Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-19 15:45

Ik ga er ook niets mee doen wat dat betreft...

Heb het idee dat de arnica wat doet, arm is voor mijn gevoel minder dik.... Maar kan ook alleen maar gevoel zijn natuurlijk.
Vandaag een ervaringsdeskundige op bezoek gehad, die is op vakantie uitgegleden. We herkenden allebei dingen in elkaars verhaal en dat is wel fijn hoor!
Twee keer naar apotheek gelopen. Morgen op weer naar fysio lopen, maar nu lift kunnen regelen ivm de voorspelde sneeuw..... Nu uitglijden is niet handig en aangezien ik soms net twaalf steden-dertien ongelukken ben.....

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84


Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-19 17:56

timmysytse70 schreef:
heel veel sterkte met je herstel! dit is ook altijd mijn angst met zo'n laag fiets, mijn paarden vinden ze ook heel eng

dank je!

Huisarts heeft ook nog gebeld, heel fijn. Zij was ook aardig onder de indruk.... En kan bij problemen zo bellen!

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-19 09:02

Gister met een vriendin naar de sloot geweest waar het gebeurd is. Omdat er vorige week sneeuw lag, ziet het er nu heel anders uit dan vorige week.... Maar ik weet ongeveer waar ik gevallen ben.
Daarna paardjes wezen knuffelen <3, maar pony was beetje druk, dus ook weer snel mee gestopt, bang om een beuk te krijgen in zijn enthousiasme!
Daarna nog eten bij die vriendin.... Was kapot daarna.

Nu met het laagje sneeuw, wat straks prut wordt en glad kan opvriezen, blijf ik vandaag maar binnen....

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-19 19:44

wendy1987 schreef:
Slim dat je binnen blijft, het is echt glad op sommige stukken!

Fijn dat je even naar paardje kon, is toch altijd even afleiding. Maar idd, kost heel veel energie zo'n dag! Ik weet er alles van haha!

was heel fijn, maar ben echt niet gewend zo weinig energie te hebben.....
Uiteindelijk even bij een indirecte collega geweest die hier om de hoek woont, toch ff frisse neus!



Jolliegirl schreef:
Ah fijn dat je even geweest bent!
Was wel fijn zo te horen.

Hoe is het met de uitgezakte blauwe plekken?

was fijn pony ff te aaien en ook mijn andere verzorgpony!
Ik heb ondertussen overal alle kleuren van de regenboog :+! Op mijn arm is het uitgezakt tot halverwege mijn onderarm....



timmysytse70 schreef:
fijn dat je even bent geweest

absoluut!



SusanH schreef:
Niet gek dat je kapot bent. Herstel kost heel veel energie. Pak je rust, daar heb je alleen maar profijt van. Al is het natuurlijk ook lekker om er even uit geweest te zijn.

ik probeer mijn rust te pakken, maar vind het ook moeilijk hoor.
Morgen een crematie, zondag een doop.... Zal ook veel kosten, maar wil er wel graag naartoe!


Echt raar, zit nu gewoon rustig op de bank, zoals eigenlijk de hele dag al en ineens krijg ik me toch ineens steken in mijn bovenarm..... Niet fijn

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-19 21:19

Ik onderschat het zeker niet. Heb ook iemand die morgen langs wilde komen, gevraagd een andere dag te komen, gezien de toch al volle dag... Alleen crematie, doop, dat zijn dingen die je niet zomaar over kan doen. Doop vind ik dan nog makkelijker afzeggen dan crematie....

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-19 10:03

Stekende pijn en daarna strakke band gevoel zijn pad vannacht weg getrokken. Zo maar eens melden bij fysio.....

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-19 12:31

Fysio was weer een pittige sessie..... Pijn kon hij niet zo goed verklaren, maar met het doorbewegen was hij niet ontevreden....

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-19 20:03

hagelslag schreef:
De pijn komt van het herstel of van teveel doen helaas

woensdag over mijn grenzen gegaan, gister rustig aan gedaan.....ik lijk het te leren....



SusanH schreef:
Dat denk ik ook. Echt pak je rust dan gaat het herstel uiteindelijk veel voorspoediger.

ik doe mijn best....



hagelslag schreef:
Ik geloof dat het ongeluk nu 1.5 week geleden is toch?
Dan moet het met een weekje al minimaal beter worden qua standaard zeur pijn. Nouja moet, het kan....


Hoe voelde het trouwens om terug op de plek van het ongeluk te zijn?
Ik heb toch nog heel vaak soort van flashbacks.
De pony waarmee het ongeluk gebeurd is heb ik verkocht, na 6 weken heb ik nog wel een rondje op haar gestapt(ik kon zelf de teugels niet vasthouden maar mijn zusje is een aantal rondjes door de bak met ons gelopen).
Dat voelde echt super raar.
Maar mijn vertrouwen in haar was compleet weg. Half december op een paard van mn schoonvader gestapt om te kijken of ik wel weer durfde.
Dat ging echt dikke prima en kort daarop mijn huidige tinker gekocht.
Met haar voelt het ook vertrouwt

ja, vorige week woensdag gebeurd, dus bijna 1,5 week en operatie 1 week en 1 dag geleden.
De standaard zeur pijn wordt minder, maar gister dus die steken en dat band gevoel. Dat laatste is in de nacht weg getrokken. Heb vannacht ook een soort van redelijk geslapen, dus daar was ik ook blij mee.
Was gek om op de plek terug te zijn, maar ook beetje onwerkelijk omdat het er anders uitzag zonder sneeuw.....
Het rijden (in begin paardzitten) oppakken, daar heb ik wel ideeën over, maar eerst maar eens kijken hoe ik tzt ga reageren als het echt zover is.....
Wel triest dat je jouw paardje hebt moeten bekopen, maar fijn dat je nu weer een paard hebt waar je vertrouwen in hebt!

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-19 20:13

Hilli schreef:
Ik 'ken' je uit het Endomondo-topic (al ben ik daar meer meelezer). Wat heb jij een smak gemaakt zeg :wow: . Heel veel beterschap.

welk endomondo topic? De kilometers te paard of het fit te paard?
Ja, het is nogal een smak geweest..... Iedereen die het hoort of leest (ontslagbrief huisarts), is ook erg onder de indruk. Bij mij zelf komt ook steeds meer het besef.....
Thanks!

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-19 20:37

Hilli schreef:
De kilometervreters!

ja, daar had ik zo graag wat mooie strand-met-een-beetje-sneeuw-foto's willen plaatsen :') .....
Nu voorlopig maar genieten van alle foto's van anderen.....

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-19 14:04

Ondertussen heeft mijn onderarm ook alle kleuren van de regenboog :+!

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-19 16:55

En dan ben je fysio aan het doen bij je verzorgpony <3 <3 <3
Afbeelding
pony vond het allemaal prima en stond bijna te slapen, de schat!

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-19 17:28

Nicje87 schreef:
Jeetje ik lees net pas dit topic.
Wat een heftige smak en nare breuk.
Heel veel sterkte met het herstel.

thanks!
En zeker een nare breuk.... Bleek afgelopen maandag bij controle dat mijn schouderkop ook meerdere losse fragmenten heeft momenteel...... Tja, als ik het doe, dan doe ik het goed :')


Ineke2 schreef:
Heb je niet meer zo’n last van zwelling en blauwe beurse plekken?

heb nog steeds blauwe plekken.... Wordt al wel flink minder, evenals de zwelling, maar nog steeds gevoelig.....

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-19 09:07

Flowerbomb schreef:
Jeetje wat heftig zeg! Wat gaat er met die losse fragmenten gebeuren, lossen die vanzelf op of moet je hier een operatie voor ondergaan?

die moeten geloof ik aangroeien. Vier maart weer controle foto..... Ben benieuwd!

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84


Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-19 21:33

Flowerbomb schreef:
Spannend! Sterkte hoor!

zeker spannend! Tot die tijd braaf allerlei fysio oefeningen doen!


Skythelimit schreef:
Je hebt echt een flinke klapper gemaakt
Was wel geschrokken toen ik het op stal hoorde, gelukkig gaat het ietsje beter.
Heel veel beterschap!!

nou, dat kan je wel zeggen! Leuk dat je hier ook ff berichtje doet! Had mijn laatste dag op stal voor de verhuis wel anders bedacht.......

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-19 19:53

Vandaag was het al weer vijf weken geleden.....

Binnenkort op controle bij de chirurg. Probeer braaf mijn oefeningen te doen, maar valt soms vies tegen.
Begonnen met enkele uurtjes werk, administratief, want mijn eigen werk kan nog niet. Is nog zwaar vermoeiend......

Maar probeer vooral vooruit te blijven kijken....

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-19 07:56

Jullie zetten me met beide benen op de grond :+
Nee hoor, weet dat ik nog een lange weg te gaan heb.... Een weg waar ik niet altijd zin in zal hebben of blij van zal worden, maar ja, zal hem toch moeten uitlopen, die weg....

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-19 19:33

FrNo schreef:
Zolang je dan maar vooruit blijft lopen op die weg. Succes!

dat is wel mijn bedoeling :D! Al zal er af en toe een momentje van stil staan zijn, de baaldagen!



hagelslag schreef:
Ach nog 4 maanden en je bent zo ver als ik nu ben :P
Dan kun je funtioneren en rustig wachten op verder herstel.

Ik heb nu 5 dagen flink last gehad van mijn arm.
Maar dat is echt zo logisch, ik heb vakantie dus mijn arm mag weer eens rusten.
Vandaag geen rare pijntjes gehad maar jeuk op de breukplaats. Maar daar kan ik niet krabben _O-

kijk, goed vooruitzicht :')! Lijkt me apart, jeuk op de plaats van de breuk.....



eclair98 schreef:
Ik lees het topic ook net pas, wat een nare smak heb je gemaakt, TS. Beterschap!

thanks!




Hevonen schreef:
Mijn ervaring is dat het na een fikse valpartij met schade ongeveer 2 jaar duurt voor alles weer helemaal normaal voelt.
Daarnaast, een paard blijft een onvoorspelbaar en enorm sterk dier. Lang geleden, toen ik 13-14 was en een paard te leen had van 23, heb ik met dat dier in de sloot gelegen omdat hij bang bleek te zijn van trekkers (er was mij verteld dat hij verkeersmak was... wist ik veel). En het engste was dat een rustig galopje met een vriendin op een paard dat hij goed kende, ineens ontaardde in een race richting de snelweg. Ik was mijn beugels kwijt en mijn paard sprong al rennend om en over plassen. Het enige wat ik kon bedenken was om mijn paard tegen het paard rechts van mij te sturen voor we bij de snelweg waren. Vertragen ging absoluut niet. Gelukkig zijn de paarden niet gevallen en stonden we uiteindelijk zo'n 20 meter voor de snelweg stil. Ik ben geloof ik nooit zo bang geweest.

Hoe braaf je paard ook is en hoe goed je ook kunt rijden (niet dat ik dat toen kon) het blijft soms gewoon gevaarlijk om op zo'n sterk vluchtdier te rijden.

ja, dat is iets wat ik altijd wel beseft heb, maar nu is het ook de harde realiteit! Alleen, het bloed kruipt waar het niet gaan kan hè?

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-19 20:32

hagelslag schreef:
Geloof mij, dat is appart als het van binnen jeukt

:+
Genezing? Weet van wonden dat het vaak gaat jeuken als het geneest.....

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-19 18:33

Omg, staat me dat nog te wachten??????

Vandaag marteling gehad bij fysio. Het was echt niet grappig, de tranen stonden in mijn ogen en het zweet brak me uit..... En de verwarming stond er al hoog.....

Maandag controle, inclusief foto. Vind het wel spannend!
Nog een keer vragen over 11-Stedentocht en Nijmegen. Alhoewel ik van de week advies kreeg van iemand om één van de twee te kiezen...... Boehoe, ik wil niet kiezen......

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-19 14:03

hagelslag schreef:
Ahhh martelen bij de fysio is goed.
Geef je arm naderhand voldoende rust hea!!
En ja een groot gedeelte staat je nog te wachten
Maar de ergste pijn heb je al achter de rug

nou, dat grote gedeelte wat mij nog te wachten staat _-:(

Had vandaag controle, bijna zes weken na ongeluk en operatie.
Afbeelding
de breuk, de plaat en schroeven, daar was de chirurg tevreden over. Ik blijf het vooral indrukwekkend vinden :wow:!

Wel heb ik een frozen shoulder en moet nóg méér oefenen...... Wat mij alleen parten speelt bij het oefenen, is dat ik geen goed controle heb over mijn spieren..... En dat komt dus waarschijnlijk doordat er toch meer zenuwschade is dan tot nu toe gedacht, waardoor ik de spieren niet goed kan controleren |o..... Hij is fijn..... Not.

De wond was onderaan nog wat open en dat is nu zo goed als dicht, gelukkig.
Afbeelding
een mooie streep zullen we maar zeggen.....

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-19 13:46

hagelslag schreef:
De foto ziet er idd wel aardig uit.
Das balen dat je vermoedelijk tich zenuwschade hebt. Kan het dat je spieren uiteindelijk wel functies gaan overnemen?
Hier baal ik momenteel ligt aan het uitstekende stuk. Dat doet momenteel redelijk veel pijn

die zenuwen moeten herstellen... Daar komt de aansturing van de spieren vandaan. Volgens mij kunnen de spieren dat niet zomaar zelf over nemen...
Balen dat jij zo'n last hebt van het uitstekende stuk. Hoop dat het nu een paar dagen later al weer beter gaat....



wendy1987 schreef:
Ik vind je wond er wel netjes uit zien zo! Wel balen dat je dus zoveel last hebt nog.. Hopelijk met goed oefenen gaat dat snel beter!!

ben ook heel blij met de genezing van mijn wond. Geen een moment rood geweest of ontstoken ogend. Wat dat betreft heb jij wel pech gehad.


Heb ondertussen mijn oefen martelwerktuig aangeschaft :')
Afbeelding

Nu kan ik zelf mijn arm passief trainen en ook licht actief. Merk gelijk al een hele verbetering.
Ik twijfel zelf ook nog wel beetje over het stukje frozen shoulder, al dan niet door te weinig oefenen volgens arts. Wat ik begreep is dat het kapsel tussen de kop en rest van het gewricht geïrriteerd is en daardoor ontstoken raakt. Nu stond mijn kop scheef, dus geïrriteerd is ie zeker! Sowieso dus al grote kans op frozen shoulder lijkt me dan..... Ongeacht het wel of niet oefenen.....
Met mijn fysio erover gehad en die denkt eigenlijk ook niet zo zeer aan een frozen shoulder, als wel aan een flinke bewegingsbeperking als gevolg van het trauma en de operatie.
Merk nu ook dat door het zelf beter passief kunnen bewegen, dat mijn schouder minder stijf is. Heb nu vooral nog heel veel moeite qua spierkracht en dan zowel met de biceps als triceps..... Ik kan geen hoera zeggen met links, laat staan met een klein gewichtje, wat ik van de week bij de fysio moest _O- mijn arm donderde gewoon naar beneden :+!

Paard poetsen ging gister al beter dan donderdag! Goede oefening dus en probeer me nu frequent op te laten halen door één van beide eigenaren of mijn instructrice als ze hen les gaat geven.
Van de week ook hoofdstel in gedaan..... Dat ging nogal klungelig, maar pony liet het allemaal maar heel gelaten toe, de goedzak <3!

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-19 16:52

Ik zeg niet zozeer dat de kop geïrriteerd is, maar door de kracht van de val is de kop wel gedraaid nadat deze los was van mijn bovenarm.
Frozen shoulder komt door irritatie en ontsteking van het kapsel tussen kop en rest schouder gewricht. Lijkt me dat met die draai van de kop dat kapsel sowieso geïrriteerd raakt.

Was dus van de week dat de fysio me een gewichtje in de hand gaf.... Bij de ene oefening prima, bij de andere oefening totaal niet te doen.....

Die jeuk lijkt me raar en die pijn van spier over schroef lijkt me hels....

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-19 17:09

hagelslag schreef:
...
Met gewichten oefenen is in het begin inderdaad niet makkelijk, je wilt een beweging doen je hoofd denkt dat je de beweging doet en er gebeurd helemal nix.
Echt dat gevoel is afgrijselijk.


Nou, echt hè! Vind het ook erg bizar dat dat kan....
Ondanks dat de meeste zenuwschade aan de kant van de triceps zit, werkt mijn biceps niet zoals zou moeten..... De bewegingen die vanuit daar geïnitieerd worden, willen gewoon niet.....

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-19 07:40

Het gaat met ups en downs. Toen het die anderhalve week zo stormde, heb ik het erg zwaar gehad, ook mentaal. Sliep ook niet meer, dus zowel emotioneel rustte ik niet uit en ook qua arm niet. Nu slaappillen en ik merk gewoon ook ontspanning in mijn arm na een nacht doorslapen. Maandag had ik hem niet genomen en dan merk ik gelijk al in de ochtend achterstand op: arm is stijf, pijnlijk. En de continu aanwezige pijn is dan ook heviger.... Dus gistermiddag toch maar weer halve naproxen genomen, terwijl ik daar eigenlijk al een week mee gestopt was.

Sinds vorige week officieel zonder thuiszorg, maar deed het al een hele week alleen.

Vrijdag begin ik met hydrotherapie, fysio in het zwembad. Heb gewoon echt geen kracht in mijn biceps. Van de week moest ik een oefening doen met een gewichtje bij de fysio..... Nou, dan staan die biceps in de fik!

Vandaag acht weken geleden dat het gebeurd is, over vier weken volgende controle.
Merk wel elke keer kleine stapjes vooruitgang.... Net je hand of arm iets hoger kunnen tillen, etc, etc. Maar het zijn gewoon kleine, hele kleine stapjes!

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Hanneke137 en 3 bezoekers