Dan heb je pijn ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Dan heb je pijn ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 20:20

Vandaag weer een andere dag als anders. Ging ik naar de paardjes op de manege.
Mijn pony mag tegenwoordig bij de eenzame shetlander vanvoor op de weide ( zonder gras welsiwaar) maar hij staat er graag. :P Hij speelt dan heel veel en wordt wat gedomineerd door dit kleine prutske. :+

Ik had hem tegen de middag erop gezet en wilde hem tegen 4 uur eraf halen. Ik nam ineens het eten mee voor de shetter omdat ze aan mij gevraagd hadden om hem nog wat slobber te geven.
Ik doe zoiets natuurlijk en zat er helemaal niet mee in. ;) Aangekomen aan de weide had ik een vriendinnetje opgescharreld die aan haar paard stond. Je weet maar nooit wat er kan gebeuren.
Achteraf gezien , wat een geluk dat ik haar mee had. :(:)

Bij het binnenkomen van de weide was Bonte al snel aangekomen om me te begroeten ( ik heb hem 9 jaar en die band tussen ons is niet te kraken) :+: Ook kwam die kleine erachter aan gehuppeld.
Al stel werd ik bijna verpletterd door die kleine rakker om zijn eten. Dit ging hij niet direct krijgen omdat ik nog een aantal meter moest stappen tot aan zijn voederbak. Hier geraakte ik alleen over een modderpoeltje. Plots uit het niets begint de shetter als een gek te bokken en raak te stampen naar Bonte en ook half richting mij. ;(

Je gelooft het niet maar Bonte is toen een stap naar voren gegaan om een aantal klappen op te vangen zodat ik niet geraakt werd. :+: Y;( Ik zei toen erg kortdaat tegen die kleine (die ik in geen geval zal slaan ofo omdat het de mijne niet is ) :7 dat hij dit niet mocht doen, draaide hem om en wilde hem mee naar zijn voederbak nemen.

Toen draaide hij zich om en begon als een zot richting mij te stampen. #) ;( Ik ben geraakt in mijn flank net achter mijn heupbot. Viel met een smak tegen de grond ( met wortelen van een boom die uit de grond staken en een stroomdraad tege mijn hoofd) Mijn knie had een harde krak gelaten ;( ( ik had al 3 weken enorme last en had al lang niet meer paardgereden hierdoor en natuurlijk deed het net nu weer pijn ) ;(

Ik smeet snel het eten in de voederbak, Bonte wilde naar mij komen om me te "helpen" :(:) . Ik vroeg dat ene meisje dat er verbijsterd bijstond of ze even mijn pony wilde pakken of hij zou weer in de problemen komen. Dit wilde ik helemaal vermijden.
Na even aarzelen heeft ze Bonte uit de weide gehaald en hij luisterde braaf. Snel de weide gesloten en door gegaan.

Bonte even op stal gezet, een appel gaan halen, en ik al mankend naar de cafetaria vragen om iets ontzwellend.
Dan wilde een meisje Bonte voor me rijden. Tijdens het poetsen zagen we dat hij enkele open wondjes op zijn hoofd had , en een aantal sneden op zijn benen. ;( ;(
Dit hebben we ontsmet , lang ingestapt, gezien of hij niet vreemd liep. Het was inorde. Zij ging hem rustig wat rijden en ik kon snel naar huis.

Nu heb ik pijnstillers gepakt en begint het echt tot mij door te dringen dat Bonte hetzelfde voor me heeft gedaan net zoals in the horse whisperer. Hij beschermde me .... :(:)

Nu lig ik met pijn in mijn bed, mijn rug doet pijn, mijn poep doet pijn , mijn knieen doen pijn, ... Ik hoop dat het snel voorbij is ... en morge ga ik misschien niet naar school.

Wat een dag

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:23

Jeetje, dat is niet niks zeg!

Wel echt super dat Bonte je kwam verdedigen!! Echt heel erg lief! En ik hoop dat je je snel wat beter voelt..
Warm douchen helpt ook vaak, maar denk dat je dit al gedaan hebt!

Succes!

Unoo

Berichten: 1314
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:25

Jeetje, wat vervelend! Had die eigenaar niet gezegd dat hij zo doet in de wei? En heb je het die eigenaar eigenlijk al verteld wat die pony jou heeft aangedaan? En echt super lief van Bonte dat hij jou kwam verdedigen, dat verteld echt wel wat over jullie band :)) Hopelijk ben je er snel weer bovenop. Beterschap!

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Re: Dan heb je pijn ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 20:28

Ik heb bij het thuiskomen direct een warm bad genomen omdat staan niet goed ging.
Ik kan wel gewoon bewegen enzo maar alles is erg stroef.

Ik heb de eigenaar ook gebeld over dit incident , ik hoopte eigelijk de moeder aan de telefoon te krijgen maar het was zijzelf. Zij is 14 denk ik. Ik heb duidelijk gezegt dat hij niet meer met hun pony op de weide hoeft en dat hij mij aangevallen heeft.
Meer kan ik niet zeggen tegen haar want het is nog maar een kind , en ik ga een ander hun pony niet helemaal tot de grond afbreken omdat hij stout is.

Ik verschiet er echt altijd van als hij zo'n dingen doet ... Het is zo'n schat ik zou hem nooit meer kwijt willen.

Schuur_

Berichten: 4874
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Dan heb je pijn ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:33

ik had die pony persoonlijk wel naar de andere kant van de wei geschopt en even aan mezelf gedacht ipv de eigenaar ;)

Wel superlief van je eigen paardje dat ie jou verdedigde! En nu maar hopen dat de pijn snel overgaat

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 20:36

reininglover schreef:
ik had die pony persoonlijk wel naar de andere kant van de wei geschopt en even aan mezelf gedacht ipv de eigenaar ;)

Dat is nu een ding dat ik niet over mijn hart krijg, of met andere woorden "durf" . Vroeger hebben te veel mensen mijn pony geslagen zonder enige reden en was hij een lange tijd erg schuw.
Ik wil niet dat andere mensen over mij gaan roddelen en aanzien als mishandelaar van andere dieren.

mexx1
Berichten: 256
Geregistreerd: 23-10-07

Re: Dan heb je pijn ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:49

Pffff het is toch wat! Word je aangevallen terwijl je iets goed wilt doen! Nou sterkte meid en je hebt het goed gedaan hoor.

Schuur_

Berichten: 4874
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:51

_Bonte_ schreef:
reininglover schreef:
ik had die pony persoonlijk wel naar de andere kant van de wei geschopt en even aan mezelf gedacht ipv de eigenaar ;)

Dat is nu een ding dat ik niet over mijn hart krijg, of met andere woorden "durf" . Vroeger hebben te veel mensen mijn pony geslagen zonder enige reden en was hij een lange tijd erg schuw.
Ik wil niet dat andere mensen over mij gaan roddelen en aanzien als mishandelaar van andere dieren.


Ik snap jouw standpunt hoor, zeker als je het met je eigen paardje hebt meegemaakt.
Maar ik ben af en toe egoistisch :Y) dus als ik aangevallen zou worden zal die pony het geweten hebben.

Wel een goede beslissing van je om de eigenaar te bellen en te zeggen dat je de paarden niet meer samen wilt. Petje af!

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Dan heb je pijn ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:33

ja die pony was bij mij ook de banketstaaf geweest, en ik snap je standpunt opzich wel. Maar van een tik als ze wat stout doen, worden ze echt niet bang hoor. Ze weten het donders goed wie ze moeten hebben, en dit keer was jij de sjaak.
Veel beterschap, morgen zal je wel flink spierpijn hebben ( als je dat al niet hebt, sorry ik wrijf het er ook nog een keer in *bloos*) Lekker rustig aan doen, een paar dagen.

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Re: Dan heb je pijn ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 20:37

vandaag toch maar naar de dokter geweest , had de middag door wat pijn aan mijn borst gedeelte ...
T blijkt alleen maar goe gekneusd te zijn vanaf mijn poep tot mijn borst . Auw .. Niets aan te doen op een paar pijnstillers na .

natje86

Berichten: 889
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: noord holland

Re: Dan heb je pijn ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 01:22

jee echt niet normaal!
ik had ook die pony een klap voor zijn kop verkocht als ik jou was...dit was iig niet slaan op niks af geweest

Anoniem

Re: Dan heb je pijn ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 06:18

niet normaal :n

dacht dat jongeren erg waren maar shetten...

veel sterkte.

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Re: Dan heb je pijn ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 19:58

Heb vandaag met de eigenaresse in persoon gesproken. Tegen het meisje heb ik duidelijk gezegt dat dit gedrag niet geduld mag worden en dat zij er aan moet werken. Maar tegen de moeder heb ik echt duidelijk gezegt dat dit een gevaarlijke pony was. Dat hij me echt had aangevallen.

Het meisje was wel bezorgt om Bonte en mij , maar de moeder zo percies iets minder. Het kan een indruk zijn maarja.

Ze gaan nu werken met de pony aan zijn agressiviteit en ik hoop dat het iets zal helpen.

Mijn rug doet nog veel zeer maar het gaat al beter.
Maar weer een week niet rijden ;(

Ann_moi

Berichten: 3852
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Dan heb je pijn ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 20:01

Ai wat naar zeg..
Ik had de shet denk ik wel een flinke trap terug verkocht, maar wel netjes van je dat je het niet deed.. :) Wat is de bonte lief voor je..
Wel balen dat je een week niet kan rijden, maar des te fijner dat je niet echt iets heel ernstigs eraan hebt overgehouden.. :)
Beterschap.. :)

jessy1981

Berichten: 381
Geregistreerd: 19-09-05
Woonplaats: Schilde (antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:02

Amai wat een verhaal .
Is dat da heel klein zwart me wit ponyke dat dat deed ? want dat is een kei schattig als je dat ziet staan .
ik rij daar dikwijls voorbij want das achter onze hoek de manege.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Dan heb je pijn ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:58

Moderatoropmerking:
Gelieve niet te reageren in een topic dat al een maand stilligt, tenzij het hele bijzondere info is die nog iets aan het topic toevoegt.