Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:05

Oef!! En tòch de sloot...uiteraard :(:)

Het is een nare ervaring en nare breuk zeg, maar inderdaad had het nog op allerlei manieren veel vervelender af kunnen lopen in deze situatie. Wat een pech!

Je weet vaak toch niet waar ze van gaan schrikken, zelfs de paarden die normaal nergens van op kijken. Het kunnen de stomste dingen zijn. Dat zie je maar weer. Klinkt alsof je het in principe goed aangepakt hebt maar gewoon de pech had dat er nog iets overheen kwam waardoor paardlief het niet meer trok en alleen maar wèg wilde :(:)

Hopelijk verloopt je herstel voorspoedig en hier is Arnica om in te nemen zeker een hele goede tip +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:34

--
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-23 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Zerena

Berichten: 3882
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:59

Danseresje schreef:
xPareltje schreef:
Wat naar ts dat dit je is overkomen. Veel sterkte en kracht gewenst! Hopelijk heb je een spoedig herstel. Helaas kan dit iedereen overkomen, als we zo moeten redeneren dan kunnen we beter op onze bank binnen blijven zitten want stel je loopt naar de winkel dan kunnen ze je ook aanrijden hoe voorzichtig je ook bent.. :=

dank je wel! Je kan ook van de trap lazeren...n in bed blijven dan maar


Zelfs daar kun je ongelukkig uit vallen ;)

Sterkte ts, rare smakkerd heb je gemaakt.
Hopelijk heb je een spoedig en goed herstel.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 19:37

Inderdaad Marieke, bed is ook niet veilig :+

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:08

Jeetje wat een naar ongeluk, gelukkig dat er nog redelijk snel mensen bij waren om je te helpen, maar wat zal je je machteloos en eenzaam voelen op zo'n moment zeg.
Moet wel zeggen, ik rij al een aantal jaar niet meer, en als ik dit soort dingen lees weet ik ook weer heel goed waarom (is weer genoeg om me ook zeker een jaar of 3 van welk paard dan ook te houden hehe) ben ook gestopt omdat ik teveel rij-angst had, ondanks dat ik nooit heftig gevallen ben. Na zo'n ongeval als jij nu meegemaakt hebt zou rijden helemaal niet erg hoog meer op mijn verlanglijstje staan zeg maar :+

Ik ben blij dat paard het veilig naar huis gebracht heeft en wens je een voorspoedig herstel toe!

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:31

[quote="Nikass"]Nou een kleine laatste uitzwaaier dan nog; misschien dat jullie er niet bekend mee zijn, maar er zijn ruiters die in een dergelijke situatie wèl controle hebben. Gelukkig wel.
Wat als de pony bij het de drukke weg over rennen een dodelijk ongeluk had veroorzaakt? "Ja maar iedereen moet toch kunnen buiten rijden"?

je kan ook gewoon niks zeggen he :+

Cavaletto

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:46

Allemachtig TS, wat een nare val heb je gemaakt. Wat een schrik. Zo zie je maar, het braafste paard kan zo schrikken. Dat kan de beste ruiter overkomen! Zo’n ligfiets lijkt me dan ook heel eng voor een paard. Prooidier effect.
Ik hoop dat je snel en goed hersteld! Beterschap!

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 09:28

Alwiene schreef:
Jeetje wat een naar ongeluk, gelukkig dat er nog redelijk snel mensen bij waren om je te helpen, maar wat zal je je machteloos en eenzaam voelen op zo'n moment zeg.
Moet wel zeggen, ik rij al een aantal jaar niet meer, en als ik dit soort dingen lees weet ik ook weer heel goed waarom (is weer genoeg om me ook zeker een jaar of 3 van welk paard dan ook te houden hehe) ben ook gestopt omdat ik teveel rij-angst had, ondanks dat ik nooit heftig gevallen ben. Na zo'n ongeval als jij nu meegemaakt hebt zou rijden helemaal niet erg hoog meer op mijn verlanglijstje staan zeg maar :+

Ik ben blij dat paard het veilig naar huis gebracht heeft en wens je een voorspoedig herstel toe!

Ja, toen ik die fietser door zag fietsen, voelde ik me echt heel machteloos en ging ik alleen maar harder roepen in de paniek die er al was, maar daardoor nog groter werd.
Voor nu heb ik zo iets, ik wil wel weer te paard, maar even kijken hoe of wat als het moment echt daar is dat ik zou mogen.....
En thanks!



Cavaletto schreef:
Allemachtig TS, wat een nare val heb je gemaakt. Wat een schrik. Zo zie je maar, het braafste paard kan zo schrikken. Dat kan de beste ruiter overkomen! Zo’n ligfiets lijkt me dan ook heel eng voor een paard. Prooidier effect.
Ik hoop dat je snel en goed hersteld! Beterschap!

ja, denk dat dat precies het effect is geweest. Bedankt iig!

Anoniem

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 09:43

Je kunt ook altijd een paar lesjes op de manege nemen. Betrouwbare paardjes, altijd mensen in de buurt ;)

MamAppelsap
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 09:59

Bubblewrap schreef:
Omdat elk paard een schrikdier is en elke ruiter kan vallen? Je geeft een oordeel over het rijtalent van ts (combinaties waar meer controle aanwezig is) terwijl het zelfs de beste ruiters kan gebeuren.

Ik vind je reactie niet oké en ontzettend aanvallend voor de ts. Paarden blijven dieren, en zelfs het meest verkeersmakke dier kan schrikken.


Mensen blijven ook mensen en die kunnen ook achter het stuur onwel raken, dus beter blijven we allemaal binnen totdat zelfrijdende auto's de norm zijn. :+

@TS: Wat een verhaal. En wat een pech met die damwand, dan was je dus al bijna direct in het water gelanceerd, dat was toch een stuk aangenamere val geweest. En knap dat je toch nog met een arm die sloot uit bent geklauterd.

hagelslag
Berichten: 9000
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 10:08

Oh wat een naar ongeluk en een nare breuk.
Ik heb helaas ook nog redelijk recent mijn bovenarm gebroken.
Ik heb echt flink pijn gehad.
De breukfotos zijn mog wel te vinden in "mijn" topic.
Zijn nu ca 5 maanden verder en ik kan al zo goed als alles. Maar bepaalde bewegingen zijn nog moeilijk

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 10:23

Bubblewrap schreef:
Je kunt ook altijd een paar lesjes op de manege nemen. Betrouwbare paardjes, altijd mensen in de buurt ;)

mijn idee is nu, dat zodra ik weer mag, ik begin met uitstappen van het paard aan de hand en het zo verder opbouwen en de eerste tijd n alleen als er mensen zijn.
in mei gaat hier op het dorp een nieuwe manege open voor mensen met ADHD, add, autisme, maar ook angst. Bomproof paarden, oa mijn eigen instructrice, kleine clubjes en evt ook een Otto, mocht ik echt niet op durven stappen! Dus dat is ook zeker een optie als blijkt dat ik toch angstig ben.



MamAppelsap schreef:
Bubblewrap schreef:
Omdat elk paard een schrikdier is en elke ruiter kan vallen? Je geeft een oordeel over het rijtalent van ts (combinaties waar meer controle aanwezig is) terwijl het zelfs de beste ruiters kan gebeuren.

Ik vind je reactie niet oké en ontzettend aanvallend voor de ts. Paarden blijven dieren, en zelfs het meest verkeersmakke dier kan schrikken.


Mensen blijven ook mensen en die kunnen ook achter het stuur onwel raken, dus beter blijven we allemaal binnen totdat zelfrijdende auto's de norm zijn. :+

@TS: Wat een verhaal. En wat een pech met die damwand, dan was je dus al bijna direct in het water gelanceerd, dat was toch een stuk aangenamere val geweest. En knap dat je toch nog met een arm die sloot uit bent geklauterd.

ja, bijna direct in de sloot.... Of dat beter was, geen idee? Sloot was niet diep namelijk en afhankelijk van mijn richting, had dat ook heel naar kunnen aflopen....
Ja, hoe ik eruit ben gekomen, geen idee..... Want met dat ik mijn arm wilde optillen, kwam de pijn. Mijn hoofdgedachte was echter, het water uit..... Hoe dan ook, het water uit!



hagelslag schreef:
Oh wat een naar ongeluk en een nare breuk.
Ik heb helaas ook nog redelijk recent mijn bovenarm gebroken.
Ik heb echt flink pijn gehad.
De breukfotos zijn mog wel te vinden in "mijn" topic.
Zijn nu ca 5 maanden verder en ik kan al zo goed als alles. Maar bepaalde bewegingen zijn nog moeilijk

ook met paardrijden gebeurd hagelslag? Weet natuurlijk niet precies waar jouw breuk zit en of jij ook allerlei materiaal in je lichaam hebt, maar dat stemt me wel wat hoopvol!
Jij ook nog sterkte met je herstel!

hagelslag
Berichten: 9000
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 11:08


plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 11:47

heeel veel sterkte

Jolliegirl

Berichten: 32954
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:12

Woow.. Heftig zeg!
Veel beterschap!!


Eigenaresse erg geschrokken?
Ze verwijt jou niets denk ik? Dat contact is allemaal in orde?
Ongeluk kan gebeuren he.

Je zou, in goed overleg met haar, de verzekering van de eigenaresse kunnen aanspreken.
Je bent namelijk ten allertijde verantwoordelijk voor de acties van je eigen dier.
Ook als een ander erop rijd.
Het is verzekeringswerk en kost de eigenaar niets. Maar helpt jou wellicht iets omdat je best een aardige schadepost zal krijgen met fysiotherapie enzo. Het is maar een idee. :)

Heel veel beterschap!

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 12:23

hagelslag schreef:
Ja ook met paardrijden gebeurd.
Ben heel achtelijk gevallen.

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1953928&hilit=bovenarm

In dat topic zijn fotos zichtbaar.
Ik heb dus een staaf erin zitten
Na 9 weken ben ik weer aan het werk gegaan.
Makkelijk was dat toen echt niet maar daardoor wel sneller mijn bewegelijkheid terug gekregen

heb je topic gevonden inderdaad! Daar nu ook berichtje geplaatst, gezien er veel lotgenoten zijn.
Met mijn werk wordt het lastig zo snel al weer aan het werk te gaan, gezien ik ook veel boven mijn macht moet met mijn arm...... Dat is nog geen optie, dus zal in begin vooral andere taken zijn....



plutolover schreef:
heeel veel sterkte

Thanks!



Jolliegirl schreef:
Woow.. Heftig zeg!
Veel beterschap!!


Eigenaresse erg geschrokken?
Ze verwijt jou niets denk ik? Dat contact is allemaal in orde?
Ongeluk kan gebeuren he.

Je zou, in goed overleg met haar, de verzekering van de eigenaresse kunnen aanspreken.
Je bent namelijk ten allertijde verantwoordelijk voor de acties van je eigen dier.
Ook als een ander erop rijd.
Het is verzekeringswerk en kost de eigenaar niets. Maar helpt jou wellicht iets omdat je best een aardige schadepost zal krijgen met fysiotherapie enzo. Het is maar een idee. :)

Heel veel beterschap!

eigenaresse ook erg geschrokken, maar super hulp voor mij geweest. Neemt mij ook niets kwalijk en ik besef me gewoon dat het een paard met eigen wil is. Denk niet dat ik er verzekeringswerk van ga maken, wil graag gewoon vrienden blijven en paard blijven verzorgen en dus niet in zo'n rompslomp terecht komen.
Ben goed verzekerd en eigen risico was al ruim op toen ambu besteld was....


Voor wat betreft de tips over arnica: had mijn acupuncturiste appje gestuurd en die belde net. Die adviseerde het ook en dat gaat er dus komen straks....

Heb nu vooral last van de uitzakkende blauwe plekken:
Afbeelding

Afbeelding

Jolliegirl

Berichten: 32954
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:33

Begrijpelijk, vandaar dat ik zei : in goed overleg. Het kost haar niets extra's maar de verzekering dekt wel al jouw schade. Ook als je later niet voldoende hersteld om je werkzaamheden nog te kunnen doen. Denk hier even goed over na. Ik zit zelf ook in zo'n situatie en ben blij dat ik er werk van heb gemaakt want mogelijk zal ik mijn leven lang last houden...

Je band hoeft er niet slecht van te worden als je dit in goed overleg doet.
Dan is het verzekering met verzekering.
En niets tegen elkaar.


Ik wens je veel wijsheid toe en denk aan je toekomst en medische kosten. Want dit kan oplopen in de 1000enden euro's..

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26215
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:42


Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 15:20

JPitty schreef:
Had je dit topic al gezien [VN] Virtuele bloemetjes: Joolien en Danseresje? Iemand blijkt voor jou een virtueel bloemetje te hebben aangevraagd.

O, wat lief! Nee, dat had ik nog niet gezien!
Bij deze wil ik de aanvrager(s) bedanken <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 15:47

TS wat een rotklap heb jij gemaakt. Ik ben er van de zomer op stal zo af gegaan en knie geblesseerd. Paard aan de kletter en niks meer in te brengen, blinde paniek. Ken het gevoel. Ik ben nu pas weer rustig op aan het bouwen. Neem je tijd! Beterschap.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 10:03

SusanH schreef:
TS wat een rotklap heb jij gemaakt. Ik ben er van de zomer op stal zo af gegaan en knie geblesseerd. Paard aan de kletter en niks meer in te brengen, blinde paniek. Ken het gevoel. Ik ben nu pas weer rustig op aan het bouwen. Neem je tijd! Beterschap.

dank je Susan! Vervelend van je knie ook, gaat dat weer een beetje?


Herstel gaat momenteel moeizaam door alle bloeduitstortingen. Ben begonnen met arnica, in de hoop dat dit het ook beetje gaat helpen..... Want tja, arm hoog leggen, dat gaat niet :')
heb een oefening dat ik mijn onderarm op tafel moet leggen en dan open en dicht moet draaien zeg maar, maar op tafel leggen doet zo'n pijn door de uitgezakte bloeduitstorting naar mijn elleboog...
Afbeelding

Ook nog heel gevoelig in het weefsel rondom sleutelbeen, waar ook nog zwelling zit. Als ik dan mijn schouders naar achter rol, ook een oefening, dan trekt dat gewoon.

Nu hopen dat ik de nachten ook een beetje ga doorslapen..... Was elk uur wakker vannacht....

Flowerbomb

Berichten: 1430
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:02

Misschien helpt een kruik op tafel als ondersteuning bij je oefeningen? Dat is toch iets minder hard

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:40

Of een klein kussentje er onder.

Mijn knie is weer aardig ok. Soms nog wel reactie als ik veel heb gedaan en kan niet op mijn hurken zitten maar dat deed ik toch al weinig en is prima mee te leven.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 14:31

Jolliegirl schreef:
Begrijpelijk, vandaar dat ik zei : in goed overleg. Het kost haar niets extra's maar de verzekering dekt wel al jouw schade. Ook als je later niet voldoende hersteld om je werkzaamheden nog te kunnen doen. Denk hier even goed over na. Ik zit zelf ook in zo'n situatie en ben blij dat ik er werk van heb gemaakt want mogelijk zal ik mijn leven lang last houden...

Je band hoeft er niet slecht van te worden als je dit in goed overleg doet.
Dan is het verzekering met verzekering.
En niets tegen elkaar.


Ik wens je veel wijsheid toe en denk aan je toekomst en medische kosten. Want dit kan oplopen in de 1000enden euro's..

Dat vind ik onverstandig als ts wil doorgaan met dit paard.Ze is er toch vrijwillig op gaan zitten. Zo zie je dat er haken en ogen zitten aan het door anderen laten gebruiken van je paarden. Ik ken een iets ander geval waarbij een bromfietser in een rolstoel is beland door een verkeersongeluk met een paard wat door een ander dan de eigenaar in het verkeer was .Dit werd een rechtszaak waarbij de eigenaar een miljoenenclaim op zijn dak kreeg.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 15:02

ik vind altijd zo iets dubbel... kwa kosten enz..

diegene stapt toch vrijwillig op een paard? als ik bijv op een paard van een ander stap en ik val en kom ongelukkig terecht. Waarom is dan de eigenaar verantwoordelijk? ik stap toch vrijwillig op het paard. Het is mijn eigen keuze. Mijn eigen risico.. En het is gewoon jammer dat verzerkeringen zo lastig zijn.

maar helaas bepaald de wet dat de eigenaar van het paard verantwoordelijk is.. of die er wat kan doen dat een paard een schrik...

Ze maken het heel lastig voor eigenaren met paarden om bijrijders/verzorgers te nemen..

mijn bijrijddster is gelukkig zelf verzekerd. Anders moeten ze van mij een verzering afsluiten bij knhs kan dat tegenwoordig. betaal je dacht ik 50 euro per jaar en lidmaatschap en dan ben je verzekerd ongeacht op welk paard je zit. Daarom ga ik het ook niet voor de bijrijder betalen. Want dan betaal ik terwijl ze dan ook op andere paarden gaat zitten.. en dat is niet mijn verantwoording.