Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

hagelslag

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:22

Ahhh martelen bij de fysio is goed.
Geef je arm naderhand voldoende rust hea!!
En ja een groot gedeelte staat je nog te wachten
Maar de ergste pijn heb je al achter de rug

oh no, my dreamprins fell off his horse again

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-19 14:03

hagelslag schreef:
Ahhh martelen bij de fysio is goed.
Geef je arm naderhand voldoende rust hea!!
En ja een groot gedeelte staat je nog te wachten
Maar de ergste pijn heb je al achter de rug

nou, dat grote gedeelte wat mij nog te wachten staat _-:(

Had vandaag controle, bijna zes weken na ongeluk en operatie.
Afbeelding
de breuk, de plaat en schroeven, daar was de chirurg tevreden over. Ik blijf het vooral indrukwekkend vinden :wow:!

Wel heb ik een frozen shoulder en moet nóg méér oefenen...... Wat mij alleen parten speelt bij het oefenen, is dat ik geen goed controle heb over mijn spieren..... En dat komt dus waarschijnlijk doordat er toch meer zenuwschade is dan tot nu toe gedacht, waardoor ik de spieren niet goed kan controleren |o..... Hij is fijn..... Not.

De wond was onderaan nog wat open en dat is nu zo goed als dicht, gelukkig.
Afbeelding
een mooie streep zullen we maar zeggen.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:50

De foto ziet er idd wel aardig uit.
Das balen dat je vermoedelijk tich zenuwschade hebt. Kan het dat je spieren uiteindelijk wel functies gaan overnemen?
Hier baal ik momenteel ligt aan het uitstekende stuk. Dat doet momenteel redelijk veel pijn

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:21

Ik vind je wond er wel netjes uit zien zo! Wel balen dat je dus zoveel last hebt nog.. Hopelijk met goed oefenen gaat dat snel beter!!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-19 13:46

hagelslag schreef:
De foto ziet er idd wel aardig uit.
Das balen dat je vermoedelijk tich zenuwschade hebt. Kan het dat je spieren uiteindelijk wel functies gaan overnemen?
Hier baal ik momenteel ligt aan het uitstekende stuk. Dat doet momenteel redelijk veel pijn

die zenuwen moeten herstellen... Daar komt de aansturing van de spieren vandaan. Volgens mij kunnen de spieren dat niet zomaar zelf over nemen...
Balen dat jij zo'n last hebt van het uitstekende stuk. Hoop dat het nu een paar dagen later al weer beter gaat....

wendy1987 schreef:
Ik vind je wond er wel netjes uit zien zo! Wel balen dat je dus zoveel last hebt nog.. Hopelijk met goed oefenen gaat dat snel beter!!

ben ook heel blij met de genezing van mijn wond. Geen een moment rood geweest of ontstoken ogend. Wat dat betreft heb jij wel pech gehad.

Heb ondertussen mijn oefen martelwerktuig aangeschaft :')
Afbeelding

Nu kan ik zelf mijn arm passief trainen en ook licht actief. Merk gelijk al een hele verbetering.
Ik twijfel zelf ook nog wel beetje over het stukje frozen shoulder, al dan niet door te weinig oefenen volgens arts. Wat ik begreep is dat het kapsel tussen de kop en rest van het gewricht geïrriteerd is en daardoor ontstoken raakt. Nu stond mijn kop scheef, dus geïrriteerd is ie zeker! Sowieso dus al grote kans op frozen shoulder lijkt me dan..... Ongeacht het wel of niet oefenen.....
Met mijn fysio erover gehad en die denkt eigenlijk ook niet zo zeer aan een frozen shoulder, als wel aan een flinke bewegingsbeperking als gevolg van het trauma en de operatie.
Merk nu ook dat door het zelf beter passief kunnen bewegen, dat mijn schouder minder stijf is. Heb nu vooral nog heel veel moeite qua spierkracht en dan zowel met de biceps als triceps..... Ik kan geen hoera zeggen met links, laat staan met een klein gewichtje, wat ik van de week bij de fysio moest _O- mijn arm donderde gewoon naar beneden :+!

Paard poetsen ging gister al beter dan donderdag! Goede oefening dus en probeer me nu frequent op te laten halen door één van beide eigenaren of mijn instructrice als ze hen les gaat geven.
Van de week ook hoofdstel in gedaan..... Dat ging nogal klungelig, maar pony liet het allemaal maar heel gelaten toe, de goedzak <3!

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 16:32

Gewichten kunnen tillen komt later wel,
Maar vooral het passief bewegen is heel fijn om uiteindelijk alles beter te kunnen aansturen.
En ehm ja hoe het precies zit qua aansturen geen idee.
Ik had vooral in mijn vakantie last doordat mijn arm dus rust gekregen heeft.
De eerste 2 dagen heb ik echt heel veel jeuk gehad na het werk in mijn hele arm _O- rotgevoel.

Ook weet ik inmiddels dat er schijnbaar bij een bepaalde beweging een spier over de schroeven glijd en dat doet dus ontiegelijk veel pijn.
Dan heb ik een echt zo goed als niet uit te houden pijnscheut.
Maarja over een jaartje mag de troep eruit dus even volhouden.

Waarom is de hop geirriteerd/gedraaid?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-19 16:52

Ik zeg niet zozeer dat de kop geïrriteerd is, maar door de kracht van de val is de kop wel gedraaid nadat deze los was van mijn bovenarm.
Frozen shoulder komt door irritatie en ontsteking van het kapsel tussen kop en rest schouder gewricht. Lijkt me dat met die draai van de kop dat kapsel sowieso geïrriteerd raakt.

Was dus van de week dat de fysio me een gewichtje in de hand gaf.... Bij de ene oefening prima, bij de andere oefening totaal niet te doen.....

Die jeuk lijkt me raar en die pijn van spier over schroef lijkt me hels....

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 17:01

Aahhhh op die fiets, soms kan ik heel slecht begrijpend lezen |o

Met gewichten oefenen is in het begin inderdaad niet makkelijk, je wilt een beweging doen je hoofd denkt dat je de beweging doet en er gebeurd helemal nix.
Echt dat gevoel is afgrijselijk.

En ja de spier of wat dan ook over de schroef is echt een helse pijn.
Ik hoop niet dat je dat ook krijgt.
Ik wil alleen niet nu alweer laten opereren. In principe kunnen ze de schroef inkorten maarja....
Liever wachten tot alles eruit kan ondanks de pijn

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-19 17:09

hagelslag schreef:
...
Met gewichten oefenen is in het begin inderdaad niet makkelijk, je wilt een beweging doen je hoofd denkt dat je de beweging doet en er gebeurd helemal nix.
Echt dat gevoel is afgrijselijk.

Nou, echt hè! Vind het ook erg bizar dat dat kan....
Ondanks dat de meeste zenuwschade aan de kant van de triceps zit, werkt mijn biceps niet zoals zou moeten..... De bewegingen die vanuit daar geïnitieerd worden, willen gewoon niet.....

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 17:12

Das echt een naar gevoel.
Mijn trui kan ik nog altijd niet "normaal" uittrekken zoals ik het gewend ben.
Dus armen gekruist voor je lichaam en omhoog trekken.
Met een tshirt gaat net nog net.
Dus mijn trui trek ik uit door met mijn rechter hand de trui in mijn nek te pakken,
En daarna trek ik mijn tshirt uit zoals ik het gewend was.
Gaat niet altijd super maar ik weiger te accepteren dat het niet mogelijk is =:)
Koppig blijven