M'n maatje in de kliniek, in het gips!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Okky
Berichten: 180
Geregistreerd: 27-05-09

M'n maatje in de kliniek, in het gips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 14:42

Ik ging zaterdag op wedstrijd, en ik ging eerst L starten en daarna voor de eerste keer in het M.
En toen was de wending in een gebroken lijntje, volgens mij was het dat lijntje dat in de L ook stond, van 7 naar 8.. maargoed, in de L ging het goed, daar was ik 10e geworden maar in het M ging het mis. in de lijn van 2 naar 3, daar maakte hij een misstap 1 galopssprong voor de hindernis, hij krabbelde weer op en sprong die hindernis wel, maar dat balk knalde er wel af, en meteen daarna liep hij heel kreupel, dus ik snel afgegroet en erafgesprongen, en gekeken naar z'n knie, waar hij niet meer op kon staan, ik bn naast hem het parcour uitgelopen en z'n knie snel gekoeld, toen naar de trailer gelopen en geprobeert de kalkoenen eruit te halen, zodat hij recht stond, alle benen lukten behalve het voorbeen waar hij niets aan had, want zodra ik dat been optilde knakte hij door z'n andere been.. dus toen heeft mijn moeder snel de dierenarts gebeld en het uitgelegd en die zei dat we zo snel mogelijk naar hem toe moesten komen, dus toen hebben we zijn knie in dubbele bandages gewikkeld voor versteveging, en toen naar de dierenarts gereden, daar zijn foto's gemaakt, en gelukkig was er niets gebroken ofzo, (een paar weken terug was er een pony bij ons op de manege die der knie hjad gebroken en meteen weggebracht kon worden..) maar hij zei wel dat er een blessure had aan zijn check ligament, die pees loopt door de knie, en dat het nog absoluut niet hopeloos is (gelukkig!!) maar dat ze nog geen echo konden maken omdat er een te grote zwelling zat, en dat ze pas over 10 dagen gingen onderzoeken. maar om het te stabiliseren en alles hebben ze er loopgips omheen gedaan en moet hij nu 10 dagen in een stalletje daar staan. dus volgende week dinsdag weet ik meer....
Afbeelding

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:46

:oo wat een pech en wat een geluk!

gelukkig ben je snel afgestapt,hopelijk valt het mee als de scan over een paar dagen gemaakt kan worden
je paard staat er wel vrolijk bij :D

xEvaFay

Berichten: 115
Geregistreerd: 31-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:47

Hopenlijk gaat het snel een beetje beter!
Wel geluk dat er niets gebroken is.

Liefs

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:47

Ach joh, wat vervelend. Gelukkig lijkt je paardje er niet onder gebukt te gaan, hij kijkt vrolijk om zich heen! Sterkte de komende tijd!

kannie

Berichten: 1665
Geregistreerd: 02-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:48

bah, dat is ook schrikken zeg! maar gelukkig niet gebroken...het is wel een blessure waar je lang mee zoet bent, dat dan weer wel, maar het is in ieder geval fijn dat het niet erger is dan dit.
is hij er wel rustig onder?

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:49

jeetje, je zal wel geschrokken zijn! sterkte.

moet wel lachen om de kleur. heb je die zelf uit mogen kiezen? of is het toeval dat het bij zijn halster past?

caboclo

Berichten: 2632
Geregistreerd: 03-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:52

wat naar zeg.

gelukkig ben je zo wijs geweest om meteen aftestappen en gelijk tehandelen..

petje af!!

succes met het herstellen.

ps wat een leuk kleurtje staat hem goed.!

VDB
Berichten: 4098
Geregistreerd: 26-11-05

Re: M'n maatje in de kliniek, in het gips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:49

Wat een pech voor jullie zeg!
Maar je hebt heel goed gehandeld, ook je moeder die de kliniek heeft gebeld.
Hopelijk komt het allemaal heel snel weer goed!
Sterkte!

Okky
Berichten: 180
Geregistreerd: 27-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 18:25

haha, nee ik vroeg wel meteen, heb je een leuk kleurtje, maar het gips is daar standaard blauw...
Ik ben vandaag weer bij hem geweest, hij verveeld zich enorm en staat geen seconde stil, foto's maken is dus niet echt gelukt.. ik moet nog een weekje wachten op de echt uitslag, maar gelukkig is de dierenarts wel positief!

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: M'n maatje in de kliniek, in het gips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:28

Kunnen ze wel gewoon lopen met dat gips? :)

Dat zou ik wel eens willen zien! := Is trouwens wel een leuk debuut geworden he. Tjonge!

Succes ermee :)

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:48

Heel veel beterschap. Hopelijk krijg je over een week positief nieuws en kun je straks met de revalidatie beginnen. :(:)

Feria

Berichten: 3367
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Belgiƫ

Re: M'n maatje in de kliniek, in het gips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:51

das schrikken! ik geloof dat je wel een lange rustperiode tegemoet gaat. Ik hoop dat ie goed geneest!