[VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-21 22:04

Ja momenten. Net voor foto 1 heeft ze me gebeten. Verder is ze totaal niet expressief :=

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Poekkie

Berichten: 7287
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:10

Die laatste _O-

Paardengek in hart en nieren!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-21 09:20

Ja, ze plofte gewoon neer op dat kleine stukje zand. Ik dacht eerst om te rollen, maar toen ging ze liggen slapen _O-

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-21 18:42

Per 1 juli mag ik onze huidige paddock paradise gaan beheren. Super tof!
Van het weekend meteen maar de handen uit de mouwen gestoken en de kanten gesnoeid met de bosmaaier. De brandnetels stonden ruim een meter hoog, het gras ook. En tegen het draad, dus er lekte aardig wat stroom weg. Er stond nog wat braam tussen.
De paarden vonden het ding in het begin maar spannend.
Afbeelding

Maar op een gegeven moment hadden ze in de gaten dat er wat extra's te snacken viel _O- :9
Afbeelding

Vandaag alleen met Noura gewandeld. We moeten een klein stukje langs de weg en dat vind ik vooral heel spannend. Ik let altijd goed op of er geen groot verkeer achterop komt. Het is maar 50m en dan kunnen we een onverhard pad op, maar toch....
Op de heenweg ging dat goed. Toen was vooral het wasgoed aan de lijn van de overburen heul spannend. Maar na wat grazen was het goed. Op de terugweg kwamen we 2 loslopende kleine hondjes tegen die vooral heel erg blaften. Maar ze vond ze totaal niet eng. Dapper ding.
Op de terugweg ook weer goed gekeken of er geen groot verkeer aan kwam. Ging goed, tot de laatste paar meter voor stal. Blijkbaar was er ergens vanaf het land een trekker de weg op gedraaid en die kwam vol gas van achter. We waren nog te ver van het hek om het terrein op te gaan. Rechts waren struiken die een stuk beneden stonden. We konden dus geen kant op. Ik had een geel hesje aan en been met mijn arm gaan aangegeven dat hij snelheid moest minderen. Helaas vond die hufter het nodig om in volle vaart met zijn traktor én aanhanger voorbij te rijden. De adrenaline schoot torenhoog. Bij mij dan. Noura was de nuchterheid zelve, liep rustig door en keek niet eens naar de traktor. Ze staan pal langs de weg, we hebben al veel gewandeld en gezien (maar altijd samen met Jim), dus ze is goed mak. En van zichzelf zo braaf, rustig en nuchter. Hier ga ik een gouden paard aan hebben over een paar jaar.
Wat een dapper peuterpaard :+:

Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Poekkie

Berichten: 7287
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 20:34

Oooh wat super! Haha zal je zien dat trekkers prima gaan en alle engs zo voorbij wordt gelopen totdat er een washandje in de berm ligt ofzo :')

Heb je de pp overgekocht?

Paardengek in hart en nieren!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-21 20:37

Ja zo’n type is het wel :D
Scheelt wel dat een deel van de track langs de weg ligt. Dus ze zien dagelijks veel verkeer voorbij komen en de rest reageert niet. Daar leert ze snel mee omgaan :j

Niet overgekocht, maar ik ga het geheel huren. De huidige 2 pensionklanten blijven staan gelukkig. Leuke paarden en leuke meiden.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Poekkie

Berichten: 7287
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 20:44

Oh wow proficiat! Ik denk dat je nog geen idee hebt hoe moedig die beslissing is en hoe veel werk je tegemoet zal komen haha :')

Paardengek in hart en nieren!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-21 20:47

Hahaha ik heb heel wat jaren privé aan huis gestaan, dus ik heb wel een idee. Maar het zal ongetwijfeld meer worden dan ik denk :D

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Poekkie

Berichten: 7287
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 21:28

Hihi ik herken mezelf zoo hard in die laatste uitspraak :D :')

Maar in eigen beheer kunnen houden is ook prachtig natuurlijk! Kan je het helemaal doen zoals je wil :)
Ik wens je alvast heel veel succes en dat meen ik echt!
Heb je bepaalde plannen of wijzigingen voor ogen voor nu?

Paardengek in hart en nieren!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-21 21:36

Een paar kleine dingen die voor de winter moeten gebeuren :j
De basis er al al met gekeerde paden en weides en prima omheining.
We hebben 1 voerplek op de track met een bak waar ik wil betegelen. En omdat we naar 1x oer dag voeren gaan (dat was 2x), moeten er voor de winter nog wat voerplaatsen bij. Dus ik ben nu aan het kijken waar ik die het beste kan maken. Maar daar heb ik heel de zomer nog voor. Nu met de snackweitjes erbij hebben we genoeg plek voor het aanvullen met hooi en stro :j
Ik wil een deel van de parkeerplaats erbij trekken. Maar dat is al eens eerder geweest, dus alle isolatoren zitten nog in het hekwerk. Dat is kwestie van een paar prikpalen bij, draad spannen en klaar :+
Maar daar is het al verhard, dus kan ook mooi nog een voerplek komen.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-21 11:06

Het groeit en groeit en groeit <3
En glimt je tegemoet :D
Afbeelding

Zo leuk hè, samen uitmesten :D
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Ellen_ov

Berichten: 1311
Geregistreerd: 12-01-17

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:42

Ach wat droppig dat ze gezellig achter je aan komen <3

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-21 19:54


∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-21 08:35

The date is set.... 25 augustus gaan we terug naar de Lingehoeve voor nieuwe foto’s van Jims spronggewricht. Duimen maar dat het verbeterd is en dat we goed nieuws krijgen.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Poekkie

Berichten: 7287
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 08:40

Duimen draaien!!

Paardengek in hart en nieren!

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:55

Duimen duimen! Hoop zo op een goede uitslag voor jullie.

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Ellen_ov

Berichten: 1311
Geregistreerd: 12-01-17

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 18:15

Spannend!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-21 07:25

Thanx! Ik vind het ook echt nu al spannend. Alle scenario's zijn gisteren weer door mijn hoofd gevlogen :+
We gaan het zien! Ik hoop echt zo op goed nieuws. Al zijn het maar stapritjes. Maar ik mis het samen er op uit gaan enorm. We wandelen wel, maar ik merk dat hij daar een beetje klaar mee is. Op de heenweg is hij niet vooruit te branden, op de terugweg loopt hij dubbel tempo en als hij denkt gras te kunnen eten, dan doet hij dat gewoon. En dan kan ik hem wel voor zijn, maar als hij wil, dan gaat hij gewoon en hou je dat echt niet tegen :=
Samen met Noura gaat het eigenlijk nog het beste, maar ja, ik ben vaak alleen :+

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Poekkie

Berichten: 7287
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 07:45

Heb jij niet zo met hem te doen dat je stilaan de grenzen vergeet? Wat jij zegt klinkt als een respect issue en niet zozeer als ‘ik ben er klaar mee’.
Vat het niet verkeerd op hoor. Ik heb zelf ook een haf die dit soort dingen probeert als hij de kans heeft, dus die wordt regelmatig eens terug op zijn plek gezet. Je meesleuren enzo zou ik echt nooit toelaten, geblesseerd of niet.

Paardengek in hart en nieren!


Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-21 08:35

Haha nee hoor, zeker niet. Ik zit ‘m echt wel achter zijn broek aan op de heenweg. En sleuren doet hij zeker niet. Hij loopt wat meer uptempo. Hij heeft dat altijd wel gehad. Van huis uit langzaam en terug snel. Dat verergert nu. Hij heeft verlatingsangst en is graag thuis.
Dat eten heeft hij ook altijd gedaan. Daar moet je bovenop zitten. Maar hij weet ook hoe sterk hij is. En om ‘m nu een hoofdstel in te doen vind ik ook zo wat. Vaak stoppen we halverwege even om te grazen. En vaak is het daarna dan ook over.
Voor de blessure waren wandelingen ook altijd als even wat anders. En dan vaak stukje wandelen en dan wat grazen en weer een stukje wandelen. Hij weet ook niet beter dan dat. Alleen wandelden we toen 1x per week en nu wat vaker en elke keer grazen gaan we niet doen. Alleen leg dat maar eens uit :D

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-21 12:00

De laatste update is alweer even geleden. Dat komt omdat het zo goed gaat :D
We zijn lekker bezig met ‘ons’ paddock paradise. Lekker rommelen bij de pony’s. Ik hou ervan :D
We hebben nog een extra voerplek gecreëerd en af en toe hang ik een hooinet op voor de passive physio. Beetje rekken en strekken :D
Jim is aardig op gewicht te houden gelukkig. Nog 2 maanden en dan weten we meer.
Noura schiet weer de hoogte in, dus is een beetje een langpootmug :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo af en toe maken we een wandeling. Koeien blijven toch raar :D
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Poekkie

Berichten: 7287
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 12:09

Die zien er super uit!!

Paardengek in hart en nieren!

Maflinger_S
Berichten: 12142
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 12:42

Wat een fijne update weer. Noura groeit mooi uit, het hele veulenachtige is er ineens af. Ik hoop dat Jim op 25 augustus laat zien dat hij goed verbeterd is. Zou fijn zijn als jullie weer lekker een beetje samen op stap kunnen.

Dat een beetje drammerige herken ik trouwens wel van mijn mafje destijds. Als ik met haar wandelde deed ik dat ook altijd met halster maar wel met hengstenketting eraan en graasmomenten onderweg. Mafje koos graag zelf haar graasmomenten uit, vandaar die hengstenketting. Dat werkte redelijk.

Met mijn huidige paard, arabierig typje, wandel ik gemiddeld 1x per week. Aan halster met halstertouw en de nodige graasmomenten. Dat geeft "gedoe" op het moment dat ik samen met een stalgenoot en haar paard ga wandelen met dezelfde optoming, want dan wil arabierig typje ook grazen onderweg, terwijl dat niet mag/handig is. Ik neem arabierig typje dus ook wel mee op wandeling met hoofdstel in, dan weet ze dat er niet gegraasd wordt onderweg. Dat werkt prima.

Je "eigen" plekje wordt steeds mooier. Je zult vast rust ervaren als je straks alles daar naar je zin hebt.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-21 12:36

Ja ze wordt al een heel paard hoor! Nog wel een sprietje en af en toe flink in de naarlingfase. Maar zeker geen veulen meer :D
Ik twijfel ook over het hoofdstel met hengstenketting. Misschien toch maar doen.
Ik heb vandaag de lange leidsels opgezocht. Ik denk dat het wel tijd is voor een rondje lange lijnen over de track en in de bak. Niet te lang, maar even wat anders.

En gewoon wat foto's. Omdat het kan :D

De voerplek wordt goed gebruikt. Fijn om te zien dat de platen doen wat ze moeten doen: blijven liggen en voorkomen dat het glad wordt. Er omheen is het gras gedeelte dus wel wat glad. Maar dat is prima. Aan 1 kant kunnen ze via de track. En anders glibberen ze maar wat. Is goed voor het evenwicht.
Afbeelding

Gister het hooinet weer opgehangen. Niet elke keer, maar zo een paar keer per week voor wat rekken en strekken. Het is vooral heel leuk om dat ding als boksbal heen en weer te slingeren _O-
Afbeelding

Afbeelding

Jim bleef gister in eerste instantie bij de bak eten. Tot ik hem riep. Hij galoppeerde keihard over het zand naar ons toe, draafde verder over het harde. Helemaal rad *\%/*
Heel blij mee!
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-21 09:44

Van groot naar klein gesorteerd :oo
Afbeelding

Gister nog een spannend moment tijdens onze wandeling. Al hadden wij beiden een verschillende definitie van wat er nu spannend was. Ik koos voor de vrachtwagen (die langzaam passeerde +:)+ ), Noura had meer oog voor de geiten aan de andere kant en die hele vrachtwagen interesseerde haar geen hol _O-
Afbeelding

Jim vond het geen goed plan dat ze alleen mee ging. Die heeft een paar rondjes lopen rennen :=
Afbeelding

En verraste mij vervolgens door half op de heuvel te gaan staan. Dat is weer een goed teken!
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers