gezwollen achterbenen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isaura
Berichten: 252
Geregistreerd: 11-04-09

gezwollen achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 11:15

Hoi iedereen,

Ik moet het gewoon eventjes aan iemand kunnen vertellen, dus bokt is hier wel een oplossing voor.
Ik had al een tijdje gemerkt dat mijn paardje aan de achterbenen een klein soort van vochtophoping had, maar ze had er geen last van, tot gisteren tijdens de les merkte mijn lesgeefster toch dat ze niet lekker liep.
Direct gestopt, en dan heb ik maar de dierenarts gebeld, dan weet ik het ineens wat ze heeft.

Dus gisteren de dierenarts geweest, wat buigproefjes gedaan en dan laten draven.
Dierenarts wist niet 100% zeker wat het was, maar wssn zijn de benen overbelast van misschien wat te gek te doen in de wei, want ik heb niets anders of bijzonders met haar gedaan.
Nu heeft de dierenarts er een soort van banadage rondgedaan met een verzorgend compres, dit moet er tot zondag opblijven. Echter was het er vanmorgend al afgevallen *zucht*
ook moet ze smorgens en savonds een pijnstillende en ontstekkingremmend poedertje eten, wat ze ook al niet simpel doet.
Nu heeft ze natuurlijk rust nodig, en mag ik eind volgende week rustig beginnen stappen aan de hand. En dan rustig opbouwen met er terug op, en dan kijken hoe ze loopt.
Als ze dan nog terug gek loopt, dan moeten er platen genomen worden........

goh....ik ben gewoon zo bang, dat er echt iets aan de hand is ..... dat ik nooit meer kan rijden op mijn paardje....... ben misschien wel pessimistisch maar het kan he.

Ik denk dan ook mijn paardje is een dravertje en heeft gekoerst, wie weet is het een oude blessure dat haar weer de kop opsteekt.

Ik moest het gewoon eventjes schrijven, voel me er zo droevig om :(

hoop dat het snel weer beter gaat !

daegonna
Berichten: 103
Geregistreerd: 02-09-07

Re: gezwollen achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:19

Niet direct het ergste denken!
Mijn eigen paardje ken ik al 5 jaar. Heb haar zelf nu nog maar 4 maand. Het paardje staat 9/10 keer met zware kogels achteraan. Voor de koop heb ik haar laten keuren. De keuring verliep best oké, foto's laten nemen. Niets op te zien.
Kato loopt ook heus wel eens niet lekker. Vaak is dat te wijten aan de gekke sprongen dat ze eens maakt in de wei. Ze is helemaal niet zo elegant en als ze dan eens een sprintje trekt overbelast ze haar beentjes wel eens....
Niet direct het ergste denken!

Isaura
Berichten: 252
Geregistreerd: 11-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 11:20

daegonna schreef:
Niet direct het ergste denken!
Mijn eigen paardje ken ik al 5 jaar. Heb haar zelf nu nog maar 4 maand. Het paardje staat 9/10 keer met zware kogels achteraan. Voor de koop heb ik haar laten keuren. De keuring verliep best oké, foto's laten nemen. Niets op te zien.
Kato loopt ook heus wel eens niet lekker. Vaak is dat te wijten aan de gekke sprongen dat ze eens maakt in de wei. Ze is helemaal niet zo elegant en als ze dan eens een sprintje trekt overbelast ze haar beentjes wel eens....
Niet direct het ergste denken!


oke dank je....ja ik weet het dat je niet steeds het ergste mag denken, maarja :)

LKdressage
Berichten: 406
Geregistreerd: 08-06-10

Re: gezwollen achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:22

Ik wil je in ieder geval sterkte en succes wensen! wie weet is het maar iets kleins/onbenulligs!

Isaura
Berichten: 252
Geregistreerd: 11-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 13:26

LKdressage schreef:
Ik wil je in ieder geval sterkte en succes wensen! wie weet is het maar iets kleins/onbenulligs!

hopelijk he