[VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

[VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-20 19:10

Leuk dat je volgt!

Wie zijn wij?
Alpenquarter Jim. 15 jaar jong en al ruim 12 jaar mijn maatje. Na een kansloze dressuurcarrière (waarbij we in de L2 zijn gestrand) via de western (gevalletje thuis doen we alles, op wedstrijd teveel stress) naar boscrosspony. En dat laatste bevalt super! Helaas is Jim momenteel geblesseerd en staat fulltime grasmaaier te zijn tot we meer weten.
Afbeelding

Afbeelding

Wat Jim nog niet weet is dat er binnenkort een collega grasmaaister bij komt.
Paint horse veulen LC Tecum Special Moon, roepnaam Noura.
Ik was al een tijdje aan het nadenken over een opvolger in de toekomst. Eigenlijk een beetje aangestoken door een stalgenootje. Een veulen moest het worden. Verwachte stokmaat het liefst 1.55-1.60, hoger op de benen, massa en vooral van zichzelf nuchter, nieuwsgierig en braaf. Liefst een hengstveulen. Ik ben gaan kijken naar koudbloeden. Vanwege het weinige aanbod in Nederland keek ik ook naar Oostenrijk en Duitsland. Avonden E-horses en Marktplaats afspeuren, contact met fokkers en elke keer dat leuke bonte ding met blauw oog op Marktplaats wegklikken. Want: paint horse, dus boven budget. Ook al stond er geen vraagprijs bij :+
Ze bleef voorbij komen en toen heb ik toch maar naar de vraagprijs gevraagd. Budget iets opgehoogd, gaan kijken, verliefd geworden en gekocht. En toen had ik zomaar een plaatje van een paint horse merrieveulen, gewoon uit Nederland :oo

Moeder is 5-panel n/n getest en vader 7-panel n/n. Dat was wel een harde eis. Verder ben wat gaan snuffelen naar de ouders en andere nakomelingen. Moeder is een quarter en heeft een leuke bloedlijn. Niet spectaculair, maar een aantal leuke reiners. Vader is heel allround gefokt, is een plaatje om te zien, maar weinig prestaties. Ze fokken vooral allround brave paarden. Precies wat ik wil!

Hier kun je toch niet omheen? <3
Afbeelding

Helaas kon Noura niet meteen mee en moest ik noodgedwongen van stal wisselen omdat Jim het in de kudde niet meer trok. Hij raakte geblesseerd en was erg onrustig. Ik ben op zoek gegaan naar een rustige plek met een kleine rustige kudde. En die heb ik gevonden privé aan huis op een PP met weidegang. Ideaal! Jim is inmiddels verhuisd en 25 september komt Noura daarbij. Een bewuste keuze om haar in deze gemengde kudde, met een fijne alfamerrie, erbij te zetten. Zij mogen haar de paardentaal leren en samen met Jim en mij mag ze de wereld gaan verkennen en verder vooral lekker groeien en paard zijn.
Staat toch mooi samen <3
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-20 19:13

Gelijk een update. Vorige week waren we op bezoek. Even kriebelen en knuffelen. Ze is gek op kriebelen en knuffelen <3
Afbeelding

Ze kijkt echt dwars door je heen met haar blauwe en bruine oog :+:
Afbeelding

Toch heeft ze ook wel een mening. Ze wilde GEEN halster om. Gewoon niet. Okee :=
Maar vandaag kreeg ik goed nieuws *\o/*
Toch wel handig met verhuizen over 1,5 week :+
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-20 19:40

Maflinger_S schreef:
Nou heb je 2 leukerds. Bofkont!

(Wat vervelend dat Jim geblesseerd is en dat hij moest verhuizen. Daar gaan je buitenritjes over de heide waarvan je altijd leuke topics opende. Ik hoop de dikbil toch ook nog wel regelmatig te zien maar blauwoogje spammen is natuurlijk ook leuk.)

Die dikbil komt nog wel voorbij :j
Speciaal voor jou die lekkere kont :9
Afbeelding


Ellen_ov schreef:
Wat leuk dat je een volgtopic hebt geopend, ik ben je een beetje ‘uit het oog verloren’ maar kan mij het verhuis topic nog herinneren.
Ik heb gemist dat Jim geblesseerd is geraakt, hopelijk knapt hij snel op? Jammer dat hij op zijn vorige pp niet meer fijn In de kudde stond, meen mij te herinneren dat je heel blij was met de plek?

Ja klopt. De plek zelf is fijn, het principe is goed. Het is alleen mis gegaan door verloop in de kudde in vrij korte tijd. En elke keer paarden eruit en nieuwe er in ging met de laatste mis. Jim is behoorlijk te pakken genomen en andersom vond hij het nodig om zijn plek in de kudde tE verdedigen. Dat ga je niet redden als je zelf 1.50m bent en je tegenstander 1.80m. Inmiddels alweer 5 weken geleden is de dierenarts er voor het eerst bij geweest omdat hij niet okee liep. Na rust en metacam is de chiropractor geweest met advies: apart zetten voor rust. Dat kon niet, dus moest ik op zoek naar een andere plek. De dierenarts is donderdag weer geweest omdat hij nog steeds niet goed loopt. Klinisch kreupelheidsonderzoek gedaan en het nieuws was niet heel positief. Dinsdag gaan we naar de kliniek voor foto’s, echo en een scan om te kijken wat en waar het nu echt stuk is. Dus is nog even spannend.

Zo haalde ik hem 2 weken geleden uit de groep, de dag voor we verhuisden.
Afbeelding

En dit was een week eerder
Afbeelding

Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-20 19:59

Jawel, ze staan er een tijd naast. Ook om aan het systeem te wennen (Hit Actief). En dan op een gegeven moment gaan ze er wel een keer bij. Eerst alleen overdag een paar uur als de wei open is.
Introduceren is wel over nagedacht. Alleen deze paarden kwamen met 2 en wilden meteen de groep overnemen. Erg op de merries gericht. En dat gaf veel gedoe. De mijne had een vriendinnetje en zij werd ingepikt of liep over. Dus Jim in paniek. Plus gedoe rondom de voerboxen. Hij gooide zichzelf ook in die strijd ipv dat hij er van weg liep. Heel begrijpelijk, maar niet handig. Dus ik moest hem tegen zichzelf in bescherming nemen, vooral omdat hij er al geblesseerd door raakte. Hij moest er echt uit. En dat kon alleen maar door te verhuizen, want apart zetten kon niet. Ik kreeg geen medewerking. Dus zat er weinig anders op dan zsm een andere plek zoeken. Achteraf een lot uit de loterij, want hij staat nu super relaxt en alles is er mogelijk om te herstellen.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-20 08:59

Oh die foto van Yuri :oo
Duidelijk familie :j

Wat een dag gisteren!
Maar gelukkig ‘goed’ nieuws. Na tig onderzoeken, scans en vergelijken is zowel de knie als het onderbeen uitgesloten. Dat is goed nieuws, want knie is bijna niet te herstellen. Waar het nu wel precies zit hebben ze niet kunnen onderzoeken. Heup of si-gewricht of in ieder geval in die regio. Nu voor een maand op pijnstillers om te zorgen dat hij niet verkeerd gaat compenseren en elke dag 20-30 min stappen aan de hand of onder het zadel om de boel in beweging te houden. En dan kijken hoe het over een maand is.
Geluk bij een ongeluk dat we verhuisd zijn. De rust doet hem echt goed. Tussen donderdag en gisteren was al veel verbetering te zien, dus dat is heel gunstig. De dierenartsen die hem donderdag hebben gezien waren net zo verbaasd als wij. Maar wel een teken dat hij op zijn plek is.

En Jim? Die genoot na een koude douche (want het was heel warm in de trailer gisteren) en een zandbad van een heerlijke avondmaaltijd naast zijn nieuwe vriendinnetjes.
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-20 11:55

Hij staat er nu 2 weken. Eerste dagen waren inderdaad niet zo rustig :D
Veel hinniken en heen en weer rennen. Maar na een paar dagen werd dat steeds beter. Hij ligt ook regelmatig languit te slapen, scharrelt relaxt rond en ziet er tevreden uit. Zeker de laatste week heeft de blessure ook echt rust gehad.

Of we echt gaan ontdekken wat het nu exact is weet ik niet. We kijken eerst deze maand aan. Verbetert hij dan niet, dan is een scintigrafie nog een optie. Maar ook daar is de vraag of er dan wel echt naar boven komt wat er mis is. En de dierenarts was ook heel realistisch: hij is 15, dus helemaal puntgaaf zal hij sowieso niet meer zijn en zie je dan niet meer dan alleen het heup-/rugprobleem.
Maar goed, eerst de maand maar afwachten en dan verder besluiten nemen als dat nodig is :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-20 15:55

Wij hebben ons eerste heen en weertje gedaan *\o/*
We mogen 20-30min stappen, dus dat was mooi. Alleen hij heeft ‘m niet helemaal goed gepakt, want we hebben echt alleen maar gestapt :+
Ik moet zeggen, ik vond het wel spannend :=
Maar hij liep goed. De komende 4 weken worden het dit soort ritjes of wandelingen. 2 dagen wandelen, 1 dag er op, 2 dagen wandelen, 1 dag er op, enz.
Afbeelding

Afbeelding

Oh en nog 1 week en dan gaan we Noura halen *\%/*

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-20 17:55

Gister weer een rondje er op gestapt. Hij liep steady en vlot. En heerlijk met de oortjes naar voren!
Afbeelding

Vandaag was weer wandeldag. En om vast te oefenen voor in de toekomst met Noura, hebben we de buurvrouw meegenomen :D
Deze buurvrouw moet meer lopen, dus het nuttige met het aangename verenigd. Al hadden we onderweg wel een meningsverschil over of het wel aangenaam is :+ (lees: sjok sjok. De terugweg ging een stuk sneller)
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-20 12:09

Nog 3 dagen voor we deze knappe dame gaan ophalen *\o/*
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-20 09:45

Nog 1 dag! *\o/*
Het wordt steeds spannender :D

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-20 21:38

Net onder Groningen :+

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-20 08:08

We zijn onderweg *\%/*

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-20 11:00

Nou, ze staat er in. Met heeeeeeel veel brokjes :9
Gaan we rijden, doet de camera het niet. Getest voor we haar geladen hebben, we zitten in de auto en uit. Zijn zelfs nog heel even gestopt om handmatig aan te zetten, maar we krijgen ‘m met geen mogelijkheid meer aan de praat :x

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-20 12:10

Nou, we zijn over de helft. Nog steeds zonder beeld. Maar het voelt en klinkt rustig, dus we rijden gewoon door. Ik vind het maar spannend. :=

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-20 12:19

Die scan heeft hij gehad op de kliniek :j
Fantastisch systeem! Ik mocht helemaal meekijken en alles werd uitgelegd door Anne.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-20 12:28

Toen we naast de trailer stonden deed hij het ook niet, terwijl hij dat wel deed toen Noura er nog niet in stond. We zijn nog even gestopt, om het handmatig op te starten op de camera zelf toen we net onderweg waren. Maar ook dat werkte niet meer :\
Nog ruim een half uur... het schiet op!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-20 12:44

Nou ja, niet helemaal niets. Rechtsachter was duidelijk een kreupelheid te zien op de scan. En na uitverdoven van de knie en daarna nog de rest van het onderbeen was er nog steeds een kreupelheid op de scan te zien rechtsachter. Je kunt heel mooi vergelijken :j
Daardoor is er uitgekomen dat het bovenin zit. Alleen daar kan slecht uitverdoofd worden of een foto gemaakt worden. Dus exact de plek aanduiden kon op dat moment niet.
Voor nu doet hij het overigens heel goed. Dus ik heb goede hoop :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-20 13:35

We zijn er! Alles goed gegaan. Ze stond met de kont in de rijrichting. Uitladen en meelopen ging super braaf. Ze staat nu lekker op de wei en heeft het eten al gevonden :9
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-20 10:58

Ja dat duurde vooral heel lang. :=

Vandaag meegenomen voor een wormenkuur (dat was heel hard nodig), poetsbeurt en eten uit een emmer. Het leven van een veulen is zwaar :j

Halster om doen vindt ze nog heel spannend. Dus het roze halster heeft ze in de wei om en met de blauwe oefenen we dus met om en af doen. Vandaar dat ze er 2 om heeft.
Ze liep super braaf mee. De emmer was spannend, vooral de klip tegen de emmer :+
Maar ze is gek op eten en de muesli (Vitalbix breed en grow) was belangrijker dan de emmer. Ik moest ‘m wel vasthouden, want op de grond maakte nog teveel geluid. Dat komt wel.
Brave pony <3
Daarna geborsteld (lekker!), oogjes schoongemaakt (aangekoekte rommel) en voetjes opgetild. Ook dat ging best braaf. Ondertussen kwamen er nog mensen langs. En dat waren weer genoeg indrukken voor vandaag.
Een bekapbeurt staat ook nog op de agenda want dat is hard nodig.
En verder mag ze gewoon lekker baby zijn. Vannacht besloot de buurfjord dat ze er liever bij stond en heeft Noura dus onverwacht gezelschap gekregen :=
Ze is onwijs lief, heel mensgericht en heel sociaal naar de andere paarden. Zo blij met haar <3
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-20 20:09

Dank je!
Had ik al gezegd dat ze lief was?
En leuk?
En knap :D
Ik heb bewegend beeld. Er kwam een vierspan voorbij :):)

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-20 07:52

Gisteravond hebben we Jim nog verhuisd van een paddock naar een wei. Niet dat er super veel gras op staat, maar hopelijk helpt het zijn focus op eten wat te minderen. Vannacht is alles rustig geweest, dus dat is goed gegaan. Straks gaan we wilgentakken ophalen, zodat hij nog meer te knagen heeft.
Afbeelding

We hebben Noura gisteren meteen ontwormd. Wel sneu zo snel, maar gezien de eerdere ontworming (1x ivermectine) en de buik deed mij vermoeden dat ze wel eens last kon hebben van wormen. Dus de noodzaak was wel om zo snel mogelijk met Pyrantel te ontwormen voor spoelwormen.
Ze vond het maar raar die spuit in haar mond. Maar op zijn Noura’s onderging ze het braaf en op wat flemen na niks aan de hand <3
Ik kreeg vanmorgen een poepfoto waaruit blijkt dat dat geen overbodige luxe was :=
Volgende week mag ze nog een keer :(:)
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-20 18:25

Bah bah. De wormen blijven komen :=
Bovenstaande was van de ochtend. Dit begin van de middag.
Afbeelding

En de hoofdprijs hadden we om 5 uur vanmiddag :r
Zo’n cm dik en ergens tussen de 30 en 40cm lang. Bah :r
Het goede nieuws is: ze voelt zich een stuk beter. 2 dagen Vitalbix Breed & Grow en wormen uit haar lijf doen al veel. Ze had vanmiddag praatjes :+
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-20 13:12

Ja vies hè :=
Gelukkig komen ze er nu wel uit en zijn ze dood. Dat is het belangrijkste :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-20 17:09

Geen idee. Wel een paar dagen volgens mij. En zaterdag krijgt ze dezelfde kuur nog een keer.
Vandaag 3 wormen in 3 verschillende hopen geteld. En heel veel hopen zonder wormen (jemig, gewoon een halve kruiwagen poep van die kleine :)) ). Maar we gaan de goede kant op :j

Vandaag hebben we ze voor het eerst tegelijk eruit gehaald. Beetje poetsen en eten. Jim doet lelijk tegen haar. In de wei ook. Is nog erg gefocust op zijn eigen ruimte en eten.
Maar met genoeg ruimte er tussen gaat het goed. Hij moet er maar aan wennen :j
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-20 17:53

Ja eens. Ze staat nog apart voorlopig. In ieder geval tot we weten wat er uit de 2e kuur komt. We mesten ook elke dag de wei uit. We willen zeker geen andere besmette paarden :n

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 2 bezoekers