Mijn eerste eigen aanwinst! Valentino Florett AS X Rex Magna

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xkusssx

Berichten: 2918
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ulft (doetinchem,gelderland)

Mijn eerste eigen aanwinst! Valentino Florett AS X Rex Magna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 19:40

Na bijna 4 maanden op zoek te zijn geweest is hij dan eindelijk gevonden!!
Afgelopen weekend proefrit gemaakt en dit was de eerste van de 6 paarden waar
ik langs ben geweest waarvan ik meteen het gevoel had "dit is hem"...
Uurtje later dus ook opgebeld dat mits goedgekeurd ik hem graag kocht.

Gisterenochtend om 10.00u is hij in Zeddam gekeurd (waar ik en eigenaresse beiden bij waren)
En helemaal goed bevonden, met complimenten voor zijn ontzettend goed en hard beenwerk
en ook dat hij goed in zijn vacht zit!! De keuring zelf vond hij op het begin even spannend maar
hij weld al snel ontspannen..

De laatste 2 á 3 maanden heeft hij niet veel gedaan en het is natuurlijk winter geweest dus
het gras is ook niet zo rijk dus hij heeft nog een beetje weinig bespiering, maar dat gaat helemaal goedkomen!
Vandaag geshowt aan iedereen en heeft hij lekker in de bak gestaan, eerst was het nog even onwennig
maar dat was ook echt maar even.. Hij liep rond te kijken alsof het de gewoonste zaak van de wereld was.

Gisterenavond hebben we hem opgehaald..... Meet Valentino (Florett AS XX Rex Magna) een ruin van in mei 7 jaar en ong. 1.75m.
In de omgang een schat en onder het rijden wilt hij zich nog wel flink tonen, wat ik niet verkeerd vind. Super draf!!

http://hyves.nl/index.php?l1=ut&l2=photo&l3=show&media_id=523488984&media_secret=QNOb

Meer foto's van bijv. vandaag volgen nog!!

xkusssx

Berichten: 2918
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ulft (doetinchem,gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 19:41

Dankje Loisy voor de foto erop zetten!!
Laatst bijgewerkt door xkusssx op 21-03-09 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:43

gefeliciteerd hoor, mooi paard!
Succes ermee

Afbeelding

Aniikaa

Berichten: 138
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Biggekerke

Re: Mijn eerste eigen aanwinst! Valentino Florett AS X Rex Magna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:22

Knap paard zeg! :9

RM_
Berichten: 2396
Geregistreerd: 15-07-07

Re: Mijn eerste eigen aanwinst! Valentino Florett AS X Rex Magna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:25

Oeeh mooi zeg!:D
veel plezier ermee

SuperPaardje

Berichten: 275
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Brabant

Re: Mijn eerste eigen aanwinst! Valentino Florett AS X Rex Magna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:40

Idd knap paard!!
Veel plezier met hem! :D

Floress
Berichten: 819
Geregistreerd: 08-10-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:23

Leuk om eens een Florett As tegen te komen! Ik heb er zelf ook eentje en had het er gisteren met mijn instructeur nog over waar Florett As gebleven is en dat je niet veel nakomelingen van hem ziet. Toeval dat ik er dus nu juist eentje tegen kom :D

Die van mij is echt een heerlijk dier. De grootste schat in omgang, erg werkwillig onder het zadel. Zal echt alles voor mij doen en heeft me op wedstrijd nog nooit in de steek gelaten. Ze is wel niet altijd even makkelijk omdat ze erg heet en kijkerig kan zijn. En als ze zich dan verschiet, springt ze vliegensvlug 180° om. Heb er dus al de nodige keren langs gelegen :o Maar ze werkt zo ongelooflijk graag. Ben dus wel benieuwd hoe die van jou onder het zadel gaat zijn. Dat showen herken ik in ieder geval al héél zeker :D

Heel veel succes met dit knap dier!

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 00:32

oei, rex magna... hadden wij er vroeger ook een paar van op stal, waren geen schatjes! :D hoop dat jouwe leuker is ;) veel plezier ermee!

xkusssx

Berichten: 2918
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ulft (doetinchem,gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 13:06

pasi schreef:
Leuk om eens een Florett As tegen te komen! Ik heb er zelf ook eentje en had het er gisteren met mijn instructeur nog over waar Florett As gebleven is en dat je niet veel nakomelingen van hem ziet. Toeval dat ik er dus nu juist eentje tegen kom :D

Die van mij is echt een heerlijk dier. De grootste schat in omgang, erg werkwillig onder het zadel. Zal echt alles voor mij doen en heeft me op wedstrijd nog nooit in de steek gelaten. Ze is wel niet altijd even makkelijk omdat ze erg heet en kijkerig kan zijn. En als ze zich dan verschiet, springt ze vliegensvlug 180° om. Heb er dus al de nodige keren langs gelegen :o Maar ze werkt zo ongelooflijk graag. Ben dus wel benieuwd hoe die van jou onder het zadel gaat zijn. Dat showen herken ik in ieder geval al héél zeker :D

Heel veel succes met dit knap dier!


Zoals jij die van jou beschrijft zo is Val(entino) ook precies. In de omgang een geweldig dier, wel alert. Zeer werkwillig
onder het zadel maar ook daarin moet je hem wel aan het werk houden. Met het proefrijden schrok hij ook een keer en schoot
er inderdaad hard vandoor maar hij is daarna ook wel snel ontspannen. (tijdens wedstrijden zei ze tegen mij dat hij zich dan
graag grootmaakt en zich dan gedraagd als een hengst maar dat hij wel in de hand te houden blijft) in het bos moet hij op
2 pinken te rijden zijn. Vandaag lekker gelongeerd met dubbele en ook even met losse elastie/bijzet en oh wat beweegt hij makkelijk
en los en ontspannen alsof het hem geen enkele moeite kost. Conditie was niet geweldig maar dat komt allemaal wel weer, hij
wilt in ieder geval. En hij geniet ontzettend van de aandacht, gisteren met een stoeltje bij hem in de bak gezeten en dan kwam hij
ook lekker neuzen.. Ben nu al ontzettend gek op hem, heb echt een klik met dit dier.. en lief dier maar met karakter en dat is wat ik zocht..

Leuk dat jij ook een Florett hebt, hoe groot is ze en kleur? Ik ga even in de profiel spieken :P
Thnx... voor het compliment in ieder geval!

xkusssx

Berichten: 2918
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ulft (doetinchem,gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 13:09

girlyggirl schreef:
oei, rex magna... hadden wij er vroeger ook een paar van op stal, waren geen schatjes! :D hoop dat jouwe leuker is ;) veel plezier ermee!

Tuurlijk is de mijne leuker :+ ;) zie bovenstaand bericht...

Floress
Berichten: 819
Geregistreerd: 08-10-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:03

Ja, die van mij is ook héél alert in omgang. Soms tot het onnozele toe. Als er bijvoorbeeld een hoopje mest langs de weide ligt dan kan zij dat super eng vinden. Of er ligt ergens een deken die er anders niet ligt aan de stal. Dan durft ze niet eens in de buurt te komen :(:) Nu dat zijn gelukkig momenten, ze is niet altijd zo. Ze heeft ook al snel de lente in haar hoofd en dan is het veiliger er even een longe aan te hangen. Ze zal altijd haar uiterste best doen onder het zadel, leert super super gemakkelijk. Is meestal op 2 pinkjes te rijden en super fijn aan het been. En een echte knuffel. Ze staat meteen bij je en ze groet mij altijd. Tis echt een vrolijk opgewekt dier. Ohja, op wedstrijd is ze daarentegen veel kalmer als thuis. Thuis vind ze alles eng want anders is dan gisteren maar omdat op wedstrijd alles nieuw is, is het niet eng. Ja, gek dier hoor. Alleen heeft ze erg schrik van koeien. Daar is ze echt panisch van. En als ik achttal met haar rijd, dan moet die voor mij zich heel rustig houden. Als die te veel zou zwaaien met de staart of zou eens bokken, dan kan ze zich ook wel eens vliegenvlug omdraaien. Tis dus niet altijd een makkelijk dier maar ze wil zoooo graag. En dat maakt haar een zaligheid om te rijden!

Heb onlangs een topic geopend, link staat in mijn onderschrift. Daar kan je haar zien. Het is dus een schimmel. Niet het eerste waar ik aan dacht toen ik Florett As X Ferro zag. Ik dacht dat gaat een mooie zwarte zijn. Niet dus :+ Ze is nu zo'n 1m67, al zei mijn instructeur die haar lang niet gezien had dat ze gegroeid is. Dus ga haar eens opnieuw meten.

xkusssx

Berichten: 2918
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ulft (doetinchem,gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 18:48

Heb hem gezien... een schimmel is inderdaad helemaal niet wat je dan verwacht.
Ben persoonlijk ook niet zo van de schimmels :o maar hij klinkt verder wel erg leuk!
Het zwartje die ik zag in jouw profiel is wel errug jammie... :9

Evito_06

Berichten: 1028
Geregistreerd: 11-12-08
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:17

:~

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re: Mijn eerste eigen aanwinst! Valentino Florett AS X Rex Magna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:18

Mooi paard zeg! Veel plezier ermee. :D

Mistral_Love

Berichten: 362
Geregistreerd: 20-04-07
Woonplaats: Borne

Re: Mijn eerste eigen aanwinst! Valentino Florett AS X Rex Magna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:23

whauw, wat een mooierd zeg!
veel plezier ermee:D

AmberHeijman

Berichten: 2243
Geregistreerd: 04-09-08
Woonplaats: Hilversum

Re: Mijn eerste eigen aanwinst! Valentino Florett AS X Rex Magna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:47

Wat een geweldig paard!


Animae
Berichten: 1577
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:50

Heeee een Florett As. :D
Die zie je toch niet veel meer. Ik heb er zelf ook 1!

Mooi paard is het, hopelijk ga je er veel plezier mee beleven!

xkusssx

Berichten: 2918
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ulft (doetinchem,gelderland)

Re: Mijn eerste eigen aanwinst! Valentino Florett AS X Rex Magna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 19:52

Ook al een mooi edel hoofd.. hoe groot is zij??
Leuk dat er mensen met Floretts reageren :D

magictwist

Berichten: 1108
Geregistreerd: 01-01-06
Woonplaats: Dronten

Re: Mijn eerste eigen aanwinst! Valentino Florett AS X Rex Magna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:37

whauw... wat een prachtpaard!! .... ik ga jullie topics maar is even volgen!! ben heel benieuwd hoe jullie je verder gaan ontwikkelen!!... echt een super dier!!

veel geluk samen!!

xkusssx

Berichten: 2918
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ulft (doetinchem,gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 13:19

magictwist schreef:
whauw... wat een prachtpaard!! .... ik ga jullie topics maar is even volgen!! ben heel benieuwd hoe jullie je verder gaan ontwikkelen!!... echt een super dier!!

veel geluk samen!!


Wat een ontzettend leuke reactie!!
Ik beloof hierbij dat er meerdere topics gaan volgen, vind het zelf
ook erg leuk om de vooruitgang te gaan zien...

:D :o Ben echt poepie-blij met hem 8-)

Floress
Berichten: 819
Geregistreerd: 08-10-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:12

Ik ga uiteraard ook altijd gaan piepen in je topics. Ben benieuwd hoe die van jou zich verder gaat ontwikkelen. En altijd leuk om te lezen of er overeenkomsten zijn tussen de verschillende Floretts.

@Linda-Bien: Ik ben eens in je profiel gaan spieken. Mooi hoofd heeft jou Florett As! Ze kijkt op dezelfde manier zoals die van mij kan kijken. En grappig dat je èn een Florett As hebt èn een Gribaldi. Die 2 heb ik namelijk ook staan. Toevallig!

Animae
Berichten: 1577
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:12

xkusssx schreef:
Ook al een mooi edel hoofd.. hoe groot is zij??
Leuk dat er mensen met Floretts reageren :D


Lady is zo'n 1.75! een grote merrie dus. :P

pasi schreef:
Ik ga uiteraard ook altijd gaan piepen in je topics. Ben benieuwd hoe die van jou zich verder gaat ontwikkelen. En altijd leuk om te lezen of er overeenkomsten zijn tussen de verschillende Floretts.

@Linda-Bien: Ik ben eens in je profiel gaan spieken. Mooi hoofd heeft jou Florett As! Ze kijkt op dezelfde manier zoals die van mij kan kijken. En grappig dat je èn een Florett As hebt èn een Gribaldi. Die 2 heb ik namelijk ook staan. Toevallig!


Haha wat leuk! De Gribaldi heb ik niet meer staan, heb nu alleen de Florett nog. Maar wel grappig dat jij beide hebt! Fijne beesten allemaal :D


Ik ben benieuwd hoe het met de floretts gaat de komende tijd, zie er nog zo weinig.. Dat is erg jammer.

xkusssx

Berichten: 2918
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ulft (doetinchem,gelderland)

Re: Mijn eerste eigen aanwinst! Valentino Florett AS X Rex Magna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 21:44

Mag ik vragen wat jullie je "grote" paarden voeren?
Vall krijgt natuurlijk ruwvoer maar daarnaast 2 maal daags
1 schap Pavo nature best en 1/2 Pavo conditions.
Maar hij is echt nog ontzettend rank is er iets was de spier
opbouw wat kan bevorderen ik zie nu namelijk echt op bepaalde
momenten de ribbetjes, en dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling... iets meer body zou hem helemaal af maken...
(natuurlijk ook trainen, maar is er iets wat ik bij zou kunnen
geven) of misschien helemaal van Pavo af en wat anders...?

Floress
Berichten: 819
Geregistreerd: 08-10-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:57

Mijn Gribaldi die ook nog wat rank en groot is voer ik ongeveer 4 kg per dag aan brokken. Zo'n 2.5 kg PAVO All Sports en 1.5 kg PAVO Condition Extra. Ze kan het gerust hebben. Ze is moeilijk mooi rond te houden op de ribben . Voor het moment is ze nog wat smalletjes en doordat ze zo'n 4 keer per week getraind wordt, mag ze toch wel 4kg per dag hebben.

De Florett krijgt 2,5 kg Condition Extra en iets minder dan een kilo All Sports. Meer durf ik momenteel niet aan want het is nu al een bom. Zij ziet er nu prima uit. Iets buikig maar dat is ze eigenlijk altijd geweest. Krijg wel veel reacties dat ik zo'n ontzettend dik paard heb maar dat vind ik momenteel best meevallen.

En inderdaad krijgen ze ook hooi. Het voerschema hangt ook af van de tijd van het jaar. Al vind ik dat we nu best veel geven. De Florett gaat tijdens het zomerseizoen meer All Sports gaan krijgen en de Grib gaat normaal gezien dit seizoen ook wekelijks gestart worden dus dat zal even aanzien zijn wat we met het voerschema doen.