Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Vajramani

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:19

Ik heb alles even doorgelezen. Nare val heb jij gemaakt.
Ik heb in 2013 mijn bovenarm gebroken door een val van een paard. Net boven de kop. Is toen vastgezet met een pen.
Na 1 week terug voor controle. Van de arts mocht ik alles doen op geleide van de pijn. Hij zei zelfs ga maar paarden poetsen( deze beste arts had zelf ook paarden). Met een paar week zat ik ook weer op het paard. Onderhands kon ik alles. Ik kon mijn arm tot schouderhoogte krijgen en dan moest ik helpen met mijn andere hand om door een bepaald punt te komen. Om vervolgens ook bovenhands alles te kunnen. Mijn schouder/arm zag je op dat punt ook wegschieten. Dit bleef lange tijd aanhouden. Ook had ik af en toe steken. Fysio dacht ook aan een frozen shoulder. Uiteindelijk heb ik een mri gehad. Voor ik daar de uitlag van binnen had, kreeg ik enorme pijn in mijn schouder, zelf dacht ik aan een slijmbeursontsteking. Die avond moest ik les geven. Mooi weer dus ik dacht kan wel met de kinderen een rondje bos doen. Ik ook op een pony en die pony is denk mijn redding geweest. De kleine korte pasjes hebben denk ik een spier/pees die klem zat doen losschieten, want toen ik afstapte was de pijn weg en nooit meer terug gekomen.
Uitslag van de mri kreeg ik een paar dagen later. Volgens de arts gescheurde pezen. Heb hem toen ook maar gevraagd waarom ik dan nu wel mijn arm zo kon bewegen. Euuhh, volgens de mri was dat niet mogelijk en stond hij ook voor een raadsel.
Binnen een jaar is de pen ook verwijderd. Ik voelde deze schuren tegen ander bot. (even voor de duidelijkheid, het jaar daarvoor had ik mijn been op 2 plekken gebroken en ook gezet met pen, die net een maand voordat ik mijn arm brak verwijderd was, die moest eruit omdat deze tegen mijn knieschijf kwam). Ik wist dus hoe het voelde als de pen tegen bot schuurt.
Nu na al die jaren geen last van mijn arm. Sjouw vaten van 70kg de vrachtwagen in en kan alles er mee doen.

Lenrieta prest v. Ulster
Unieta sport drs v.Kennedy dressuur Z2+24, springen B+43, L+8.
Walk on Top v. Ooseven ZZ Licht + 15 Te koop
Havalieta v. Bodinus mag nog even genieten van haar jeugd

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:42

Zo iets deed ik volgens mij ook als training. Dat met een katrolletje heb ik ook gedaan. Evenals met je vingers omhoog wandelen via de muur.
wat ik ook als oefening kreeg van de fysio, was een handdoek op je rug en dan 1 hand vanaf je nek en de ander van af de onderkant van je rug en dan doen alsof je je rug droog maakt. Onder de douche gingen de oefeningen het best, alsof de spieren dan warm waren.
Het was zo erg dat ik met mijn aangedane arm shampoo in mijn haren ging doen. Gewoon als training.
Ik was dan ook bloedfanatiek met trainen. Ik heb gezien hoe snel je spieren achteruit gaan als je ze niet gebruikt (toen ik mijn been gebroken had) dus dacht dat gebeurd nooit weer.

Lenrieta prest v. Ulster

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:08

juist door het katrolletje of handdoek kan je met je gezonde arm de aangedane helpen. Juist omdat de gezonde arm de aangedane mee trekt. Of verlies je dan ook de kracht om het touwtje/handdoek vast te houden.

Lenrieta prest v. Ulster

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:55

Laat ik heel eerlijk wezen, ik heb dus echt geen helse pijn gehad. Niet toen het net gebroken was, heb daarna nog een week rondgelopen voor de operatie, en ook niet na de operatie. De meeste pijn heb ik gehad de dag dat alles weer losschoot.
ook toen ik mijn been brak heb ik geen pijn gehad. Terwijl de arts ook zei botoperaties zijn heel pijnlijk. Ik heb echt in bed liggen wachten tot de pijn zou komen maar die kwam niet _/-\o_
Dus over pijn kan ik niet meepraten

Lenrieta prest v. Ulster

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 10:53

Nee geen pijn. Wel aangesloten op een morfine pomp maar nooit gebruikt. Arts vond ook dat ik daarop moest drukken. Omdat ik heel veel pijn zou krijgen

Lenrieta prest v. Ulster

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie