Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 13:51

Afgelopen woensdag was ik vrij en het zou mooi weer worden. Met eigenaresse van mijn verzorgpony overlegd en omdat hij zonder ijzers stond, kon ik prima naar het strand, ondanks dat er nog restjes sneeuw lagen van dinsdag.
Dus, ik pony gezadeld, eigenaresse geappt dat ik op ging stappen (dat is onze afspraak) en op weg.
Eer wij bij het duin zijn, moeten we altijd nog een stuk langs de weg en had besloten vooral de fietspaden te pakken waar ik normaal in de berm rij, vanwege de sneeuwresten.
We zijn lekker op weg, tot pony een driewiel-zit-ligfiets signaleert. Die was echt bijzonder eng en hij bleef stil staan om te kijken. Dat vind ik geen probleem en ik riep nog naar de fietser dat pony het wel heel spannend vond....meneer fietst rustig door en pony doet een paar stapjes vooruit om zich uiteindelijk om te draaien en in volle galop over het fietspad terug richting huis te gaan. Dit kon ik nog allemaal uitzitten en ik probeerde hem langzamer te laten lopen, maar drong niet tot hem door!
En toen kwam er ons een fietser met hond ernaast tegemoet.....en dat werd teveel voor pony en hij springt opzij, de berm in. Even dacht ik dat we samen in de sloot zouden gaan belanden......maar door nog een sprong van pony, kon ik niet meer blijven zitten en werd ik gelanceerd! Ik dacht nog, niet de sloot, niet de sloot.....en daar kwam de landing: mijn bovenarm boven op de damwand van de sloot en daarna de sloot in, kopje onder (was nog bang dat ik niet boven zou kunnen komen door het ijs...maar het was maar een mini-laagje gelukkig!).
Mijn eerste gedachte was: ik moet de sloot uit en dat ging ik dus ook doen.....sloot was niet diep, kon staan en was vlak bij de kant. Kon echter mijn linkerarm niet optillen, toen wist ik dat het goed mis was....
Wel op eigen kracht de sloot uitgekomen en om hulp gaan roepen. Zag nog een fietser wegfietsen, voelde me toen heel hulpeloos!
Er zijn wel twee auto's gestopt en heb toen alleen maar 'mijn arm' en 'mijn paard' geroepen, totaal in paniek! Er zijn twee auto's gestopt en ik wilde de warmte in, want ja, zwemmen in de sloot met temperaturen rond het vriespunt is natuurlijk niet zo'n slim idee..... :brr:
dus die meneer wil me wel meenemen naar de auto, maar vraagt of ik zelf kan opstaan....dat lukte niet, want mijn arm moest ik echt ondersteunen, dus hulp gevraagd met opstaan. Ondertussen ook nog uitgekraamd dat ik een ambulance nodig zou hebben en een mevrouw kwam heel lief met een deken! Dus die om me heen, arm gelijk ook wat gesteund en toen was er nog een omstander die bij de kinderdagopvang op de hoek werkte, dus daar kon ik dan naar binnen.....leek me fijner dan een auto, dus op weg daar naar toe (had zelf al door dat alles goed werkte, behalve mijn arm).
Iemand was ondertussen aan de lijn met de 112-centrale en die wilden niet dat ik naar binnen ging, want dan zou de ambulance me niet vinden......
maar staand aan de verkeerde kant van de weg wachten, zag ik niet zitten, want de pijn was ondraaglijk en ik was bang out te gaan....dus op een steen met sneeuw gaan zitten (tja, ik was toch al zeiknat) en kreeg ondertussen meer dekens om me heen. Ambu, en ook politie, waren er vrij snel en ik was met mijn telefoon aan het proberen de eigenaresse van pony te bellen.....maar mijn microfoon deed het niet. Een omstander heeft het nummer overgenomen en gebeld. De telefoon van mij overgenomen om een wat gestructureerder verhaal te vertellen dan alleen maar mijn paniek-verhaal.
De ambu in was nog wel een dingetje en daar ben ik van top tot teen gestript om me te ontdoen van mijn natte kleding....en toen in zo'n warmtefoliedeken, controle apparatuur, een infuus en pijn-medicatie.....wat was dat fijn!
toen op weg naar mijn werk, ben zelf verpleegkundige in het ziekenhuis waarvan ik dus gevraagd hebben of we daar naar toe konden, was geen probleem.....daar eerst verder opgewarmd en toen foto's! Conclusie: bovenarm gebroken, precies onder de schouderkop. Mevrouw, dat moeten we gaan zetten. Daar kreeg ik dus ook medicatie voor en heb ik niets van meegekregen, gelukkig maar......want ze hebben het twee keer moeten doen. toen ik weer een beetje wakker was, kreeg ik het bericht dat het zetten niet gelukt was.....moest voor operatie en zou dus voor donderdag op de spoedlijst komen.
Met veel pijn de avond door en de volgende dag. Want pas om half zes ging ik naar het operatiecomplex....waar er nog de vraag was of ik alsnog wel aan de beurt was, want er was nog een spoedgeval binnen gebracht.....
maar gelukkig kreeg ik groen licht en was ik aan de beurt!

Bij de operatie zijn er een plaat en tien schroeven ingezet en heb ik een mooie ritssluiting aan krammetjes! En nu mag ik onbelast oefenen om maar zo snel mogelijk weer wat mobiliteit te hebben....

voorlopig dus nog geen paardrijden, laat staan strandritjes, voor mij!

pony is overigens terug richting stal gerend, is gelukkig veilig de drukke weg overgestoken en vlak bij stal door een stalgenoot opgevangen. hij is ongedeerd, gelukkig!

in volle galop over het fietspad, 31,6km/u zou het zijn geweest....kan ik nog best geloven, want hij was echt in paniek!
Afbeelding

de foto's bij binnenkomst:
Afbeelding
Afbeelding

Het resultaat van de operatie:
Afbeelding
Afbeelding





En mijn ritssluiting, even in spoiler voor de tere magen:
Spoiler:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door LindyH op 22-02-19 15:53, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto's aangepast op verzoek

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84


Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 17:54

bigone schreef:
Zo, mooi klaar mee. Fijn dat jij en de pony het overleefd hebben. Hebben ze op je werk nog gezegd hoe vervelend deze breuk is en je in vervolg geen risico meer moet lopen om hem weer te breken? Bij een kennis wel, zij heeft nooit weer gereden, helaas.

misschien dat ze dat bij de poli-afspraak gaan zeggen. Nu niets over gehoord, behalve dat ik het de chirurg niet makkelijk heb gemaakt :')!
Als ik iets doe, doe ik het ook gelijk goed :Y)!


Blue_Eyes schreef:
Oei, die is ook wel gigantisch kapot! :oo Veel sterkte daarmee! En hoe gaat het met de pony?

voor zover ik weet gaat het met pony goed, alhoewel er nog wel wat spanning was en is bij hem...


kwita schreef:
so dan das een echte rits sluiting, hopelijk een voorspoedig herstel!

Thanks


FrNo schreef:
Phoe, flinke val.
Gelukkig ben je niet verdronken in de sloot. (Wat helaas had gekunnen als je buiten bewustzijn zou zijn geweest of je jezelf niet zou kunnen bewegen.) En gelukkig is je paard heelhuids op stal gekomen.

Heel veel beterschap!

ben heel blij dat ik alle tijd bij ben geweest, ook al kwam er niet veel zinnigs uit behalve 'mijn paard' en 'mijn arm' en 'aaaauuuuuu'


Azmay schreef:
Dat moet echt een flinke klap zijn geweest, gelukkig je arm en niets vitaals :o
Was de pony zonder gevaarlijke situaties bij stal aangekomen?

Sterkte met het herstel :(:)

Thanks! Ja, het had heel anders kunnen aflopen. Ook een landing op mijn rug of hoofd, had ik niet op deze manier kunnen vertellen.....
Voor zover ik weet is hij in een streep naar huis gerend, moest daarvoor wel een drukkere weg over, maar gelukkig goed gegaan!


Chapeau2002 schreef:
Dat is een nare klapper geweest. Heel veel beterschap.

Thanks


ponyparadijs schreef:
Mijn hemel zo loopt een lekker ritje wel heel naar af
Beterschap

Nou hè? Had het me heel anders voorgesteld....


Chasey schreef:
Wat een nare ervaring, maar gelukkig is de pony goed thuis gekomen. Heel veel beterschap met het herstel van je bovenarm! Pfff

Thanks


xChanelx schreef:
Jeetje wat moet jij zijn geschrokken...
Heel veel beterschap :(:)

absoluut! Is nog steeds niet honderd procent geland hoor!


Bubblewrap schreef:
'Fijn' dat jij geen erger letsel hebt, en ponylief ongedeerd is. Als ik bedenk wat er allemaal had kunnen gebeuren... Met pony en al in de sloot.

Maar pfoe, desondanks wel heftig om mee te maken. Ik ken het gevoel van hulpeloosheid als men gewoon langsloopt/fietst/rijdt.
Sterkte met herstellen, en rustig aan de komende tijd :(:)

dat is zeker fijn. Het had nóg erger kunnen zijn! En ja, die fietser, voelde me zo machteloos! Wilde alleen maar mensen bij me, dan zouden de volgende stappen ook goed gaan (112 etc), maar tot dan toe, gewoon adrenaline!


AppleSter schreef:
Wat een enorme val! En een nare breuk. Veel sterkte met het herstel van je arm. Gelukkig is de pony veilig thuis gekomen ondanks de drukke weg.

ja hè? Ben ik ook erg blij mee! En thanks!


Zammie schreef:
Zo zeg, wat een nare breuk! Hoop voor je, dat dat weer mooi en snel geneest.

Thanks


mirgino schreef:
zo dan dat is een nare val geweest :oo
wat een nare breuk!!!!

heel veel sterkte met het herstel :+:

Thanks


anjali schreef:
Tjonge. Je hebt nog betrekkelijk geluk gehad,dit had voor jou en de pony veel ernstiger kunnen aflopen!

dat besef ik me ook zeker!


Mando schreef:
Dat was een flinke klap.
Heel veel sterkte met het herstel.
Ik hoop dat je pony het ook goed maakt.

Thanks! En met pony gaat het goed geloof ik! Hoop z.s.m. vitamine paard op te kunnen doen...


Cayenne schreef:
Jeetje meid, wat ben jij ongelukkig terecht gekomen!
Heb je geen klap van de kou gehad?

Beterschap en sterkte met het herstel!

had een temp van 35,3 of 35,6 op de ehbo geloof ik. Ze hebben me wel actief opgewarmd hoor! Heerlijk onder zo'n warm-air met 43 graden!
En thanks!


Muiz schreef:
Zo zeg, bah wat een klap heb je gemaakt!
Fijn dat je verzorgpony veilig is aangekomen maar men wat een klapper heb je gemaakt :(:)

ja, dat kan je wel zeggen over die klapper! geen 10 voor mijn afsprong :')

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 18:09

karuna schreef:
Mijn hemel wat een dreun zeg. Gelukkig is alles nog "relatief ok" afgelopen. Hopen nu dat je arm voorspoedig geneest en pony geen schade overhoudt. Is het je meest gebruikte arm trouwens?

Vraag me af die driewielfietser heeft die zich nog gemeld en fietser met hond?

het is gelukkig niet mijn dominante hand/arm, dus kan nog wel beetje wat...
Weet dat de driewiel fietser nog bij mij heeft gestaan, maar of er gegevens opgenomen zijn, geen idee. Fietser met hond al helemaal geen idee van.... Eerste automobilist die gestopt is en me overeind geholpen heeft, is volgens mij ook vlot doorgereden nadat er zich best veel mensen over mij ontfermden...

Had van één een telefoonnummer omdat zij met haar telefoon eigenaresse verzorgpony heeft gebeld, nadat mijn telefoon niet 100% werkte. Die heb ik gisteravond gebeld en dat vond ze onwijs fijn!

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 19:28

JPitty schreef:
Kan het kloppen dat ik je nu hoor op Qmusic? Hoorde iemand daar nu met spel meedoen met exact zo'n verhaal als jij?

Beterschap met je arm in ieder geval, hoeveel tijd staat er voor zo'n blessure?

Jup! Dat was ik net ja! Zou te bizar zijn als er nog iemand was die dit woensdag heeft meegemaakt.....
Voor volledig herstel staat een jaar werd er gezegd....

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 19:33

anjali schreef:
Meer paarden zijn bang van ligfietsen.

is laag hè? Aanvallend.... terwijl hij eigenlijk gewoon echt verkeersmak is


_helga_ schreef:
So wat een klapper heb jij gemaakt zeg!
En mensen zitten me raar aan te kijken als ik niet alleen naar buiten ga met mijn paard die alles op zn achterbenen denkt te kunnen.. nou hierom dus :(:)

normaal is er niets aan de hand, maar die fiets, die vond ie gewoon echt eng en die fietser met hond, dat was de druppel.....
Maar zal nog lange tijd duren voordat ik weet alleen naar buiten ga denk ik.... (En sowieso moet ik geduld hebben voor ik weer het paard op kan en mag)

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 19:45

Nikass schreef:
Wat fijn dat het goed is afgelopen. Eerlijk gezegd vind ik het wel gevaarlijk dat je naast een drukke weg gaat rijden met een pony die niet verkeersmak is.
Een paard kan altijd schrikken uiteraard, maar in deze context kan het wel desastreuze gevolgen hebben.

dat is dan eigenlijk een verkeerde interpretatie, want hij is wel verkeersmak. Er kan van alles langskomen, trekkers, scooters, rare vrachtwagens, hij heeft er niets van. maar dit was gewoon voor hem niet te bolwerken. En het is ook niet zo dat het een belachelijk drukke weg is, maar wel een doorgaande weg 50km/u.

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 20:08

Laibadji schreef:
Ah wat een nare val. Hopelijk kan je snel terug paarden(knuffel)vitamientjes opdoen. Mijn paard heeft ooit per ongeluk mijn moeder haar arm gebroken. Toen hij mijn moeder de eerste maal zag was onwijs lief en voorzichtig voor haar.

Veel beterschap!

ik hoop snel te kunnen gaan knuffelen!



Jildau schreef:
Nikass schreef:
Wat fijn dat het goed is afgelopen. Eerlijk gezegd vind ik het wel gevaarlijk dat je naast een drukke weg gaat rijden met een pony die niet verkeersmak is.
Een paard kan altijd schrikken uiteraard, maar in deze context kan het wel desastreuze gevolgen hebben.


Dan kan niemand ooit nog op buitenrit.. Geen enkel paard is ten alle tijde te voorspellen en te vertrouwen.

Heel veel sterkte TS! Wat een nare val..

het is én blijft een vluchtdier, daar ben ik me heel erg bewust van en ja, dit is gewoon botte pech geweest!
En thanks jildau

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 20:09

JPitty schreef:
Danseresje schreef:
[quote="JPitty"
Kan het kloppen dat ik je nu hoor op Qmusic? Hoorde iemand daar nu met spel meedoen met exact zo'n verhaal als jij?

Beterschap met je arm in ieder geval, hoeveel tijd staat er voor zo'n blessure?
[/quote
Jup! Dat was ik net ja! Zou te bizar zijn als er nog iemand was die dit woensdag heeft meegemaakt.....
Voor volledig herstel staat een jaar werd er gezegd....


Je deed het wel goed, veel plezier met je prijs!

Een heel jaar... Pffff.... Nogmaals heel veel beterschap met je arm en ik hoop voor jou dat het heel erg mee gaat vallen qua herstel!

Thanks! Had nooit verwacht zo snel gebeld te worden.... Had nog maar net op enter gedrukt in de app! Ben benieuwd wat de prijs gaat zijn *\o/*

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 20:17

JPitty schreef:
Dat verwacht je idd niet. Ben ook al 2x op radio geweest, een keer bij Bas van Nimwegen (wie heeft de langste achternaam, omdat ik gekscherend had geappt waarschijnlijk de kortste van allemaal te hebben: 3 letters) en een keer bij Kai Merckx bij de fout break afgelopen juli.

Toch weer een klein lichtpuntje in je pech!

super leuk! Ben ook al vaker geweest, vind het altijd wel leuk! Maar moet nu drie maanden wachten voor ik weer ergens aan mee mag doen :').
Vond alleen de laatste vraag moeilijk, de andere twee waren goed te doen....
En zeker even lichtpuntje *\o/*

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 22:43

Nikass schreef:
Dat heb je mij ook niet horen zeggen

je zegt letterlijk dat het onverantwoord is. Als ik pony niet had vertrouwd, had ik niet met hem op pad gegaan. Sterker nog, dan had eigenaresse dat ook niet gewild.
Nu was hij dusdanig geschrokken en kwam er nog iets bij en dat kon hij op dat moment niet meer bolwerken. Zijn emmertje stroomde over en dit is helaas het resultaat. Maar om nou te zeggen dat ik onverantwoord was met een niet verkeersmak paard langs een drukke weg.... Nee, die mening deel ik niet. Ben vaak genoeg met hem langs dat stuk gegaan en de eigenaresse ook, woensdag was een gevalletje verkeerde tijd-verkeerde plaats!

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 22:53

Tja, gevaarlijk! Dan moeten we allemaal niet meer op een paard gaan zitten.... Het zijn en blijven vluchtdieren! Dat is iets waar ik me heel goed van bewust ben en als ik in het verkeer rij, ben ik altijd oplettend, juist omdat ik niet de enige ben.
En tja, als je niet de luxe hebt om gelijk vanuit stal een bos of duin in te rijden.....
Veder heb ik niet zoveel zin in energie te steken in het feit dat ik gevaarlijk bezig zou zijn geweest. Die mening deel ik niet en bovendien draait het het gebeurde niet terug en zit ik gewoon met die gebroken bovenarm....

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 23:01

De pijn is met pijnstillers aardig onder controle. Heb nu vooral last van de uitzakkende blauwe plekken en het vocht. Bewegen gaat redelijk, maar nog heel minimaal met de oefeningen..... Herhaal ze frequent, maar blijft lastig.
Vind vooral het slapen lastig, kan niet op mijn zij en slaap nooit op rug...

O, en zonder cap ga ik niet te paard hoor!

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-19 08:02

lieveli schreef:
Nee ik wilde ook niet insinueren dat je zonder cap reed hoor, maar paarden zijn geen robots en zelfs op een 'nee mijn paard bokt niet' ga ik gewoon niet zonder cap. Het blijven vluchtdieren.

zo vatte ik het ook niet op hoor! Is sowieso mijn instelling: cap op mijn kop voordat ik in dat zadel zit! Want inderdaad, het zijn én blijven vluchtdieren

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-19 08:04

pien_2010 schreef:
Sterkte meid en ga morgen arnica halen om te slikken. Dat zal je echt heel goed helpen .

kan niet zo even 1-2-3 naar de winkel en hier in mijn dorp zijn alleen de supermarkten op zondagmiddag open. Wat doet arnica?

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-19 09:51

Ineke2 schreef:
Arnica is er in pillen en zalf. Is homeopathisch en zorgt er voor dat je kneuzingen en blauwe verkleuring minder zichtbaar word en pijn ervan ook sneller weggaat.

Zalf mag nog niet op de wond, dus zou ik pillen moeten regelen...



pien_2010 schreef:
Tout a fait (inderdaad ) Ineke. Wordt hier in Frankrijk standaard voor geschreven voor kleine of grotere ingrepen en bij valpartijen. Ik heb het standaard in de huisapotheek voor mens en dier. Dus vraag iemand of ze het even willen halen in de supermarkt voor je. Het is heel fijn. In jouw geval niet te vroeg stoppen.

Weet niet eens of het hier in de supermarkt te koop is. Misschien morgen anders regelen, dan is er meer open...



Jennyxx schreef:
Danseresje schreef:
De pijn is met pijnstillers aardig onder controle. Heb nu vooral last van de uitzakkende blauwe plekken en het vocht. Bewegen gaat redelijk, maar nog heel minimaal met de oefeningen..... Herhaal ze frequent, maar blijft lastig.
Vind vooral het slapen lastig, kan niet op mijn zij en slaap nooit op rug...

O, en zonder cap ga ik niet te paard hoor!



Ik heb ook ooit een deel van mijn schouder gebroken door een val van een paard. Op mijn zij slapen deed zeer. Ook als ik op de goede schouder lag, omdat de zere schouder dan wat ging "hangen". Wat mij geholpen heeft is met een klein kussentje tussen je armen slapen, ter hoogte van je borst/schouders. Daar kan de bovenste schouder/arm dan wat op rusten. Misschien een tip voor jou? Ik slaap er overigens nog steeds mee :D

heb vannacht in innige omhelzing met een kussen gelegen.... Kon echt niet meer op mijn rug liggen. Ooit geleerd mijn bed in strandstoel houding te leggen, ben zo blij met mijn elektrisch verstelbare bed..... Maar moet er gewoon mijn draai in gaan vinden....



Eliine schreef:
Jeetje dat is een nare klap geweest zeg! Sterkte met het herstel. En een ongeluk zit soms in een klein hoekje helaas.

Thanks! Jup, het was een klein hoekje met grote gevolgen!



freetorun schreef:
Jeetje dat liep dus even heel anders. Heel veel sterkte!

ja, dat liep heel anders! Thanks

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-19 11:15

kiki1976 schreef:
Jeetje ts je hebt een beste klapper gemaakt. Beterschap!

Hoe is het met de pony ondertussen?

Thanks! Pony gaat ondertussen goed geloof ik. Is gister van stal verhuisd, eigenaresse gaf wel aan dat ze nog wat spanning bemerkte. Het is nou eenmaal een binnenvetter, die lieve pony!



marjoleinft schreef:
Heel veel beterschap,
Mijn haflinger vond die ligfietsen ook maar niks , groot verkeer etc niks mee aan de hand maar die fietsen echt drama en ze gaan nog eens loeihard ook.
Hopelijk gaat je herstel snel en durf je over een tijdje weer te rijden.

Eerst maar groen licht gaan krijgen en dat zal voorlopig niet zijn....
Deze ging niet hard, misschien het extra effect voor pony, het besluipt me....



Fireheart schreef:
Jeetje TS :(:) ik hoorde je verhaal gisteren al op de radio bij Q!
Ontzettend heftig en veel beterschap.

Word nog beroemd zo :+ ! Thanks iig




Birdie60 schreef:
Jee wat heb jij geluk gehad!
Beterschap TS

Jup! Achteraf gezien wel, het had nog heel anders kunnen lopen....
Thanks iig

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-19 14:27

Nikass schreef:
Nou een kleine laatste uitzwaaier dan nog; misschien dat jullie er niet bekend mee zijn, maar er zijn ruiters die in een dergelijke situatie wèl controle hebben. Gelukkig wel.
Wat als de pony bij het de drukke weg over rennen een dodelijk ongeluk had veroorzaakt? "Ja maar iedereen moet toch kunnen buiten rijden"?

Als dit topic alleen bedoeld was voor ja-knikkers, dan gelieve dat voortaan aan het begin te vermelden.

weet je, mijn broek zakt hier echt vanaf! Pony was eerst aan het kijken en toen had ik gewoon nog contact met hem. Vanaf het moment dat hij 180 graden draaide, was er blinde paniek en nee, ik drong niet meer tot hem door. En in die korte tijd ben ik wel blijven rijden, in de hoop weer tot hem door te dringen. Die tijd heb ik niet gekregen, omdat ie in zijn blinde paniek nog iets zag waar hij voor wilde weg vluchten en dat kon ik niet uitzitten. Om dan te zeggen dat er ruiters zijn die wel controle zouden hebben..... dat is nogal een flinke trap na.....

Nogmaals, het zijn én blijven vluchtdieren met een eigen wil. Dan kan je nog zoveel vertrouwen hebben of zo zeker zin van je zaak, je kan het nooit 100% zeker weten.

En ja, de omstanders die mij hielpen hadden ook moeite tot mij door te dringen, was ook in blinde paniek en niet met mezelf bezig, maar met paard. Ik kon alleen niet wegrennen!

En ben echt niet op zoek naar allemaal ja-knikkers en oe's en ah's..... Maar om me de grond in te trappen op deze manier..... Nee!

Maar ik hoop vooral dat het jou nooit zal overkomen. Zal wel niet, want jij bent geloof ik een perfecte ruiter
Laatst bijgewerkt door Danseresje op 27-01-19 14:38, in het totaal 2 keer bewerkt

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-19 14:36

Jildau schreef:
Nikass schreef:
[quote="Bubblewrap"
Omdat elk paard een schrikdier is en elke ruiter kan vallen? Je geeft een oordeel over het rijtalent van ts (combinaties waar meer controle aanwezig is) terwijl het zelfs de beste ruiters kan gebeuren.

Ik vind je reactie niet oké en ontzettend aanvallend voor de ts. Paarden blijven dieren, en zelfs het meest verkeersmakke dier kan schrikken.
[/quote

Bokt meet nog al eens met twee maten, zie alle topics waarin het not done is om met een niet-robot je erf af te gaan.
Dat is dus niet wat ik zeg, want ik ben van mening dat elk paard kan schrikken, vooral als je op een fietspad rijdt, en hij bang is van ligfietsen.
Maar als je weet dat je dan de controle volledig kwijt bent zou ik bij mezelf te rade gaan of ik deze actie nog eens zou ondernemen.
Maar goed, dat staat iedereen vrij.
Ik wens ts veel sterkte met haar herstel, en zal me uit dit topic terugtrekken, want een kritische noot is duidelijk niet gewenst.


Een kritische noot is gewoon niet zo nodig als iemand in de kreukels ligt na een naar ongeluk. Je hoeft niet alles te melden wat in je opkomt. Als TS wist dat ze de controle volledig kwijt zou raken was ze waarschijnlijk niet op buitenrit gegaan. Dieren kunnen nou eenmaal onvoorspelbaar zijn.

ik was inderdaad niet op pad gegaan als ik het niet zou vertrouwen. Dat is bovendien ook de 'eis' van de eigenaresse, wat ik heel terecht vind. Paard steunt en leunt ook op jou...

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-19 14:47

xPareltje schreef:
Wat naar ts dat dit je is overkomen. Veel sterkte en kracht gewenst! Hopelijk heb je een spoedig herstel. Helaas kan dit iedereen overkomen, als we zo moeten redeneren dan kunnen we beter op onze bank binnen blijven zitten want stel je loopt naar de winkel dan kunnen ze je ook aanrijden hoe voorzichtig je ook bent.. :=

dank je wel! Je kan ook van de trap lazeren...n in bed blijven dan maar? :')



Denise_Storm schreef:
Jeetje! Wat onwijs schrikken! Wat een breuk ook. Hoop dat het herstel een beetje spoedig verloopt en de pijn snel minder wordt :(:)

met de pijnstillers is het redelijk onder controle. Maar het zal nog een lange weg zijn hoor!



Ineke2 schreef:
Ik kom ligfietsen niet erg regelmatig tegen en juist omdat het niet dagelijks is, zorgde het zeer waarschijnlijk voor dat grote schrik effect.

Wat als... tja dat heeft weinig zin zo. Gevalletje ontzettende pech, want niemand heeft dit gewild of moedwillig gedaan.

wat als is achteraf de koe in zijn kont kijken.... Daar heb ik nu niets aan. Feit is er dat ik mijn arm gebroken heb en dus zal moeten gaan herstellen. oliebol happens en weer door!!!!
En ja, die ligdietsen, ze zijn laag.... Lijkt net een jagend prooidier voor een vluchtdier!



MachoPablo schreef:
Heel veel sterkte

Thanks!



lieveli schreef:
Nikass schreef:
Nou een kleine laatste uitzwaaier dan nog; misschien dat jullie er niet bekend mee zijn, maar er zijn ruiters die in een dergelijke situatie wèl controle hebben. Gelukkig wel.
Wat als de pony bij het de drukke weg over rennen een dodelijk ongeluk had veroorzaakt? "Ja maar iedereen moet toch kunnen buiten rijden"?

Als dit topic alleen bedoeld was voor ja-knikkers, dan gelieve dat voortaan aan het begin te vermelden.


Vreselijk onaardig dit.

heb getemd



kaatje71 schreef:
Bah bah.. hopelijk geneest je arm weer.
Wil je niet ontmoedigen maar ik loop er nu al bijna 2 jaar mee. Net thuis van de 4e operatie.
Bij mij was niet alleen de kop van mm bovenarm af maar ook de kop met alle pezen eraan lag in stukken.
Ik heb helaas mm paard moeten verkopen en zal niet meer mogen rijden. Arm is overigens ook verlamd.
Als je straks je oefeningen mag doen zou ik je adviseren dit in een warm zwembad te doen...train je je spieren veel beter mee want ook die krijgen een behoorlijke optater.

dat klinkt niet fijn kaatje! Bij jou dus nog een stukje heftiger!
Ik mag nu al oefeningen doen om schouder te mobiliseren. Zwembad mag nog niet. Over twee weken controle en tot die tijd twee keer per week fysio, dus zal het van chirurg en fysio ook wel gaan horen.
Bij mij zijn er alleen nog beetje gevoelsstoornissen in topje duim en wijsvinger. Dat wisselt en is soms ook weg, de arts verwacht ook dat dat volledig gaat weg trekken, omdat het nu heel wisselend is er nog veel zwelling is die ook op de zenuwen drukt.



Danielleeee_ schreef:
Nikass schreef:
Nou een kleine laatste uitzwaaier dan nog; misschien dat jullie er niet bekend mee zijn, maar er zijn ruiters die in een dergelijke situatie wèl controle hebben. Gelukkig wel.
Wat als de pony bij het de drukke weg over rennen een dodelijk ongeluk had veroorzaakt? "Ja maar iedereen moet toch kunnen buiten rijden"?

Als dit topic alleen bedoeld was voor ja-knikkers, dan gelieve dat voortaan aan het begin te vermelden.

Zo he, ontzettend nare opmerking zeg :=

Je hebt een aardig harde val gemaakt zeg TS, gelukkig is het 'goed' afgelopen. Hopelijk genees je zo snel als mogelijk is en hopelijk houdt pony er geen nare dingen aan over :) Beterschap!

ja, een harde klap was het zeker! Bedankt! Volgens mij gaat het met pony aardig!

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-19 18:37

Inderdaad Marieke, bed is ook niet veilig :+

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-19 08:28

Alwiene schreef:
Jeetje wat een naar ongeluk, gelukkig dat er nog redelijk snel mensen bij waren om je te helpen, maar wat zal je je machteloos en eenzaam voelen op zo'n moment zeg.
Moet wel zeggen, ik rij al een aantal jaar niet meer, en als ik dit soort dingen lees weet ik ook weer heel goed waarom (is weer genoeg om me ook zeker een jaar of 3 van welk paard dan ook te houden hehe) ben ook gestopt omdat ik teveel rij-angst had, ondanks dat ik nooit heftig gevallen ben. Na zo'n ongeval als jij nu meegemaakt hebt zou rijden helemaal niet erg hoog meer op mijn verlanglijstje staan zeg maar :+

Ik ben blij dat paard het veilig naar huis gebracht heeft en wens je een voorspoedig herstel toe!

Ja, toen ik die fietser door zag fietsen, voelde ik me echt heel machteloos en ging ik alleen maar harder roepen in de paniek die er al was, maar daardoor nog groter werd.
Voor nu heb ik zo iets, ik wil wel weer te paard, maar even kijken hoe of wat als het moment echt daar is dat ik zou mogen.....
En thanks!



Cavaletto schreef:
Allemachtig TS, wat een nare val heb je gemaakt. Wat een schrik. Zo zie je maar, het braafste paard kan zo schrikken. Dat kan de beste ruiter overkomen! Zo’n ligfiets lijkt me dan ook heel eng voor een paard. Prooidier effect.
Ik hoop dat je snel en goed hersteld! Beterschap!

ja, denk dat dat precies het effect is geweest. Bedankt iig!

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-19 09:23

Bubblewrap schreef:
Je kunt ook altijd een paar lesjes op de manege nemen. Betrouwbare paardjes, altijd mensen in de buurt ;)

mijn idee is nu, dat zodra ik weer mag, ik begin met uitstappen van het paard aan de hand en het zo verder opbouwen en de eerste tijd n alleen als er mensen zijn.
in mei gaat hier op het dorp een nieuwe manege open voor mensen met ADHD, add, autisme, maar ook angst. Bomproof paarden, oa mijn eigen instructrice, kleine clubjes en evt ook een Otto, mocht ik echt niet op durven stappen! Dus dat is ook zeker een optie als blijkt dat ik toch angstig ben.



MamAppelsap schreef:
Bubblewrap schreef:
Omdat elk paard een schrikdier is en elke ruiter kan vallen? Je geeft een oordeel over het rijtalent van ts (combinaties waar meer controle aanwezig is) terwijl het zelfs de beste ruiters kan gebeuren.

Ik vind je reactie niet oké en ontzettend aanvallend voor de ts. Paarden blijven dieren, en zelfs het meest verkeersmakke dier kan schrikken.


Mensen blijven ook mensen en die kunnen ook achter het stuur onwel raken, dus beter blijven we allemaal binnen totdat zelfrijdende auto's de norm zijn. :+

@TS: Wat een verhaal. En wat een pech met die damwand, dan was je dus al bijna direct in het water gelanceerd, dat was toch een stuk aangenamere val geweest. En knap dat je toch nog met een arm die sloot uit bent geklauterd.

ja, bijna direct in de sloot.... Of dat beter was, geen idee? Sloot was niet diep namelijk en afhankelijk van mijn richting, had dat ook heel naar kunnen aflopen....
Ja, hoe ik eruit ben gekomen, geen idee..... Want met dat ik mijn arm wilde optillen, kwam de pijn. Mijn hoofdgedachte was echter, het water uit..... Hoe dan ook, het water uit!



hagelslag schreef:
Oh wat een naar ongeluk en een nare breuk.
Ik heb helaas ook nog redelijk recent mijn bovenarm gebroken.
Ik heb echt flink pijn gehad.
De breukfotos zijn mog wel te vinden in "mijn" topic.
Zijn nu ca 5 maanden verder en ik kan al zo goed als alles. Maar bepaalde bewegingen zijn nog moeilijk

ook met paardrijden gebeurd hagelslag? Weet natuurlijk niet precies waar jouw breuk zit en of jij ook allerlei materiaal in je lichaam hebt, maar dat stemt me wel wat hoopvol!
Jij ook nog sterkte met je herstel!

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-19 11:23

hagelslag schreef:
Ja ook met paardrijden gebeurd.
Ben heel achtelijk gevallen.

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1953928&hilit=bovenarm

In dat topic zijn fotos zichtbaar.
Ik heb dus een staaf erin zitten
Na 9 weken ben ik weer aan het werk gegaan.
Makkelijk was dat toen echt niet maar daardoor wel sneller mijn bewegelijkheid terug gekregen

heb je topic gevonden inderdaad! Daar nu ook berichtje geplaatst, gezien er veel lotgenoten zijn.
Met mijn werk wordt het lastig zo snel al weer aan het werk te gaan, gezien ik ook veel boven mijn macht moet met mijn arm...... Dat is nog geen optie, dus zal in begin vooral andere taken zijn....



plutolover schreef:
heeel veel sterkte

Thanks!



Jolliegirl schreef:
Woow.. Heftig zeg!
Veel beterschap!!


Eigenaresse erg geschrokken?
Ze verwijt jou niets denk ik? Dat contact is allemaal in orde?
Ongeluk kan gebeuren he.

Je zou, in goed overleg met haar, de verzekering van de eigenaresse kunnen aanspreken.
Je bent namelijk ten allertijde verantwoordelijk voor de acties van je eigen dier.
Ook als een ander erop rijd.
Het is verzekeringswerk en kost de eigenaar niets. Maar helpt jou wellicht iets omdat je best een aardige schadepost zal krijgen met fysiotherapie enzo. Het is maar een idee. :)

Heel veel beterschap!

eigenaresse ook erg geschrokken, maar super hulp voor mij geweest. Neemt mij ook niets kwalijk en ik besef me gewoon dat het een paard met eigen wil is. Denk niet dat ik er verzekeringswerk van ga maken, wil graag gewoon vrienden blijven en paard blijven verzorgen en dus niet in zo'n rompslomp terecht komen.
Ben goed verzekerd en eigen risico was al ruim op toen ambu besteld was....


Voor wat betreft de tips over arnica: had mijn acupuncturiste appje gestuurd en die belde net. Die adviseerde het ook en dat gaat er dus komen straks....

Heb nu vooral last van de uitzakkende blauwe plekken:
Afbeelding

Afbeelding

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-19 14:20

JPitty schreef:
Had je dit topic al gezien [VN] Virtuele bloemetjes: Joolien en Danseresje? Iemand blijkt voor jou een virtueel bloemetje te hebben aangevraagd.

O, wat lief! Nee, dat had ik nog niet gezien!
Bij deze wil ik de aanvrager(s) bedanken <3

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-19 09:03

SusanH schreef:
TS wat een rotklap heb jij gemaakt. Ik ben er van de zomer op stal zo af gegaan en knie geblesseerd. Paard aan de kletter en niks meer in te brengen, blinde paniek. Ken het gevoel. Ik ben nu pas weer rustig op aan het bouwen. Neem je tijd! Beterschap.

dank je Susan! Vervelend van je knie ook, gaat dat weer een beetje?


Herstel gaat momenteel moeizaam door alle bloeduitstortingen. Ben begonnen met arnica, in de hoop dat dit het ook beetje gaat helpen..... Want tja, arm hoog leggen, dat gaat niet :')
heb een oefening dat ik mijn onderarm op tafel moet leggen en dan open en dicht moet draaien zeg maar, maar op tafel leggen doet zo'n pijn door de uitgezakte bloeduitstorting naar mijn elleboog...
Afbeelding

Ook nog heel gevoelig in het weefsel rondom sleutelbeen, waar ook nog zwelling zit. Als ik dan mijn schouders naar achter rol, ook een oefening, dan trekt dat gewoon.

Nu hopen dat ik de nachten ook een beetje ga doorslapen..... Was elk uur wakker vannacht....

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: swatch en 2 bezoekers