Wij reden onze eerste 50 km rit.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sherivey
Berichten: 8479
Geregistreerd: 06-11-15

Wij reden onze eerste 50 km rit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-19 06:03

Zaterdag kwam vriendlief met een idee: "Zullen we naar de Kalmthoutse Heide gaan? Jij op Titane, ik op de fiets."
Klein puntje van informatie: paard staat in Rucphen. Maar oke, ik hou wel van een uitdaging. Dus ik ging aan de slag met de route. Met ruiterenenmennen.nl zocht ik een ruiterroute netwerk. Dit tekende ik over in Endomondo, met het volgende resultaat:

Afbeelding


We zorgen voor genoeg te drinken, wat te eten en natuurlijk water en wat eten voor Titane. :)

Zo vertrokken we om 10u van stal in Rucphen.
Afbeelding

Het was een mooie route, maar onder andere langs heel veel koeienstallen en door dorpen, zoals Nispen en Essen.
[img]m/XAP7la.jpg[/img
Afbeelding

Maar na een kilometer of 18, verlieten we de bewoonde wereld en kwamen we bij het bos! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Om uiteindelijk bij de Kalmthoutse Heide te komen.

Afbeelding
Afbeelding

Natuurlijk hielden we ook even pauze.

Afbeelding


En na een mooie rit, kwamen we weer veilig en wel op bekend terrein. :j

Afbeelding

We zijn iets van de route af geweken ivm een veiligere route. De afstand is hierdoor wel iets meer geworden. Maar we hebben ontzettend genoten! :D

Met mijn spierpijn valt het eigenlijk wel mee.
Titane kwam gisteren nog energiek en fit terug. Dus ik ben benieuwd hoe die er vandaag bij loopt. :)

:wave:



Sherivey
Berichten: 8479
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-19 06:59

Maflinger_S schreef:
Hoppa, dat hebben jullie goed gedaan. Da’s geen misselijke afstand die jullie gereden hebben en ook nog door allerlei soorten omgevingen. Gave ervaring!

Was zeker een gave ervaring. Voor Titane een uitdaging, maar voor mij des te meer.

Is maar weer overduidelijk hoe betrouwbaar Titane is :D

:wave:

Sherivey
Berichten: 8479
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-19 06:59

Duplo schreef:
Wat een gaaf idee!
Wat fijn dat Titane gewoon uit dat bakje drinkt :D

Haha ja ik was ook heel blij dat ie dat deed. Had dat nog niet eerder geprobeerd en op wedstrijd wil ie vaak niet drinken.

Nu reden we dit keer wel langer natuurlijk

:wave:

Sherivey
Berichten: 8479
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-19 08:09

Letizia schreef:
Titane is een lot uit de loterij Di! Wat een topper :D
En fijn dat je op deze manier je hobby kan delen met je vriend :)

Dat is ie zeker :D Die blijft zich voor 100% inzetten en laat me nooit in de steek tijdens een rit.

:wave:

Sherivey
Berichten: 8479
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-19 08:09

Isabel_k schreef:
Wat een topper zeg! Heel tof dat je zo je hobby kan delen met je vriend.

Hoe gaat het met je eigen spierpijn. :))

Valt opzich mee :)) Had erger verwacht haha :')

:wave:

Sherivey
Berichten: 8479
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-19 13:22

Humpiedumpie schreef:
Fijn om te zien met in het achterhoofd waar jullie vandaan komen. Je hebt het maar getroffen met hem!

Klopt helemaal :j

Op Titane kun je niet echt angstig blijven. Die is daar veel te nuchter voor.
Vind het bvb nog steeds eng om op hoge snelheid te rijden. En als ie iets eng vind en hij loopt een paar passen achterwaarts richting een sloot ben ik er niet heel gerust op.

Maar als je bedenkt dat mijn vriend in het begin hem bijna heel de rit aan een touwtje moest houden.... :o

:wave:

Sherivey
Berichten: 8479
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-19 19:08

sunny43 schreef:
heb jij je paard op je vriend uitgezocht of andersom... ze matchen qua haar of ... is die man niet je vriend :(:)

Dat is idd mijn vriend :j

Haha ja, de eis toen ik een paard zocht: 'moet wel matchen met mijn wederhelft' :P

Nee even eerlijk, het was me niet opgevallen hoe erg de haarkleur overeenkomt tot ik een ze een keer samen op de foto gezet heb :+ :o

Afbeelding

:wave:

Sherivey
Berichten: 8479
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-19 09:22

Sintara schreef:
Wow wat stoer! Juist goed dat je vriend hem dan in het begin aan het touwtje hield. Blijkbaar heeft jullie dat goed op weg geholpen!

Zeker! We hebben het uitgebreid naar los ernaast lopen. Daarna met de fiets ernaast en dan steeds vaker voor de fiets uitrijden of een stuk achter blijven :)

En uiteindelijk ben ik op een rustige, doordeweekse dag een keer alleen gegaan. En sindsdien is het vertrouwen heel snel gegroeid :)

Nu gaat mijn vriend nog wel eens mee, maar dan niet meer als 'must' omdat ik niet alleen durf. Maar gewoon voor de gezelligheid.

:wave:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers