Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Hevonen

Berichten: 5593
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:15

Mijn ervaring is dat het na een fikse valpartij met schade ongeveer 2 jaar duurt voor alles weer helemaal normaal voelt.
Daarnaast, een paard blijft een onvoorspelbaar en enorm sterk dier. Lang geleden, toen ik 13-14 was en een paard te leen had van 23, heb ik met dat dier in de sloot gelegen omdat hij bang bleek te zijn van trekkers (er was mij verteld dat hij verkeersmak was... wist ik veel). En het engste was dat een rustig galopje met een vriendin op een paard dat hij goed kende, ineens ontaardde in een race richting de snelweg. Ik was mijn beugels kwijt en mijn paard sprong al rennend om en over plassen. Het enige wat ik kon bedenken was om mijn paard tegen het paard rechts van mij te sturen voor we bij de snelweg waren. Vertragen ging absoluut niet. Gelukkig zijn de paarden niet gevallen en stonden we uiteindelijk zo'n 20 meter voor de snelweg stil. Ik ben geloof ik nooit zo bang geweest.

Hoe braaf je paard ook is en hoe goed je ook kunt rijden (niet dat ik dat toen kon) het blijft soms gewoon gevaarlijk om op zo'n sterk vluchtdier te rijden.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 4 bezoekers