dat je je handjes dicht mag knijpen met een vader die verstand van paarden heeft. Hoeveel meiskes gaan niet kijken bij een paardje, worden verliefd, en komen met een kat in de zat thuis. Met alle ellende daarna.

Neem nou maar rustig de tijd tot je een goed paard heb gevonden. Paarden genoeg!

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Mijn vader keurt alle paarden af, terecht of onterecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:29

Ik heb even in je profiel gekeken en zie daar dat je 3 paarden hebt gehad, waarvan er 2 zijn ingeslapen en 1 een ander plekje heeft. Ik begrijp best dat je vader kritisch is op je volgende aankoop maar ook vooral dat hij je gunt dat je van je volgende paard lang kunt genieten en het dus een goede koop moet zijn.

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Re: Mijn vader keurt alle paarden af, terecht of onterecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:12

Ik snap best dat je het lang vindt duren op deze manier, maar hé: een paard koop je in principe niet voor even, maar voor het leven. Dus kritisch blijven kijken is echt belangrijk. Ik denk dat je heel blij mag zijn met de kennis die je vader heeft :) Probeer er ook wat van te leren, zodat je bij het screenen van allerlei advertenties die kennis zelf alvast probeert toe te passen. Het is heel normaal, zeker bij een beperkt budget, dat het even duurt om "het gouden paard" te vinden.

Lietje1
Berichten: 162
Geregistreerd: 28-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:22

Is het niet mogelijk om een paard van je oma te kopen/rijden? Dan weet je waar hij vandaan komt en ze fokt blijkbaar goede paarden.