Nét als alles goed gaat..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stienmasjien
Berichten: 617
Geregistreerd: 10-08-08

Nét als alles goed gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 22:55

.. moet er telkens weer wat tussenkomen dat het allemaal weer verpest. -O-

Mijn paard is bijna 2 weken terug op stal na 6 weken rust, de periode daarvoor was vol met ziektes, wondes en mok. Niet erg leuk dus!Ik heb na zijn rustperiode het rijden rustig weer opgepakt, niet te veel in een keer. Ik liet ook een nieuw zadel passen, ging terug lessen en alles ging gewoon fantastisch!
De mok bleef ik ondertussen netjes verzorgen ondanks dat ik nog altijd niet hét perfecte middeltje gevonden heb (tips zijn altijd welkom trouwens :P).
Hij had ook nog een wondje op zijn been (redelijk diep en net onder de kogel) door een trap die hij toen op de wei gekregen heeft.
Ook dit heb ik telkens schoongemaakt en ontsmet, het geneest goed en hij heeft er nooit last van gehad. Tot hij vandaag opeens met een gezwollen kogel stond en heel gevoelig liep.. De smid (een andere dan normaal) is maandag langsgeweest en toen liep hij al wat gevoelig, waarschijnlijk een beetje te kort bekapt ofzo.
Ik was net zo blij omdat alles eindelijk weer goed ging na alle ellende en dan dit weer! :n
En daarbovenop ging ook nog iemand zeggen dat ik zijn wonde niet verzorg en dat ik niet wist dat hij die had, terwijl ik dat écht wel elke dag schoonmaak en ontsmet. Dat was gewoon even de druppel waardoor ik me echt rot ging voelen. Alle positieve dingen die ik de afgelopen maanden opgebouwd heb, werden vandaag dus weer allemaal even de kop in gedrukt..

Ik zoek geen medelijden of zo, maar het lucht op om het hier neer te zetten en van dat vreselijke gevoel af te raken. :)

NeverGiveUp

Berichten: 7266
Geregistreerd: 23-12-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nét als alles goed gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:04

Bluhh wat vervelend, denk je net dat je alles weer op kan bouwen :(

stienmasjien
Berichten: 617
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 23:08

Idd, ik heb echt een hele tijd pissig rondgelopen. :')
Ik hoop dat het morgen beter is, anders ga ik voorlopig gewoon even grondwerken met hem tot élk wondje verdwenen is.

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:39

Trek je het commentaar van anderen niet aan.. :(:) . Je weet voor je zelf dat je het netjes behandeld hebt.Hopelijk is deze "blessure" snel weer onder controle en kun je de positieve stijgende lijn weer lekker voortzetten.

stienmasjien
Berichten: 617
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Nét als alles goed gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 11:10

Ik hoop het, in de tijd dat ik hem heb heb ik hem al meer op rust gezet dan dat ik ermee gereden heb. :')

Feria

Berichten: 3367
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 11:46

wat erg voor je. Dat commentaar moet je je echt niet aantrekken, jij weet dat je het wel gedaan hebt, dus wat maakt het dan uit dat die persoon dat zegt?! Ik weet hoe het voelt, mijn merrie heeft ook altijd vanalles voor |( peesblessure, dikke benen, te kort gekapt, enz enz Net als alles begint goed te gaan en ik begin aan wedstrijden te denken, heeft ze nu waarschijnlijk een bekkenprobleem..

stienmasjien
Berichten: 617
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 12:43

Ik zou ook heel graag eens een wedstrijdje rijden maar ik kom er gewoon niet aan toe door al die tegenslag! Ondertussen is zijn been wel weer ontzwollen maar hij loopt nog steeds gevoelig, er gaan dus weer ijzers onder want die heeft hij blijkbaar toch nodig.

Jeetje, mijn vorige paard had ook een probleem met z'n bekken en dat is echt geen pretje. :n
Sterkte en ik hoop dat het bij jou ook allemaal weer goed komt!

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Nét als alles goed gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 00:55

Het wondermiddel tegen mok:

ochtendurine 2x per dag aantippen met een kwastje :) Werk perfect!

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 01:02

hoe meer ik behandel tegen mok hoe erger het word.
Nu de ik 3 dagen wassen met betadine en ik doe er wat sudo op en dan gaat het wel goed.

balen balen balen als je denkt lekker aan de gang te kunnen en er gebeurt weer iets wat de grond onder je voeten wegmaait :(
Maar zolang het bij relatief makkelijk op te lossen problemen blijft mag je nog niet mopperen hoor.
Ik heb ook altijd geroepen....onze tijd komt nog wel.........Nu na 2 jaar is onze tijd er dan ook met volle teugen :D :D
Op den duur word je een van de weinige die zelfs als het hoost met plezier rond hobbelt :D

setteke

Berichten: 3506
Geregistreerd: 05-11-09
Woonplaats: Onder zeeniveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 01:05

Joh, KBTP, dit had ik ooit gehoord voor wintertenen bij een mens, maar bij een paard en wiens urine? Ik sta er echt niet bij voor elk ochtendplasje, tenminste van de hunne :D .

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 09:00

KBTP schreef:
Het wondermiddel tegen mok:
ochtendurine 2x per dag aantippen met een kwastje :) Werk perfect!

Kende een boer die er ook bij zweerde. Had op een gegeven moment een paard met een beenwond. Vond een DA niet nodig...Hij pieste er zelf gewoon 2 keer per dag tegen aan. Volgens hem het beste medicijn... Het heeft hem wel zijn paard gekost... |o . Nu is dit natuurlijk wel een extreem voorbeeld..maar ik houd het wel bij Sudocreme enz :o

stienmasjien
Berichten: 617
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 13:21

Ik hoor dat wel vaker van die urine, maar het lijkt me gewoon zo raar. 'Oh wacht ik ga ff tegen mn paard plassen!' Hehe. :')
Vandaag heb ik animalintex aan z'n been gedaan om de korstjes los te laten komen en dat schijnt goed te werken, daarna ga ik ook maar eens op zoek naar Sudocreme.

Ik hoop dat het bij ons geen 2 jaar duurt alison_belle, maar ondertussen ben ik idd ook al helemaal blij als ik eens een keertje kàn gaan rijden haha. :D

tantesam
Berichten: 787
Geregistreerd: 07-05-09

Re: Nét als alles goed gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:30

Vind sudo ook super werken, weet alleen niet of ze het wel in belgie verkopen. Denk het niet.

Danique_H
Berichten: 22
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Nét als alles goed gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:27

vervelend