Morgen komt een Portugese droom uit...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Juangi

Berichten: 4685
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Bureaustoel

Morgen komt een Portugese droom uit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 20:47

Jeetje, wat gaat de tijd snel...

Morgen, komt eindelijk mijn droom uit, een eigen pony! En niet zomaar een aankoop, nee... Ik heet geen Priscilla als ik niet gelijk een pony én uit Portugal koop, én nog hengst is, én nog jong is (2.5) én helemaal zelf moet betalen en onderhouden.. :D

Deze vakantie hard (en mezelf echt kapot)gewerkt, lang gespaard, goed afgezien en nu is het na 6 jaar zover... Na veel verzorgponys en manegelessen een eigen! Na lange tijd contakt te hebben gehad met Lusitana, veel leed met haar gedeeld en ontzettend fijne, gezellige gesprekken is hij dus gekocht en staat nu op transport. Al mijn dank gaat uit naar Lusitana, zonder haar is dit niet gebeurt. Ze heeft geholpen mijn droom waar te maken. Simone, ik ben je ontzettend dankbaar! :)

Het gaat dus om een 2.5 jarige hengst, een niet geregistreerde Garranopony van 1.33 +- hoog.

Afbeelding
Afbeelding
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 69-512.jpg

http://www.bokt.nl/wiki/Garrano

Er is ontzettend veel gedoe vooraf geweest, vader die mijn rekeningen blokkeert (heb nog steeds 150 euro te goed, maar wil hij niet overmaken), post opent en alles er aan doet om mij te dwarsbomen. Lusitana heeft mij hier ontzettend in gesteunt, net als de meiden van het leukste huiskamertopic :)
Ik heb nu dus nog helemaal geen spanning of zenuwachtigheid, voelt nog zo onwerkelijk... Alsof ik zo kan wakker worden uit een droom. Gelukkig maar, want anders waren het nachtenlang slecht slapen, allemaal nachtmerries over wat er fout kan gaan. Marsmannetjes die de vrachtwagen ontvoeren en dat soort rare dingen. :+

Zal ontzettend raar zijn, om morgen dus te beseffen dat terwijl ik daar met een pony in mijn handen sta, dat hij dus van mij zelf is. Dat ik de verantwoording heb, dat ik er mee kan doen wat ik wil :) Stalling is al geregeld, vandaag (pas) wezen kijken, waren al wel afspraken gemaakt. Stal is al gekozen. Komt bij manege Noorderlicht te staan. Ontzettend fijne, gezellige stalling. Misschien niet de netste en modernste, maar zeker wel de veiligste en gezelligste. Hangt een gezellige sfeer en de (oude) eigenaar heeft echt een passie voor de paarden, want zelfs op zijn 70e (of ouder...) regelt hij nog steeds een complete pensionstal, met voeren, binnen en buitenzetten en mesten. Alleen maar omdat het zijn passie is. Respect :) Stal is al gekozen.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 01-09-10 23:12, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie. Overige in link geplaatst.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Morgen komt een Portugese droom uit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:56

wauw een Garrano, super zeg!

helemaal super voor je dat je droom uitkomt!
Dromen zijn er om uit te komen :D

Heel veel plezier en geluk met je paardje, en plaats je een foto? ben reuze benieuwd!

Anoniem

Re: Morgen komt een Portugese droom uit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:59

Alvast heeel veel plezier! Wat fijn dat het toch nog gelukt is :D! wel foto's plaatsen he.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:01

Super! Leuk ook dat het zo'n onbekend ras is. Ik ben benieuwd hoe hij het hier gaat vinden! Heb je een foto van hem?

Edit: ik was te snel, foto's staan er inmiddels. Leuk dier!
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 01-09-10 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Juangi

Berichten: 4685
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Bureaustoel

Re: Morgen komt een Portugese droom uit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 21:02

Zo, de foto's staan erbij :) Zal, als hij morgen aankomt, een hoop foto's maken :)

Anoniem

Re: Morgen komt een Portugese droom uit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:05

Wat ontzettend leuk! Veel plezier ermee, is vast wel een 'wauw-ervaring'!

Jessicauvita

Berichten: 2578
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Den Helder

Re: Morgen komt een Portugese droom uit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:14

Gefeliciteerd met je aanwinst!!! Prachtig beesie!

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Re: Morgen komt een Portugese droom uit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:16

gefeliciteerd wat een mooie aanwinst

Traber

Berichten: 1117
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:21

Van Harte met je prachtige nieuwe aanwinst en veel plezier morgen!

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:24

Ha, een topic waar ik ook kan reageren... :D
Ja, dit was geen gemakkelijke zaak, het heeft wat voeten in aarde gehad.
Zo zou bv de eigenaar de papierwinkel doen en liet dat op het laatste moment aan mij over. En ik woon daar dus niet om de hoek, dus twee dagen urenlang in (stop)treinen gezeten, gebouw in gebouw uit, tig papieren ingevuld, tig telefoontjes gepleegd, en toen moesten ze hem nog vinden daar in het afgelegen berggebied.

Er gingen nog twee paardjes via mij met dat transport en die werden eerst geladen, meer bij mij in de buurt. Daar was hij al twee uur later dan geplanned.... Dus ik de jongen van de pony maar waarschuwen dat het laat zou worden.

De Garrano zou om negen uur op de wagen en uiteindelijk werd het over middernacht!!! En al die tijd ben ik met de chauffeurs in contact geweest want hun GPS was niet echt geschikt voor vrachtwagens dus ze kwamen af en toe op landweggetjes terecht en dan wisten ze niet goed waar ze waren. Dan keek ik op de kaart en op de computer op de kaart om te zien waar ze waren en of ze zo goed gingen. Hele aardige chauffeurs, kan niet anders zeggen. Ze waren best blij dat ik Portugees sprak, want ook bij de merrietjes kregen ze hulp van een Portugees.

Uiteindelijk waren ze in de buurt en moesten ze stoppen om van chauffeur te wisselen. Toen stopte er meteen een nieuwsgierige Portugees. Dus ik zeg:"Geef mij hem maar even aan de telefoon" en ik uitgelegd waar ze heen moesten. Of hij voor ze uit kon. Nou dat wilde hij wel. :)) De jongen van wie de pony was had ik al naar de weg gestuurd om ze op te vangen.
Vrachtwagen kon nl niet tot huis komen dus ze moesten aan de weg laden in het stikkedonker (dus ik zat ook niet echt lekker rustig).
Maar er hebben zich geen problemen voorgedaan. Komt ook omdat er natuurlijk licht in de wagen is en er de mooie merries er stonden die daarvoor waren opgehaald :9 .
Enfin, de behulpzame Portugees is ze ook nog voorgegaan tot de snelweg naar Spanje (ze zaten daar al tegen de grens).
Ik heb eerst nog een uur TV gekeken om te proberen te relaxen, maar ik lag later in mijn dromen nog kaart te kijken. :+
Ik slaap pas weer goed als ik hoor dat hij veilig is aangekomen...

Het was trouwens niet makkelijk om er foto's te maken wegens de overvloedige schaduw (wel lekker voor de ponies natuurlijk).
Ik heb er hier nog een:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 01-09-10 21:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Carlijnx

Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:25

Jee priss! Eindelijk meis :) Wat ben ik blij voor je, en stiekem ook wel beetje jaloeers hoor :=
hihi, ik kom gewoon heel vaak langs! En zaterdag kom ik meteen kijken :)

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Morgen komt een Portugese droom uit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:37

En wat ik nog zeggen wilde, hij is je van harte gegund!
En ik vind het niet erg om een beetje meer moeite te doen als dat nodig is. Ik vind het heel fijn als mensen hun droompaardje vinden!

Juangi

Berichten: 4685
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Bureaustoel

Re: Morgen komt een Portugese droom uit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 22:01

Dankjulliewel voor de reacties! Ben er echt ontzettend blij mee en kan gewoon niet wachten...

Carlijn, je komt maar zo vaak je wilt! Ik ben er vrijdag bijna de hele dag te vinden.. Dat zal zo zijn tot de castratie en hij fijn naar buiten kan. Nu moet ik hem zelf in de paddock zetten en er bij blijven, aangezine hij nog hengst is.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:07

Hij heeft geen byzondere belangstelling voor merries, niet in de zin dat hij over een omheining zal willen springen. Dit komt deels door zijn leeftijd, deels door het feit dat hij gewoon opgegroeid is op een erf met merries die hij kon aanraken.

Juangi

Berichten: 4685
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Bureaustoel

Re: Morgen komt een Portugese droom uit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 22:12

Inderdaad, dit heb ik ook geprobeerd uit te leggen aan de eigenaar. Maar hij wil het risico niet nemen, ik ben eigenlijk al een uitzondering dat ik er sta.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Morgen komt een Portugese droom uit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:13

Tja, zo'n man weet ook niet beter, dat begrijp ik best. Het is al heel mooi dat je er terecht kan, er zijn zat stallen die bij voorbaat nee zeggen.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:14

Wat leuk zeg! Gefeliciteerd! Kun je vertellen waarom je juist voor een Garrano hebt gekozen? En hoe heb je deze uiteindelijk gevonden?

Juangi

Berichten: 4685
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Bureaustoel

Re: Morgen komt een Portugese droom uit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 22:20

IK heb voor een Garrano gekozen vanwege mijn angst voor paarden. Ben vaak van paarden afgevallen en heb ook nog enorme hoogtevrees. Deze 2 zorgen er dus voor dat ik niet op ponys hoger dan 1.45 durf te stappen, laat staan paarden. Dan stap ik al bibberend, harstikke zenuwachtig op. Gewoon geen veilige combinatie, hoe braaf het paard ook is.

Maar het rare is, dat ik dit op ponys onder die maat helemaal niet heb. Maakt niet uit hoe raar of gek ze doen (steigeren, bokken, crossen) ik vind het alleen maar grappig en helemaal niet eng. Dus een betere combinatie dan 1 waar ik me standaard al automatisch van af laat vallen als er ook maar iets gebeurd.

Een Garranopony word niet heel groot, hebben een erg fijn karakter, vaak pittig met rijden en 'makkelijk' in de omgang. Dit sprak me eigenlijk allemaal aan, natuurlijk geld dit niet voor alle Garrano's...

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Morgen komt een Portugese droom uit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:28

Nou spannend hoor! Heel veel geluk met hem.

_Lotte
Berichten: 949
Geregistreerd: 19-06-08
Woonplaats: Eindhoven

Re: Morgen komt een Portugese droom uit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:52

Wauw super gaaf beestje! En fijn dat uiteindelijk alles goedgekomen is :)
Heel veel plezier met hem, en ik ben super benieuwd naar foto's van morgen :j

Lauura

Berichten: 3855
Geregistreerd: 03-05-09
Woonplaats: Assendelft

Re: Morgen komt een Portugese droom uit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:04

Inderdaad echt een ''wauw'' moment die je nooit meer vergeet! Veel plezier met deze leuke poooooown :)!

Esile

Berichten: 1006
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:10

Wat een ontzettend leuk dier!! Ik hoop dat je heel veel plezier aan hem beleeft na alle ellende vooraf! Af en toe vind ik het toch wel jammer dat ik 1.80m ben, als ik dan van dit soort leuke pony's langs zie komen.. :+ Daar pas ik nooit meer op.. ;)

smaos

Berichten: 941
Geregistreerd: 05-01-07
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:31

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en wat voor een!!! :D
Ben ook erg benieuwd morgen. Leef helemaal met je mee.

Juangi

Berichten: 4685
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Bureaustoel

Re: Morgen komt een Portugese droom uit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 00:25

Harstikke bedankt voor de berichtjes! :+: Word er helemaal blij van!
Ik ben nu 1.68, nagemeten, en hij is nu 1.33 Verwacht dta hij na castratie toch nog zeker 5 cm er bij zal groeien, aangezien hijnog jong is. En ach, anders is het ook niet erg.


Kan echt niet wachten tot het telefoontje, zeg! Komen natuurlijk een hele hoop foto's! Jullie worden doodgegooid, haha!

Iemand nog tips, spullen om mee te nemen (halstertouw, appel, fotocamera), of tips voor de eerste week hier in Nederland?

M_ichje

Berichten: 253
Geregistreerd: 28-05-07

Re: Morgen komt een Portugese droom uit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:03

Wat een knappe pony!

Je doet me wel denken aan mij! Als ik zeg wat ik graag zou willen kopen verklaart ook iedereen me voor gek, maar je moet gewoon je dromen volgen en dat heb jij gedaan.

Ik ben blij dat alles gelukt is, nu nog hopen op een veilige aankomst! Hoe laat wordt hij verwacht?